MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
E-volve
Berichten: 129
Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
Locatie: Beverwijk

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door E-volve » 14 okt 2014, 17:58

Ik zet nu al in op paniek zaaien voor niets, moet ik ff meekijken Matsu.. eh Metchu? :mrgreen:
Joopieboy schreef:Bekend probleem met die CR18DET blokken, gelukkig liggen de onderdelen overal voor het oprapen, dat is met een SR20DET blok wel een stuk moeilijker. Hoewel dat een veel sterker blok is. Leuke ombouw ook. :hungry:
Zo papegaai, ook ff een snelle google gedaan?

Een goed onderhouden CA18DET is niets mis mee en kan prima 280-300pk draaien als je 'm goed behandeld, zijn niet veel jaren '90 motoren die zo gemakkelijk dat vermogen kunnen verdragen. SR20's zijn leuker als je verder wilt dan bovengenoemde getallen, maar hoeft niet perse.

Drijfstanglagers is wel altijd een standaard om te beginnen voor je vermogen wil draaien.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43047
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Arthur » 14 okt 2014, 19:14

Zeer beentje? :bag:
E-volve schreef:
Joopieboy schreef:Bekend probleem met die CR18DET blokken, gelukkig liggen de onderdelen overal voor het oprapen, dat is met een SR20DET blok wel een stuk moeilijker. Hoewel dat een veel sterker blok is. Leuke ombouw ook. :hungry:
Zo papegaai, ook ff een snelle google gedaan?

Een goed onderhouden CA18DET is niets mis mee en kan prima 280-300pk draaien als je 'm goed behandeld, zijn niet veel jaren '90 motoren die zo gemakkelijk dat vermogen kunnen verdragen. SR20's zijn leuker als je verder wilt dan bovengenoemde getallen, maar hoeft niet perse.

Drijfstanglagers is wel altijd een standaard om te beginnen voor je vermogen wil draaien.

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Joopieboy » 14 okt 2014, 19:39

Ik merk het. :mrgreen: Maar als je bekijkt hoeveel CR18's er stuk lukken ivm de SR20's dan scoren de CR18's behoorlijk slechter. Zeker met hogere vermogens wat jij dus ook al zei zijn ze niet zo geschikt. Plus langere tijd mishandeling vinden ze niet zo fijn terwijl de SR20 behoorlijk mishandeld kan blijven worden. :tooth: Ik ken er meerderen die die dingen rijden en mishandelen. Mooiste is een SR20VE (turboloos maar wat een blok).

Maar goed, sorry als je er gevoelig op reageert. :thumbup:

Gebruikersavatar
Erik dB
Berichten: 2489
Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
Locatie: Amsterdam

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Erik dB » 14 okt 2014, 21:30

Arthur schreef:Zeer beentje? :bag:
E-volve schreef:
Joopieboy schreef:Bekend probleem met die CR18DET blokken, gelukkig liggen de onderdelen overal voor het oprapen, dat is met een SR20DET blok wel een stuk moeilijker. Hoewel dat een veel sterker blok is. Leuke ombouw ook. :hungry:
Zo papegaai, ook ff een snelle google gedaan?

Een goed onderhouden CA18DET is niets mis mee en kan prima 280-300pk draaien als je 'm goed behandeld, zijn niet veel jaren '90 motoren die zo gemakkelijk dat vermogen kunnen verdragen. SR20's zijn leuker als je verder wilt dan bovengenoemde getallen, maar hoeft niet perse.

Drijfstanglagers is wel altijd een standaard om te beginnen voor je vermogen wil draaien.

Afbeelding

:mrgreen:

E-volve
Berichten: 129
Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
Locatie: Beverwijk

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door E-volve » 15 okt 2014, 12:49

Edit: Laat maar...

Is er nu al nieuws of hij echt stuk is?

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Metchu » 15 okt 2014, 19:34

ok, ik heb nieuws. Ding loopt op 3 cilinders. Dus moet even gekeken worden wat er precies aan de hand is. Turbo is binnekort wel aan vervanging toe. Dus het is geen ramp gelukkig! Maar even kijken wat er mee moet/gaat gebeuren...

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9950
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door frank de jonge » 19 okt 2014, 20:11

Kan me nog herinneren dat ik met Ronals Snijders van Essen Motorshow terug kwam in zijn Nissan 200SX
(S13) en we hebben toen ook een tijdje 240 ervoor gehad en zo ineens viel het vermogen weg. Teller ging ineens niet meer verder dan 180.

Dus een parking opgezocht, kap omhoog en jahoor, de drukbuis lag eraf. Ding er weer opgemeubeld en aangedraaid en veer volle polle verder.
Dingen zijn best wel hufterproof.

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Metchu » 04 dec 2014, 14:56

Auto is verkocht en krijgt een nieuw leven in België. Nieuwe eigenaar gaat het chassis helemaal opknappen en een nieuw blok erin opbouwen. Echte liefhebber! ik ben een ervaring rijker en misschien een illusie armer :D ach, het waren een leuke paar weken :tooth:

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22503
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Niels » 04 dec 2014, 16:13

Goh wat een verrassing dat ie weg is :tooth:

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Joy » 04 dec 2014, 21:33

Afbeelding

:mrgreen:

Metchu
Berichten: 15240
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Metchu » 04 dec 2014, 21:50

:mrgreen:

fuck this shit, i'm going home :tooth:

Geertmans
Berichten: 730
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door Geertmans » 05 dec 2014, 00:23

Je hebt nog wel gekeken wat eraan scheelde voordat je m verkocht neem ik aan?

E-volve
Berichten: 129
Lid geworden op: 05 nov 2008, 19:50
Locatie: Beverwijk

Re: MNTFC Part 2: 200sx s13 (POOF, and now its gone)

Bericht door E-volve » 07 dec 2014, 15:56

Hehe ik zag m vorige week (of die ervoor) staan op de Neckarstraat met een exportkenteken, toen dacht ik al... :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ArjanS, Mark, matthyssie, Streetfighter232323 en 8 gasten