Bestaat er een verzekering voor tijdens de schorsing(-/-wa)

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Roy RS

Bestaat er een verzekering voor tijdens de schorsing(-/-wa)

Bericht door Roy RS » 20 okt 2014, 15:52

vraag van de dag: Ik schors mijn auto's soms in de winter en ik zet dan mijn verzekering altijd stop, nu is dat natuurlijk levensgevaarlijk als de garagebox (niet aan huis) afbrand of de auto gestolen wordt.
Weet iemand van het bestaan van een autoverzekering die enkel brand en diefstal dekt, dus juist geen WA en enkel op de gestalde plaats bijvoorbeeld?

Lijkt me dat ik niet de enige ben met dit probleem, mijn verzekering biedt niet de mogelijkheid om de WA dekking stop te zetten iig en de inboedel verzekering dekt het niet, thans in ieder geval niet die van mij, maar vrijwel zeker ook niet die van de verhuurder van de box.

Tim N

Re: bestaat er een verzekering voor tijdens de schorsing(-/-

Bericht door Tim N » 20 okt 2014, 16:25

Ik kreeg jaren terug een nee te horen. Schors de mini idd ook altijd vanaf eerste keer strooien (NOV?)tot eind april ongeveer. Helaas dus ook doorbetalen van verzekering ivm diefstal of brand

daNpy

Bericht door daNpy » 20 okt 2014, 16:58

WA bij auto's wil zeggen dat de schade vergoed wordt die jij aan anderen doet.
Dus je voertuig WA verzekeren als je hem geschorst hebt is zo goed als nutteloos?

Tegen brand, diefstal etc moet je hem dus gewoon all-risk laten :)

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 20 okt 2014, 17:36

Ik zal binnenkort ook ff informeren. Mijn verzekering had het erover dat de auto dan op de brandverzekering zou kunnen. Ik vraag nog ff na wat de precieze voorwaarden zijn. Want hij kan ook stuk gaan van wat anders dan als brand :)

ErikS

Re: Bestaat er een verzekering voor tijdens de schorsing(-/-

Bericht door ErikS » 20 okt 2014, 18:34

Roy RS schreef:vraag van de dag: Ik schors mijn auto's soms in de winter en ik zet dan mijn verzekering altijd stop, nu is dat natuurlijk levensgevaarlijk als de garagebox (niet aan huis) afbrand of de auto gestolen wordt.
Weet iemand van het bestaan van een autoverzekering die enkel brand en diefstal dekt, dus juist geen WA en enkel op de gestalde plaats bijvoorbeeld?

Lijkt me dat ik niet de enige ben met dit probleem, mijn verzekering biedt niet de mogelijkheid om de WA dekking stop te zetten iig en de inboedel verzekering dekt het niet, thans in ieder geval niet die van mij, maar vrijwel zeker ook niet die van de verhuurder van de box.

Mijn verzekeraar deed dat wel. Ik geloof NH1816 ofzoiets...

Jos Targa

Bericht door Jos Targa » 20 okt 2014, 18:56

De meeste verzekeraars doen dit inderdaad liever niet. Als je kijkt naar je eigen besparing die het je oplevert om voor een paar maanden het WA gedeelte eruit te halen is vaak voor de klant maar een paar 10 tjes en soms nog minder. Het werk wat het de verzekeraars kost is ook vele male meer dan dat het oplevert.

Het grootste gedeelte van je premie is het casco gedeelte. Dat blijft dus lopen gedurende de s schorsing anders is je auto inderdaad helemaal niet verzekerd.

Wij hebben vorig jaar voor een aantal klanten van ons deze vorm geregeld. Echter worden wij daar ook niet vrolijk van gezien de handelingen wij moeten berichten. Daarnaast zijn de gemiddelde verzekeringen dusdanig goedkoop dat het zich totaal niet loont om je dekking te beperken.

Wellicht op zoek naar een goedkopere premiepremie :wink:

Vlokmans

Bericht door Vlokmans » 20 okt 2014, 19:16

Zo raar vind ik het niet. Betalen wat je gebruikt toch, dus waarom niet bij een verzekering?

Ik weet dat sportwagenpolis.nl het doet (toen ik er nog bij verzekerd was) en mijn huidige verzekeraar voor de M3 doet het ook.

ErikS

Bericht door ErikS » 20 okt 2014, 19:19

Nou Jos, brand + diefstal kostte mij maar 11 euro per maand.
Gewoon was 54 per maand.

328 cabrio was dat.

Luco

Bericht door Luco » 20 okt 2014, 20:58

ik heb de alpine al jaren als inboedel verzekerd, iets van 3 tientjes per jaar en voor 40k verzekerd en staat bij een ander.

Luco

Bericht door Luco » 20 okt 2014, 21:00

Jos Targa schreef:De meeste verzekeraars doen dit inderdaad liever niet. Als je kijkt naar je eigen besparing die het je oplevert om voor een paar maanden het WA gedeelte eruit te halen is vaak voor de klant maar een paar 10 tjes en soms nog minder. Het werk wat het de verzekeraars kost is ook vele male meer dan dat het oplevert.

Het grootste gedeelte van je premie is het casco gedeelte. Dat blijft dus lopen gedurende de s schorsing anders is je auto inderdaad helemaal niet verzekerd.

Wij hebben vorig jaar voor een aantal klanten van ons deze vorm geregeld. Echter worden wij daar ook niet vrolijk van gezien de handelingen wij moeten berichten. Daarnaast zijn de gemiddelde verzekeringen dusdanig goedkoop dat het zich totaal niet loont om je dekking te beperken.

Wellicht op zoek naar een goedkopere premiepremie :wink:
Vetgedrukte, ja als je 80% no claim hebt misschien, maar anders scheelt het toch behoorlijk, wa of casco.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2014, 09:50

Ik betaal iets meer dan 85 euro in de maand voor de viper en 77 euro belasting. Als ik mijn auto schors wil ik eigenlijk niet meer voor WA betalen, want hij komt niet op de openbare weg, dan kun je zeggen "het casco deel loopt door, want het risico is gelijk", maar in feite is het risico 500% kleiner ofzo, want ik vermoed dat diefstal uit een beveiligde garage achter een slagboom minder voorkomt dan wanneer hij in gebruik is en overal en nergens geparkeerd wordt, zelfde geld voor brand, de kans dat hij afbrand tijdens gebruik is vele malen groter dan wanneer hij stilstaat in de garage.

Misschien haal ik de verzekering er toch maar helemaal af, zo klein is het risico. Ik denk dat als iemand voor 15 euro in de maand dat dekt dat ie veel klanten kan scheppen en bijna geen risico heeft dat er uitgekeerd moet worden, maar ik ken de verzekeringsbranche niet, dus ik zal me wellicht vergissen.

Als ik alles eraf haal kan ik zo'n 500-700 euro sparen, afhankelijk van de periode van schorsing en het weer. Vind ik toch best de moeite, kan ik een paar keer van tanken, maar ergens vind ik het risico van onverzekerd staan te groot...dubio

Martijn M

Bericht door Martijn M » 21 okt 2014, 09:57

Hoeveel jaar moet je je verzekering stopzetten voordat je je Viper hebt terugverdiend? ;)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2014, 10:24

Martijn M schreef:Hoeveel jaar moet je je verzekering stopzetten voordat je je Viper hebt terugverdiend? ;)
geen idee, maar als ik uitreken hoeveel dagen, weken, maanden ik moet werken om het terug te verdienen als hij onverzekerd affikt....neem ik dat risico maar niet, hoe klein het risico ook is.

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 okt 2014, 10:46

Ik had hetzelfde probleem afgelopen winter, en mijn verzekering (ASR) wilde ook niet het WA deel stopzetten voor de M3. Ik heb 'm toen gewoon beperkt Casco door laten lopen. 'T is niet anders, maar voor die paar tientjes in mijn geval wilde ik niet het risico lopen. Maar goed, dat is natuurlijk altijd met een verzekering...Je weet nooit wanneer je 'm nodig hebt, dus je moet het risico afwegen. Ik vind dat gewoon horen bij de kosten van het hebben van een 'speeltje'.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 21 okt 2014, 10:56

Roy RS schreef:
Martijn M schreef:Hoeveel jaar moet je je verzekering stopzetten voordat je je Viper hebt terugverdiend? ;)
geen idee, maar als ik uitreken hoeveel dagen, weken, maanden ik moet werken om het terug te verdienen als hij onverzekerd affikt....neem ik dat risico maar niet, hoe klein het risico ook is.
Daarom. Stel er gebeurd wel wat zul je t jezelf niet vergeven. Ouwe Dagobert :tooth:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 21 okt 2014, 12:41

///Joost schreef:Ik had hetzelfde probleem afgelopen winter, en mijn verzekering (ASR) wilde ook niet het WA deel stopzetten voor de M3. Ik heb 'm toen gewoon beperkt Casco door laten lopen. 'T is niet anders, maar voor die paar tientjes in mijn geval wilde ik niet het risico lopen. Maar goed, dat is natuurlijk altijd met een verzekering...Je weet nooit wanneer je 'm nodig hebt, dus je moet het risico afwegen. Ik vind dat gewoon horen bij de kosten van het hebben van een 'speeltje'.
ASR heeft mijn racer gewoon als inboedel verzekerd. Dus het kan wel maar ze willen gewoon niet steeds switchen denk ik.

///Joost

Bericht door ///Joost » 21 okt 2014, 13:50

Bert ///M3 schreef:
///Joost schreef:Ik had hetzelfde probleem afgelopen winter, en mijn verzekering (ASR) wilde ook niet het WA deel stopzetten voor de M3. Ik heb 'm toen gewoon beperkt Casco door laten lopen. 'T is niet anders, maar voor die paar tientjes in mijn geval wilde ik niet het risico lopen. Maar goed, dat is natuurlijk altijd met een verzekering...Je weet nooit wanneer je 'm nodig hebt, dus je moet het risico afwegen. Ik vind dat gewoon horen bij de kosten van het hebben van een 'speeltje'.
ASR heeft mijn racer gewoon als inboedel verzekerd. Dus het kan wel maar ze willen gewoon niet steeds switchen denk ik.
Ik had 'm in een (caravan)stalling staan, dus dan wordt het wel een lastig verhaal denk ik. Had hij thuis gestaan, dan had ik inderdaad die mogelijkheid erdoor kunnen drukken wellicht.

SvB

Bericht door SvB » 21 okt 2014, 13:57

Ik heb dat ook jaren gedaan, m'n cabrio in de wintermaanden geschorst.
Casco gedeelte bleef op de cabrio en het WA gedeelte op m'n winterride.
Constructie door mijn eigen verzekeraar bedacht, Wutrich in Utrecht.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 21 okt 2014, 15:12

Ik merk al dat er geen echte "oplossing" paraat is, dus ik denk dat ik hem gewoon vol casco door laat lopen...misschien komt er wel weer een zachte winter, kan ik nog een stukkie knallen in december ofzo...

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 21 okt 2014, 18:34

Ben er hier een tijdje terug ook mee bezig geweest, maar ook niet echt een oplossing gevonden.

2e auto staat al 1,5 jaar geschorst in een garagebox, niet bij huis maar wel in een woonwijk.
Mijn oplossing is ook maar gewoon door blijven betalen, scheelt wel dat de verzekering voor een oude 205 niet zo mega hoog is :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 21 okt 2014, 19:38

Interessant. Afgelopen winter voor de BoxsterS all-risk door laten lopen. Hij staat in een caravanstalling, bij iemand anders dus. Ben nu ergens anders verzekerd. Volgende week de stalling in, zal binnenkort ff bellen. Zou kunnen lonen...
Luco schreef:ik heb de alpine al jaren als inboedel verzekerd, iets van 3 tientjes per jaar en voor 40k verzekerd en staat bij een ander.

328Ti

Bericht door 328Ti » 21 okt 2014, 23:01

Ik betaal WA casco minus inzittendenverzekering á 2 euro p/maand. Toch nog 28euro p maand voor een geschorst ding

:bag:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2014, 00:20

bij deze hebben ze wel zoiets, oke oldtimers hiero, maar zal ook voor andere kunnen neem ik an.
Alleen stallingsdekking

Voor voertuigen welke gestald, geschorst bij RDW zijn en niet mee gereden wordt. Gedekt is brand of diefstalschade aan het voertuig zolang dat niet rijdend is veroorzaakt.
http://www.diks.nl/oldtimerverzekering/" onclick="window.open(this.href);return false;

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 22 okt 2014, 00:25

Ik heb de 205 via Diks verzekerd.

Voor brand de brand en diefstalverzekering voor tijdens een schorsing moet je auto getaxeerd zijn bij hun.
Ik kan daar niet aal voldoen (nog niet af gemaakte auto schiet weinig op), dus laat de verzekering gewoon door lopen

GTRene

Bericht door GTRene » 22 okt 2014, 00:49

bij een garage aan huis kan de auto onder de inboedel vallen dacht ik?

ik zou het ook niet zomaar gokken :)

maar als ik wist dat het bv 6 maand of langer duurde zou ik wel de verzekering opschorten en dan een stallings verzekering afsluiten voor brand en diefstal, of als de garage aan huis is de verzekeraar vragen of de auto tijdelijk bij de inboedel op kan, dus aantekening laten maken en tijdelijk iets meer (in verhouding weinig) betalen.

Plaats reactie