Afgelopen weekend heb ik de cylinderkop van mijn M50B25 gehaald. Zoals verwacht hadden alle cylinders wel koolaanslag. En aangezien er wat restjes pakking op alle cylinders liggen gaan alle cylinders er ook uit.
Hoe kan ik nu het beste de cylinders schoonmaken?
Koolaanslag van cylinder verwijderen
-
- Niels
- Auto: Prius+
Re: Koolaanslag van cylinder verwijderen
Ik zou olie -en koelkanalen ff afdekken en de cilinders met lucht even schoon blazen. Daarna de krukas even ronddraaien om te kijken of er nog wat zooi is blijven plakken.
- 328Ti
Je bedoeld zuigers Twan? De M50 blokken zijn volledig gietijzer en hebben geen cilinderbussenTwan81 schreef:Afgelopen weekend heb ik de cylinderkop van mijn M50B25 gehaald. Zoals verwacht hadden alle cylinders wel koolaanslag. En aangezien er wat restjes pakking op alle cylinders liggen gaan alle cylinders er ook uit.
Hoe kan ik nu het beste de cylinders schoonmaken?
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
Carburateur-cleaner werkt over het algemeen wel mooi maar dat is niet heel goedkoop spul.
- Martin van der Zwaard
Je bedoeld denk de zuigers en cilinderwanden??
Valve cleaner van Forte werkt echt heel erg goed.
Inspuiten, motor een paar keer ronddraaien met tussenpauzes en dan weer inspuiten en nacht laten staan.
Dan zou je volgende dag eigen de motor snel rond moeten laten gaan (met startmotor ofzo) en dan vliegen de brokken kool om je oren.
Valve cleaner van Forte werkt echt heel erg goed.
Inspuiten, motor een paar keer ronddraaien met tussenpauzes en dan weer inspuiten en nacht laten staan.
Dan zou je volgende dag eigen de motor snel rond moeten laten gaan (met startmotor ofzo) en dan vliegen de brokken kool om je oren.

-
Oeps ik bedoel inderdaad zuigers
Carburateur-cleaner had ik inderdaad ook gelezen maar dat vond ik wat prijzig.
Wat ik soms ook tegenkwam is dat mensen de zuigers in de remolie of diesel leggen om te laten weken. Daarna zou je het redelijk makkelijk schoon moeten kunnen poetsen.
Iemand hier ervaring met deze methode?

Carburateur-cleaner had ik inderdaad ook gelezen maar dat vond ik wat prijzig.
Wat ik soms ook tegenkwam is dat mensen de zuigers in de remolie of diesel leggen om te laten weken. Daarna zou je het redelijk makkelijk schoon moeten kunnen poetsen.
Iemand hier ervaring met deze methode?