Honda NSX Concept gepresenteerd op NAIAS

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
thomas_r

Re: New Honda NSX

Bericht door thomas_r » 27 apr 2011, 10:30

Tja, in hoeverre is het nu nog een 'NSX' ?
De vorige onderscheidde zich op een aantal punten van zijn directe concurrenten (supra, 3000GT, skyline?):
- middenmotor
- sublieme wegligging
- atmosferische VTEC
- relatief licht

Wat elektrische ondersteuning vind ik niet zo'n slecht plan, maar ik vraag me af of de nieuwe NSX zich kan onderscheiden van de (sterke) concurrentie. Dat ding moet ook minimaal 450 pk krijgen om mee te doen.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 apr 2011, 10:32

Dit wordt gewoon niet meer wat. Ze hadden hem met die jankende v8 of v10 moeten brengen, dit duurt te lang. De tijd haalt hem in.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 apr 2011, 11:23

las gister nog een test van de Honda NSX-R die werd nr 1 in de Evo met een test van een stuk of 8<>10 auto's, zijn die ook in NL geleverd of...lijkt me vrij speciaal.

Afbeelding

of nog beter/fraaier, de Mugen NSX-RR

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

oooo :shock: :df:

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door GTRene op 27 apr 2011, 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Tristan

Bericht door Tristan » 27 apr 2011, 11:24

Die Mugen! :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 27 apr 2011, 11:32

Tristan schreef:Die Mugen! :shock:
enorm dik, lijkt me een fantastische DF machine :thumbup:

hier meer>

http://speedhunters.com/archive/2009/06 ... ncept.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

VLA

Bericht door VLA » 27 apr 2011, 11:37

@ Rene : Nee dat type NSX type R is zelfs nooit linksgestuurd geleverd, en zijn ook rechtsgestuurd vrij zeldzaam en erg prijzig. Probeer er maar eens eentje te vinden, denk dat je schrikt van de prijs. Welke EVO was dat eigenlijk, ben wel benieuwd naar het artikel. Een soortgelijke test is al eens eerder uitgevoerd door Best Motoring, maar er zijn mensen die dat niet geloven en denken dat ze bij Best Motoring de jappen voortrekken.

De mugen versie is wel erg extreem, die van Spoon is ook wel leuk moet ik zeggen, check hier :

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aQrqHvmU ... ure=fvwrel[/youtube]

Rupie

Bericht door Rupie » 27 apr 2011, 16:46

Oh my god! Dat interieur van die Mugen!

VLA

Bericht door VLA » 22 sep 2011, 15:33

Gaat dus zekers wel een nieuwe NSX komen :
Honda has begun work on a new sportscar in the mould of the iconic Honda NSX, president and CEO Takanobu Ito has sensationally revealed on the eve of the Frankfurt motor show.

However, the ‘new NSX’ will be radically different from its predecessor, with Ito stating that the goal will be to build a car that has a dramatic power-to-weight-ratio as opposed to outright power.

See pictures of the original Honda NSX

“I spent part of my early career at Honda developing the NSX, and specifically the aluminium body,” said Ito. “I really enjoyed that experience, and learned much, so it is my wish that Honda engineers have the experience of developing a sportscar like the NSX in future. Within Honda, our engineers are already looking at developing such a car.”

Ito declined to comment on when such a car could make production, but he stressed it would be a different vehicle to the original NSX, which weighed 1350kg and had 290bhp.

“You can’t depend on a high power output to call a car sporty anymore,” he said. “The original NSX was about high power but also good driving performance, and today power-to-weight is what we have to focus on. The NSX was known for its aluminium body, so when we develop our new sportscar we don’t want to copy Ferrari for power, but to also chase efficiency as well.”

A successor to the original NSX was originally planned to be launched in 2010, but was canned in December 2008 by then Honda CEO Takeo Fukui in reaction to the economic crisis and growing environmental concerns.

However, Ito is pushing for Honda to push its sporting credentials again, so long as they compliment its environmental stance.

“Our recent efforts have been focused on fuel efficiency, and that perhaps gives the impression Honda is behind with pushing the brand image of sportiness, but let me assure you that is not the case,” said Ito. “We will address that impression with our new generations of cars.”

Bron : http://www.autocar.co.uk/News/NewsArtic ... rs/259138/" onclick="window.open(this.href);return false;

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 09 jan 2012, 21:35

Afbeelding

Acura NSX Concept The dynamically-styled NSX Concept gives an indication of the next great performance vehicle from the Acura brand. Making use of lightweight materials and a mid-mounted V-6 engine, the NSX Concept employs several new technologies for Acura, including application of Acura’s innovative new Sport Hybrid SH-AWD® (Super Handling All Wheel Drive™) hybrid system.
Utilizing a unique 2 Electric Motor Drive Unit with a Bilateral Torque Adjustable Control System, the all-new hybrid all-wheel-drive system can instantly generate negative or positive torque to the front wheels during cornering. Acura anticipates the new Sport Hybrid SH-AWD® will deliver handling performance unmatched by previous AWD systems. In addition to the handling benefits of the Sport Hybrid SH-AWD® system, a powerful next-generation VTEC® V-6 engine with direct-injection works in concert with a dual clutch transmission with built-in electric motor to create supercar acceleration while offering outstanding efficiency.
“This Sport Hybrid SH-AWD system will make NSX the ultimate expression of Acura’s idea to create synergy between man and machine,” said Takanobu Ito, president and CEO of Honda Motor Co., Ltd. “The NSX will make the driver one with the car to enhance dynamic driving abilities without getting in the way.”
While most supercars opt for brute force delivered from a large engine, the NSX Concept champions the true racing philosophy of an extremely favorable power-to-weight ratio. “Like the first NSX, we will again express high performance through engineering efficiency,” added Ito, who led the development of Acura’s first NSX supercar. “In this new era, even as we focus on the fun to drive spirit of the NSX, I think a supercar must respond positively to environmental responsibilities.”
The new Acura supercar, expected to debut in the next three years, will be developed by an engineering team led by Honda R&D Americas, Inc., and manufactured in Ohio, at a yet to be named facility.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 09 jan 2012, 21:39

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jan 2012, 21:46

heel anders dan de concepts van een paar jaar terug maar niet verkeerd, alleen niet echt supersport?

Tom

Bericht door Tom » 09 jan 2012, 23:18

Waarom zou iemand die in de markt is voor een supercar nou elektromotoren willen?
Ik weet dat Porsche er ook mee bezig is maar snap het niet... pleur dat in saaie auto's die veel saaie kilometers maken en hang lekkere hoogtoerige motoren in je supercars. Lexus heeft dat wel begrepen met die (lelijke) debadged auris en brute LFA.
Als er een elektro-auto is die er een beetje goed uit ziet wil ik daar best dagelijks in rijden maar ik zit er niet op te wachten in een leuke funcar als geld geen rol speelt.

Concept is wel mooi trouwens. Heb ook wel vertrouwen in Honda dat ze een knappe auto neerzetten.

VLA

Bericht door VLA » 10 jan 2012, 08:43

Ik vind hem prachtig !

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En dit is zo een wagen die er volgens mij in het echt nog veel mooier uitziet. Filmpje :

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jan 2012, 09:31

neus is ook mooi, deed me licht denken aan de style van die Mazda concept euh??
anyhow het lijkt meer een bruikbare sportwagen (not a bad thing) ipv bv een lambo aventador supercar.

NSXRS

Honda NSX Concept gepresenteerd op NAIAS

Bericht door NSXRS » 14 jan 2012, 10:06

Zoals misschien bekend, is op de NAIAS Detroit de nieuwe NSX concept gepresenteerd,

Presentatie van de nieuwe NSX:

http://www.youtube.com/watch?v=482_VKD7 ... ure=relmfu

Ik ontving vannacht van Acura USA de NSX concept video :wave:

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... ZWPRICK0_w

Niet slecht, maar zal hier in Europa wel niet leverbaar en ook weer ontzettend duur zijn.
Weet al een NSX bezitter in de US die deze heeft besteld en een deposit heeft betaald. Zal mij benieuwen wanneer leverbaar wordt.

Blijf voorlopig nog wel behoorlijk exclusief met mijn supercharged NSX denk ik.. :tong:

GTRene

NSX opgehaald :-)

Bericht door GTRene » 14 jan 2012, 10:37

jammer van die bling bling velgen onder die NSX (nwe)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 19 jan 2012, 20:14

Vraagje over 'n andere Honda, de S2000, was die er alleen met electrisch bekrachtigde besturing en NOOIT/niet met hydraulische besturing , of was dat 'n Japan/US spec iets? Wie weet dat? Ik zit in 'n discussie over het waarom wel/niet hebben van electrische besturing(nieuwe BMWs en stuff en nieuwe Elfer 991), ik wist niet dat de S2000 ook electric power steering heeft/had? :hmmm:

You learn every day.

VLA

Bericht door VLA » 24 jan 2012, 09:52

Robin schreef:Vraagje over 'n andere Honda, de S2000, was die er alleen met electrisch bekrachtigde besturing en NOOIT/niet met hydraulische besturing , of was dat 'n Japan/US spec iets? Wie weet dat? Ik zit in 'n discussie over het waarom wel/niet hebben van electrische besturing(nieuwe BMWs en stuff en nieuwe Elfer 991), ik wist niet dat de S2000 ook electric power steering heeft/had? :hmmm:

You learn every day.
Zo ver ik weet hebben ze allemaal EPS, ook de japanse/US versies. Merk ik overigens niks van, vind het prima rijden.

Vanaf 2006 hebben ze ook drivebywire en traction control (VSA).

Petrolhead Tom

Re: Honda NSX Concept gepresenteerd op NAIAS

Bericht door Petrolhead Tom » 24 jan 2012, 10:24

Ik vond de vorige concept stukken mooier.

ReLXe

Bericht door ReLXe » 07 mei 2012, 19:54

Iemand toevallig the avengers gezien? Laatste stukje.

VLA

Bericht door VLA » 15 jan 2013, 18:46

Vandaag de iets aangepaste concept op de Detroit Motorshow :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 06 aug 2013, 09:36

GTRene

Re: Honda NSX 2015

Bericht door GTRene » 27 okt 2014, 15:27

De Honda NSX is terug op de Nürburgring. De langverwachte opvolger van de legendarische eerste generatie moet volgend jaar op de markt verschijnen, maar brandde in juli nog tot de grond af tijdens het eerste testwerk.

Twee dagen nadat we hem voor het eerst in levende lijve zagen, stond de NSX alweer uit te branden op het circuit. Sindsdien was het stil rondom het hybride-racemonster, maar vandaag zien we hem weer rijden. Onze spionagefotograaf kwam de NSX onderweg naar de Nordschleife tegen en legde hem van dichtbij vast.

Hoewel de nieuwe NSX al voor volgend gepland staat, weten we nog vrij weinig van Honda's snelheidsduivel. Hij wordt voorzien van een 3,7-liter V6-middenmotor met twee turbo's. Die wordt gekoppeld aan maar liefst drie elektromotoren en een zeventrapsautomaat met dubbele koppeling. Dat-ie vierwielaandrijving krijgt, wisten we ook al, maar verdere specificaties blijven vooralsnog uit. We verwachten een vermogen tussen 400 en 500 pk.

De nieuwe NSX moet van Honda de prestaties van een Ferrari 458 leveren, maar een prijskaartje als die van een Audi R8 krijgen. Nu het testwerk is hervat, hebben we goede hoop dat we de nieuwe NSX volgend jaar eindelijk kunnen verwelkomen. Honda heeft na het incident van eind juli geen melding gemaakt van verdere vertragingen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.autoweek.nl/nieuws/30483/hon ... rm=a_38269" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie