Nederland gaat naar de haaien
- GTRene
-
- 350 Z
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Re: Nederland gaat naar de haaien
Tja, het is en blijft een kwestie van vraag en aanbod. Je moet in deze maatschappij voor jezelf zorgen, zorgen dat je aan de goede kant van de lijn komt en blijft. Dat hoeft helemaal niet met 'ass-kissing' (ik heb persoonlijk juist liever kritische medewerkers in dienst, daar wordt het bedrijf beter van) maar jouw posts (InjectTheVenom) hebben een iets te hoog calimero-gehalte.
Je kunt het er wel niet mee eens zijn, je baas/manager/afdelingshoofd is een lul, snapt er niets van, waardeert jeniet maar feit is dat je eruit ligt. Je moet toch zorgen dat je aan de goede kant van het lijntje blijft zoals ik net zei. Bij dezelfde baas, op tijd bij een andere baas of eventueel zelfstandig, zorg dat je het voor elkaar krijgt.
Ik heb jaren geleden (met een goede baan/vast contract/salaris/auto etc.) ontslag genomen bij mijn toenmalige werkgever omdat ik toen al zag dat het daar niet goed zou komen. Voor mezelf begonnen met helemaal niets (ja een schuld bij de bank). De laatste jaren mijn ex-werkgever allang voorbijgestreefd (qua klanten/werk/financieel) en enkele weken geleden is mijn ex-werkgever failliet gegaan en draaien wij beter dan ooit.
Maar het gaat niet om mij, het gaat om de keuzes die je in je leven maakt. Je kunt verongelijkt aan de zijlijn staan roepen dat het onterecht is, het nergens op slaat enzovoorts maar feit is dat je er (nu) naast staat. Gebruik die energie beter om te zorgen dat je het wel voor elkaar krijgt, dat je niet meer in zo'n situatie terecht komt met UWV's, juridische zaken enzovoorts. Verzand niet in negatieve energie maar maak er iets positiefs van. Leer ervan en geef de volgende keer nog eens 2x zoveel gas op een positieve manier. Zoals Luco ook aangeeft: misschien moet je eerst wat inleveren (dat moest ik ook 2 jaar lang) maar dat komt vanzelf terug. Een positieve houding en inzet wint uiteindelijk altijd, dat valt nml. op.
Je kunt het er wel niet mee eens zijn, je baas/manager/afdelingshoofd is een lul, snapt er niets van, waardeert jeniet maar feit is dat je eruit ligt. Je moet toch zorgen dat je aan de goede kant van het lijntje blijft zoals ik net zei. Bij dezelfde baas, op tijd bij een andere baas of eventueel zelfstandig, zorg dat je het voor elkaar krijgt.
Ik heb jaren geleden (met een goede baan/vast contract/salaris/auto etc.) ontslag genomen bij mijn toenmalige werkgever omdat ik toen al zag dat het daar niet goed zou komen. Voor mezelf begonnen met helemaal niets (ja een schuld bij de bank). De laatste jaren mijn ex-werkgever allang voorbijgestreefd (qua klanten/werk/financieel) en enkele weken geleden is mijn ex-werkgever failliet gegaan en draaien wij beter dan ooit.
Maar het gaat niet om mij, het gaat om de keuzes die je in je leven maakt. Je kunt verongelijkt aan de zijlijn staan roepen dat het onterecht is, het nergens op slaat enzovoorts maar feit is dat je er (nu) naast staat. Gebruik die energie beter om te zorgen dat je het wel voor elkaar krijgt, dat je niet meer in zo'n situatie terecht komt met UWV's, juridische zaken enzovoorts. Verzand niet in negatieve energie maar maak er iets positiefs van. Leer ervan en geef de volgende keer nog eens 2x zoveel gas op een positieve manier. Zoals Luco ook aangeeft: misschien moet je eerst wat inleveren (dat moest ik ook 2 jaar lang) maar dat komt vanzelf terug. Een positieve houding en inzet wint uiteindelijk altijd, dat valt nml. op.
- PD power
- Luco
hearhear
we hebben al genoeg zogenaamde "slachtoffers"
Gas erop
we hebben al genoeg zogenaamde "slachtoffers"
Gas erop

- GTRene
Waarom de zorg onbetaalbaar is geworden

if so danEconomen, managers en de meeste politici bestoken ons de laatste jaren onophoudelijk met de mantra dat de kosten voor de AWBZ en dan met name de zorg voor ouderen te hoog zijn en in de toekomst onbetaalbaar. Wat ze er niet bij vertellen is dat sinds de invoering van het nieuwe belastingstelsel in 2001 maar liefst 70 miljard (!) van de AWBZ-premies niet zijn besteed aan zorguitgaven maar door de politiek voor andere doeleinden worden benut. Na een reeks van Kamervragen bevestigde staatssecretaris Van Rijn onlangs dit gegeven.

http://eunmask.wordpress.com/2014/09/10 ... g-besteed/" onclick="window.open(this.href);return false;
Geen tekorten bij AWBZ
Vanaf 2001 waren de premieopbrengsten hoger waren dan de zorguitgaven. Dat betekent dat voor het jaar 2013 6 miljard van de opgebrachte premies van 34 miljard niet aan AWBZ-zorg maar aan andere zaken werd uitgegeven. In de jaren 2001 tot en met 2013 is maar liefst 70 miljard van de AWBZ-premies afgeroomd voor andere doeleinden. Het is heel merkwaardig dat dit gegeven zo weinig aandacht heeft getrokken in de pers en de media. In werkelijkheid bestaat er dus geen tekort bij de AWBZ als we kijken naar de premieopbrengsten. En dat in het besef dat de AWBZ-premie alleen over de eerste en tweede belastingschijf wordt geheven.
- GTRene
jeuj...zag net een filmpje wat gaat dat makkelijk voor hen....

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenla ... europeanen" onclick="window.open(this.href);return false;De politie is een nieuwe vorm van paspoortfraude door Oost-Europeanen op het spoor. Dat blijkt uit een geheim politierapport dat in bezit is van RTL Nieuws. Criminelen zijn daardoor onvindbaar voor de politie en fraudeurs kunnen onbeperkte aantallen toeslagen en uitkeringen opstrijken.
Mensen die in hun land van herkomst hun naam hebben laten wijzigen, kunnen zich in ons land opnieuw aanmelden met die nieuwe naam. Het gaat mogelijk om 50.000 valse namen.
Mogelijkheden fraudeurs en criminelen
Oost-Europeanen die al in Nederland staan ingeschreven en terugkomen met een nieuwe naam kunnen zich opnieuw bij een gemeente inschrijven. En dat biedt mogelijkheden voor fraudeurs. Een Roemeen die zich onder verschillende namen inschrijft, kan vaker bijstand ontvangen, of bijvoorbeeld huurtoeslag. En hij bouwt meerdere keren AOW op. Hij kan ook meerdere creditcards aanvragen of leningen afsluiten.
ZIE OOK: Alarm over paspoortfraude. Hoe kan dat?
Criminelen uit Oost-Europa, die met een nieuwe naam naar Nederland komen, hebben weinig meer te vrezen van de politie. In het rapport schrijft de politie: "door van identiteit te wisselen kunnen criminele, gezochte, ongewenst verklaarde EU-burgers anonimiteit creëren en in Nederland verblijven".
Naam wijzigen eenvoudig
In minstens dertien landen in Oost-Europa kunnen burgers eenvoudig en legaal hun naam wijzigen. Zo kan een acteur zijn artiestennaam in zijn paspoort laten zetten en een volwassene die de achternaam van zijn vader gebruikt, kan voortaan de achternaam van zijn moeder aannemen.
Renate Marin, hoofd burgerzaken in Roemenië, zegt tegen RTL Nieuws dat praktisch iedereen in Roemenië in aanmerking komt om zijn naam te wijzigen. Een naamswijziging kost ongeveer tien tot vijftien euro en in principe kun je zo vaak je naam wijzigen als je wilt.
ZIE OOK: Lees het complete rapport
De totale omvang van de fraude heeft de politie nog niet in beeld. Maar uit een eerste zoekslag kwamen bijna vijftigduizend namen tevoorschijn waarbij mogelijk sprake is van individuele personen die over meerdere identiteiten beschikken.
Gemeenteambtenaren niet gewaarschuwd
Gemeenten zijn onaangenaam verrast door het politierapport. De Nederlandse Vereniging voor Burgerzaken is hierover niet gealarmeerd, zegt bestuurslid Joep Schulten. "En dat had zeker gemoeten want dit is een groot probleem", zegt hij.
De politie zegt in een reactie dat het rapport is gedeeld met overheidsdiensten die zich bezighouden met vreemdelingenzaken.
RTL Nieuws
- Peric
Heb sowieso nooit begrepen waarom buitenlanders toeslagen moeten krijgen. Als je zelf niet in je onderhoud kan voorzien, wat moet je dan hier?
En ik weet wel, als ze hier werken betalen ze ook belasting. Dus hebben ze ook recht op toeslagen. Maar kost dat per saldo niet gewoon meer? Dus eigenlijk hebben we ze helemaal niet nodig.
En ik weet wel, als ze hier werken betalen ze ook belasting. Dus hebben ze ook recht op toeslagen. Maar kost dat per saldo niet gewoon meer? Dus eigenlijk hebben we ze helemaal niet nodig.
- InjectTheVenom
Dit. Heb geloof ik automatisch schuld doordat ik nu thuis zit ofzoTLRS schreef:Het is net alsof voor sommige geen werk gelijk staat aan certain death.
Bij sommige reacties is het net alsof ass kissing normaal is. Goed om kunnen gaan met je leidinggevende is 1.. maar verder.. zie topic titel

- InjectTheVenom
Nederland gaat iets minder hard naar de haaien.
http://www.nu.nl/binnenland/3926244/raa ... -piet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.nu.nl/binnenland/3926244/raa ... -piet.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- 350 Z
Word nog leuk als ze hier een meerderheid zouden zijn, maar goed dat maak ik niet meer mee.Minister van Sociale Zaken Lodewijk Asscher is zeer verontrust over de grote steun onder Turkse jongeren in Nederland voor gewelddadige jihadistische groeperingen als Islamitische Staat (IS).
Dat zegt Asscher dinsdag tegen NU.nl.
Uit een dinsdag gepresenteerd onderzoek van Motivaction blijkt dat 80 procent het niet 'verkeerd' vindt dat er door groeperingen uit naam van de jihad geweld wordt gebruikt tegen anders gelovigen of niet-gelovigen.
Daarentegen is er onder de Turkse jongeren nauwelijks steun voor het door IS uitgeroepen kalifaat. Forum, het instituut voor multiculturele vraagstukken, vermoedt dat de Turkse jongeren redeneren dat in een oorlog alles geoorloofd is om het gewenste doel te bereiken, namelijk verandering.
Uit het onderzoek blijkt verder dat 90 procent van de Turkse jongeren vindt dat de strijders die het opnemen tegen Assad 'helden' zijn en dat de helft het een goede zaak vindt als Nederlandse moslims naar Syrië vertrekken om daar mee te doen aan de strijd.
Verder vindt 80 procent deze strijders geen bedreiging voor Nederland zodra zij terugkeren en reageert 90 procent negatief op de stelling dat moslims vervolgd moeten worden als zij van plan zijn om af te reizen naar Syrië.
Nieuw
"Het is nieuw dat er zo veel steun is onder Turkse jongeren voor het geweld en de opkomst van IS", constateert Asscher.
"Alles in ons verzet zich tegen denkbeelden als het toepassen van geweld tegen anders gelovigen. Het mooie van Nederland is juist dat je mag geloven wat je wilt of niet geloven wat je wilt zonder dat daar geweld hoort."
"We mogen niet accepteren dat deze jongeren zich op deze manier van de samenleving afkeren."
Negatiever
Marokkaans-Nederlandse jongeren staan negatiever tegenover de islamitische strijders. Zo vindt 'slechts' 18 procent de jihadstrijders helden. Ongeveer één op de vijf vindt het goed als Nederlandse moslims afreizen naar Syrië.
Zowel de Marokkaanse als de Turkse jongeren noemen vooral de 'religieuze plicht' en het helpen van personen die onderdrukt worden, als reden voor strijders om mee te doen.
Waarheid
Asscher wil niet de conclusie trekken dat Nederland na decennia integratiebeleid niets is opgeschoten. "Maar dit onderzoek legt wel iets bloot", stelt de vicepremier. "Ik wil de waarheid hierachter weten en zal daarom nader kwalitatief onderzoek doen. Het is namelijk onbevredigend dat we op basis van deze enquête niet kunnen duiden wat er achter zit."
"Zo zitten er merkwaardige uitkomsten in het onderzoek. Naast de steun voor IS is er namelijk weer geen steun voor het kalifaat. Steun voor democratie is er dus wel."
"Wat wel duidelijk uit het onderzoek blijkt is dat Turkse jongeren zich, anders dan Marokkaanse jongeren, laten sturen door Turkse media en Turkse politiek."
Gezonde mix
"Je kan niet verbieden dat ze naar Turkse televisie kijken", zegt Asscher op de vraag wat er tegen de Turkse invloed te doen is. "Maar het moet een gezonde mix van informatie zijn die ze tot zich krijgen."
"Als je naar Nederlandse media kijkt kun je het nog steeds met elkaar oneens zijn, maar zit je wel in hetzelfde gesprek. Als je in een parallelle samenleving terechtkomt wordt het lastig, lastig om jongeren weerbaar te maken."
"Onderdeel van de vrije samenleving is dat je je niet moet weerhouden van media, maar wel kritische vragen mag stellen", stelt Asscher. Zeker als je hier opgroeit en hier je toekomst opbouwt."
In gesprek
Volgens Asscher roept de uitslag veel vervolgvragen op. "Wat betekenen deze uitkomsten? Ik wil in gesprek gaan met de Turkse organisaties en met de jongeren zelf."
"Ik had al eerder zorgen over wat er zich afspeelde in de Turkse gemeenschap. Ik merkte een gevoel dat men zich hier minder thuis voelt. Nieuw is dat het zich vertaalt in deze denkbeelden."
"Er ligt een enorme opgave voor iedereen in de Turkse gemeenschap om dit niet te bagatelliseren en weg te kijken", benadrukt de minister. "Ik wil krachtig een actieplan in werking zetten tegen radicalisering."
Helpt niet
Asscher stelt dat de grootte van de groep met Jihad-sympathieën dat actieplan des te belangrijker maakt.
"Op zich waren er al langer zorgen over hoe het met deze jongeren gesteld was. We kenden het risico van de parallelle samenleving. Maar dit helpt niet. Daarom is het des te belangrijker om een tegengeluid te laten horen, gematigde krachten in positie te brengen en ronselen en het verspreiden van programma tegen te gaan."
"De conclusies van dit onderzoek zijn zeer verontrustend, maar ik ben er van overtuigd dat het zal lukken om onze samenleving te beschermen. Maar je moet hier doorheen, dat is een verantwoordelijkheid voor ons allemaal."
Door Motivaction zijn voor het onderzoek 300 Turkse en 404 Marokkaanse Nederlanders gepeild in de leeftijd 18 tot en met 34 jaar. Dit ging grotendeels om face-to-face enquêtes, een deel is online afgenomen.
Debat
De PVV wil over het onderzoek in debat met Asscher, laat fractievoorzitter Geert Wilders weten aan NU.nl.
Dat 80 procent van de ondervraagden het niet verkeerd vindt geweld te gebruiken uit naam van de jihad tegen anders gelovigen of niet-gelovigen, noemt Wilders "onaanvaardbaar".
VVD-Kamerlid Malik Azmani noemt de uitkomsten van het onderzoek "volstrekt onacceptabel". "Het blijkt maar weer dat multiculturalisme een negatieve invloed heeft op de Nederlandse samenleving, omdat het immigranten de ruimte biedt voor maximaal behoud van de eigen cultuur en daardoor tegelijkertijd alle noodzaak tot integratie remt", aldus Azmani.
- GTRene
laatste stukje ook uit dat wat hier boven gepost is.
http://www.nujij.nl/algemeen/een-kijkje ... 8884.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
opzich best wel 'grappig' ware het niet zo ernstig, zoiets qua uitkomst vind je bv ook hier en wordt het ook wat uitgelegd.Dat 80 procent van de ondervraagden het niet verkeerd vindt geweld te gebruiken uit naam van de jihad tegen anders gelovigen of niet-gelovigen, noemt Wilders "onaanvaardbaar".
VVD-Kamerlid Malik Azmani noemt de uitkomsten van het onderzoek "volstrekt onacceptabel". "Het blijkt maar weer dat multiculturalisme een negatieve invloed heeft op de Nederlandse samenleving, omdat het immigranten de ruimte biedt voor maximaal behoud van de eigen cultuur en daardoor tegelijkertijd alle noodzaak tot integratie remt", aldus Azmani.
kijk de video waarin ze de mensen in de Moskee vragen wat ze er van vinden...dat is ook wel zo'n 80% zo te zienDe islam staat voor vrede. Voor iedereen.
(waarschuwing; Dit geldt alleen voor hen die de profeet blindelings volgen)
De zogenaamde gematigden zetten wij af tegen de extremisten of radicalen. Wat maar weinigen doorhebben is dat die ideologie van oorsprong al radicaal/extremistisch is.
Iemand die zichzelf 'moslim' noemt heeft een shahada of geloofsgetuigenis uitgeroepen over een ideologie die beschreven staat in de koran, die haaks staat op die van mensen/kafiers uit de vrije wereld. Een ware volger van de profeet is zowieso heel extreem/radicaal.
Maar dat moet je wel willen zien.

http://www.nujij.nl/algemeen/een-kijkje ... 8884.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Je kunt je afvragen wat deze mensen wel als extremisten beschouwen. Then again, je kunt je ook afvragen of het publiek in het filmpje ook werkelijk een goede afspiegeling is van moslims. Vraag welk mens dan ook of ze extremistisch zijn, wat krijg je dan voor antwoord...
- GTRene
Eindelijk gaan ze bij de PvdA ook bezuinigen ivm de crisis die is ontstaan, 2 moeten er het veld ruimen 
doet me denken aan een liedje van LUV ...

http://www.telegraaf.nl/binnenland/2333 ... gn=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;Turkse PvdA’ers geradicaliseerd
DEN HAAG -
De gevallen PvdA-Kamerleden Kuzu en Öztürk waren geradicaliseerd. Dat zeggen andere sociaaldemocraten, die vooral Öztürk een voortrekkersrol toedichten. Hij zou de wat gematigder Kuzu op sleeptouw hebben genomen.
De Tweede Kamerfractie van de PvdA werd steeds weer verrast door verlangens van de twee parlementariërs van Turkse afkomst. Zo werd gevraagd om een aparte wasruimte voor het islamitisch gebed, werd tegenspraak door vrouwen in de fractie niet geduld en eiste het duo een Turkse medewerker die het contact met de achterban moest onderhouden. Het fractiebestuur weigerde evenwel medewerkers om hun etniciteit te vervangen.
Ook bij stemmingen in de Tweede Kamer bleek met name Öztürk heel andere prioriteiten te kennen dan het partijbelang. Zo bleef hij weg bij een stemming en bleek de hele dag volledig onbereikbaar. Verbouwereerd hoorden zijn collega’s de volgende dag waarom. „Het was gisteren een islamitische feestdag.”
De PvdA royeert de twee. Het duo wil in de Kamer blijven.
doet me denken aan een liedje van LUV ...

http://www.songteksten.nl/songteksten/3 ... -horse.htm" onclick="window.open(this.href);return false;You came in through the door - like a Trojan Horse
You came onto the floor - like a Trojan Horse
You looked around and saw me, but your eyes remained the same.
But soon you would show more - like the Trojan Horse
- WJ
Maar ondertussen blijft dat tuig wel lekker in de kamer zitten...
- Riceaux
80% minder stemmen voor de PvdA bij de volgende verkiezingen vanwege dit akkefietje?
- GTRene
ze maakten het ook wel wat bont om in IS tijden met Allah in de kamer te gaan gooien (true colours, shining trough)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2332 ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
DEN HAAG -
„Moge Allah je straffen.” Na die woorden van Kamerlid Öztürk is gisteravond het ingelaste PvdA-fractieberaad ontploft. De dreigende tekst was geadresseerd aan zijn collega Marcouch, die namens de partij het woord voert over Integratie. Öztürk en zijn collega Kuzu weigerden zich neer te leggen bij de integratie-koers van minister Asscher en de fractie.
Het Turkse duo ondernam eerder deze week een kamikazeactie richting vicepremier en ’kroonprins’ van de PvdA Asscher. De bewindsman had kanttekeningen geplaatst bij de transparantie van bepaalde Turkse verenigingen. Volgens Asscher was „het bijna onmogelijk om te bepalen of en hoe deze organisaties de integratie van Turkse Nederlanders beïnvloeden”.
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2332 ... en___.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Ach dat is lachwekkender dan Samson die zijn gehandicapte dochter, en deze turkse meneren gebruikt om stemmen te trekken. PVDA style.
- GTRene
en dan>Buitenlandse artsen en verpleegkundigen die in gebieden werkten waar de ernstige ziekte ebola heerst, worden tijdelijk opvangen in Nederland.
Het gaat om een bestaande locatie van Artsen zonder Grenzen in de bossen op de Veluwe. De burgemeester van Nunspeet heeft hierover een brief gestuurd aan de inwoners van de gemeente.
ze mankeren niets...dus worden ze in in NL opgevangen voor een tijdje...ze hebben nog geen tekenen van, zou er wat meer op lijken.Ze zullen er niet aan huis gekluisterd zijn. ''Ze mankeren niets, dus kunnen gewoon boodschappen doen of in de bossen wandelen. Wel moeten ze twee keer per dag hun temperatuur opmeten.''
http://www.nu.nl/ebola/3931554/artsen-e ... eluwe.html" onclick="window.open(this.href);return false;
lees ook wat reacties hier>
http://www.nujij.nl/algemeen/artsen-uit ... 4658.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
bv deze>
helemaal als ze niet eens in NL woonachtig zijn, temperatuur kun je daar ook opmeten als ze 'niks' mankeren, het is omslachtig en vragen om mijns inziens.Belachelijk..
Je gaat toch geen ziektes importeren..
Als er een vogelziekte uitbreekt gaat het hele land op slot, met een vervoersverbod et cetera.
En als er een voor mensen dodelijke ziekte uitbreekt haal je ze hierheen (via Schiphol, echt te gek voor woorden..
Laat ze lekker daar ter plekke behandeld worden, dat is toch veel beter!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Word je niet genaaid door regelgeving/bureaucratie/ambtenarij/ uwv en 'n semidictatoriaal socialistisch/religieus trojaans paard vanuit Den Haag, dan wel door 'n paar (duizend hier in NL) (Oostblok) criminelen en krijg je 'n vorkheftruck in je nek als je niet uitkijkt.
En we stonden erbij en we keken ernaar...
http://www.nu.nl/binnenland/3933585/ove ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
En we stonden erbij en we keken ernaar...
http://www.nu.nl/binnenland/3933585/ove ... erdam.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
zo dan, lekker brutaal wat schijnbaar werkt...
die met dat gele hesje droeg dat om minder op te vallen, ja je valt meer op maar dan lijkt het alsof je rechtmatig de heftruck bestuurd en staan de meesten er verder niet bij stil...en na de ramkraak staan ze perplex en in die korte tijd kunnen ze toeslaan.
en scooter volg...althans dat vol dan...met een scooter in een stad met her en der paaltjes heb je aardig wat mogelijkheden als je de stad/plek kent denk ik.
dat soort volk maakt meer kapot dan je lief is, dat wordt 20 uur schoffelen als ze gepakt worden, hun verdiende loon...euh
die met dat gele hesje droeg dat om minder op te vallen, ja je valt meer op maar dan lijkt het alsof je rechtmatig de heftruck bestuurd en staan de meesten er verder niet bij stil...en na de ramkraak staan ze perplex en in die korte tijd kunnen ze toeslaan.
en scooter volg...althans dat vol dan...met een scooter in een stad met her en der paaltjes heb je aardig wat mogelijkheden als je de stad/plek kent denk ik.
dat soort volk maakt meer kapot dan je lief is, dat wordt 20 uur schoffelen als ze gepakt worden, hun verdiende loon...euh

- Arthur
- Auto: Nr.51
Zeg René, je zoekt hele complotten op, zelfs wereldwijd, met bijbehorend citaten en foto's maar over eigen land hoor ik je niet
Niets te zeggen over de treinkaping bij De Punt, 37 jr geleden? Toch volop in het nieuws. De kapers beginnen (of willen eigenlijk) het slachtoffer te worden met bijbehorende privileges (lees excuses en smartengeld/schadevergoeding), "zeg maar"

Niets te zeggen over de treinkaping bij De Punt, 37 jr geleden? Toch volop in het nieuws. De kapers beginnen (of willen eigenlijk) het slachtoffer te worden met bijbehorende privileges (lees excuses en smartengeld/schadevergoeding), "zeg maar"

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Neef van m'n moeder zat als dienstplichtig militair toen in die coupé als gijzelaar(doh) in De Punt. Hele familie van moeder's kant in mentale rep en roer, hij zou ook bijna 't loodje leggen. Heb 't er 'n keer met 'm over gehad jaren terug. Traumatisch en hield 't liever voor zich. logisch.
NL heeft fouten gemaakt, vele...
Belofte op 't eigen staat hebben van de Zuid Molukkers die 'niks' hebben gekregen terwijl ze met de NL ers meevochten...(voor wat dat waard is, maar ok belofte maakt schuld) Maar 't lijkt me dan iets teveel van 't goede een trein te kapen en 'n school met kinderen te gijzelen 'voor de goede zaak'. Hoe slecht hadden die Molukkers 't hier dan? Niet zo, weet ik uit zeer betrouwbare bron(toendertijd)
Dat jaren/decennia/eeuwen achteraf geklaag van bepaalde bevolkingsgroepen en 'recht hebben op' lijkt wel mode te worden. Maar als 'de Nederlander ' zélf klaagt moet ie z'n bek houden en niet zeiken. Want we hebben er zelf op gestemd...

NL heeft fouten gemaakt, vele...
Belofte op 't eigen staat hebben van de Zuid Molukkers die 'niks' hebben gekregen terwijl ze met de NL ers meevochten...(voor wat dat waard is, maar ok belofte maakt schuld) Maar 't lijkt me dan iets teveel van 't goede een trein te kapen en 'n school met kinderen te gijzelen 'voor de goede zaak'. Hoe slecht hadden die Molukkers 't hier dan? Niet zo, weet ik uit zeer betrouwbare bron(toendertijd)
Dat jaren/decennia/eeuwen achteraf geklaag van bepaalde bevolkingsgroepen en 'recht hebben op' lijkt wel mode te worden. Maar als 'de Nederlander ' zélf klaagt moet ie z'n bek houden en niet zeiken. Want we hebben er zelf op gestemd...