Welke autoambulance?
- Richard R.
Welke autoambulance?
Ik ben van plan om een nieuwe autoambulance te gaan kopen, maar twijfel nog welke te kopen. Kunnen jullie mij helpen/overtuigen? Nu heb ik een kantelbare Hapert G2700.
Ik wil het liefst een aanhanger met een zo laag mogelijke vloer, zodat het zwaartepunt zo laag mogelijk ligt. Ook wil ik lange, brede en lage auto's kunnen vervoeren, maar ook af en toe een busje.
Op dit moment ziet mijn shortlist er als volgt uit:
- Ifor Williams CT177
- Brian James Hi-max
Tips zijn welkom.
Ik wil het liefst een aanhanger met een zo laag mogelijke vloer, zodat het zwaartepunt zo laag mogelijk ligt. Ook wil ik lange, brede en lage auto's kunnen vervoeren, maar ook af en toe een busje.
Op dit moment ziet mijn shortlist er als volgt uit:
- Ifor Williams CT177
- Brian James Hi-max
Tips zijn welkom.
-
OnlineLuco
Re: Welke autoambulance?
De grootste annsems nemen, wielen naast de laadvloer en binnenruimte ruim 2 meter breed en 6 meter lang.
Met verlengde rijplaten kon de supercopa er zo op.
Hij is niet kantelbaar.
Hij is niet kantelbaar.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
De ifor williams heb ik ook naar gekeken, maar kon voor een mooie prijs een brian james a-max ophalen van 6 meter lang, 2m breed en daar heb ik nog een bandenrek op gezet. Dijk van een aanhanger, stabiel achter de auto en zelfs de Viper staat er zo op.
Als je een nieuwe wil, zal ik denk ik niet de brian james Hi-max doen, maar juist de opvolger van de a-max. (Naam vergeten).
Als je een nieuwe wil, zal ik denk ik niet de brian james Hi-max doen, maar juist de opvolger van de a-max. (Naam vergeten).
- Hugo Bos
Kun je de deur van de auto dan nog goed open doen? Dat is vaak zo onhandig van wielen naast de laadvloer, in- en uitstappen kan lastig zijn.Luco schreef:De grootste annsems nemen, wielen naast de laadvloer en binnenruimte ruim 2 meter breed en 6 meter lang.
Hij is niet kantelbaar.
-
OnlineLuco
De deuren van de supercopa en de vijf konden precies nog over de zijplank, dus lijkt me bij een normale auto helemaal te kunnen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Da's inderdaad een punt van aandacht. Op mijn Eduard paste het ook niet meer met de Clio. Gelukkig kon ik de spatborden wat lager monteren waarna het precies paste. Nu staat mijn Clio ook wel heel laag, maar het lijkt me wel iets om rekening mee te houden bij aankoop van een nieuwe ambu.Hugo Bos schreef:Kun je de deur van de auto dan nog goed open doen? Dat is vaak zo onhandig van wielen naast de laadvloer, in- en uitstappen kan lastig zijn.
Onderstaande ambu staat nog op mijn wensenlijstje als vervanger van de Eduard. De Eduard voldoet voor mij op zich prima, maar met 2,5m breed is het wel een enorm apparaat in mijn loods vandaar de wens tot iets compacters. Helaas kost zo'n Fitzel wel een aardige smak geld.
-
OnlineLuco
Persoonlijk heb ik de wielen het liefste naast de bak.
Heb je normale wielen/banden en ik vind de stabiliteit beter.
Nadeel is dat die inderdaad wat breder is.
Heb je normale wielen/banden en ik vind de stabiliteit beter.
Nadeel is dat die inderdaad wat breder is.
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Hier staat ook mogelijk interessante info
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=17682
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... =8&t=17682
- Richard R.
Heren bedankt voor de info.
Ik denk dat ik van de week maar eens ga kijken naar een Fitzel. Iemand ervaring met de Ifor Williams CT177, die spreekt mij ook wel aan.
Ik denk dat ik van de week maar eens ga kijken naar een Fitzel. Iemand ervaring met de Ifor Williams CT177, die spreekt mij ook wel aan.
- Ronnie
wij hebben een ifor Williams. is gewoon een super aanhanger. deuren opengooien geen probleem. zo een beetje alles past erop. superstabiel en lekker laag.
nadelen : hij is leeg best zwaar en groot.
hiervoor hadden we een hapert (geen kiep) met wielen onder de bak. ook een fijne wagen maar best lastig laden vanwege de hoogte.
Fitzel is echt de overtreppende trap en 1 van de beste die je kunt kopen, mochten we ooit iets nieuws willen kopen en ergens nog wat geld teveel hebben dan zou ik het wel weten....
nadelen : hij is leeg best zwaar en groot.
hiervoor hadden we een hapert (geen kiep) met wielen onder de bak. ook een fijne wagen maar best lastig laden vanwege de hoogte.
Fitzel is echt de overtreppende trap en 1 van de beste die je kunt kopen, mochten we ooit iets nieuws willen kopen en ergens nog wat geld teveel hebben dan zou ik het wel weten....
- Richard R.
Vlot doorpakken!!
Vandaag een Ifor Williams CT177 gekocht!
Vandaag een Ifor Williams CT177 gekocht!
- Bijlagen
-
- Oud en nieuw
- image1.JPG (703.44 KiB) 6180 keer bekeken
- Paskal
- Auto: meerdere
Da's rap gegaan. Wat een enorme steile hellingshoek heeft die Hapert trouwens.
Flinke kar zo'n Ifor met 850 kg eigen gewicht
Flinke kar zo'n Ifor met 850 kg eigen gewicht

- Martijn 327i
- Auto: X3 M40i // M Performance
Dat is rap gegaan ja.
Wat heb je nog voor circuit auto na de E30 als ik vragen mag ?
Wat heb je nog voor circuit auto na de E30 als ik vragen mag ?
- Ronnie
top kar, daar ga je veel plezier van hebben
- Richard R.
@ Martijn: na de E30 327i géén circuitauto meer gehad. Ik ben sinds een paar jaar bezig met de in- en verkoop van gebruikte auto's onder de naam Auto 't Hagendijk.
- Richard R.
En de eerste rit is een feit 

- Bijlagen
-
- 13826_660910964029112_4027775718367489462_n.jpg (145.55 KiB) 5908 keer bekeken
- Richard R.
Gisteren de Ifor Williams verkocht.
Deze beviel heel goed, maar ik ga weer Transporter rijden ipv ML en wil daarom het gewicht en de lengte van de aanhanger wat reduceren. De Ifor Williams is een topkar, echter wel behoorlijk zwaar en groot, maar daardoor kan alles er moeiteloos op.
Morgen ga ik kijken naar een nieuwe Brian James A4 met een laadvloerlengte van 4,5mtr. Deze is iets korter, lager en lichter dan de Ifor. Ook denk ik dat de Brian James in de toekomst waardevaster is (al heb ik met de Ifor in 10mnd slechts € 200,- afgeschreven).
Deze beviel heel goed, maar ik ga weer Transporter rijden ipv ML en wil daarom het gewicht en de lengte van de aanhanger wat reduceren. De Ifor Williams is een topkar, echter wel behoorlijk zwaar en groot, maar daardoor kan alles er moeiteloos op.
Morgen ga ik kijken naar een nieuwe Brian James A4 met een laadvloerlengte van 4,5mtr. Deze is iets korter, lager en lichter dan de Ifor. Ook denk ik dat de Brian James in de toekomst waardevaster is (al heb ik met de Ifor in 10mnd slechts € 200,- afgeschreven).