Bestaat er een verzekering voor tijdens de schorsing(-/-wa)
- GTRene
Re: Bestaat er een verzekering voor tijdens de schorsing(-/-
las net ook dat je bv alleen de WA eruit kan halen voor een periode en dan alleen beperkt casco of all risk kan behouden, moet al aardig schelen, afijn zoiets was hier ook al besproken dacht ik, licht er maar aan hoe je verzekeraar wil meewerken, tegenwoordig vaak zonder provisie en dus voor die handeling betalen (tussenpersoon)
- 328Ti
die optie is digitaal iig niet bij Diks of Unigarant aan/uit te vinkenGTRene schreef:las net ook dat je bv alleen de WA eruit kan halen voor een periode en dan alleen beperkt casco of all risk kan behouden, moet al aardig schelen, afijn zoiets was hier ook al besproken dacht ik, licht er maar aan hoe je verzekeraar wil meewerken, tegenwoordig vaak zonder provisie en dus voor die handeling betalen (tussenpersoon)
- GTRene
dat soort zaken zal min of meer persoonlijk moeten en je zal denk een bewijs van stillegging moeten overleggen?
- Luco
Ik heb gewoon aangegeven waar die staat en ze kunnen zien bij de rdw dat die geschorst is, was voldoende.
Scheelt misschien dat ik alle verzekeringen bij 1 tussenpersoon heb.
en maakte niet uit of die nu in elkaar stond of in onderdelen verspreid op de grond lag
Scheelt misschien dat ik alle verzekeringen bij 1 tussenpersoon heb.
en maakte niet uit of die nu in elkaar stond of in onderdelen verspreid op de grond lag

- Arthur
- Auto: Nr.51
Ik heb ook gebeld. Hij kan idd op de brandverzekering gezet worden. Verzekerd tegen brand, diefstal, instorten schuur etc. Niet tegen een schade agv manoeuvres in het pand (zoiets...). Dat hij op een ander adres staat was geen probleem. Scheelt mij iets van 2 tientjes in de maand. Dat is dan op basis van nieuwwaarde (zoals bij normale verzekering ook) maar het kan ook obv huidige waarde. Dan komt wss een taxatie om de hoek kijken. Niet gevraagd maar denk niet dat ik dat doe. Ik kan gewoon ff langskomen om aan te geven wat ik wil en om een krabbeltje te zetten. Dit kon niet telefonisch... Als de schorsing er daadwerkelijk op zit willen ze daar wel een bewijs/kopietje van hebben.
- daNpy
Taxatie is altijd handig voor dit soort gevallen. Heb je in ieder geval iets om aan te tonen.
- Arthur
De auto heeft wel een dagwaarde.
-
OnlineRoy RS
ik heb contact met OHRA gehad, daar loopt onze inboedel verzekering en daar is alles verzekerd, ook extern, behalve een auto...daar kennen ze ook geen product voor.
Brand verzekering, is dat hetzelfde als inboedelverzekering?
- ///Joost
Nee, bij een brandverzekering maak je een keuze tussen je inboedel of je huis (opstal) verzekeren. Een losse brandverzekering wordt bij mijn weten niet zo vaak meer aangeboden. Meestal wordt brandschade gedekt in een opstalverzekering (meestal icm een apart afgesloten inboedelverzekering).Roy RS schreef:ik heb contact met OHRA gehad, daar loopt onze inboedel verzekering en daar is alles verzekerd, ook extern, behalve een auto...daar kennen ze ook geen product voor.
-
Brandschade valt onder opstal (schade aan casco van het huis) EN onder inboedel (schade aan wat er in het huis aanwezig is).
ALS een auto al kan onder dekking van brandverzekering, dan kan dat alleen onder de inboedel verzekering zijn, maar veel tussenpersonen zullen daar denk ik moeilijk over doen.
Zal handig zijn om te weten of iemand het al definitief op deze manier heeft kunnen regelen en bij welke maatschappij. Met die wetenschap is dan meer druk uit te oefenen bij eigen tussenpersoon/ maatschappij om dit wellicht ook voor elkaar te kunnen krijgen.
ALS een auto al kan onder dekking van brandverzekering, dan kan dat alleen onder de inboedel verzekering zijn, maar veel tussenpersonen zullen daar denk ik moeilijk over doen.
Zal handig zijn om te weten of iemand het al definitief op deze manier heeft kunnen regelen en bij welke maatschappij. Met die wetenschap is dan meer druk uit te oefenen bij eigen tussenpersoon/ maatschappij om dit wellicht ook voor elkaar te kunnen krijgen.
- Luco
Lees voorbeeld Arthur.
Ik kon gewoon aangeven tegen welk bedrag ik de Alpine verzekerd wilde hebben en klaar, geen taxatie nodig gehad. En ook gezegd dat die half uit elkaar lag, maakte allemaal niks uit, risico is namelijk vrij laag.
Ik kon gewoon aangeven tegen welk bedrag ik de Alpine verzekerd wilde hebben en klaar, geen taxatie nodig gehad. En ook gezegd dat die half uit elkaar lag, maakte allemaal niks uit, risico is namelijk vrij laag.
-
Luco schreef:Lees voorbeeld Arthur.
Ik lees dit hierboven niet..
- Arthur
Ik zit bij Univé.
-
He, da's toevallig, ik momenteel ook voor opstal en inboedel.
Maar eens gaan informeren
voor de NSX dan, want die staat met wegens schorsing gestopte verzekering elders gestald.
Bedankt voor de info.
Maar eens gaan informeren

Bedankt voor de info.

- Sjoerd MP BMW
Onze classic MINI heeft een Saisonskennzeichen, waarbij je zelf mag weten welke en hoeveel maanden je 'm wilt kunnen rijden. Als deze maar aaneengesloten is en niet versnipperd over een jaar. Enkel over de maanden dat je mag rijden betaal je verzekering, maar auto is wel hele jaar door verzekerd tegen brand, diefstal oid, maar ook voor bijvoorbeeld schade aan derden door bijvoorbeeld lekken van olie. Geen verkeersschade dus.
Wij hebben gekozen voor een half jaar omwille van de verzekering, aangezien voor opbouw van no-claim (bij onze verzekering) minimaal half jaar moest zijn.
Zouden ze ook in NL moeten doen...
Wij hebben gekozen voor een half jaar omwille van de verzekering, aangezien voor opbouw van no-claim (bij onze verzekering) minimaal half jaar moest zijn.
Zouden ze ook in NL moeten doen...
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Nee, dan lopen ze veel te veel geld mis. 

- daNpy
In Duitsland is het kenteken systeem sowieso wat beter geregeld vind ik 

-
OnlineRoy RS
bij wie heb jij dat lopen luco? (niet de tussenpersoon, maar de verzekeraar als je die weet)
Bij OHRA en Interpolis bieden ze beiden geen product aan hiervoor, wel gaat interpolis mij een prijs doorgeven voor een beperkt casco autoverzekering, zonder WA en eigen schade dekking. Ben benieuwd naar de premie...
Bij OHRA en Interpolis bieden ze beiden geen product aan hiervoor, wel gaat interpolis mij een prijs doorgeven voor een beperkt casco autoverzekering, zonder WA en eigen schade dekking. Ben benieuwd naar de premie...
- Luco
Ik zou het zo niet weten bij welke maatschappij.
Maar ik heb alles via een tussenpersoon lopen en dan doen ze vaak wat meer voor je.
Tussenpersoon is AAB assurantiën.
Maar ik heb alles via een tussenpersoon lopen en dan doen ze vaak wat meer voor je.
Tussenpersoon is AAB assurantiën.