Bedrijven (of knutselaar) die plaatwerk kunnen modificeren!

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Forza

Bedrijven (of knutselaar) die plaatwerk kunnen modificeren!

Bericht door Forza » 05 nov 2014, 21:29

Om mijn Twingo wat meer geschikt te maken voor het circuit met ik velgen en banden gekocht met de hoop dat het nèt zou gaan passen. Echter lopen de banden achter bij bv drempels aan op de spatboordranden. Het probleem zit hem in de breedte van de rand, die is namelijk een cm of 2 (horizontaal, evenwijdig aan het loopvlak van de band). Met deze rand zit het opgeplakte spatbord vastgeschroefd, er zitten dus enkele schroeven op de rand en die trekken wat krassen in band. Als die rand met schroeven er niet zou zitten schraapt de band misschien nog lichtjes de binnenkant van het spatbord wat geen probleem is.

Om toch de wielen (OZ Superleggera 16x7 ET37 met Federal 595 RS-R in 205/45R16) te kunnen gebruiken op mijn Twingo RS ben ik op zoek naar een bedrijf of vaardige knutselaar in de omgeving van Eindhoven die voor mij de spatborden kan modificeren. Zelf wil ik er eigenlijk niet aan beginnen zonder fatsoenlijk gereedschap en ervaring. Het enige bedrijf dat ik heb kunnen vinden die dit als dienst aanbied zit in 's-Gravenland, bij Hilversum: http://www.bodyrepairshop.nl/diensten.html. Geen enkel schadebedrijf hier in de buurt heeft dit als dienst op de site staan. Maar voordat ik rond ga bellen dacht ik hier even de vraag te stellen, misschien dat iemand een bedrijf/knutselaar kent die het voor mij in orde kan maken :) .

Als bonus foto's van de betreffende wielen op de Twingo:

Afbeelding

Afbeelding

Bij voorbaat dank!

EricYellow

Re: Bedrijven (of knutselaar) die plaatwerk kunnen modificer

Bericht door EricYellow » 05 nov 2014, 22:49

Ik zit met mijn toko in Helmond, lijkt me redelijk in de buurt.
Je zou een keer langs kunnen komen en dan kunnen we even kijken wat er allemaal mogelijk is.
Op zich zie ik er weinig problemen in (als ik tenminste goed begrijp wat je bedoelt) :mrgreen:
Van een beetje carrosseriewerk word ik niet zo snel bang :wink:
Kijk anders even op mijn FB pagina, nog niet alles staat erop waar ik nu mee bezig ben, maar dan heb je een beetje een idee wat er allemaal bij me gebeurt.
https://www.facebook.com/pages/ES-Autom ... 94?fref=ts

SlowCo

Bericht door SlowCo » 06 nov 2014, 13:30

Schroeven vervangen door schroeven met verzonken koppen en eventueel, als er voldoende "vlees" zit, de ET waarde van de achtervelgen wat groter laten draaien?

Forza

Bericht door Forza » 06 nov 2014, 18:53

@ SlowCo: Verzonken schroeven zouden niet echt helpen, want dan komt de band toch gewoon tegen het spatbord aan. De velgen laten afdraaien heb ik naar geïnformeerd toen ik ze liet controleren of ze recht waren, maar er zat helaas te weinig vlees.

@ EricYellow: Dan kom ik zeker een keer langs! Ik woon vlakbij je garage zie ik, alleen een keer tijd zien te vinden :x .

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 06 nov 2014, 21:38

Zijn smallere banden niet een stuk makkelijker?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 nov 2014, 22:08

mischien lukt het bij die kar ook met zoiets, wel eens gezien dat/hoe ze dat deden :D

Afbeelding

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 nov 2014, 22:48

Gynecologie aan 't studeren, René? :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 nov 2014, 00:32

lol :lol: hoe komt u er op :mrgreen:

hier voor jou de video uitleg

Forza

Bericht door Forza » 09 mar 2015, 19:03

De Twingo afgelopen week bij EricYellow neergezet waar de spatborden aan de binnkant een stuk dunner zijn gemaakt. Vandaag de banden rondom eronder gelegd daarna een paar drempels gepakt en snelle bochtjes gedraait en er loopt niks aan! Komende weken maar een keer de echte test doen door de karussell :D .

Bedankt Eric!!

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 09 mar 2015, 19:13

:thumbup:

Flex

Bericht door Flex » 09 mar 2015, 23:20

GTRene schreef:mischien lukt het bij die kar ook met zoiets, wel eens gezien dat/hoe ze dat deden :D

Afbeelding

die heb ik ook nog liggen ja, erg handig om te hebben in dit soort gevalletjes ;)

EricYellow

Bericht door EricYellow » 10 mar 2015, 21:47

Forza schreef:De Twingo afgelopen week bij EricYellow neergezet waar de spatborden aan de binnkant een stuk dunner zijn gemaakt. Vandaag de banden rondom eronder gelegd daarna een paar drempels gepakt en snelle bochtjes gedraait en er loopt niks aan! Komende weken maar een keer de echte test doen door de karussell :D .

Bedankt Eric!!

Mooi om te horen dat het allemaal naar wens is.
Ik zeg gas erop ! :df:

Plaats reactie