Wat is het plan met je auto?

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
HSR

Bericht door HSR » 20 mei 2007, 19:55

leonard schreef: Ben bezig met een in nieuwstaat verkerende Lancia delta integrale EVO1 (met die heeeele dikke spatborden) Mischien kanik die volgende week in het rijtje bij voegen.

Als dit de 16v turbo is kan ik je alleen aanraden echt héél voorzichtig te zijn. Heb verhalen gehoord over mensen die er al 2 krukassen doorheen gedraaid hebben in 10.000km. Evenals iedere 3000km even het ijzerslijpsel uit het carter vissen.

Nogmaals, voorzichtigheid is op zijn plaats!

Trouwens wel een van de gaafste italianen die er gebouwd is! 8)

Tristan

Bericht door Tristan » 21 mei 2007, 09:04

Seat Leon FR: Blijft nog ca. 2 a 2,5 jaar (ruil hem in rond de 85 a 90K op teller)

BMW E30 325i: Auto staat nu bij MDM Motorsport om geprepareerd te worden voor E30 cup. Deze auto blijft ca. 2 jaar om ervaring op te doen. Staat op kenteken en is APK gekeurd, dus wil o.a Ring ermee bezoeken en andere trackdays. Na 2 jaar kijken voor iets snellers of een hogere klasse.

Dennis Cavallino

Re: Wat is het plan met je auto?

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2007, 09:36

Niels schreef:
Dennis Cavallino schreef:
En voor mijn vriendin komt er al eerder een Saab 900 Turbo, even afhankelijk waar ze een baan krijgt.
Welk model Dennis? Zo'n mooie drie deurs van uiterlijk 93?? Blijft een super wagen imo :D
Nee het oude model ervoor, de nieuwe vinden wij niet zo mooi als deze:

[img:1024:766]http://www.trollhattansaab.net/images/sotw/Drew.jpg[/img]

Marc R

Bericht door Marc R » 21 mei 2007, 09:47

Ik zit op dit moment in een watwilikcrisis...

Verkopen zou ik wel willen maar dan zonder de modificaties die ik eraan heb gedaan.

Zou er misschien 34k voor kunnen vangen terwijl ie perfect is.....Maar wat dan??

Misschien een RS4 met heel weinig kms uit D. halen en goed tunen(+530pk) maar dan ben je minstens 50 k kwijt en is dat het nou helemaal waard??

R32 HGP ook mooi,maar helemaal waardeloos als je de kosten en marktwaarde tegen elkaar afweegd...

Ik weet het echt niet meer,voorlopig afwachten en relaxed blijven rijden dus maar.

chinees spreekwoord: als je op de operatietafel ligt moet je zo min mogelijk bewegen. :wink:

Shakes

Bericht door Shakes » 21 mei 2007, 10:18

Wens:

Kikkeroog WRX STI kopen (zwart)

Zwarte velgen
Stickers eraf
Intrax onderstel
Ecutek 330/350 pk
Ramen tinten
Spoiler eraf
Gladde motorkap
FMIC (zwart spuiten)
DCCD

Voorlopig maar even M3 en Honda civic.......

N.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 21 mei 2007, 12:20

Ben er nog niet zeker van of de MB gaat blijven. Zou toch wel graag een T5 willen hebben. Maar als de E blijft is het voor zeker nog 2,5jaar omdat dan ook het lease contract van de Vectra afloopt.

De beslissingen aangaande de beide M5's zijn reeds enkele maanden geleden gevallen. Ze blijven beide en worden in het komende jaar opgelapt. De dikke dame krijgt een opgeknapt hart en de zware zus een nieuwe kont. Voor volgend jaar mei moet de laatste klaar zijn. De eerste gaat ik gelijk na m'n vakantie aan beginnen.

Tommy

Bericht door Tommy » 21 mei 2007, 14:48

E46 318 blijft nog wel even. Een poosje rondgekeken naar allerlei E46'jes sedan en coupe, oa huisselecties, maar die bieden ook weinig nieuws afgezien van een leukere motor. Zolang de kosten laag blijven dus houden, goedkoper wordt het niet. En een andere kopen zodra de kosten stijgen.

G Kolkman
Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000

Bericht door G Kolkman » 21 mei 2007, 14:59

Nog geen idee van, zal er voornamelijk van afhangen waar ik kom te werken (ben over een maand klaar met studeren). In het onwaarschijnlijke geval dat ik een leasebarrel krijg mag mijn vehicletje eruit maar omdat ie zonder onderhoud de 2 ton heeft gehaald heb ik beloofd 'm 'n speciaal afscheid te bezorgen (bv. zelf naar afrika toeren 8) ). Maar 't gekke ding heeft vorige week de apk weer fluitend gehaald dus als daily driver voldoet ie nog wel weer een jaar. Ook een turbo-ombouw (standaard geleverd in Japan/Australie/Zuidamerika) lijkt me wel geinig maar je blijft dan met het fwd concept zitten :? .

Dan de funlijst, want daar draait het uiteindelijk om. Het probleem hierbij is dat ik veel dingen wil die moeilijk te combineren zijn qua kosten en tijd:
* oldtimer opknappen
* cabriootje
* iets snels (gtt, gevolgd door evo 1 t/m 9, of een cosworth)
* iets om dwars mee leren te gaan
* iets rustgevends & moois

Voor die oldtimer zit ik zelf aan een 504 coupe te denken want ik vind dat al jarenlang een classic. De rest zit zo ongeveer in m'n (serieuze!) wishlist:
+ alfa 166
+ lancia thesis
+ E30
+ impretzel (omdat ik die al sinds m'n 12e of 13e wil)
+ evo (omdat ie beter is dan het blikken stuk hierboven, maar ook duurder)
+ lancia delta (opknapper, het MOET lukken om zo'n ding betrouwbaar te krijgen)
+ mercedes SL 8) uit de jaren 90
+ 504 coupe dus
+ 205 gti (klassieker in wording)

Zoals gezegd zal de komende jaren vooral het beschikbare budget uitwijzen wat er wanneer komt :lol: . Van de huidige BMW's kunnen de meesten me ook enorm bekoren (Z4 vind ik echt een fenomenale auto) maar daar daar is de eerste generatie rijders nog mee bezig terwijl dat typisch de auto's zijn waarvan je eerst rustig moet toekijken hoe de eerste 2 eigenaren die overwaarde t.o.v. de kostprijs voor je afschrijven :wink: ). Over 5 jaar maar eens kijken of ik geslaagd ben een score van 60% te halen :wink: , daarna is het tijd een schaal omhoog te gaan :twisted: .

Niels
Auto: Prius+

Re: Wat is het plan met je auto?

Bericht door Niels » 21 mei 2007, 20:33

Jorrit schreef:Golf 1,9TDI van 96 door rijden tot die 5 ton op de teller heeft :twisted:
Kijk! Nog iemand met verstand van zaken :D Die van mij zou ook de 5 ton halen als ie airco had :wink: Op hoeveel staat ie nu??
Niels schreef:
En voor mijn vriendin komt er al eerder een Saab 900 Turbo, even afhankelijk waar ze een baan krijgt.
Welk model Dennis? Zo'n mooie drie deurs van uiterlijk 93?? Blijft een super wagen imo :D
Nee het oude model ervoor, de nieuwe vinden wij niet zo mooi als deze:

[img:1024:766]http://www.trollhattansaab.net/images/sotw/Drew.jpg[/img]
Die bedoel ik ook Dennis!! Altijd al een zwak voor gehad en op momenten dat ik geen speelgoed bij de deur had staan ook wel naar gekeken :D Als ik mijn zin kreeg bouwde ik er nog een schuur bij en schafte ik ook nog zo'n ding aan. Staat vast mooi tussen een e21 en een CX :mrgreen:

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 22 mei 2007, 10:58

:) ik snap nu je zin pas van 'uiterlijk 93' ik dacht dat je daarmee een Saab 9-3 bedoelde, maar het is het jaartal. DUH to myself :p

Gisteren zag ik nog een CX Turbo II rijden. Zwart, met zwart leer. Wel wat butsen rondom, maar supergave bak. Die zou ik ook nog weleens willen. Omdat de 535 even 'rust' heeft krijg ik van het weekend een bruine Citroen GS mee. Ben benieuwd, nog nooit in gereden.

Leen

Bericht door Leen » 22 mei 2007, 12:39

CX GTi turbo ,Die zou ik ook ooit nog eens willen hebben , maar denk dat het moeilijk wordt een goede te vinden . en echte goede zijn weer veel te duur.

(Mijn vader heeft vroeger nog 4 van die CXen nieuw gekocht . daarna nog 3 XM's voordat hij de relatie met franse auto's voorgoed afsloot 8) )

CX was mijn eerste auto (toen ik nog citrofiel was) , een CX 2400 pallas , gekocht voor 1000 gulden , een jaar mee gereden , en toen " weggegooid" want hij was op.

Stéphane

Bericht door Stéphane » 22 mei 2007, 22:45

Rene / Hazze schreef:
Stéphane schreef:Mijn plannen zijn afhankelijk van wat er de komende jaren allemaal gaat gebeuren. Kan van alles worden. Van een Cayman S tot een Octavia RS.

De tijd zal het leren ;)
Cayman al gereden Stéphane?
@Rene: Nee, nog niet. Daar wacht ik ook nog even mee totdat dat aan de orde is ;)

Desmond Prins

Bericht door Desmond Prins » 23 mei 2007, 07:20

De 86-er Saab 900 Turbo. Eerst opbouwen. En dan mee blijven rijden zolang als mogelijk. Maarja ik voorzie at het opbouwne het leukste is. en dat het rijden gauw verveelt en er weer een soortgelijk projectje gaat komen.

De 96-er Saab 9000 Aero. In de nabije toekomst nog een setje Bilstein schokdempers eronder. En dan een speedparts Stage 2 of Stage 3 tuning erop. Ik blijf er mee rijden tot mijn baas weer wat moois inruild.

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 23 mei 2007, 09:37

Ik blijf mijn auto lekker rijden zoals hij nu is. Bijna helemaal orgineel. Voorlopig heb ik nog geen plannen om een nieuwe auto te kopen.

Mocht ik toch voor een nieuwe auto gaan dan zal ik deze houden voor Fun dagen en hem daar voor aanpassen.

Als eerst staat er op de planning een Suzuki GSX-R 600 :)

Plaats reactie