+1 ding heeft echt widebody nodig!matthyssie schreef:Zonder widebody en met 4 cylinder is er niks aan een Z3 wat mijn interesse wekt. Het moet imo minimaal een 2.8 zijn. (dan automatisch een widebody en sper.)
De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zaken!
- Martijn_bmw
Re: De koopjeshoek: Leuke autokoopjes + alle aanverwante zak
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Zoveel PK uit een 4 cilinder turbo. Dat lijkt me bron genoeg.Joël D. schreef:Bron?ErikS schreef:Elke 7500 km een beurt... Succes....

- GTRene
wel mooier iddMartijn_bmw schreef:+1 ding heeft echt widebody nodig!matthyssie schreef:Zonder widebody en met 4 cylinder is er niks aan een Z3 wat mijn interesse wekt. Het moet imo minimaal een 2.8 zijn. (dan automatisch een widebody en sper.)

voor onder de 6k heb je dan bv deze ook met hardtop>
http://www.autowereld.nl/bmw/z3-roadste ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of dit ook met hardtop en aparte kleur bekleding, geen sport stoelen>
http://www.autowereld.nl/bmw/z3-roadste ... /foto.html" onclick="window.open(this.href);return false;
of deze zonder HT
- FreudeamFahren
Iemand trek in 'n Viper projectje?

2003 dodge viper chassis runs and drives. Has 55,769 miles. 8.3 liter 505ci V10 500hp 525ftlbs torque, tremec t56 6 speed manual transmission.
Currently has Ohio state salvage title due to reported front end damage, no frame damage, no suspension damage, drives straight without vibration. Both airbags deployed and removed. All body panels, doors, windows, windshield were removed by the salvage yard I purchased this Viper from.
Perfect start to a custom project, just needs a body.
- GTRene
nice, kun je wel wat moois van maken lijkt me
opzich niet duur, vraag me alleen af of de papieren er dan nog bij zitten, vanwege dat die op de sloop stond?

opzich niet duur, vraag me alleen af of de papieren er dan nog bij zitten, vanwege dat die op de sloop stond?
- ///Joost
Salvage title wil zeggen dat er op het kentekenbewijs van de auto 'Salvaged' staat gedrukt. In de meeste gevallen betekent dit dat een voertuig OF total loss is verklaard, maar teruggekocht door de eigenaar OF gestolen is geweest.GTRene schreef:nice, kun je wel wat moois van maken lijkt me![]()
Zo heb ik ooit een salvaged title GSXR 600 gehad die liep als een malle en verder recht was met alleen een deuk in de tank. De vraag is altijd wat ermee gebeurd is, maar daar kom je toch niet achter tenzij de eigenaar eerlijk is.
Het enige nadeel is dat de verkoop wat lastiger is, omdat veel mensen daar over vallen...(een beetje het idee met het 1'tje op de nummerplaat hier in NL).
-
OnlineMParallel
Wat compleet nutteloos, maar oh zo leuks, op de kop getikt voor de verzameling van mijn E36 documentatie.
Originele BMW telefoonkaart van de Bereitschaftsdienst met het juiste nummer wat geldig was ten tijde dat mijn auto nieuw was. En dus matcht met het label v.d. gereedschapsset houder in de auto.

Originele BMW telefoonkaart van de Bereitschaftsdienst met het juiste nummer wat geldig was ten tijde dat mijn auto nieuw was. En dus matcht met het label v.d. gereedschapsset houder in de auto.

-
Ben zelf ook een BMW-fan maar als ik dit dan lees is ben ik toch niet meer dan een liefhebber............MParallel schreef:Wat compleet nutteloos, maar oh zo leuks, op de kop getikt voor de verzameling van mijn E36 documentatie.
Veel plezier in ieder geval met de originele BMW-kaart en ben dan ook wel heel benieuwd wat je allemaal van de E36 al in bezit hebt

-
OF er zijn twee van deze gestripte Vipers op de wereld met deze velgen, maar volgens mij zag ik deze gisteren rijden in Frankrijk, van Amiens richting Le Havre. Ofja rijden, hij stond op een trailer.FreudeamFahren schreef:Iemand trek in 'n Viper projectje?
2003 dodge viper chassis runs and drives. Has 55,769 miles. 8.3 liter 505ci V10 500hp 525ftlbs torque, tremec t56 6 speed manual transmission.
Currently has Ohio state salvage title due to reported front end damage, no frame damage, no suspension damage, drives straight without vibration. Both airbags deployed and removed. All body panels, doors, windows, windshield were removed by the salvage yard I purchased this Viper from.
Perfect start to a custom project, just needs a body.
- ThomasGTT
-
- Tim N
Best een koopje
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.autoscout24.com/Details.aspx ... 00&asrc=st" onclick="window.open(this.href);return false;
- Wimp
die ziet er voor de prijs goed uit...
-
OnlineMParallel
Goed, het valt niet onder een koopje, hoewel, voor een dergelijk set ergens weer wel....
Originele set BBS RS 18" (dus met 285/286 centers)
LINK

Originele set BBS RS 18" (dus met 285/286 centers)
LINK

- Tim N
Zijn zowel voor als achter de dishes oem af fabriek? (kan linkje niet openen hier)
Ik vraag dit omdat achter? (rechts) een extra step in de lip heeft en voor niet waardoor het diagonale deel van de rechter wielen minder hoog is en het center niet zo klein zoals bij de linker wielen.
Ik vraag dit omdat achter? (rechts) een extra step in de lip heeft en voor niet waardoor het diagonale deel van de rechter wielen minder hoog is en het center niet zo klein zoals bij de linker wielen.
- ///Joost
Is toch gewoon staggered?
-
OnlineMParallel
Tim, ik snap niet wat je precies bedoelt. De 285/286 centers zijn beide even groot en zijn de grootste centers van het RS model (van de originele, niet de moderne Super RS).
Deze centers zijn de 17" centers (die zelf weer 13" zijn), waarbij voor de 18" variant een hogere lip/barrel wordt gebruikt.
@ Joost: hij heeft het over het diagonale deel, dus dat ze staggered zijn, dat snapt Tim wel neem ik aan,
Bovenstaande foto is gewoon vertekenend. Centers zijn bij alle 4 even groot.
Zit soms ook wel eens te overwegen de mijne om te bouwen naar 18". Ik heb zelf de 17" 302. Die hebben dus ook een 13" center. Met andere lip en barrel kan ik ze dus naar de 18" variant ombouwen.
Enige verschil in 302 en 285/286 center is dat de hoogte van de backpad bij de 302 7mm is en bij de 285/286 13mm. De 302 centers zijn in die zin bruikbaarder, omdat je het verschil met een spacer kunt opvullen. Omgekeerd moet je bij de 285/286 centers een deel afdraaien, wat zonde is.
Voor alle duidelijkheid, en dat maakt het mogelijk verwarrend, beide centers 285 en 286 zijn identiek. BBS heeft ze een apart nummer gegeven omdat in combinatie met de originele lip en barrels, er een ander breedte en ET waarde uitkomt.
De 302's zijn rondom dezelfde maat (8" breed, ET40) en daarom ook geen ander nummer voor v/a.
Deze centers zijn de 17" centers (die zelf weer 13" zijn), waarbij voor de 18" variant een hogere lip/barrel wordt gebruikt.
@ Joost: hij heeft het over het diagonale deel, dus dat ze staggered zijn, dat snapt Tim wel neem ik aan,
Bovenstaande foto is gewoon vertekenend. Centers zijn bij alle 4 even groot.
Zit soms ook wel eens te overwegen de mijne om te bouwen naar 18". Ik heb zelf de 17" 302. Die hebben dus ook een 13" center. Met andere lip en barrel kan ik ze dus naar de 18" variant ombouwen.
Enige verschil in 302 en 285/286 center is dat de hoogte van de backpad bij de 302 7mm is en bij de 285/286 13mm. De 302 centers zijn in die zin bruikbaarder, omdat je het verschil met een spacer kunt opvullen. Omgekeerd moet je bij de 285/286 centers een deel afdraaien, wat zonde is.
Voor alle duidelijkheid, en dat maakt het mogelijk verwarrend, beide centers 285 en 286 zijn identiek. BBS heeft ze een apart nummer gegeven omdat in combinatie met de originele lip en barrels, er een ander breedte en ET waarde uitkomt.
De 302's zijn rondom dezelfde maat (8" breed, ET40) en daarom ook geen ander nummer voor v/a.
- GTRene
die zijn wel euh...BLING 

- Tim N
Wat ik al zei, de centers van de rechter lijken! Optisch groter dan de linker.
Prijs is natuurlijk complete waanzin, al wordt het er idd voor betaald. (zal al verkocht)
Zie deze foto, hierop zie je het goed.
Links is 8,5J en heeft een step in de lip enkel aan de buitenzijde.
De rechter 9,5J velg heeft twee steps, één aan buitenkant van de lip en een aan binnenkant bij montagevlak, waardoor het diagonale deel onderbroken wordt en dus korter is.

Prijs is natuurlijk complete waanzin, al wordt het er idd voor betaald. (zal al verkocht)
Zie deze foto, hierop zie je het goed.
Links is 8,5J en heeft een step in de lip enkel aan de buitenzijde.
De rechter 9,5J velg heeft twee steps, één aan buitenkant van de lip en een aan binnenkant bij montagevlak, waardoor het diagonale deel onderbroken wordt en dus korter is.
-
OnlineMParallel
Die extra step is alleen in de diepte, dus dus velg breder, niet in de hoogte.
285/286 centers zijn indentiek.
Set stond tot gister op ebay en is niet verkocht.
285/286 centers zijn indentiek.
Set stond tot gister op ebay en is niet verkocht.
- Tim N
Goed lezen blijkt moeilijk soms, in mijn uitleg heb ik het ook over "lijken optisch"
Door die extra step wordt het diagonale deel onderbroken en is dus visueel minder hoog.
Step heeft zeker wel hoogte al is het minimaal, loopt minimaal af van montagevlak en maakt dan de "step" om in het diagonale deel door te gaan.
Door die extra step wordt het diagonale deel onderbroken en is dus visueel minder hoog.
Step heeft zeker wel hoogte al is het minimaal, loopt minimaal af van montagevlak en maakt dan de "step" om in het diagonale deel door te gaan.
-
OnlineMParallel
En iets niet willen snappen ook.
De step kán geen hoogte hebbenn. De lip + centers maken de velg 18". De centers zijn beide 13". De lips zijn 2.5" hoog aan een zijde van de centers.
Anders zou een model groter zijn dan 18".
De step kán geen hoogte hebbenn. De lip + centers maken de velg 18". De centers zijn beide 13". De lips zijn 2.5" hoog aan een zijde van de centers.
Anders zou een model groter zijn dan 18".
-
Lol, ik snap Tim dikke prima.
-
Ik zag deze Clio RS staan voor een redelijke prijs (volgens mij).
Leuke versie met relatief weinig op de teller...
http://m.autoscout24.nl/anbod/renault-c ... -257674424" onclick="window.open(this.href);return false;
Leuke versie met relatief weinig op de teller...
http://m.autoscout24.nl/anbod/renault-c ... -257674424" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tim N
Slechte foto's. Rood met antraciet wielen maakt het een lekker bommetje