BMW E38 728iA 1998 --> Het is mooi geweest!!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Had voor twee rubbers vervangen en schokbrekers. Achter waren de schokbrekers al vervangen zeer recent maar verder nog niks.
Een kant is gedaan gisterenavond. Nu de andere nog. Heb alleen een beetje gebrek aan tijd. Druk op de zaak.
Een kant is gedaan gisterenavond. Nu de andere nog. Heb alleen een beetje gebrek aan tijd. Druk op de zaak.
- RJK
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E38 728iA 1998
Fijn klusje niet?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Het valt opzich wel mee.
Voordeel is wel dat ik op de zaak de auto op de brug kan zetten al goed gereedschap heb. Dan is het best te doen.
Voordeel is wel dat ik op de zaak de auto op de brug kan zetten al goed gereedschap heb. Dan is het best te doen.
- Knot
- Berichten: 41101
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Brug is wel lekker idd..
Gisteren weer getankt, slaat de slang bij 72 liter af, smoort een soort en je kunt ook niet doorklikken. Heb jij dat ook? Andere auto's kan je blijven knijpen/klikken tot ie echt nokkie vol zit. Bij de E38 is het op en doet de slang ook niks meer.
Hang je m terug, opnieuw pinpas erin dan kan je wel klikken/doorklikken en gaat er nog bijna 10 liter in!
Gisteren weer getankt, slaat de slang bij 72 liter af, smoort een soort en je kunt ook niet doorklikken. Heb jij dat ook? Andere auto's kan je blijven knijpen/klikken tot ie echt nokkie vol zit. Bij de E38 is het op en doet de slang ook niks meer.
Hang je m terug, opnieuw pinpas erin dan kan je wel klikken/doorklikken en gaat er nog bijna 10 liter in!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Een brug is ideaal. Gelukkig heb ik er 4 dus altijd wel een plekje vrij
Van dat tanken komt me niet bekend voor eerlijk gezegd.
Van dat tanken komt me niet bekend voor eerlijk gezegd.
- Paskal
- Berichten: 3846
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: BMW E38 728iA 1998
Knot, is dat niet toevallig een beveiliging van de pomp zelf dat je niet meer dan ca 72 liter in één keer kunt tanken ivm beperking van mogelijke brandstofdiefstal? Ik had daar met de X5 bij een ombemande pomp ook last van waarbij de beveiliging op 85 liter stond.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Dat heb ik in Frankrijk gehad, wat jij zegt Paskal.
Bij 60 liter sloeg de pomp af. Niks meer doen maar auto nog lang niet vol.
Pas opnieuw erin en kon weer tanken.
Bij 60 liter sloeg de pomp af. Niks meer doen maar auto nog lang niet vol.
Pas opnieuw erin en kon weer tanken.
- Knot
- Berichten: 41101
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Hmmz, zal eens kijken of dat inderdaad zo is... ik tankte opvallend genoeg de eerste paar tankbeurten wel altijd 122 euro nogwat...
- Martijn_bmw
- Berichten: 29144
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: BMW E38 728iA 1998
dat zou inderdaad heel goed kunnen!Paskal schreef:Knot, is dat niet toevallig een beveiliging van de pomp zelf dat je niet meer dan ca 72 liter in één keer kunt tanken ivm beperking van mogelijke brandstofdiefstal? Ik had daar met de X5 bij een ombemande pomp ook last van waarbij de beveiliging op 85 liter stond.
- Will F.
- Berichten: 2370
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: BMW E38 728iA 1998
Klopt, hier zelde verhaal bij de onbemande pomp. Daar kom je dus met een e38 wel achter. 
- Knot
- Berichten: 41101
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Lekker hoor zo een 85 liter tank dan 
Zal voortaan eens proberen als ie nog op 20 liter staat wat ie doet.
Zal voortaan eens proberen als ie nog op 20 liter staat wat ie doet.
- RJK
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E38 728iA 1998
Verhaal betreft tanken is mij ook niet bekend. Wel gooide ik er laatst 86 liter in, ik rij eigenlijk nooit zover leeg maar nu was het kiele-kiele 
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Een jaar en ongeveer 37.000 kilometer verder.
Buiten het regulieren onderhoud zijn er NUL problemen geweest met de auto. Motor loopt als een zonnetje, bak schakelt nog perfect en de auto bevalt me nog steeds heel erg goed.
Komende week ff een nieuwe APK erop en dan kan ie weer een jaar mee. Topauto!!
Buiten het regulieren onderhoud zijn er NUL problemen geweest met de auto. Motor loopt als een zonnetje, bak schakelt nog perfect en de auto bevalt me nog steeds heel erg goed.
Komende week ff een nieuwe APK erop en dan kan ie weer een jaar mee. Topauto!!
- Arthur
- Berichten: 43943
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW E38 728iA 1998
Moest ff de plaatjes er weer bijzoeken
Blijven mooi die E38's. Aardig wat km's gemaakt, dat is de reden dat ik een diesel gekozen heb. Deze is niet op lpg, toch?
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: BMW E38 728iA 1998
Top.
Heerlijke auto ook.
Heerlijke auto ook.
- RJK
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E38 728iA 1998
Ik heb er nu zo'n 25k km op staan sinds aanschaf en de auto bevalt ook bij mij nog steeds prima. Ik heb er wel wat onkosten aan gehad maar ik had ook een redelijk goedkope gekocht. Lijkt erop dat je voor een knappe toch wel iets van 6k moet neerleggen. Daarvoor heb je dan wel (incl. aanschaf) zo ongeveer alles vervangen waar de e38 bekend om staat qua groot onderhoud.Een jaar en ongeveer 37.000 kilometer verder. Buiten het regulieren onderhoud zijn er NUL problemen geweest met de auto.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
@Arthur: Gewoon benzine. Gas is om op te koken
@944: ik heb er ook wel kosten aan gehad hoor. Maar wel allemaal regulier onderhoud. Dus banden, rubbers, schokdempers dat soort dingen.
@944: ik heb er ook wel kosten aan gehad hoor. Maar wel allemaal regulier onderhoud. Dus banden, rubbers, schokdempers dat soort dingen.
- RJK
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E38 728iA 1998
Ja inderdaad dat soort zaken. Ik doe alles zelf maar dan nog toch ruim 3k aan onderdelen tegenaan gegooid. Is nu wel een erg fijne kar, geen trillingen of bijgeluiden, allen maar heerlijk zoeven over de weg 
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Doe ook alles zelf of door de monteur op de zaak.
3k zit er bij mij gelukkig nog niet in. Denk 1k ofzo alles bij elkaar.
3k zit er bij mij gelukkig nog niet in. Denk 1k ofzo alles bij elkaar.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
En afgekeurd, door mijn eigen monteur nog wel

Nummertje 17 aan beide kanten hebben teveel speling. Moeten dus nieuwe op.
Komen morgenochtend binnen. Verder nog twee hoesjes van een onderste fuseekogel links en rechts te droog. Kogels zelf nog prima dus even twee nieuwe hoesjes op zetten.
Valt me nog mee voor de APK. En dat bij 259.xxx km op de klok. Alles bij elkaar misschien 120,- aan materiaal. Dat is te overzien
Nummertje 17 aan beide kanten hebben teveel speling. Moeten dus nieuwe op.
Komen morgenochtend binnen. Verder nog twee hoesjes van een onderste fuseekogel links en rechts te droog. Kogels zelf nog prima dus even twee nieuwe hoesjes op zetten.
Valt me nog mee voor de APK. En dat bij 259.xxx km op de klok. Alles bij elkaar misschien 120,- aan materiaal. Dat is te overzien
- Knot
- Berichten: 41101
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW E38 728iA 1998
En het mooiste is je merkte er waarschijnlijk helemaal niks van tijdens het sturen met de auto!
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Dat kan ik je pas vertellen als het gemaakt is. Ik vond wel dat de auto wat "zwabberig" reedt de laatste tijd. Wellicht is de oorzaak gevonden en straks opgelost.
- RJK
- Berichten: 3677
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: BMW E38 728iA 1998
Op mijn 728i zijn alle kogels en rubbers die je op dat plaatje ziet vervangen (ook ivm APK afkeur), zelfs de bussen in nr. 8. Reed daarna wel wat strakker maar vervangen van de zooi aan de voorkant scheelde echt dag/nacht, achter niet.
-
KawaBmw7
- Berichten: 176
- Lid geworden op: 31 okt 2007, 18:56
Re: BMW E38 728iA 1998
Hoe groter de wielen des te eerder ga je merken dat er wat loos is.
Weet niet hoe lang jullie met die auto's willen blijven rijden maar heb je er 1 voor de lange termijn, bespaar dan niet op onderdelen en koop het gewoon origineel. Goedkoop is duurkoop bij de E38.
Weet niet hoe lang jullie met die auto's willen blijven rijden maar heb je er 1 voor de lange termijn, bespaar dan niet op onderdelen en koop het gewoon origineel. Goedkoop is duurkoop bij de E38.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E38 728iA 1998
Origineel is natuurlijk onzin.
BMW maakt die spullen echt niet zelf. Komt gewoon uit een fabriek die de spullen ook onder eigen merk op de markt brengen. Ik heb twee draagarmen van Febi gekocht en daar zie je aan dat ze de origineelnummers eruit geslepen hebben. Dus zelfde als origineel maar voor de helft of misschien wel een kwart van de prijs bij de dealer.
BMW maakt die spullen echt niet zelf. Komt gewoon uit een fabriek die de spullen ook onder eigen merk op de markt brengen. Ik heb twee draagarmen van Febi gekocht en daar zie je aan dat ze de origineelnummers eruit geslepen hebben. Dus zelfde als origineel maar voor de helft of misschien wel een kwart van de prijs bij de dealer.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Hsp en 17 gasten
