Nutkees | BMW Z3 Compressor
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Re: Nutkees | BMW Z3 Compressor
Ik denk dat je met een iets kleinere pulley dat koppel onderin wel weer terug krijgt hoor...
- ///Joost
Ik denk dat het meer zaak is om te zoeken of die compressor/management wel naar behoren werkt, gezien het afgegeven vermogen.Wout309t schreef:Ik denk dat je met een iets kleinere pulley dat koppel onderin wel weer terug krijgt hoor...
- WJ
Bij de vag 6 cilindertjes was het ook altijd lastig om die zogenaamde opgaves van de tuners te halen. Een fatsoenlijk custom ecu programma is inderdaad al een hele verbetering als dat er nog niet voor geschreven was. (die standaard programma's die erbij komen zijn horribad)
Kleinere pulley zou ik mee oppassen en even goed op inlezen, wij hebben dat ooit eens geprobeerd (merk vergeten) en daar kon de compressor niet echt tegen. Leek wel gesmolten toen we hem open haalde.
Kleinere pulley zou ik mee oppassen en even goed op inlezen, wij hebben dat ooit eens geprobeerd (merk vergeten) en daar kon de compressor niet echt tegen. Leek wel gesmolten toen we hem open haalde.

- Fabian
Je moet idd wel de juiste berekening maken welke formaat kleine pulley de juiste is, de compressor mag niet over zijn max toerental heen. Daar zijn rekeningsommetjes voor nav max toerental/diameter etc etc.
Ik doen ook een iets kleinere denk ik, onderin ook klote koppel omdat de compressor nog niet genoeg opspoelt volgens mij.
Ik doen ook een iets kleinere denk ik, onderin ook klote koppel omdat de compressor nog niet genoeg opspoelt volgens mij.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
We gaan nog even verder zoeken of het nog beter kan natuurlijk. De uitlaat kan ook behoorlijk beperkend zijn natuurlijk en ik wil eerst achterhalen wat de brandstofdruk exact doet. Daar kunnen we ook nog wat mee spelen namelijk.
Ik moet echter wel bekennen dat de auto wel enorm lekker trekt en aan het gas hangt. Ook onderin, waarbij ik totaal niet het idee heb dat het koppel nu zo laag is.
Zal anders de andere Z3 ook eens op die bank zetten binnenkort. Al is het maar om te weten wat die doet!
Ik moet echter wel bekennen dat de auto wel enorm lekker trekt en aan het gas hangt. Ook onderin, waarbij ik totaal niet het idee heb dat het koppel nu zo laag is.
Zal anders de andere Z3 ook eens op die bank zetten binnenkort. Al is het maar om te weten wat die doet!
-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Nutkees
Klopt, auto staat te koop.
Heb weer een nieuwe Z3 Coupe gekocht en dan moet je afscheid nemen van iets anders.....
Wie de koper weet aan te brengen kan een leuk extraatje krijgen van mij!
Heb weer een nieuwe Z3 Coupe gekocht en dan moet je afscheid nemen van iets anders.....

Wie de koper weet aan te brengen kan een leuk extraatje krijgen van mij!
-
Lijkt me een lastige om te verkopen, maar er gaan dus 2m coupes uit en er blijft er een "nieuwe" over? Wat zijn de plannen daarvoor dan?
- Nutkees
De nieuwe z3 M Coupe is een pure racewagen die maar 1 doel heeft en dat is Elmar gek maken op het circuit en in 2015 voor de fun maar eens aan Time Attack mee doen.Eric Z schreef:Lijkt me een lastige om te verkopen, maar er gaan dus 2m coupes uit en er blijft er een "nieuwe" over? Wat zijn de plannen daarvoor dan?
Onze overburen doen daar ook aan mee en na aandringen besloten om ook mee te gaan/doen al is het maar voor de gezelligheid.

- GTRene
heb je nou een echte M coupe gekocht?
ben benieuwd
ben benieuwd

- Fabian
Elmar gek maken? Dan komt r zeker een Viper blok in? 

- MartijnGizmo
S85B50 is ook een V10... 

- Nutkees
met een 6-cilinder kan je Pony ook al gek maken hoor........ 

- Elmar
Mij maak je niet gek, ik ben al Heysteria...
-
Klinkt gaaf, komt er nog een topic over met voortgang?