Bedrijfsvraag

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
PD power

Bedrijfsvraag

Bericht door PD power » 14 nov 2014, 17:08

Iets heel wat anders, maar misschien heeft iemand een idee.

We zitten sinds 10 juni op een nieuwe lokatie, op het industrie terrein, waar we ook een woning bij hebben staan.

Nou krijgen we redelijk wat schuldeisers en vervelende post van de vorige bewoners, die op internet ook nog steeds ons adres hebben staan bij hun bedrijven.

Is hier iets tegen te doen, zonder meteen voor het hekje te komen.

alvast bedankt voor het meedenken.

Heb het ze al op verschillende manieren 'netjes"gevraagd

allen

Re: Bedrijfsvraag

Bericht door allen » 14 nov 2014, 17:35

Neem aan dat je ook post krijgt?
Doorgaans bel ik voor klanten gewoon de deurwaarder met de mededeling dat degene die ze zoeken er niet meer zit. Neem aan dat je ingeschreven staat bij de gemeente. Dat kan alleen als de vorige uitgeschreven is.
Schuldeisers controleren dat doorgaans pas na zo'n melding, is mijn ervaring.

PD power

Bericht door PD power » 14 nov 2014, 17:50

allen schreef:Neem aan dat je ook post krijgt?
Doorgaans bel ik voor klanten gewoon de deurwaarder met de mededeling dat degene die ze zoeken er niet meer zit. Neem aan dat je ingeschreven staat bij de gemeente. Dat kan alleen als de vorige uitgeschreven is.
Schuldeisers controleren dat doorgaans pas na zo'n melding, is mijn ervaring.
We staan idd ingeschreven, maar schijnbaar controleert iedereen dit niet, want we hebben ze hier regelmatig voor de deur staan, dan is het ook wel snel uit te leggen, maar heb er toch een hekel aan.

Vind het ook gewoon laks, mede omdat op verschillende websites van hun gewoon ons adres nog staat

allen

Bericht door allen » 14 nov 2014, 17:53

Het gaat om het factuuradres. Ze kijken zelfs niet naar de website. Geen grap. :bag:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 nov 2014, 17:57

Is inderdaad erg vervelend. Wij krijgen thuis ook regelmatig incasso brieven van vorige bewoners. Zit niks anders op dan iedere keer het desbetreffend incassobureau bellen en melden dat het persoon wat ze zoeken niet meer dat adres heeft.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 nov 2014, 17:58

best lastig idd en erg vervelend af en toe als iemand bv verhaal wil halen oid via dat adres wat hun oude adres maar jou huidige.

neem aan dat je het bedrijf dat jullie adres vermeld ook al hebt aangeschreven of gebeld e.d.?
dat ze het zo snel mogelijk aanpassen op hun website.

PD power

Bericht door PD power » 14 nov 2014, 18:10

Al heel vaak Rene, Allen klopt, het is alleen heel vervelend, ook op google maps staan hun nog op ons adres, die kijken dan wel weer naar hun website.

2000USA

Bericht door 2000USA » 17 nov 2014, 10:40

Vervelende situatie inderdaad...

Onlangs ook gehad bij een nieuw (woon)pand, bewoner was vertrokken, maar wel wekelijks de brievenbus vol:
Ik doe dergelijke post altijd "retour afzender", kruis door de adressering en "geadresseerde is vertrokken, bestemming onbekend", en hup de postbus weer in. Na verloop van tijd komen er dan geen brieven meer, het zijn meestal toch dezelfde partijen (overheid, verzekeraars, banken, nutsbedrijven). Ik heb wel beters te doen dat er allemaal achteraan te bellen.

Dat gezegd hebbende:
Heb ook weleens gehad dat de gemeente een dwangbevel stuurde dat ze de nutsvoorzieningen kwamen afsluiten, en dat evt braakschade bij niet aanwezigheid voor eigen rekening zou zijn. Daar toch maar even achteraan gebeld...

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 nov 2014, 10:47

Wij hebben dat ook gehad na aankoop van ons huis in 2012. Werden gebeld, kregen post en folk aan de deur. Totop een dag ik een brief kreeg waarop stond dat ze binnen een week onder begeleiding van politie binnen zouden komen. Toen dat incasso maar eens boos op gebeld en nogmaals uitgelegd dat diegene die ze moeten hebben er niet meer woont en we alles aan konden tonen. Gelijk ook gezegd dat wanneer ik nog lastig gevallen zou worden zelf de politie inschakel en een klacht in zal dienen.

Nooit meer wat van weer gehoord.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 17 nov 2014, 17:05

Je deed een foto van jezelf erbij? :) :wink:

Of van Luco natuurlijk

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 17 nov 2014, 17:25

Heb gezegd dat ik connecties heb met jou Thur!

GTRene

Bericht door GTRene » 17 nov 2014, 20:15

Arthur schreef:Je deed een foto van jezelf erbij? :) :wink:

Of van Luco natuurlijk
moest ff vergrootglas erbij pakken :mrgreen:

Plaats reactie