Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
- 350 Z
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Tja het grote geld bepaalt en regeert.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
zou dit zo zijn? ja een deel zal sowieso wel maar zo erg?
hele verhaal hier waar ze dit over zeggen>Wat wel bekend is bij insiders is dat 99 procent van alle hypotheken wereldwijd (niet alleen Amerika) staan geregistreerd op titel van de DTCC. Ze doen dit niet op eigen naam, maar op een fictieve bedrijfsnaam: Cede & Company. Uiteindelijk is dit bedrijf eigenaar van 99 procent van alle financiële eigendomsdocumenten over de gehele wereld omdat ze allemaal op deze naam staan geregistreerd.
Ook jouw huis is, zolang je de hypotheek niet hebt afbetaald, eigendom van Cede & Company. Je mag dan betalen bij je lokale bank, maar deze hebben de hypotheken in pakketten weer vele malen doorverkocht als derivaten en uiteindelijk komen ze allemaal bij Cede & Company terecht.
Zolang de systemen blijven doordraaien is er nog niet zoveel aan de hand. Maar, als er weer een crisis komt en er moet daadwerkelijk worden afgerekend, dan is het einde oefening omdat niemand meer kan aantonen van wie wat is. Het is één grote ondoorzichtige gemanipuleerde brei aan contracten waar werkelijk niemand óóit meer een touw aan vast kan knopen.
http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;Echter, nu komt er via een goud- en zilverspecialist, Bix Weir, explosieve informatie naar buiten in onderstaand interview. Deze zelfde details heeft hij vrijgegeven in een interview met History Channel over geheime praktijken in Amerika. Dit programma is onlangs uitgezonden, echter was het stuk met Bix Weir er volledig uitgeknipt.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Bonus aan banden? Dan verhogen we het vaste salaris toch!
goed verhaal hier>Het FD publiceerde vanochtend een interview met ABNAmro topman Gerrit Zalm, waarin deze de voorgenomen salarisverhoging van 20% voor de top van de bank verdedigde.
Mensen die de (internationale) financiële instellingen een beetje kennen kijken hier niet van op, sterker, dat hebben ze voorspeld. Daarmee is die hele bonusdiscussie over de financiële wereld een wassen neus, wat het ook was, is en zal blijven.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... laris-toch" onclick="window.open(this.href);return false;
ook een goed antwoordt van een reageerderHet (valse) argument dat als rechtvaardiging hiervoor moet dienen is, dat talent anders vertrekt. Is dat zo? Valt de bank plotseling om als er enkele mensen vertrekken? Verwacht het bestuur soms een exodus van duizenden? Waar moeten die dan naartoe? Het aantal banen in de financiële sector krimpt juist enorm, ook internationaal. En wat moeten de lagere echelons hiervan denken? Gaat die top nu ook 20% harder of langer werken? Zo niet, waarom dan geen 20% verhoging voor de rest van het personeel?
Dat bankiers massaal vertrekken, als ze geen salarisverhoging krijgen, is flauwekul. Bankiers hebben ook nog alitjd familie en vrienden etc die ze achterlaten, als ze elders gaan werken. En ook hun gezin staat niet altijd te trappelen. Daarbij kun je je afvragen of deze financiële whizkids wel zo goed zijn, als ze doen voorkomen. We hebben het gestuntel van enkelke whizkids gezien bij de partlementaire enquete over de woningco-operaties. De tussenpersoon verklaarde dat hij de exotische rentederivaten die hij verkocht aan Vestia eigenlijk zelf niet goed begreep, maar wist ondertussen wel € 20 miljoen aan provisies binnen te slepen (waarvan de helft via een kickback-fee terug ging naar de treasurer van Vestia). Het zijn dus eerder oplichters dan toptalenten. Het zou me niet verbazen dat als de bank flink saneert onder haar "toptalenten" het resultaat eerder omhoog dan omlaag gaat.
- Joy
- Berichten: 10881
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Een autodealer in de omgeving is een klant van ons en liet weten dat de zaken nog nooit (in 20 jaar eigen zaak) zo slecht gingen als in de afgelopen paar maanden. Nu alle belastingmaatregelen zijn uitgewerkt ligt de nieuwe verkoop zo goed als stil. Ze zijn nu bezig om de showroom te vullen met occasions omdat die nog een beetje verkopen.
Hij doet zijn best om het personeel niet te ontslaan maar het moet niet te lang meer duren.
Dat is dus het naschokeffect van al het gerommel met auto's door de overheid en het daarbij behorende aan/uit effect van leaserijders. De particulier heeft al een tijdje geen nieuwe auto op het programma staan, daar zal het nauwelijks aan liggen.
Hij doet zijn best om het personeel niet te ontslaan maar het moet niet te lang meer duren.
Dat is dus het naschokeffect van al het gerommel met auto's door de overheid en het daarbij behorende aan/uit effect van leaserijders. De particulier heeft al een tijdje geen nieuwe auto op het programma staan, daar zal het nauwelijks aan liggen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Crisis?

voor 1,-euro kan je een huis kopen (onder voorwaarden)
http://www.italiedavivere.com/cultuur-l ... or-1-euro/" onclick="window.open(this.href);return false;
hier van aug 2014
http://www.dolcevia.com/nl/italie-magaz ... pje-koffie" onclick="window.open(this.href);return false;

wel leuk, maar aardbevingen en ik zie die berg met oude vulkaan wellicht? hm...je zou het maar net klaar hebben en dan weer een stevige beving
voor 1,-euro kan je een huis kopen (onder voorwaarden)
hier bv uit 2011Huis kopen op Sicilie voor 1 euro
http://www.italiedavivere.com/cultuur-l ... or-1-euro/" onclick="window.open(this.href);return false;
zag dit net op het nieuws, maar toen ik zocht is dat al veel langer bekend, dus de mooiste huizen zullen al weg zijn...(2011) In het Siciliaanse dorp Salemi verkoopt de gemeente huizen in het verlaten, oude centrum voor het symbolische bedrag van 1 euro. Als tegenprestatie moeten de nieuwe eigenaren hun pand binnen 2 jaar opknappen.
Spookstad
Het centrum van Salemi lijkt nu nog op een spookstad. Oude, vervallen huizen en geen mens op straat. De jongeren zijn uit het dorp weggetrokken en wie is gebleven geeft de voorkeur aan een nieuwbouwwoning aan de rand van het dorp.
1 euro
Om het historisch centrum van de ondergang te redden geeft de gemeente de huizen binnenkort voor 1 euro weg. Als tegenprestatie moeten de nieuwe eigenaren hun pand binnen twee jaar restaureren met behoud van de originele stijl van de huizen.
Aardbeving
Salemi werd veertig jaar geleden door een aardbeving getroffen waarbij de woningen in kwestie ernstig werden beschadigd. De huizen zijn sindsdien nooit meer bewoond. Het gaat om circa duizend panden.
Ah...dat vertelden ze op het nieuws niet
Amerikanen en Engelsen
Naast jongeren die op zoek zijn naar een betaalbare woning, trekt het project vooral buitenlanders en dan met name Amerikanen en Engelsen die dromen van een leven in Italie.
Nieuw leven
Naast de renovatie van het dorp, hoopt de gemeente het dorp nieuw leven in te blazen. De op te knappen woningen zorgen voor werkgelegenheid en de bekende binnen- en buitenlandse personages die op het initiatief afkomen moeten het sterallures geven.
Toscani
Het project is een initiatief van kunsthistoricus Vittorio Sgarbi. Het idee is van Benetton-fotograaf Oliviero Toscani.
Wijnbouw
Salemi ligt in de provincie Trapani op circa 30 kilometer van Marsala aan de westkust van Sicilie. Het dorp heeft ruim 11.000 inwoners en leeft van wijnbouw, productie van olijfolie en fruitteelt (citrusvruchten).
hier van aug 2014
http://www.dolcevia.com/nl/italie-magaz ... pje-koffie" onclick="window.open(this.href);return false;
De gemeente Gangi op Sicilië pakt het weer anders aan. Geïnteresseerden kunnen in het dorp een huis kopen tegen het luttele bedrag van 1 euro. Een kopje koffie dus. Informatie: Marie Wester.
Gangi, huizen te koop voor 1 EuroMaar wel op voorwaarde dat de nieuwe eigenaar zich verplicht om het pand geheel te restaureren. Als blijk van goede wil dient men bij de overdracht een borg van 5000 euro neer te tellen, die weer teruggestort wordt als het huis klaar is. Binnen vijf jaar moet de renovatie voltooid zijn en uiteraard dient die volgens de plaatselijke architectonische regels te gebeuren. Geraamde kosten zijn ongeveer 35.000 euro, maar dan heb je ook wat. Een prachtig optrekje in een bergdorpje in het binnenland van Sicilië, waarbij je op heldere dagen uitzicht hebt op de besneeuwde hellingen van de vulkaan Etna. Pittoresker bestaat bijna niet.
Mocht het water de lezer al in de mond lopen, er is haast geboden. De twintig huizen die de gemeente ter beschikking heeft gesteld voor verkoop gaan als hete broodjes, pardon kopjes koffie, over de toonbank.
wel leuk, maar aardbevingen en ik zie die berg met oude vulkaan wellicht? hm...je zou het maar net klaar hebben en dan weer een stevige beving

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
of je koopt een heel dorp voor 550.000,-euro

Kan je jezelf uitroepen tot burgemeester van...
misschien ligt er ook nog wat antiek in de grond daar van zo'n oud dorp, mag je dat ook houden?
http://vallepiola.com/galleries/press-r ... lle-piola/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.italiedavivere.com/tag/huis-kopen/" onclick="window.open(this.href);return false;
weet niet of het al verkocht is, staat al ff te koop, maar vond het wel grappig

Valle Piola, a medieval hamlet for sale at 550,000 euros – Lifestyle 43
a
The entire Italian village that’s yours for less than £500,000 – Daily Mail
a
Towns for Sale: Buy Your Way to “Mayor” – CNBC
a

Kan je jezelf uitroepen tot burgemeester van...

misschien ligt er ook nog wat antiek in de grond daar van zo'n oud dorp, mag je dat ook houden?
http://vallepiola.com/galleries/press-r ... lle-piola/" onclick="window.open(this.href);return false;
Valle Piola is een 1000 jaar oud gehucht van 11 vervallen gebouwen en 60.000 m2 grond in het hart van het natuurgebied Gran Sasso in de Midden-Italiaanse regio Abruzzo. Sinds een paar dagen staat het hele dorp te koop voor 550.000 euro.
Nieuw leven
“Elf gebouwen in natuursteen voor een totale oppervlakte van 3800 m2 en omliggend terrein van 60.000 m2″. De advertentie verscheen enkele dagen geleden op verschillende Italiaanse onroerend goed websites. Het doel van de verkoop is om het gehucht nieuw leven in te blazen.
1000 jaar oud
Het dorp is sinds 1977 onbewoond en moet volledig worden gerestaureerd. Vanuit historisch oogpunt is het vervallen dorp van onschatbare waarde. Valle Piola werd al genoemd in documenten uit het jaar 1059. De huidige gebouwen stammen grotendeels uit de achttiende eeuw.
Toeristische onderneming
Het dorp is een droom voor wie houdt van ongerepte natuur, frisse berglucht en adembenemende landschappen. Maar ook voor wie plannen heeft voor een toeristische onderneming in Italie. De regio Abruzzo heeft aangegeven toeristische initiatieven te steunen.
Teramo
Valle Piola ligt op 1000 meter hoogte in de gemeente Torricella Sicura in de provicie Teramo in de Midden-Italiaanse regio Abruzzen.
Brochure downloaden (PDF)
http://www.italiedavivere.com/tag/huis-kopen/" onclick="window.open(this.href);return false;
weet niet of het al verkocht is, staat al ff te koop, maar vond het wel grappig

- romo
- Berichten: 27091
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Putin Power...........
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... kken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor / door een buslading Russische Svetlana Slettenbakjes "komt" ie wel....................

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2680/Eco ... kken.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor / door een buslading Russische Svetlana Slettenbakjes "komt" ie wel....................

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
zow...ff wat cijfers, of ze kloppen don't know maar dit is toch wel schrikbarend...
bronnen onderaan de pagina>
http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;
Die zeepbel wordt gevormd door wat men noemt derivaten. Financiële instrumenten die letterlijk zijn gebaseerd op gebakken lucht.
Wat was namelijk de werkelijke oorzaak van de wereldwijde financiële crisis in 2008?
De kernoorzaak was niet alleen het roekeloze lenen en de enorme risico’s die banken namen. Het werkelijke probleem was het gebrek aan transparantie bij banken. Toen Lehman Brothers omviel wist niemand hoeveel risico andere banken liepen via de derivatenhandel en daarom weigerden ze om elkaar nog geld te lenen. Omdat alle grote banken tot een bepaalde hoogte betrokken waren geweest bij de riskante handel in derivaten, wist niemand of en wanneer deze ook zouden omvallen.
Dit “probleem” zou na de laatste financiële crisis worden opgelost. Dat is niet gebeurd en in plaats daarvan is de situatie nog vele malen erger geworden.
Toen de crisis in 2008 plaatsvond was de wereldwijde waarde van derivatencontracten gestegen tot ongeveer 500 biljoen dollar. Vandaag de dag is dat absurd hoge bedrag gestegen naar maar liefst 710 biljoen dollar.
Wanneer je dan naar een aantal individuele banken kijkt voor wat betreft het bedrag waaraan ze bloot staan qua risico’s in verband met derivaten, dan schrik je.
Zeker als je ter vergelijking in gedachten houdt dat de giga Amerikaanse staatsschuld in totaal 17,7 biljoen dollar bedraagt.
Als we kijken naar vijf grote Amerikaanse banken:
JP Morgan Chase:
Totaal bezittingen: ongeveer 2,5 biljoen dollar
Blootstelling aan derivatenrisico: meer dan 67 biljoen dollar (ca 4x de totale Amerikaanse staatsschuld!)
Citibank:
Totaal bezittingen: bijna 1,9 biljoen dollar
Blootstelling aan derivatenrisico: bijna 60 biljoen dollar
Goldman Sachs:
Totaal bezittingen: Iets minder dan 1 biljoen dollar
Blootstelling aan derivatenrisico: meer dan 54 biljoen dollar
Bank of America:
Totaal bezittingen: iets meer dan 2,1 biljoen dollar
Blootstelling aan derivatenrisico: meer dan 54 biljoen dollar
Morgan Stanley:
Totaal bezittingen: iets minder dan 1 biljoen dollar
Blootstelling aan derivatenrisico: meer dan 44 biljoen dollar
Als je denkt dat dit soort gokken beperkt blijft tot Amerika dan heb je het mis. Dichterbij huis kan de Deutsche Bank er ook wat van.
Zij staan bloot aan risico’s met derivaten voor een bedrag van maar liefst 75 biljoen dollar. Een bedrag dat vijf maal groter is dan het totale Europese BBP (Bruto Binnenlands Product) en het bedrag is ongeveer gelijk aan het totale BBP van…. de hele wereld.
Wanneer één van bovenstaande instituten zou omkieperen dan moet je er ernstig rekening mee houden dat het complete systeem in elkaar zal klappen. We zijn nu op een punt beland waarbij ons economische systeem zo afhankelijk is van deze banken dat het onmogelijk nog zonder deze instituten kan fungeren.

bronnen onderaan de pagina>
http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=28" onclick="window.open(this.href);return false;
- Bert ///M3
- Berichten: 9424
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Verdiep je anders eerst in wat derivaten nou werkelijk zijn voordat je naar dat soort lijstjes kijkt.
Als je voor 10 miljoen aan derivaten koopt dan wil dat nog niet zeggen dat je voor 10 miljoen risico loopt.
Als je voor 10 miljoen aan derivaten koopt dan wil dat nog niet zeggen dat je voor 10 miljoen risico loopt.
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
"Lease-hybrides rijden en varen massaal het land uit"
Jonge hybride auto's worden massaal geëxporteerd. Na de eerste leaseperiode blijkt er geen markt meer voor de wagens die zowel op benzine als op stroom rijden. Zo is de belastingkorting op elektrisch rijden verspild geld, vinden Tweede Kamerleden.
Vooral de Toyota Prius is in trek in het buitenland. Dit jaar gingen er al bijna 3000 over de grens, de meeste lease-auto's uit 2010. Op de tweedehandsmarkt zijn ze niet geliefd, omdat de fiscale voordelen voor de leaserijder (geen of een heel lage bijtelling) waardeloos zijn voor particulieren.
Volgens VWE Trendweb is van alle verkochte hybrides in 2010 inmiddels 44 procent geëxporteerd. Ze gaan met name naar Jordanië en Litouwen waar het rijden van de superzuinige auto's ook voor de particulier fiscaal aantrekkelijk is. Tweedehands leveren de hybrides daar meer op dan in Nederland.
Als de hybrides op de boot naar Jordanië staan, hebben ze weinig bijgedragen aan een schoner milieu: de meeste bestuurders gooien vooral de tank vol en rijden nauwelijks elektrisch. Daardoor is volgens gegevens van tankpasbedrijf Travelcard het verbruik van een Toyota Prius Plug-in niet de geclaimde 1 op 47 maar 'gewoon' 1 op 21. De CO2-uitstoot is niet 49 gram per kilometer, maar meer dan het dubbele: 110 gram. Dat is nagenoeg evenveel als een moderne zuinige benzineauto.
Vorig jaar was de Mitsubishi Outlander dé hybride verkoophit. Het bakbeest van bijna 1800 kilo kende tot 1 januari 0 procent bijtelling voor de leaserijder omdat de CO2-uitstoot slechts 44 gram per kilometer was. Op papier althans. Travelcard becijfert dat de werkelijke uitstoot bijna vier keer zo hoog is. Het verbruik is niet de fenomenale 1 op 52, maar 1 op 15.
Dergelijke verbruikcijfers met deze groene auto's zijn alleen mogelijk door de stekker níet in de auto te steken. ,,Het is een combinatie van niet willen en niet kunnen laden,'' zegt directeur Jan-Reint Vink van Travelcard.
Tweede Kamerleden reageren misnoegd op deze gegevens: ,,Wij hebben al eerder gepleit om alleen mensen die ook daadwerkelijk elektrisch rijden in hun hybride leaseauto een lage bijtelling te geven, maar telkens nul op het rekest gekregen," stelt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. ,,Waarom zou je anders recht hebben op deze prikkel vanuit de overheid?" Hij betreurt het dat de gesubsidieerde groene leasewagens als gevolg van de fiscale regels verdwijnen naar het buitenland.
Volgens VVD'er Helma Neppérus komt er een onderzoek naar het brandstofverbruik van hybride auto's. ,,Als de aanname klopt dat er louter op benzine wordt gereden, dan moet er wat gebeuren met de basissubsidie."

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/articl ... -uit.dhtml
Jonge hybride auto's worden massaal geëxporteerd. Na de eerste leaseperiode blijkt er geen markt meer voor de wagens die zowel op benzine als op stroom rijden. Zo is de belastingkorting op elektrisch rijden verspild geld, vinden Tweede Kamerleden.
Vooral de Toyota Prius is in trek in het buitenland. Dit jaar gingen er al bijna 3000 over de grens, de meeste lease-auto's uit 2010. Op de tweedehandsmarkt zijn ze niet geliefd, omdat de fiscale voordelen voor de leaserijder (geen of een heel lage bijtelling) waardeloos zijn voor particulieren.
Volgens VWE Trendweb is van alle verkochte hybrides in 2010 inmiddels 44 procent geëxporteerd. Ze gaan met name naar Jordanië en Litouwen waar het rijden van de superzuinige auto's ook voor de particulier fiscaal aantrekkelijk is. Tweedehands leveren de hybrides daar meer op dan in Nederland.
Als de hybrides op de boot naar Jordanië staan, hebben ze weinig bijgedragen aan een schoner milieu: de meeste bestuurders gooien vooral de tank vol en rijden nauwelijks elektrisch. Daardoor is volgens gegevens van tankpasbedrijf Travelcard het verbruik van een Toyota Prius Plug-in niet de geclaimde 1 op 47 maar 'gewoon' 1 op 21. De CO2-uitstoot is niet 49 gram per kilometer, maar meer dan het dubbele: 110 gram. Dat is nagenoeg evenveel als een moderne zuinige benzineauto.
Vorig jaar was de Mitsubishi Outlander dé hybride verkoophit. Het bakbeest van bijna 1800 kilo kende tot 1 januari 0 procent bijtelling voor de leaserijder omdat de CO2-uitstoot slechts 44 gram per kilometer was. Op papier althans. Travelcard becijfert dat de werkelijke uitstoot bijna vier keer zo hoog is. Het verbruik is niet de fenomenale 1 op 52, maar 1 op 15.

Dergelijke verbruikcijfers met deze groene auto's zijn alleen mogelijk door de stekker níet in de auto te steken. ,,Het is een combinatie van niet willen en niet kunnen laden,'' zegt directeur Jan-Reint Vink van Travelcard.

Tweede Kamerleden reageren misnoegd op deze gegevens: ,,Wij hebben al eerder gepleit om alleen mensen die ook daadwerkelijk elektrisch rijden in hun hybride leaseauto een lage bijtelling te geven, maar telkens nul op het rekest gekregen," stelt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt. ,,Waarom zou je anders recht hebben op deze prikkel vanuit de overheid?" Hij betreurt het dat de gesubsidieerde groene leasewagens als gevolg van de fiscale regels verdwijnen naar het buitenland.
Volgens VVD'er Helma Neppérus komt er een onderzoek naar het brandstofverbruik van hybride auto's. ,,Als de aanname klopt dat er louter op benzine wordt gereden, dan moet er wat gebeuren met de basissubsidie."

Bron: http://www.ad.nl/ad/nl/1006/Auto/articl ... -uit.dhtml
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
dat zijn nog al wat verschillen
en ja zonde van de subsidie gelden en misgelopen belasting inkomsten, daardoor moest er waarschijnlijk elders weer geld weg getrokken worden...

en ja zonde van de subsidie gelden en misgelopen belasting inkomsten, daardoor moest er waarschijnlijk elders weer geld weg getrokken worden...
-
- Berichten: 9474
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Opladen doe ik ook niet meer aan.
Financieel ook niet echt interessant. Ipv. 50 km electrisch haal je in de praktijk hooguit 30 km en dan moet je al niet boven de 100 km/u komen. Dat kost ongeveer 11 kwh aan stroomkosten, dus ca € 2,50 voor een volle acculading.
Op diesel kost diezelfde 30 km me misschien een goeie 2 liter diesel. Gister betaalde ik € 1,22 voor een liter diesel dus dat kost me ook ongeveer € 2,50.
Oftewel: een financieel voordeel door op te laden haal ik niet. Een groen hart heb ik niet echt en morele gewetensbezwaren ook niet.
In tegenstelling tot veel van die schijnheilen op de hybrideforums (zoals volvo-forum.nl) draai ik hier ook niet omheen. Wat ik persoonlijk vind van al die subsidies op dit soort auto's? Absurd maar ik ben dan ook tegenstander van welke vorm van subsidies dan ook. Maar voor mij geldt voor nu: vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan.
De buurman hier met zijn Foutlander PHEV zie ik ook nooit meer opladen, en hij was nog wel zo fanatiek in het begin.
Financieel ook niet echt interessant. Ipv. 50 km electrisch haal je in de praktijk hooguit 30 km en dan moet je al niet boven de 100 km/u komen. Dat kost ongeveer 11 kwh aan stroomkosten, dus ca € 2,50 voor een volle acculading.
Op diesel kost diezelfde 30 km me misschien een goeie 2 liter diesel. Gister betaalde ik € 1,22 voor een liter diesel dus dat kost me ook ongeveer € 2,50.
Oftewel: een financieel voordeel door op te laden haal ik niet. Een groen hart heb ik niet echt en morele gewetensbezwaren ook niet.


De buurman hier met zijn Foutlander PHEV zie ik ook nooit meer opladen, en hij was nog wel zo fanatiek in het begin.

- Luco
- Berichten: 29428
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- matthyssie
- Berichten: 6238
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
- Robin
- Berichten: 55693
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
LOL dat zag je toch al van tevoren aankomen? List en bedrog(overheid icm autofabrikanten) plus centenkwestie en voila: Één teringbende, machtig dit:)
- Tristan
- Berichten: 13436
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Je verwacht het niet, he......
- tomgtr
- Berichten: 10904
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
- Locatie: Zuid Holland
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Ach ook al laad je hem wel op dan laad je hem op met electriciteit die voor een groot gedeelte opgewekt wordt met kolen. Electriciteit is geen schone energie, het is een schone manier om energie te transporteren.
- Luco
- Berichten: 29428
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Als je dan echt schoon wilt laden leg dan zonnepanelen op je dak of zet een windmolentje in je tuin.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
O nee, das waar, als je dat doet wordt je extra gestraft door de overheid

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
O nee, das waar, als je dat doet wordt je extra gestraft door de overheid



- 350 Z
- Berichten: 2192
- Lid geworden op: 04 jan 2012, 12:53
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Zit wel intellect in onze regering
De 'gewone man' wist dit allang, maar goed. Het heet niet voor niks 'gewone man' hij mag 1 x per 4 jaar een kruisje zetten en mag dan zijn mond dicht houden want de slimme mensen zitten in Den Haag, die denken wel voor hem. Geld weggooien, gewoon doorlopen, niks aan de hand, de 'gewone man' heeft dat toch genoeg.

De 'gewone man' wist dit allang, maar goed. Het heet niet voor niks 'gewone man' hij mag 1 x per 4 jaar een kruisje zetten en mag dan zijn mond dicht houden want de slimme mensen zitten in Den Haag, die denken wel voor hem. Geld weggooien, gewoon doorlopen, niks aan de hand, de 'gewone man' heeft dat toch genoeg.
- smiley
- Berichten: 9659
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
[aluhoedje op]
Het stappen om het kapitaal van de middenklasse over te hevelen naar de 1% loopt exact volgens planning)
[aluhoedje af]
Het stappen om het kapitaal van de middenklasse over te hevelen naar de 1% loopt exact volgens planning)
[aluhoedje af]
- 328Ti
- Berichten: 3096
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Dat had ik niet verwacht. al hoewel, de elektriciteitsprijzen worden ook (deels) geïndexeerd via OPEC indexatie... maar dan nog...Wouter81 schreef:Opladen doe ik ook niet meer aan.
Financieel ook niet echt interessant. Ipv. 50 km electrisch haal je in de praktijk hooguit 30 km en dan moet je al niet boven de 100 km/u komen. Dat kost ongeveer 11 kwh aan stroomkosten, dus ca € 2,50 voor een volle acculading.
Op diesel kost diezelfde 30 km me misschien een goeie 2 liter diesel. Gister betaalde ik € 1,22 voor een liter diesel dus dat kost me ook ongeveer € 2,50.
Dat wordt géén EV-west E36 projectje....
https://www.youtube.com/watch?v=n4-UDNy9kQI
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Zit wel een heule goeie uitlaat onder, je hoort 'm niet eens!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
tja, maar ff hier geplaatst al kan het wellicht elders, anyways>
http://www.nujij.nl/economie/de-vaste-b ... 1380.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
een grappige opmerking vond ik deze>>
reageerder nr: 19 zei het volgende>

De vaste baan gaat verdwijnen
dat is best een huge verschil.In 2011 kregen slechts 2.000 werknemers een vast contract. In 2010 waren dit er nog 83.000.
http://www.nujij.nl/economie/de-vaste-b ... 1380.lynkx" onclick="window.open(this.href);return false;
een grappige opmerking vond ik deze>>
reageerder nr: 19 zei het volgende>
2000 mensen die een vaste baan kregen.... dat zijn de mensen die bij Den Haag en EU-Brussel zijn gaan werken.

-
- Berichten: 4168
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
Oude koeien...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Wereldwijde crisis + halfslachtige aanpak NL/Europa
spannend?
Griekse 'bank run' is begonnen en ook belastingen worden niet meer betaald
http://www.express.be/business/nl/econo ... 210648.htm" onclick="window.open(this.href);return false;De meeste Grieken stellen de betalingen van hun belastingen uit tot ze duidelijkheid hebben over de toekomst van hun land na de verkiezingen van 25 januari. Volgens de krant Kathimerini heeft de Griekse staatskist op dit moment 80% minder belastingen kunnen innen in vergelijking met een jaar geleden. In de maand januari zou de Griekse schatbewaarder zo’n 4,5 miljard euro moeten incasseren, maar daar is volgens ambtenaren van de belastingsdienst weinig van te merken. De inkomsten zouden 70 à 80% achter op schema liggen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Dimitri, Martijn_bmw, PetervdH en 16 gasten