Natuurlijk liep alles weer totaal anders dan ik me had voorgenomen. Na 7 jaar in een opgevoerde Giulia te hebben gereden en 3.5 jaar in een opgevoerde 156 3.0 V6 Naast de Giulia had ik mijn zinnen op een zo jong mogelijke BMW M3 E46 gezet. Een jaar of 8 geleden had een kennis van mij een M3 E46 en ik had me voorgenomen ooit zo'n auto te kopen. Maar na alle verlagingen, tuning, andere dempers, veren, Quaife diffs, rolbeugels en grote remmen moest ik nu maar eens een keertje het verstand laten zegevieren................ Dus op zoek naar een standaard M3 E46.........
Was natuurlijk kansloos........ Zag op dit forum dat iemand een opmerking maakte over het te koop komen van zijn M3 E46............ Was een trackday M3 en een omgebouwde Engelse auto. Nou wordt je na 25 jaar Alfa Romeo alleen nog maar bang van roest, verder weet je uit ervaring dat alles is te vervangen wat er in en op een auto zit. De ombouw van RHD naar LHD was met originele onderdelen gedaan en erg netjes en compleet. Probleem was alleen dat deze M3 zo'n beetje van alles was voorzien waarvan ik me had voorgenomen om het nu dus niet meer te doen........ Vrouwlief zag de auto en was erg nuchter.......... Is wel wat voor jou, geen kinderen dus achterbank hebben we niet nodig. Zou maar gaan kijken, want een standaard M3 betekend dat we helemaal nooit meer in de gezins Fiat Bravo rijden.
Ik op weg naar de M3............ Wat scheelde eraan ? Lastig instappen met die rolkooi, Recaro kuipstoelen hielpen ook niet, gordels was nou niet echt ff instappen en wegwezen, geen bekleding achterin, SMG, dus automaat en ouwe lullenbediening volgens sommigen, verlaagd, grotere remmen, instelbare demping, versterkte achterbrug, overal PU rubbers, carbon airbox en ook nog wat CSL replica onderdelen.......
Gelukkig had ik mijn maat bij me, die is altijd lekker nuchter............ Maar goed, voor de auto staand wist ik het wel, in de auto wist ik het zeker, weer uit de auto zei mijn maat: je bent een eikel als je deze niet neemt....
Dit is hem geworden, de ex van Maikel (ik leen nog even een paar foto's van hem)
De buren waren erg blij met mij, ze kunnen nu de bloempotten tegen de ruiten laten staan zonder dat gerammel als ik de auto start. Alleen iedereen kijkt je aan of je niet spoort als ze in de auto kijken....... Waar is de bekleding ? Dat wilde ik zelf ook wat gladder dus er zit nu lichtgewicht bekleding ipv de achterbank. En uit een sloper ook een mooi setje bekleding voor de kofferbak gehaald.
Ik kreeg bij de auto een set bijna nieuwe banden, de banden die eronder zaten waren slicks. Dus de auto voorzien van een nieuw setje Michelin Cupsports. Geweldige wegligging, tot ik in een hoosbui terecht kwam.......... Dat was me toch een beetje te link. Derhalve de set velgen met Cupsports in de opslag in de garage en een set velgen met Michelin Pilot Supersport. En die bevallen me vooral in de regen een stuk beter.
Verder heb ik een nieuwe voorruit sticker uit Hong Kong laten komen om de Playstation sticker te vervangen. Bleek een zonneband onder te zitten dus ik heb het even zo gelaten. Kan hem er altijd nog opplakken.
Al met al een aparte M3 en nog geen seconde spijt van gehad. Zit geen radio in en die heb ik ook geen seconde gemist. De M3 staat droog en wordt alleen voor de hobby gebruikt. Soms ook voor de boodschappen, dan maak ik een kleine omweg van 100km, hij moet wel warm worden.
Ik wil er ook het circuit mee op, zeker ook een keer de ring........ Heb nog ergens een Blauw L bordje, mijn streeftijd na dag 1 is 40 minuten en 31 seconden voor een rondje.
Gr Ron