dan is waarschijnlijk je goedkoopste optie een BC racing set want die koop je onder de 1000 euro en heeft camberplates en is van redelijke kwaliteit.
er zijn misschien wat goedkopere setjes maar die hebben dan weer geen camberplates of het is troep.
Volgens mij kon je op de e36 M3 de orginele camberplates omwisselen van links naar rechts en rechts naar links voor meer camber. ik heb geen idee of dat ook met 325 vering kan maar dat weet Bert wel....
vering vraag
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: vering vraag
Als je een M carros hebt en M draagarmen, dan heb je dacht ik ook ofset toplagers nu op je e36 M3?
die geven extra caster tov de gewone e36, als je dan zoiets als BC besteld met Camberplaten, kun je ook het beste met ofset toplagers bestellen, dan heb je zowel caster als camber te pakken.
Nadeel is wel met die ofset toplagers dat 2 van de 4 verstel boutjes voor het camber wat onder het plaatwerk vallen en je dus niet heel snel de boel kan verstellen, maar 1x goed gesteld hoef je er toch niet snel bij.
zo komt het er dan uit te zien met aftermarket ofset toplagers (wat e36 M3/Z3M bv standaard vast hebben)
als je dan bij die 2 (van de 4) boutjes moet hoeft het (coilover) er niet helemaal uit, maar gewoon de 3 toplager moeren helemaal los/omhoog draaien (wel er op laten zitten) en dan auto opkrikken zodat het zakt, en dan kun je er met een korte inbus sleutel bij (bv zelf 1 inkorten)
ook kan ik je aanbevelen als je zoiets eronder schroeft of als je camber wilt verstellen met de ofset platen, je altijd eerst die verstellers eruit draait (gaat heel snel/makkelijk) ivm beschadigen van, ze zitten vrij kort tegen de carros
en als je dan de boel eronder schroeft of los hebt (lees die 3 toplager bouten en laat zakken oid) kan het anders al snel met de rand van de versteller langs de carros gaan als het niet kaarsrecht gaat bv.
met een toplager wat in het midden zit ala gewone e36/z3 kan je wel overal makkelijk bij en past ook, maar mis je dus het extra caster en was dacht ik niet aan te bevelen, al hebben dat ook wel mensen die een coilover set hebben gekocht of gewoon uniball toplagers, wellicht omdat ze er niet aan dachten dat er bij te kiezen?
maar das iets waar je even over na kan denken als je een bepaald type/merk coilovers/toplagers oid besteld.

die geven extra caster tov de gewone e36, als je dan zoiets als BC besteld met Camberplaten, kun je ook het beste met ofset toplagers bestellen, dan heb je zowel caster als camber te pakken.
Nadeel is wel met die ofset toplagers dat 2 van de 4 verstel boutjes voor het camber wat onder het plaatwerk vallen en je dus niet heel snel de boel kan verstellen, maar 1x goed gesteld hoef je er toch niet snel bij.
zo komt het er dan uit te zien met aftermarket ofset toplagers (wat e36 M3/Z3M bv standaard vast hebben)
als je dan bij die 2 (van de 4) boutjes moet hoeft het (coilover) er niet helemaal uit, maar gewoon de 3 toplager moeren helemaal los/omhoog draaien (wel er op laten zitten) en dan auto opkrikken zodat het zakt, en dan kun je er met een korte inbus sleutel bij (bv zelf 1 inkorten)
ook kan ik je aanbevelen als je zoiets eronder schroeft of als je camber wilt verstellen met de ofset platen, je altijd eerst die verstellers eruit draait (gaat heel snel/makkelijk) ivm beschadigen van, ze zitten vrij kort tegen de carros
en als je dan de boel eronder schroeft of los hebt (lees die 3 toplager bouten en laat zakken oid) kan het anders al snel met de rand van de versteller langs de carros gaan als het niet kaarsrecht gaat bv.
met een toplager wat in het midden zit ala gewone e36/z3 kan je wel overal makkelijk bij en past ook, maar mis je dus het extra caster en was dacht ik niet aan te bevelen, al hebben dat ook wel mensen die een coilover set hebben gekocht of gewoon uniball toplagers, wellicht omdat ze er niet aan dachten dat er bij te kiezen?
maar das iets waar je even over na kan denken als je een bepaald type/merk coilovers/toplagers oid besteld.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 6 gasten