Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Luco » 30 okt 2014, 20:53

Er zitten inderdaad altijd twee kanten aan een verhaal, wij horen ook maar 1 kant he.

Er is voor beiden wat te zeggen en zoals fusee ook zegt, hoe detacheerders soms met je omgaan pfffffffff, ik merk dat nu ook heel erg.
Heb hele goede tijden gehad en heb nu gelukkig weer een opdracht, maar het uurloon is precies genoeg om net niet dood te gaan, maar ja alles beter dan niks denk ik dan maar.

Maar ik zie ook mensen bij opdrachtgevers die er alles aan doen om maar zo min mogelijk te hoeven doen, daar heeft een werkgever ook mee te maken, en die mensen zitten er vaak al heel lang en dus lastig te ontslaan, wat mij betreft mogen die regels stukken makkelijker worden.
Bij elk voortgangsgesprek hebben ze wel weer een verhaal of geven ze een ander de schuld dat ze hun werk niet af hebben, dan denk ik bij mezelf, waarom heb jij het niet af terwijl ik meer projecten heb draaien en ik heb het wel af en heb nog tijd over om jouw te helpen.

Kijk, mij maakt het niks uit, ik wil me elke dag weer bewijzen omdat dat uiteindelijk de beste manier is om continuiteit te garanderen en een wat beter uurloon in de toekomst, maar voor vaste collegas kunnen zulke mensen zeer frustrerend werken en verzieken de werksfeer voor anderen.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 nov 2014, 09:29

Luco schreef:Er zitten inderdaad altijd twee kanten aan een verhaal, wij horen ook maar 1 kant he.

Er is voor beiden wat te zeggen en zoals fusee ook zegt, hoe detacheerders soms met je omgaan pfffffffff, ik merk dat nu ook heel erg.
Heb hele goede tijden gehad en heb nu gelukkig weer een opdracht, maar het uurloon is precies genoeg om net niet dood te gaan, maar ja alles beter dan niks denk ik dan maar.

Maar ik zie ook mensen bij opdrachtgevers die er alles aan doen om maar zo min mogelijk te hoeven doen, daar heeft een werkgever ook mee te maken, en die mensen zitten er vaak al heel lang en dus lastig te ontslaan, wat mij betreft mogen die regels stukken makkelijker worden.

Bij elk voortgangsgesprek hebben ze wel weer een verhaal of geven ze een ander de schuld dat ze hun werk niet af hebben, dan denk ik bij mezelf, waarom heb jij het niet af terwijl ik meer projecten heb draaien en ik heb het wel af en heb nog tijd over om jouw te helpen.

Ik hoef me inmiddels niet meer voor te stellen waar die minimale werkhouding vandaan komt, heb verdomme jarenlang hard mijn best gedaan en wat is de beloning dat ik uiteindelijk afgedankt ben. Heb de hele zaak al bij het UWV neer gelegd en die mogen er nu achter aan maar een nieuwe werkgever die mag zich eerst bewijzen wat mij betreft ik dacht niet dat ik me nog een keer zo af liet schepen.

Kijk, mij maakt het niks uit, ik wil me elke dag weer bewijzen omdat dat uiteindelijk de beste manier is om continuiteit te garanderen en een wat beter uurloon in de toekomst, maar voor vaste collegas kunnen zulke mensen zeer frustrerend werken en verzieken de werksfeer voor anderen.

Waarom werken die frustrerend en sfeer verziekend ik deed er juist alles aan om de sfeer te verbeteren, kon goed opschieten met de Poolse jongen uit de plaatwerkplaats en nog enkele anderen. 3 mensen hebben onafhankelijk van elkaar verklaard dat de manier waarop ik onstlagen ben zwaar onfatsoenlijk was.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 nov 2014, 09:53

Sterker nog ik heb het advies gekregen om juridische stappen te ondernemen maarja geen inkomen he dan kun je zo veel :tooth:

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2014, 10:55

Inject, relax man, alleen mijn eerste zin was richting jouw :tooth:
De rest niet.

Maar dat je geen juridische stappen kunt ondernemen is onzin, als je geen inkomen hebt krijg je een advocaat van onvermogen (kijken naar het inkomen van 1 jaar terug) en dan wordt je eigen bijdrage bepaald.

dvh

Bericht door dvh » 01 nov 2014, 11:39

Heb de hele zaak al bij het UWV neer gelegd en die mogen er nu achter aan maar een nieuwe werkgever die mag zich eerst bewijzen wat mij betreft ik dacht niet dat ik me nog een keer zo af liet schepen
lol !
Succes..

ErikS

Bericht door ErikS » 01 nov 2014, 11:41

Inderdaad. Denk maar niet dat je zo aan de bak komt, ITV.

Shakes

Bericht door Shakes » 01 nov 2014, 12:10

:roflol:

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2014, 12:11

Uiteindelijk is het voor jezelf het beste als je je gewoon voor de volle 100% of meer inzet.

Waar ik nu werk is mijn uurloon zo'n 2,5 keer lager als 4 jaar geleden terwijl het werk hetzelfde is of zelfs nog intensiever, doe ik daarom 2,5 keer minder mijn best?
Nee ik doe juist extra mijn best om te bewijzen dat ik "meer" waard ben, en wordt dat hier niet gewaardeerd dan vast bij de volgende opdrachtgever.
Zo niet, jammer dan, ze zullen van mij nooit kunnen zeggen dat ik mijn best niet doe en de kantjes er vanaf loop.
Dat is mijn eer te na.

JP

Bericht door JP » 01 nov 2014, 12:26

InjectTheVenom schreef:(...)
Daar wil ik nog wel wat over zeggen. Onlangs hebben ze me om een aantal kant nog wal slaande redenen alsnog niet de opleiding en kans gegeven die ze me in het begin zo rooskleurig boden terwijl ik nog altijd een vast contract had.

Wat betreft motivatie van de werknemer ben ik het dus pertinent niet met je eens want mij is die kans gewoon niet gegeven om me aan de nieuwe omgeving aan te passen, niets jammer dan er zijn 2 kanten in het verhaal en als een werkgever iets van zijn personeel wil verwachten dan staan daar dingen tegenover. 7 jaar lang heb ik op mijn vorige werkplek er iets moois van mogen maken en het pipotje wat in de nieuwe werkplaats de scepter zwaaide zag mij als een bedreiging omdat ik duidelijk mijn inzet en motivatie toonde die hem blijkbaar niet zinden.

Dus je kan wel zo mooi zeggen dat er dan echt iets aan de hand is nou dat kan ik je zeggen dat is het ook inderdaad.
Ben je ontslagen terwijl je vast contract had? Dan moeten ze toch wel hele goede redenen hebben.
InjectTheVenom schreef:Je gaat met MENSEN om, niet met nummertjes.
Bij veel (grotere) bedrijven ben je wél een nummer. Je moet alleen positief blijven opvallen bij je leidinggevende. Ook als je straks nieuw werk hebt sta je zo weer op het trottoir als je de spreekwoordelijke kantjes eraf wilt lopen en je niet voor de volle 100% inzet

Shakes

Bericht door Shakes » 01 nov 2014, 12:32

Ontslagen worden met een vast contract is behoorlijk lastig. Het lijkt me niet dat een mogen/niet mogen verhaal hieraan ten grondslag ligt.

Ik zie om me heen dat mensen hun werk juist erg persoonlijk nemen. Op zich is dat prima tot een bepaalde hoogte maar het slaat ook wel eens door naar " wat moeten ze zonder me" een paar maanden/jaar later staan ze dan wel op straat. Een bedrijf draait vaak wel door zonder je.
Soms is het goed om na 17:00 afstand te nemen van je werk en niet nog x uur doorgaan.

Metchu

Bericht door Metchu » 01 nov 2014, 13:06

nandor, dat doe ik om 14.30 uur al... je geeft niet het goede voorbeeld als docent... :kikker:

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2014, 13:11

Metchu schreef:nandor, dat doe ik om 14.30 uur al... je geeft niet het goede voorbeeld als docent... :kikker:
Luie Turk :tooth:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 01 nov 2014, 13:29

Shakes schreef:Ontslagen worden met een vast contract is behoorlijk lastig. Het lijkt me niet dat een mogen/niet mogen verhaal hieraan ten grondslag ligt.

Ik zie om me heen dat mensen hun werk juist erg persoonlijk nemen. Op zich is dat prima tot een bepaalde hoogte maar het slaat ook wel eens door naar " wat moeten ze zonder me" een paar maanden/jaar later staan ze dan wel op straat. Een bedrijf draait vaak wel door zonder je.
Soms is het goed om na 17:00 afstand te nemen van je werk en niet nog x uur doorgaan.
+1

Als je goed bent in je werk dan valt dat positief op en dan lig je er echt niet zomaar uit.

Omgekeerd is niemand onmisbaar. Voor jou altijd een ander. En als je goed bent in je werk dan is dat andersom ook zo, er is altijd wel een ander bedrijf.

ErikS

Bericht door ErikS » 01 nov 2014, 14:37

Shakes schreef: Soms is het goed om na 17:00 afstand te nemen van je werk en dan gaan xhamsteren.
Ja, wat Shak'it zegt. :mrgreen:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 nov 2014, 16:19

JP schreef:
InjectTheVenom schreef:(...)
Daar wil ik nog wel wat over zeggen. Onlangs hebben ze me om een aantal kant nog wal slaande redenen alsnog niet de opleiding en kans gegeven die ze me in het begin zo rooskleurig boden terwijl ik nog altijd een vast contract had.

Wat betreft motivatie van de werknemer ben ik het dus pertinent niet met je eens want mij is die kans gewoon niet gegeven om me aan de nieuwe omgeving aan te passen, niets jammer dan er zijn 2 kanten in het verhaal en als een werkgever iets van zijn personeel wil verwachten dan staan daar dingen tegenover. 7 jaar lang heb ik op mijn vorige werkplek er iets moois van mogen maken en het pipotje wat in de nieuwe werkplaats de scepter zwaaide zag mij als een bedreiging omdat ik duidelijk mijn inzet en motivatie toonde die hem blijkbaar niet zinden.

Dus je kan wel zo mooi zeggen dat er dan echt iets aan de hand is nou dat kan ik je zeggen dat is het ook inderdaad.
Ben je ontslagen terwijl je vast contract had? Dan moeten ze toch wel hele goede redenen hebben.
InjectTheVenom schreef:Je gaat met MENSEN om, niet met nummertjes.
Bij veel (grotere) bedrijven ben je wél een nummer. Je moet alleen positief blijven opvallen bij je leidinggevende. Ook als je straks nieuw werk hebt sta je zo weer op het trottoir als je de spreekwoordelijke kantjes eraf wilt lopen en je niet voor de volle 100% inzet
Het komt er op neer dat ik bij het bedrijf waar ik 7 jaar gewerkt heb wél goed genoeg was en mocht groeien en men tevreden was met wat ik deed (nog een flink bedrag bespaard door alles op mijn manier op te zetten), alleen toen we overgenomen werden werd me geen enkele tijd gegund om me aan nieuwe dingen aan te passen die na 7 jaar ineens compleet anders moesten. Zo zijn er trouwens nog een aantal collega's die ineens bedankt werden. Die hele goede reden is er gewoon niet maarja toch einde contract.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 nov 2014, 16:25

Luco schreef:Uiteindelijk is het voor jezelf het beste als je je gewoon voor de volle 100% of meer inzet.

Waar ik nu werk is mijn uurloon zo'n 2,5 keer lager als 4 jaar geleden terwijl het werk hetzelfde is of zelfs nog intensiever, doe ik daarom 2,5 keer minder mijn best?
Nee ik doe juist extra mijn best om te bewijzen dat ik "meer" waard ben, en wordt dat hier niet gewaardeerd dan vast bij de volgende opdrachtgever.
Zo niet, jammer dan, ze zullen van mij nooit kunnen zeggen dat ik mijn best niet doe en de kantjes er vanaf loop.
Dat is mijn eer te na.
Ik zal maar een voorbeeld aan je nemen Luco, het moet alleen geen potje worden met werkgevers die je iedere keer het zelfde flikken dat is wat ik bedoelde te zeggen. Heb in deze baan altijd aardig wat dingen zelfstandig kunnen en mogen doen dus er komt vast iets op mijn pad waarbij alles wel op zijn plek valt.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 nov 2014, 16:34

dvh schreef:
Heb de hele zaak al bij het UWV neer gelegd en die mogen er nu achter aan maar een nieuwe werkgever die mag zich eerst bewijzen wat mij betreft ik dacht niet dat ik me nog een keer zo af liet schepen
lol !
Succes..
Ze doen tegenwoordig beter hun best dan toen ik voor het eerst met ze te maken kreeg, afhandeling van zaken is er beduidend beter op geworden.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 01 nov 2014, 17:14

InjectTheVenom schreef:alleen toen we overgenomen werden.
Daar is je antwoord.
Geld voor een sociaal plan zal er amper geweest zijn, en dan gaan ze zoeken naar wipmogelijkheden.
Grote kans dat dit weinig met je prestaties te maken heeft.
Als er bij het overnemende bedrijf iemand is geweest die beter kon pijpen dan jij, ben je gewoon de sjaak.

Shud het van je af en zoek verder.
Laatst gewijzigd door smiley op 01 nov 2014, 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 nov 2014, 17:28

smiley schreef:
Daar is je antwoord.
Geld voor een sociaal zal er amper geweest zijn, en dan gaan ze zoeken naar wipmogelijkheden.
Als er bij het overnemende bedrijf iemand is geweest die beter kon pijpen dan jij, ben je gewoon de sjaak.

Dat is wat meer mensen ook al zeiden zodra het bekend werd dat we overgenomen zouden gaan worden. Degene die bij het over te nemen bedrijf werkt in het onderhoudsbeheer had een nogal hoge van het paard gevallen dunk en vond zichzelf nogal wat. Nooit van mijn leven zal ik een kontenkusser worden ik laat ten alle tijden mijn werk voor me spreken.

dvh

Bericht door dvh » 01 nov 2014, 17:44

Klinkt goed.
Maar nu zit je zonder.

Ik lees vooral veel 'blablabla'

Maar succes met solliciteren.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 01 nov 2014, 17:46

InjectTheVenom schreef:
smiley schreef:
Daar is je antwoord.
Geld voor een sociaal zal er amper geweest zijn, en dan gaan ze zoeken naar wipmogelijkheden.

Dat is wat meer mensen ook al zeiden zodra het bekend werd dat we overgenomen zouden gaan worden. Degene die bij het over te nemen bedrijf werkt in het onderhoudsbeheer had een nogal hoge van het paard gevallen dunk en vond zichzelf nogal wat. Nooit van mijn leven zal ik een kontenkusser worden ik laat ten alle tijden mijn werk voor me spreken.
No offence verder, maar nu zit je wel zonder baan. Dus ik weet nou niet wat beter is..

Luco

Bericht door Luco » 01 nov 2014, 18:13

InjectTheVenom schreef:
smiley schreef:
Daar is je antwoord.

Inject, een kontenkusser hoef je ook niet te worden, ik ben dat ook zeker niet (understatement :tooth: )
Maar tussen kontenkussen en iemand tegen je in het harnas jagen zit nog een heel groot gebied.
Naarmate je ouder wordt laat je dat soort figuren gewoon gaan, die gaan vanzelf een keer op hun bek (al kan dat lang duren)

Uiteindelijk heb ik geleerd dat veel collega's het niet zullen laten om een ander een oor aan te naaien, die kans moet je ze dus niet geven.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 01 nov 2014, 18:45

dvh schreef:Klinkt goed.
Maar nu zit je zonder.

Ik lees vooral veel 'blablabla'

Maar succes met solliciteren.
Ja vergeef me als ik inhoud heb i.p.v. een fake as hell heikneuter waarvan er tegenwoordig al veel te veel rond lopen :tooth:

En wordt aan gewerkt.

Shakes

Bericht door Shakes » 01 nov 2014, 19:57

Grote woorden maar je zit wel thuis. Ik zeg wat ik te zeggen heb maar zorg er altijd voor dat mijn werkgever tevreden is en ik met mijn direct leidinggevende een goede relatie heb. Best leuk en het levert mij ook wat op qua omstandigheden en salaris.

TLRS

Bericht door TLRS » 02 nov 2014, 19:10

Het is net alsof voor sommige geen werk gelijk staat aan certain death.

Bij sommige reacties is het net alsof ass kissing normaal is. Goed om kunnen gaan met je leidinggevende is 1.. maar verder.. zie topic titel :coffee:

Plaats reactie