Auto buitenlands kenteken
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Auto buitenlands kenteken
Weet iemand of het mogelijk is om als Nederlander een auto op buitenlands kenteken te krijgen? Liefst een land met lage MRB etc zoals Luxemburg. Ik weet dat je niet als Nederlander met de auto binnen Nederland mag rijden, dat is het probleem niet.
- Martin van der Zwaard
Re: Auto buitenlands kenteken
Ik NL kan het alleen als je een uittreksel van het bevolkingsregister hebt. Dus kan me voorstellen dat dat in het buitenland ook zo is.
-
In Duitsland kan je ook een adres opgeven als 'vakantiewoning/tweede woning'.
Moet je alleen wel een postadres hebben/kopen.
Dan heb je qua registratie geen BPM en lage MRB (250 euro per jaar voor een e36 m3).
Moet je alleen wel een postadres hebben/kopen.
Dan heb je qua registratie geen BPM en lage MRB (250 euro per jaar voor een e36 m3).
- Hugo Bos
Waarom zou dat niet kunnen?
Een auto uit het Verenigd Koninkrijk behoudt het kenteken bij aankoop en de MRB kun je voldoen door een sticker te kopen. Verzekering kan zowel Brits als Nederlands (bv op chassisnummer).
In landen waar je helemaal geen MRB hebt is het zelfs alleen verzekering en klaar.
Ik heb 6 maanden in de VS (Florida) gewoond met een toeristenvisum. Daar krijg je wel persoonlijk kenteken. Zolang je een adres kunt opgeven waar de plaatselijke RDW het kentekenbewijs naar op kan sturen kun je gewoon rijden.
Een auto uit het Verenigd Koninkrijk behoudt het kenteken bij aankoop en de MRB kun je voldoen door een sticker te kopen. Verzekering kan zowel Brits als Nederlands (bv op chassisnummer).
In landen waar je helemaal geen MRB hebt is het zelfs alleen verzekering en klaar.
Ik heb 6 maanden in de VS (Florida) gewoond met een toeristenvisum. Daar krijg je wel persoonlijk kenteken. Zolang je een adres kunt opgeven waar de plaatselijke RDW het kentekenbewijs naar op kan sturen kun je gewoon rijden.
- Niall
Je kan een auto op brits kenteken krijgen mits bankrekening + postadres in UK. Verzekering is ook geen probleem indien permanent woonachtig in UK. Ben je niet permanent woonachtig dan is het heel moeilijk om verzekering te krijgen weet ik uit ervaring
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Verzekeren is het probleem niet, en de auto heeft al een Engels kenteken. Maar kan ik als Nederlander deze auto op mijn naam krijgen?
- Hugo Bos
Ik krijg de V5 in Nederland gewoon thuis gestuurd van de DVLA.Niall schreef:Je kan een auto op brits kenteken krijgen mits bankrekening + postadres in UK. Verzekering is ook geen probleem indien permanent woonachtig in UK. Ben je niet permanent woonachtig dan is het heel moeilijk om verzekering te krijgen weet ik uit ervaring
- Niall
Mits je een engels postadres hebt en engels bankrekening nummer geen probleem weet ik uit ervaring. Maar rijd je hiermee in NL kan je problemen verwachten. Opsturen van papieren kan een paar weken duren in vergelijking tot Nederland wat binnen een paar dagen geregeld is.maarten22 schreef:Verzekeren is het probleem niet, en de auto heeft al een Engels kenteken. Maar kan ik als Nederlander deze auto op mijn naam krijgen?
Als je woonachtig bent in Engeland is verzekeren geen probleem, maar woonachtig in NL is heel moeilijk om dan te verzekeren.