Het grote E36 M3 (occasion) draadje
-
Re: Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Wel jammer van het grijze dashboard en tapijt..... 

- Tim N
Idd, interieur is niet af fabriek geleverd. Jammer, dan liever een met compleet grijs dan zo half half slecht omgezet.
- Tim N
Joost je ex toch?
http://www.autoscout24.com/Details.aspx?id=260562951" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/Details.aspx?id=260562951" onclick="window.open(this.href);return false;
- MParallel
- Auto: BMW
Niet echt fraai zo. (die Estoril cabrio)
Ook goed te zien dat het interieur uit een pre 1995 interieur komt. Oude frame stoelen, oude deurpanelen (midrange en tweeter bijna tegen elkaar aan) en ook nog eens uit een niet-cabrio, zoals te zien aan het ontbreken van de grotere deurhandel aan de passagierszijde.
Dan beter origineel grijs dan deze mengelmoes van nieuwe auto, oude en nog verkeerde onderdelen ook.
Ook goed te zien dat het interieur uit een pre 1995 interieur komt. Oude frame stoelen, oude deurpanelen (midrange en tweeter bijna tegen elkaar aan) en ook nog eens uit een niet-cabrio, zoals te zien aan het ontbreken van de grotere deurhandel aan de passagierszijde.
Dan beter origineel grijs dan deze mengelmoes van nieuwe auto, oude en nog verkeerde onderdelen ook.
- ///Joost
Tim N schreef:Joost je ex toch?

- Reind
In het topic e46 m3 is een lichte discussie gaande omtrent stijgende prijzen van M3tjes. Er zit nogal wat verschil in de vraagprijzen.
In mijn ogen ogen vragen sommige gewoon onrealistisch hoge prijzen en lijkt het daardoor dat er een stijgende lijn zit in de prijzen.
Nu is mijn vraag, had jij hem in de praktijk kunnen verkopen voor zegmaar 10/11K?
In mijn ogen ogen vragen sommige gewoon onrealistisch hoge prijzen en lijkt het daardoor dat er een stijgende lijn zit in de prijzen.
Nu is mijn vraag, had jij hem in de praktijk kunnen verkopen voor zegmaar 10/11K?
- MParallel
^^
Dat valt mij ook op. Op Mobile.de staan soms bedragen waar je "U" tegen zegt. Auto's met relatief hoge km-standen met prijzen van €15k of meer.
Maar ook exemplaren met gelijke km-standen, opties e.d. voor €10k of daar onder.
Geen pijl op te trekken.
Dat valt mij ook op. Op Mobile.de staan soms bedragen waar je "U" tegen zegt. Auto's met relatief hoge km-standen met prijzen van €15k of meer.
Maar ook exemplaren met gelijke km-standen, opties e.d. voor €10k of daar onder.
Geen pijl op te trekken.
- ///Joost
Nee, je mag best weten dat ie voor 8,5k is weggegaan. In mijn ogen was dat een realistische (vaste) prijs. Technisch zat ie goed in elkaar, maar er waren nogal wat cosmetische haken en ogen:Reind schreef:In het topic e46 m3 is een lichte discussie gaande omtrent stijgende prijzen van M3tjes. Er zit nogal wat verschil in de vraagprijzen.
- roest bij beide achterspatbordranden
- steenslag
- verweerde raamrubbers bij zijraampjes achter
- deukjes en krassen hier en daar
- binnenbekleding had een stuk of 4 brandgaatjes van sigaretten
- kat liep op z'n laatste benen, zeker qua roest
Zijn al deze zaken in orde, wat mijn plan in de eerste instantie was, dan is ie zeker wel 12/13k waard. Maar het blijft een E36 met 180.000 op de teller, en dat realiseerde ik me ook. Vandaar de prijs.
Overigens kocht ik 'm voor 7250. Dat ik er winst op heb gemaakt kan ik niet zeggen en was ook niet mijn drijfveer, want ik heb er voor veel geld aan onderhoud in gestoken.
Desalniettemin heeft de volgende koper er een goede wagen aan. Dat zal ik net ontkennen.
-
Deze staat al even te koop (te duur) maar wel een mooi ding!
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... asrc=st|fs" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
mooi uitgevoerd idd 

- MParallel
Das inderdaad een lekkere. Oranje knippers rondom en gaan.
- Wiebe GT
Staat naar mijn mening wat te hoog en uitlaat hangt er als een wokkel onder....
- GTRene
dat wel, maar als het origineel is (behalve uitlaat niet goed gemonteerd maar das 'easy' ) qua rijdhoogte dan is dat 'juist' mooi (voor originaliteit freaks)
zelf heb ik zoiets ook liever lager en de wielen wat verder naar buiten, dat het wat dikker in de kasten staat, maja dan ga je niet snel zoiets kopen voor zulke bedragen
zelf heb ik zoiets ook liever lager en de wielen wat verder naar buiten, dat het wat dikker in de kasten staat, maja dan ga je niet snel zoiets kopen voor zulke bedragen

-
Och och even een uitlaatje stellen, zijn ook de kosten (of moeite) niet.
Voor de presentatie hadden ze dat beter wel zelf kunnen doen, dat dan weer wel.
Maar goed het is geen koopje anders was ie wel snel weg geweest.

- Martin van der Zwaard
En haal dat gore luchtfilter eraf.
- Reind
535d schreef:Och och even een uitlaatje stellen, zijn ook de kosten (of moeite) niet.Voor de presentatie hadden ze dat beter wel zelf kunnen doen, dat dan weer wel.
De hoogte van de demper is niet te stellen. Er zit een houder met rubber geschroefd aan de bodem. En aan de uitlaat twee beugels. Hang hij te laag is gewoon het rubber verrot.
Rubber kost iets van €10,-

- MParallel
Maak daar maar €35 p/stuk van.
Deze moeten overigens wel compleet door midden zijn. Op mijn M3 waren ze aan één kant gescheurd (beide rubbers) en die hing wel wat lager, maar deze demper hangt erbij als of die helemaal niet in de rubbers hangt, of over de hele breedte doorgescheurd.
Deze moeten overigens wel compleet door midden zijn. Op mijn M3 waren ze aan één kant gescheurd (beide rubbers) en die hing wel wat lager, maar deze demper hangt erbij als of die helemaal niet in de rubbers hangt, of over de hele breedte doorgescheurd.
- Robin Hartog
Als zelfs die rubbertjes compleet verrot zijn, hoe goed is de rest van die auto dan onderhouden en wat rechtvaardigt dan die prijs? (Of gaan die rubbertjes zo snel stuk?)
- MParallel
Nou dat zijn echt wel flinke rubbers. Die gaan niet zomaar kapot.
Kan me wel voorstellen dat na 15+ jaar het rubber broos geworden is.
Bij mij was alleen dit gescheurd toen ik de auto kocht

Na beide kanten vervangen te hebben:

Dit is dus zoals die af-fabriek hangt. Voor het mooie zou die net nog 10mm hoger moeten hangen. Dan hangt ie echt mooi in de uitsparing van de diffuser.
Kan me wel voorstellen dat na 15+ jaar het rubber broos geworden is.
Bij mij was alleen dit gescheurd toen ik de auto kocht
Na beide kanten vervangen te hebben:
Dit is dus zoals die af-fabriek hangt. Voor het mooie zou die net nog 10mm hoger moeten hangen. Dan hangt ie echt mooi in de uitsparing van de diffuser.
- Reind
Bij BMW kosten ze misschien wel €35 ja.
Bij een automaterialen zaak gewoon een tientje. Prima spul hoor.
Bij een auto van deze leeftijd niet zo gek dat ze stuk zijn. Kijkend naar de vraagprijs wel gek dat ze niet vervangen zijn.
Bij een automaterialen zaak gewoon een tientje. Prima spul hoor.
Bij een auto van deze leeftijd niet zo gek dat ze stuk zijn. Kijkend naar de vraagprijs wel gek dat ze niet vervangen zijn.
- MParallel
Voor die prijs verwacht ik dat élk rubber nieuw is.
Vraag me overigens af of deze rubbers bij een niet-BMW zaak te verkrijgen zijn. Dit zijn niet de standaard rubbers, zoals onder de rest van het uitlaat systeem.
En die van de M3 zijn nog anders dan de andere modellen vanwege die extra ijzeren beugel waar die in zit.
Vraag me overigens af of deze rubbers bij een niet-BMW zaak te verkrijgen zijn. Dit zijn niet de standaard rubbers, zoals onder de rest van het uitlaat systeem.
En die van de M3 zijn nog anders dan de andere modellen vanwege die extra ijzeren beugel waar die in zit.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Joh, boeiuh
10,- of 35,-.
Als je zo'n auto met zo'n prijs wegzet mag dat wel voor elkaar zijn. Zou ik zelfs doen bij eentje van bv 10k. De 1e indruk moet goed zijn en dat zijn, tegenwoordig, meestal de foto's online.

Als je zo'n auto met zo'n prijs wegzet mag dat wel voor elkaar zijn. Zou ik zelfs doen bij eentje van bv 10k. De 1e indruk moet goed zijn en dat zijn, tegenwoordig, meestal de foto's online.
- Joy
Voor de echte OEM-freak:
http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-Navigati ... 4ae02f632c" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.ebay.de/itm/BMW-E36-Navigati ... 4ae02f632c" onclick="window.open(this.href);return false;
- MParallel
Had hem gezien. Is alleen het scherm en de computer.
Dan mis je nog draadboom, gps antenne en cd's..
Nadeel is dat de computer in handschoenvak ingebouwd moet worden. Daarvoor moet je een deel van de achterkant open zagen en kan er nog net een rol pepermunt in.
Of je moet het ergens op niet OEM plek inbouwen natuurlijk.
Maat van me in Frankfurt heeft het ingebouwd. Ziet er best stoer uit
[YouTube]http://youtu.be/hpVzfaLgzBg[/YouTube] *
In mijn beide auto's geen optie ivm andere inserts op die plek.
* weer geen werkende youtube link. Dit format "http://youtu.be/hpVzfaLgzBg" is wat je krijgt als je in YT kiest voor link kopiëren, zou handig zijn als dat dan ook ondersteunt wordt.
Dan mis je nog draadboom, gps antenne en cd's..
Nadeel is dat de computer in handschoenvak ingebouwd moet worden. Daarvoor moet je een deel van de achterkant open zagen en kan er nog net een rol pepermunt in.
Of je moet het ergens op niet OEM plek inbouwen natuurlijk.
Maat van me in Frankfurt heeft het ingebouwd. Ziet er best stoer uit
[YouTube]http://youtu.be/hpVzfaLgzBg[/YouTube] *
In mijn beide auto's geen optie ivm andere inserts op die plek.
* weer geen werkende youtube link. Dit format "http://youtu.be/hpVzfaLgzBg" is wat je krijgt als je in YT kiest voor link kopiëren, zou handig zijn als dat dan ook ondersteunt wordt.
Laatst gewijzigd door MParallel op 22 nov 2014, 19:54, 5 keer totaal gewijzigd.
- Tim N
Kwam hem idd tegen, vorige ging voor bijna 600 weg in 2012 
Een chique kleurencombi coupé
http://www.ebay.de/itm/BMW-M3-Individua ... 51bec7ce23" onclick="window.open(this.href);return false;

Een chique kleurencombi coupé
http://www.ebay.de/itm/BMW-M3-Individua ... 51bec7ce23" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Tim N op 22 nov 2014, 19:51, 1 keer totaal gewijzigd.