Op vakantie naar Amerika

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Jurjen
Auto: 987S / 955

Re: Op vakantie naar Amerika

Bericht door Jurjen » 19 jun 2013, 22:04

Ach, vergeet niet dat die V6 Camaro altijd nog dik 300pk doet.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 20 jun 2013, 00:42

De afstand lijkt me zo op het oog wat lang voor 3 weken. Het is wel te doen maar ik denk dat je VEEL in de auto zit.

Ik heb in de states wel eens een mustang V6 gehad en dat was met 300 pk PRIMA te doen :D . Alleen een Challenger V6 is ondermaats omdat die ook nog eens een klap zwaarder was (en mijn versie een vroege challenger was met slechts 250 pk op 1750 kg ofzo).

Wanneer ga je eigenlijk? Omdat je zo stug de kap omlaag wilt houden ga ik er vanuit dat dat niet in de zomer is :) . Als je wel de komende 2.5 maand gaat voorspel ik dat je op dat doel terug gaat komen :ongeveer als: .

Verder een leuke trip :) !

Alamo wordt ook gehuurd via sunnycars.nl -> was destijds met afstand de goedkoopste en beviel goed.

Jurjen

Bericht door Jurjen » 20 jun 2013, 01:34

Ik vertrek met twee week. Ik heb de afgelopen weken veel in SoCal en Death valley open gereden, dus ik denk dat ik dat doen wel ga halen :wink: Airco aan en gaan.

Het is iets langer dan 3 weken, ongeveer 3,5. Tuurlijk is het veel in de auto zitten, maar we hebben hier het afgelopen half jaar al zoveel gezien. En als je coast to coast wil moet je veel autorijden. Tsja, hoort erbij!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 jun 2013, 01:46

Ahja, bedankt voor die tips qua autohuur!

Ben bang dat ik USA dit jaar toch moet laten schieten wegens afstuderen van de studie met bijbehorende kosten, helaas.

@Fabian: Kennedy Space Center niet gezien, dat was dus een aanrader ja? Nog foto's?

@Jurjen: Jij nog foto's toevallig uit de USA? ;) Altijd leuk om naar te kijken namelijk.

Jurjen

Bericht door Jurjen » 20 jun 2013, 02:00

@ Robin: Hoeveel wil je er? Zal een paar hier neergooien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 20 jun 2013, 02:09

Haha, iemand is naar San Fransisco, Santa Monica en Arizona geweest ;)

Leuke pics, zie er nooit genoeg van btw. :mrgreen:

Jurjen

Bericht door Jurjen » 20 jun 2013, 02:32

Je bent Stanford vergeten. :wink: Ik ben onderhand 3x California rond geweest dus heb het meeste onderhand wel gezien. Overigens blijf ik liever hier dan dat ik weer naar Nederland ga. Man, het is net het paradijs hier. Als ze nu nog een fatsoenlijke gezondheidszorg en wegen hadden kreeg je me hier echt niet meer weg :angel:

Eerste foto is overigens Julie Pfeiffer Burns state park.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 20 jun 2013, 07:51

Jurjen schreef:Je bent Stanford vergeten. :wink: Ik ben onderhand 3x California rond geweest dus heb het meeste onderhand wel gezien. Overigens blijf ik liever hier dan dat ik weer naar Nederland ga. Man, het is net het paradijs hier. Als ze nu nog een fatsoenlijke gezondheidszorg en wegen hadden kreeg je me hier echt niet meer weg :angel:

Eerste foto is overigens Julie Pfeiffer Burns state park.
Wat jij bedoelt zijn niet zomaar wegen maar dat noemen we de autobahn!

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 20 jun 2013, 17:17

Jurjen schreef:Ik vertrek met twee week. Ik heb de afgelopen weken veel in SoCal en Death valley open gereden, dus ik denk dat ik dat doen wel ga halen :wink: Airco aan en gaan.

Het is iets langer dan 3 weken, ongeveer 3,5. Tuurlijk is het veel in de auto zitten, maar we hebben hier het afgelopen half jaar al zoveel gezien. En als je coast to coast wil moet je veel autorijden. Tsja, hoort erbij!
Dan kom je in ieder geval goed bruin terug :mrgreen: . Ik vind open rijden zelf boven de 25 graden al snel te veel van het goede, hoewel dat wel weer vooral in de stad een probleem is (stilstaan voor een stoplicht equals wegbranden). Enfin, veel plezier :crazy: !

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 jun 2013, 08:42

G Kolkman schreef:
Jurjen schreef:Ik vertrek met twee week. Ik heb de afgelopen weken veel in SoCal en Death valley open gereden, dus ik denk dat ik dat doen wel ga halen :wink: Airco aan en gaan.

Dan kom je in ieder geval goed bruin terug :mrgreen: . Ik vind open rijden zelf boven de 25 graden al snel te veel van het goede, hoewel dat wel weer vooral in de stad een probleem is (stilstaan voor een stoplicht equals wegbranden). Enfin, veel plezier :crazy: !
Coast to coast=alleen stoppen om te tanken :coffee:

RJK

Bericht door RJK » 15 mei 2014, 01:27

Even copy-paste van een Whatsapp van mij naar een maatje eerder vandaag:

What happened at hertz ATL today...Huge que, no cars available. After 45 min wait finally get to agent who checks me in and says I must wait another 30 mins for a car. So I ask give me anything you have. She says I only have Mercedes but it's 350 a day extra. No thanks. While I wait for car I see an email address of manager on the screen asking customer feedback. So I send quick email about issue and he promptly comes back saying ok sir I give you the 6.3 AMG e-class for 50 bucks more. Alright i'll take it!!! Then when they're checking further they realize I'm not returning it to ATL and hence cannot go through with it. Anticlimax!!!!!! :'-(

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 15 mei 2014, 02:22

Jammer :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 02 okt 2014, 10:47

Iemand tips voor de Oostkust? (Behalve NYC)

Ik ga eind april twee weken daarheen, wil sowieso naar Philadelphia, Washington D.C., NYC en Boston. Als het uit komt ook nog Niagara Falls en Amish country, maar ik vraag me af of die laatste twee een beetje te doen zijn qua reistijd (vast wel), maar vooral of ik dan nog genoeg tijd over houd in de andere steden. Ik wil denk ik 2 a 3 nachten in NYC blijven.

Jurjen

Bericht door Jurjen » 25 okt 2014, 21:40

Ik sluit me daar even bij aan. Ik zit vanaf volgende week 10 dagen in Boston. Iemand tips?

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 26 okt 2014, 08:11

Wij vonden Gettysburg leuk om te zien, daar is de finale slag geweest in de Burgeroorlog en hebben ze een museum geplaatst.
http://www.gettysburgfoundation.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ten oosten van Washington (2 uurtjes rijden) ligt Williamsburg. Soort van openluchtmuseum. Leuk om gezien te hebben.
http://www.history.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Meer zuidelijk (en nog meer uit de route van Boston) ligt de Blue Ridge Parkway. Geweldig mooie weg om te rijden, hoe zuidelijker je komt, de mooier. Deze weg is ook al een keer in Top Gear geweest. Bij TG gaven ze aan dat je niet harder dan 35MPH mocht maar dat klopt overigens niet, op de meeste stukken is de limiet 45MPH.
http://www.blueridgeparkway.org/" onclick="window.open(this.href);return false;

Nog meer zuidelijk (en waarschijnlijk echt uit je route) ligt Charleston (circa 750 km zuidelijk van Washington). Vonden wij echt een geweldig leuke stad. En in de omgeving hebben we ook nog een plantage bezocht waar ze vroeger slaven hielden. Zeer indrukwekkend.

sitechris

Bericht door sitechris » 26 okt 2014, 09:00

https://roadtrippers.com" onclick="window.open(this.href);return false; is een handige site om je reis te plannen.

Emiel

Bericht door Emiel » 28 okt 2014, 04:29

Zit nu vlakbij Philadelphia, nog paar dagen dan vlieg ik terug na 3 weken zakenreis.

Washington DC : Persoonlijk zeg ik skippen. Viel mij echt tegen eigenlijk. Segway is anders wel aardig.

Philadelphia : Klinkt afgezaagd, maar als het mooi weer is, doe de segway toer!! Je ziet enorm veel waar je later nog terug naar toe kan als je wil. Je komt op plaatsen waar je normaal niet komt. Je kan evt vragen om de "haunted" toer. Is erg leuk.
Zodra het donker word zorg dat je in het centrum blijft en vermijd de zwervers een beetje.
Heb daar al akkefietje gehad in een wijk waar je niet wil komen in de nacht.

Vlakbij het vliegveld ligt simeone foundation. Zeker een aanrader om even binnen te lopen om wat zeer zeldzame autos te zien. Spreek binnen iemand aan die er werkt en je krijgt 1001 verhalen. Met wat geluk kijkje in de garage.

Shoppen bij Philly : Rij even naar Limmerick outlet , bij food court staat een tafel met korting coupons voor de winkels. Behalve de korting in de winkels dus nog vaak een 10 tot 30% extra eraf. Word leuk shoppen zo.

King of Prussia : Ligt een enorme mall. Kun je prima een dag rond lopen. Liggen wat restaurants ala seasons 52, Magianno's, Chris Porter Steak house,Tilted Skirt, Hooters, etc.

Baltimore : Is mooi om eens rond te lopen, liggen wat historische schepen, o.a. een onderzeeer. Best leuk.

New York : Rijd onder de Hudson door, bij binnen rijden van centrum, ga links en rij rechtdoor rechtstreeks de parkeer garage in Manhattan in. Van daar uit kun je goed rond lopen ( of de Hop On Hop Off bus pakken , o.a. bij Madam Tusseadingus )
Maar beter is de subway :) :)

Ik heb met kerst de stad door gereden en onder rockafeller center geparkeerd, is tof met al dat verkeer maar relatief duur parkeren.

Phoenixville : Ga eten bij de Iron Hill Brewery of Pennocini ( meen ik ) , beide geen ketens en goed eten. Iron Hill hebben eigen seizoens bier en Europese formaten eten ( behalve toetje )
Pennocini is Italiaans met Amerikaanse porties.
Dorpje op zich is wel charmant maar je bent er zo doorheen. Leuk als tussen stop met goed eten.

Spring city : Mooi om daar paard te rijden als je dat aan staat en niks te doen hebt ;)

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 28 okt 2014, 06:14

Als er nog iemand tips wil hebben over de northwest dan kan ik wel een boekje opendoen aangezien ik daar tegenwoordig woon :D !

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 28 okt 2014, 08:33

@Emiel: Thanks voor de tips!

@G Kolkman: Jaloers. :devil:

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 28 okt 2014, 08:39

sitechris schreef:https://roadtrippers.com is een handige site om je reis te plannen.
Gave app ook, m'n vriendin heeft al tig routes bedacht! :tooth:

sitechris

Bericht door sitechris » 28 okt 2014, 19:37

Is verslavend :)

sitechris

Bericht door sitechris » 28 okt 2014, 21:28

Ik las net dit artikel. In Virginia moet je even op je teller letten. Meer dan 80 MPH of 20 MPH boven de speedlimit? Jailtime!

http://jalopnik.com/never-speed-in-virg ... 1613604053" onclick="window.open(this.href);return false;

ErikS

Bericht door ErikS » 28 okt 2014, 21:44

G Kolkman schreef:Als er nog iemand tips wil hebben over de northwest dan kan ik wel een boekje opendoen aangezien ik daar tegenwoordig woon :D !

Wow! Hoe dat zo in een keer?!

G Kolkman

Bericht door G Kolkman » 29 okt 2014, 01:31

ErikS schreef:
G Kolkman schreef:Als er nog iemand tips wil hebben over de northwest dan kan ik wel een boekje opendoen aangezien ik daar tegenwoordig woon :D !

Wow! Hoe dat zo in een keer?!
Er was een tijdelijke positie beschikbaar op het werk en aangezien ik altijd al 'iets gehad heb met de US' duurde het niet heel lang voor ik daar op ingesprongen ben. Speelde al langer (het balletje begon medio 2013 te rollen) en ik zit er ondertussen sinds Juni. Al een paar puike road trips gemaakt :mrgreen: .

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 29 okt 2014, 07:27

Ik volg je verslagen op FB met veel plezier! :thumbup:

Plaats reactie