Martijn's Volvo V50 T5
- MartijnGizmo
Re: Martijn's Volvo V50 T5
Die zit er al tussen, maar ik had de melding nog niet gereset. Daarstraks wel gedaan, bleef ook weg na een kort testrondje, maar geen idee of dat ook zo blijft.
- frank de jonge
Hoe gaat die nu vooruit Martijn? Je hebt em al aardig gemodificeerd 

- MartijnGizmo
Redelijk vlot, exact gelijk op met de 9-5 Aero van een vriend van me van 60 naar 140 oid...
Maandag deze unit eronder hangen:

BSR (Ferrita) Catback by MartijnKoevoets, on Flickr

Maandag deze unit eronder hangen:

BSR (Ferrita) Catback by MartijnKoevoets, on Flickr
- Petrolhead Tom
Te gek! 

- frank de jonge
Oehhhh Nice!!!
Als je een keer in de buurt bent Martijn ff een keer testen hoor
Ben benieuwd of ik je straks nog bij houden kan met de Mazda
Als je een keer in de buurt bent Martijn ff een keer testen hoor

Ben benieuwd of ik je straks nog bij houden kan met de Mazda

- Knot
Zijn beste upgrades hoor!!
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dat gaat lekker klinken 

- Martijn M
Mooie kat-back. 

-
Dat gaat lekker klinken! Maak je een korte video als ie er onder zit? En voor welke eindstukken heb je uiteindelijk gekozen?MartijnGizmo schreef:Maandag deze unit eronder hangen:
- MartijnGizmo
Nu een paar keer gereset (10 seconde werk), maar het helpt maar deels. Na 30km rijden bleef ie gewoon uit, maar met 2x kort na elkaar starten kwam ie weer aan.ijsga schreef:Klinkt goed! Zag ergens op een IG foto van je het check-engine lampje branden, is dat te verhelpen met een O2 sensor spacer?
Gisteren wat uitgebreider met dat OBD-Wifi-ding en DashCommand zitten spelen, veel meer data dan goed voor een mens is.

Ook ff op de inlaattemperatuur gelet, met het open K&N-filter. Een graad of 2 boven die van de buitenlucht, met nog eens 2 graden extra na een minuut of 5 stationair draaien. Helemaal prima dus!

Uiteraard, internet staat al vol met matige uitlaat-filmpjes. Wel eerst ff beetje inbranden.ijsga schreef:Dat gaat lekker klinken! Maak je een korte video als ie er onder zit? En voor welke eindstukken heb je uiteindelijk gekozen?MartijnGizmo schreef:Maandag deze unit eronder hangen:
Ik heb er 2 90-graden-bochten van RVS bij gehaald, al zijn de originele eindstuk-bochten niet even lang links/rechts. Maar even kijken hoe dat uit komt onder de auto, anders toch maar de zaag in de BSR-eindstukken.

Twee van die dikke units onder de originele bumper, die vrij rond wegloopt van onder, vind ik geen gezicht. Dan krijg je dus dit:
Er is wel een originele bodykit (Dynamic Trim), maar die is gemaakt van unobtanium:
Het enige alternatief is dan een ombouw naar facelift en R-Design:
Erg dik, maar ik ga eerst nog ff voor de sleeper-look!

- Paskal
- Auto: meerdere
Lekker bezig Martijn 

- Joopieboy
Unobtitanium
Haha mooie omschrijving! Maar zo een lip is wel mooi, maar een beetje de diesel achtige sierstukken die je nu hebt is wel mooi en strak.

-
Heb zelf ook zo’n ELM327 WiFi ding voor de OBDII poort en DashCommand, is mooi speelgoed. Na een software tune zal je met al jouw mods op een heleboel meer pk’s uitkomen 
Veel matige uitlaat filmpjes inderdaad, deze kan ik wel waarderen: https://www.youtube.com/watch?v=tuahA-Bu96s
(mooi om de wegbelijning voorbij zien te komen onder het genot van een goeie roffel).
En die dikke pijpen is inderdaad geen pan. Volledige ombouw naar Phase II schijnt nogal wat voeten in de aarde te hebben. (koplampen, achterlichten, bumpers, grille en spiegels, en dan nog het interieur). Volgens mij waren er met de bumpers de meeste ‘fitment issues’. Maar zoals je waarschijnlijk op Swedespeed hebt gelezen is het wel te doen als je een beetje handig bent.
Zelf nog steeds op zoek naar de juiste V50 T5 Geartronic, heb er nu twee met handbak gereden maar was toch niet helemaal overtuigd. Wel nog een getunede D5 Geartronic gereden en dat begon er al aardig op te lijken. Het aanbod is vrij schaars, dus kwestie van geduld hebben tot de juiste voorbij komt.
Keep up the good work!

Veel matige uitlaat filmpjes inderdaad, deze kan ik wel waarderen: https://www.youtube.com/watch?v=tuahA-Bu96s
(mooi om de wegbelijning voorbij zien te komen onder het genot van een goeie roffel).
En die dikke pijpen is inderdaad geen pan. Volledige ombouw naar Phase II schijnt nogal wat voeten in de aarde te hebben. (koplampen, achterlichten, bumpers, grille en spiegels, en dan nog het interieur). Volgens mij waren er met de bumpers de meeste ‘fitment issues’. Maar zoals je waarschijnlijk op Swedespeed hebt gelezen is het wel te doen als je een beetje handig bent.
Zelf nog steeds op zoek naar de juiste V50 T5 Geartronic, heb er nu twee met handbak gereden maar was toch niet helemaal overtuigd. Wel nog een getunede D5 Geartronic gereden en dat begon er al aardig op te lijken. Het aanbod is vrij schaars, dus kwestie van geduld hebben tot de juiste voorbij komt.
Keep up the good work!

- MartijnGizmo
Ik wil het liefst drie dingen horen:ijsga schreef:Veel matige uitlaat filmpjes inderdaad
- onbelast revven
- wegrijden van buiten
- wegrijden vanaf de achterbumper
Qua vijfpitter-sound vind ik deze bijvoorbeeld super:
Mijn vaste monteur heeft gouden handjes en een "alles kan"-mentaliteit, plus z'n pa, waar ie het meeste samen mee doet, is afkomstig uit de schade-wereld en een goede spuiter, dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen. Ik zou dan trouwens alleen de buitenkant doen, binnen hooguit stuur en pookknop. Maar dat heeft voorlopig weinig prioriteit, als er wat power in zit, is het onderstel etc aan de beurt.Volledige ombouw naar Phase II schijnt nogal wat voeten in de aarde te hebben. (koplampen, achterlichten, bumpers, grille en spiegels, en dan nog het interieur). Volgens mij waren er met de bumpers de meeste ‘fitment issues’. Maar zoals je waarschijnlijk op Swedespeed hebt gelezen is het wel te doen als je een beetje handig bent.

Ik twijfel nog tussen alleen veren/dempers (Bilstein B12) of een schroefset (Bilstein B14, AP, KW, etc). Wel wil ik het geheel combineren met een setje lichte 18". Ik kwam op Volvopower.de deze V50 tegen, die toch wel enorm opknapte van een Bilstein B14 + Autec Wizard:
Voor mijn smaak misschien wat te racy, maar een aardige metamorfose.
Automaat lijkt mij ook heerlijk in deze auto, maar de Geartronic vind ik toch wat te ouderwets aanvoelen. Tot zo'n 60-70% van z'n kunnen gaat het prima, daarna wordt het wat stumperig. Wat dat betreft zijn de nieuwere ZF- en DSG-units etc heel wat beter in staat om automaat en handbak te combineren qua beleving.Zelf nog steeds op zoek naar de juiste V50 T5 Geartronic, heb er nu twee met handbak gereden maar was toch niet helemaal overtuigd. Wel nog een getunede D5 Geartronic gereden en dat begon er al aardig op te lijken. Het aanbod is vrij schaars, dus kwestie van geduld hebben tot de juiste voorbij komt.
Keep up the good work!

-
Ja die klinkt heerlijk! Met een R’etje zit je sowieso wel goed.
Als je voor origineel Volvo wil gaan zijn o.a. de 18" Midir en Medusa velgen heel mooi. Waarbij de Medusa vaak standaard geleverd werd op T5’s vanaf MY08.
Beetje verlagen doet ‘m wel goed. Weet je met welk onderstel je huidige V50 is geleverd? Ligt als het goed is al wat lager dan een ‘standaard’ V50.
En ben het met je eens wat betreft de automaat; het nieuwe spul wat nu uit de fabriek rolt is absoluut superieur. In die D5 die ik noemde liep de Geartronic trouwens supersoepel, meer nog dan mijn huidige ongeblazen 2.4. Dus ga ‘m binnenkort maar eens laten powerflushen (na 7 jaar / 118.000 km).
En zit die monteur met gouden handjes ergens in/nabij de Randstad?
Als je voor origineel Volvo wil gaan zijn o.a. de 18" Midir en Medusa velgen heel mooi. Waarbij de Medusa vaak standaard geleverd werd op T5’s vanaf MY08.
Beetje verlagen doet ‘m wel goed. Weet je met welk onderstel je huidige V50 is geleverd? Ligt als het goed is al wat lager dan een ‘standaard’ V50.
En ben het met je eens wat betreft de automaat; het nieuwe spul wat nu uit de fabriek rolt is absoluut superieur. In die D5 die ik noemde liep de Geartronic trouwens supersoepel, meer nog dan mijn huidige ongeblazen 2.4. Dus ga ‘m binnenkort maar eens laten powerflushen (na 7 jaar / 118.000 km).
En zit die monteur met gouden handjes ergens in/nabij de Randstad?

- Petrolhead Tom
Die Autec Wizzard wielen staan ook echt onder elke auto he! Passen helaas niet onder de Smart.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Ik ben onder mijn S60 flink tevreden over mijn Bilstein B12 set.
Heb de versie die 3 cm verlaagd, auto is wat gezakt maar lijkt als je snel kijkt praktisch net zo hoog te staan als een standaard exemplaar.
Qua wegligging wel een enorm verschil en met dagelijks wat landweggetjes helemaal prima dat ie niet te ver is gezakt.
In jouw geval zal je dan gok ik voor de 5 cm verlagings versie willen gaan, maar dan zou mijn keuze eigenlijk de B14 set zijn.
Kan je de boel afstellen zoals jij het wil. Jou kennende is de B12 het net niet.
V50 op 18 inch kan ik alleen maar aanraden, staat erg gaaf!
Mis in dat opzicht mijn oude V50 nog wel eens, ding stond echt keurig op z'n wielen en met de 18 inch set eronder was het gewoon echt af
Heb de versie die 3 cm verlaagd, auto is wat gezakt maar lijkt als je snel kijkt praktisch net zo hoog te staan als een standaard exemplaar.
Qua wegligging wel een enorm verschil en met dagelijks wat landweggetjes helemaal prima dat ie niet te ver is gezakt.
In jouw geval zal je dan gok ik voor de 5 cm verlagings versie willen gaan, maar dan zou mijn keuze eigenlijk de B14 set zijn.
Kan je de boel afstellen zoals jij het wil. Jou kennende is de B12 het net niet.
V50 op 18 inch kan ik alleen maar aanraden, staat erg gaaf!
Mis in dat opzicht mijn oude V50 nog wel eens, ding stond echt keurig op z'n wielen en met de 18 inch set eronder was het gewoon echt af

- MartijnGizmo
Goed, beunen met die handel...
Exhaust Stuff by MartijnKoevoets, on Flickr
Mooi spul van BSR, past allemaal erg netjes, deugdelijke klemmen erbij etc, monteur blij, Martijn blij!
BSR Exhaust Installation by MartijnKoevoets, on Flickr
Zoals verwacht zijn die enorme eindstukken echt geen porem onder een standaard V50, dus de zaag erin (zodanig dat ze er altijd weer aan zouden kunnen):
Huge Tip Removal by MartijnKoevoets, on Flickr
Nu lijkt het weer net zoals het was, alleen dan met een veel zwaarder geluid:
Result by MartijnKoevoets, on Flickr
Van binnen scheelt het niet zo heel veel qua geluid, 1000 tot 2000rpm klinkt het vrij zwaar/bassig, maar van buiten heeft ie nu echt die lekkere donkere vijfpitter-sound...
Video volgt nog, eerst ff een beetje inbranden die hap!

Mooi spul van BSR, past allemaal erg netjes, deugdelijke klemmen erbij etc, monteur blij, Martijn blij!

Zoals verwacht zijn die enorme eindstukken echt geen porem onder een standaard V50, dus de zaag erin (zodanig dat ze er altijd weer aan zouden kunnen):

Nu lijkt het weer net zoals het was, alleen dan met een veel zwaarder geluid:

Van binnen scheelt het niet zo heel veel qua geluid, 1000 tot 2000rpm klinkt het vrij zwaar/bassig, maar van buiten heeft ie nu echt die lekkere donkere vijfpitter-sound...

- MartijnGizmo
Klopt, andere V50's zijn nóg hoger!ijsga schreef:Beetje verlagen doet ‘m wel goed. Weet je met welk onderstel je huidige V50 is geleverd? Ligt als het goed is al wat lager dan een ‘standaard’ V50.

Ligt eraan of je alles buiten de A10 ook tot de Randstad rekent...En zit die monteur met gouden handjes ergens in/nabij de Randstad?

-
Lekker bezig! Goed dat je ze er toch hebt afgechopt. En vol verwachting klopt ons hart...
. Mijn definitie van de Randstad gaat gelukkig wel wat verder dan de rand van de stad. 
Poeh, buiten de A10, daar zou ik zowat de auto voor moeten pakkenMartijnGizmo schreef:ijsga schreef:Ligt eraan of je alles buiten de A10 ook tot de Randstad rekent...En zit die monteur met gouden handjes ergens in/nabij de Randstad?Hij zit op 3,5 kilometer van m'n huis, dus lekker in de buurt. Geen specifieke Volvo-garage oid, maar gewoon een goede monteur die voor zichzelf werkt.

- Petrolhead Tom
Ben benieuwd! 

- MartijnGizmo
Ik vond het toch een iets te hoog steigerpijp-gehalte hebben (zoals de Duifjes-E38
):
No Tips by MartijnKoevoets, on Flickr
Dus maar een paar zwarte (zijdeglans) sierstukjes erop geschroefd:
Black Tips by MartijnKoevoets, on Flickr
En een fantastische nietszeggende foto van het resultaat:
Exhaust Tips by MartijnKoevoets, on Flickr

Dus maar een paar zwarte (zijdeglans) sierstukjes erop geschroefd:

En een fantastische nietszeggende foto van het resultaat:

- GTRene
opzich wel leuk, maar is dat niet gevaarlijk die uitlaten nog binnen de bumper zeg maar?
bedoel stel je krijgt op den duur plofjes/vlammen? en dat plastic versmelt of erger?
bedoel stel je krijgt op den duur plofjes/vlammen? en dat plastic versmelt of erger?
- MartijnGizmo
Origineel zaten ze niet veel anders... Donderdag ff getest, meteen na stukje scheuren (nog zonder sierstukken) aan de bumper gevoeld, en die was handwarm aan de onderste rand.