Grootste ergernis in het verkeer: onnodig links rijden !!

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Gijzer

Bericht door Gijzer » 20 mei 2007, 21:38

Jorrit schreef:Of van die middelste baan zwevers, vaak in een treintje van 10. Die rij ik meestal ook rechts voor bij. Ik ga niet 4x van rijbaan wisselen als ik gewoon kan blijven rijden. (uiteraard alleen bij een vrije vluchtstrook)
Yep,

De middelste baan ridders zijn een groot probleem. Ik helemaal links wil doorrijden maar dat kan niet omdat diegene voor me niet naar rechts kan om dat er zo'n idioot niet aan het opletten is of bij zichzelf denkt ik ga niet op de "vrachtautobaan" rijden.

Ik zwerf zelf altijd van rechts helemaal naar links en weer helemaal naar rechts om de mensen duidelijk te maken dat er ook nog een rechter baan is.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 20 mei 2007, 22:02

G*dverd*mme Wat een klote rit net. Reed van Antwerpen naar Rotterdam en een rits Nederlanders die de Belgische wegen onveilig maakten. Werd er doodziek van. Maar in Nederland werd het nog erger. Ging even tanken en reed toen op de rechterbaan achter iemand deze wagen reed 83km/h waar je 120km/h mocht, en we hebben het hier over een normale personenwagen. En dan hebben we het nog niet over de linksrijders. Fucking idioten op de weg zeg ik vraag me echt of ik nu zo gek ben. Mensen zijn met alles bezig behalve autorijden. En degene die wel oplettend DOORrijden zijn mensen met coole auto's. Ik heb mijn frustraties weer een beetje van me af kunnen schrijven. Tnx DF!

Tom

Bericht door Tom » 20 mei 2007, 22:11

Geen dank :P

Jorrit

Bericht door Jorrit » 20 mei 2007, 22:15

Ja dat deed(doe) ik ook nog wel eens, bijna afsnijdend terug naar de rechter rijbaan. Maar ook dat helpt niet. Kijk je in je spiegel en zie je dat zelfs nadat het gat 500 meter is geworden die pannenkoek op de middelste baan rijden.
Of een claxoneren als je er rechts voor bij rijd. Een gat van 500 meter (geen ander verkeer) maar nog steeds in het midden.

Je hebt ook altijd nog van die beter weters die gaan knipperen met de lampen als je er rechts voor bij rijd. Maar goed zij rijden lekker "veilig" met 110 op de middelste rij baan. Weten zij veel

wimwerf

Bericht door wimwerf » 20 mei 2007, 22:36

Macboy schreef:Amen Mark. Maar dat roepen hier meer mensen al jaren. Als je rechts ingehaald wordt, dan heb je dus te lang links geplakt.
Ben ik niet mee eens...er zijn veel mensen die wel een verschrikkelijk kort lontje hebben wat dat betreft..als het langer duurt dan 5 sec...hup gas erop en er rechts voorbij...

Tom

Bericht door Tom » 20 mei 2007, 23:07

wimwerf schreef:
Macboy schreef:Amen Mark. Maar dat roepen hier meer mensen al jaren. Als je rechts ingehaald wordt, dan heb je dus te lang links geplakt.
Ben ik niet mee eens...er zijn veel mensen die wel een verschrikkelijk kort lontje hebben wat dat betreft..als het langer duurt dan 5 sec...hup gas erop en er rechts voorbij...
Ja de praktijk wijst meestal wel uit dat ze naar rechts gaan als je er achter blijft zitten he ... niet dus ;)
Stel slaapkoppen zijn het.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 21 mei 2007, 10:56

Al jaren ben ik voorstander van het legaliseren van rechts inhalen. In ieder geval op snelwegen met meer dan 2 rijstroken. En onder bepaalde voorwaarden zoals:
- een minimumsnelheid voor de 2e en 3e rijstrook zoals je in Frankrijk weleens ziet bij 3 baans snelwegen die de berg op gaan.

rechter baan: alleen maximum snelheid
middelste baan: minimaal 90 km/u
linker baan: minimaal 110 km/u

En voor iedere rijstrook extra 10 km er bovenop :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 21 mei 2007, 15:28

Het is zo fantastisch om op een forum met gelijkgezinden te zitten (wimwerf even uitgezonderd ;)) dat ik hier met een smile op mijn bek zit te lezen.

Erger dan die linksrijders op twee banen zijn die middenbaanrijders. Was ik helemaal vergeten, maar prachtig vind ik dat.

Mensen die in het midden rijden. Niemand weet waarom. Vermoedelijk hebben ze ook niet in de gaten dat je rechts mag rijden. Zo verklaar ik ook de spookrijders.

Toeteren? Helpt niet zo vaak.
Rechts afsnijden? Helpt niet.

Eigenlijk helpt heel weinig hiertegen. Daarom rijd ik ook vaak gewoon uiterst rechts (mits vluchtstrook toelaat inderdaad in geval van).

's nachts is het ander verhaal: als ik dan middenrijders aantref, dan is het BI XENON TO THE MAX :)

Jochem Vaartjes

Bericht door Jochem Vaartjes » 21 mei 2007, 16:21

Mijn ervaring is dat het eigenlijk alleen de Nederlanders zijn die zo beroerd hun rijbaan kiezen. Ik kan mij er zelf niet zo druk om maken.

Toch merk je wel dat wanneer je in duitsland rijd en daar op de linker baan aan komt zetten de duitsers je vaak toch echt wel in de gaten hebben en netjes naar rechts gaan. (met een xenon loze auto ;)) Wat mij ook opvalt is dat wanneer ik in duitsland rij, het juist weer de nederlanders zijn die de verkeerde rijbaan kiezen. Of toch nog snel naar links gaan om zo met 81km/h een vrachtwagen in te halen terwijl er achter mij geen enkele auto rijd en ze dit net zo goed na mij hadden kunnen doen. Dat is trouwens wel iets waar ik me aan kan irriteren, puur omdat ik dan moet remmen.

Ik kom regel matig in de US en daar is het rijden toch wel zoveel malen relaxter. Rechts inhalen is daar toegestaan. Rechts afslaan bij rood. Maar het belangrijkste vind ik dat juist doordat het rechts inhalen is toegestaan men uiterst links rijd als ze een hele tijd op deze snelweg moeten blijven en uiterst rechts blijven als ze na een paar exits er af moeten. Je ziet dan ook haast geen mensen van baan wisselen. Moeten ze in nederland ook maar eens invoeren!

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 21 mei 2007, 18:44

vooral rondom Londen heb ik er last van inderdaad ja!

Gijzer

Bericht door Gijzer » 21 mei 2007, 19:18

Robin schreef:vooral rondom Londen heb ik er last van inderdaad ja!
Ook zo veel last van middelste baan ridders? :wink:

Maus335i

Re: Grootste ergernis in het verkeer: onnodig links rijden !

Bericht door Maus335i » 18 apr 2011, 20:37

In Amerika doen ze het zo:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1445021 ... ijder.html" onclick="window.open(this.href);return false;

:mrgreen:

FrankS

Bericht door FrankS » 18 apr 2011, 20:43

Maus335i schreef:In Amerika doen ze het zo:

http://www.dumpert.nl/mediabase/1445021 ... ijder.html" onclick="window.open(this.href);return false;

wat een baas :D

:banaan: :banaan: :banaan:

Xave30

Bericht door Xave30 » 18 apr 2011, 20:54

Haha agent.

Maar verder wat een irritante tieners die filmden. :?

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 19 apr 2011, 13:43

Geniale actie van die agent, mogen ze van mij ook eens in Nederland doen.

Gisterenavond zelf nog rechts voorbij een linksrijdster gegaan, schijnbaar was een Peugeot 205 met (geel) grootlicht in de achteruitkijkspiegel niet indrukwekkend genoeg om na kilometers onnodig links te rijden aan de kant te gaan...

ErikS

Bericht door ErikS » 20 apr 2011, 18:18

Geniaal ja!
En ook op een metertje blijven hangen ehh :mrgreen:

Plaats reactie