BMW i8 Protonic Blue
- tomgtr
Re: BMW i8 Protonic Blue
Ik dacht al, waar blijft het topic, zag je al rijden vorige week zaterdag voor de bijenkorf parkeergarage. Gefeliciteerd.
-
Onlinematthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Gaaf zeg!!! 

- MVB
Prachtige auto, paar weken geleden heb ik er in berlijn een irl gezien. Ben erg onder de indruk van het design.
- Roy RS
Ik ben nogal niet van de elektro spulletjes, maar mijn god wat ziet dit ding er toch lekker uit he.
Ik had hem al op een evenement gezien (maarten memorial, wellicht de persauto ofzo) en het is precies wat je zegt, het ding is zo heerlijk niet geciviliseerd vanuit een proto, het is gewoon gebouwd zoals het bedacht is, echt heel erg mooi gemaakt en bijzonder speciaal.
Interieur is tevens heerlijk gemaakt, echt futuristisch de hele auto.
Ik had hem al op een evenement gezien (maarten memorial, wellicht de persauto ofzo) en het is precies wat je zegt, het ding is zo heerlijk niet geciviliseerd vanuit een proto, het is gewoon gebouwd zoals het bedacht is, echt heel erg mooi gemaakt en bijzonder speciaal.
Interieur is tevens heerlijk gemaakt, echt futuristisch de hele auto.
- Luca
Top! De toekomst!
- 328Ti
Ganz Geil JW!
Maarre.... hoe rijdt dat nou zo,n 1.5 driecilindertje i.c.m. een duracell accupack?

Maarre.... hoe rijdt dat nou zo,n 1.5 driecilindertje i.c.m. een duracell accupack?

- 328Ti
Verbruik gemiddeld: 1 op 47,6

- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ik zag laatst in de Autobild een onderzoek naar de kilometerkosten van verschillende auto´s. BMW i8 zat daar ook bij; 2,20 Euro per kilometer.
Die 1:48 kan je wel vergeten. Helemaal als je regelmatig lange ritjes maakt zoals naar Parijs.
Die 1:48 kan je wel vergeten. Helemaal als je regelmatig lange ritjes maakt zoals naar Parijs.
- JWD
Haha ja die tests zijn leuk, net of iemand daar om geeft die zo'n auto koopt. (Ok vast wel 'iemand'.)
Maar..... misschien juist omdat je juist niet echt op dat verbruik let bij de aankoop sla je in het begin toch wel achterover (in positieve zin) als je staat te tanken.
Met een beetje doorrijden in de stad en op de snelweg (140-150) tank ik ongeveer na 500km 30-35 liter, als je dan een M5 V10 gewend bent (±350km op 70l) of een Bentley Arnage (±400km op 95l) dan krab je toch wel even achter de oren als na de kortste keren de pomp weer uitslaat als je staat te tanken.
Sterker nog ik schaam me bijna bij het afrekenen, ik zie ze al denken "wat een vrek, zo'n dure auto en dan tankt hij z'n tank niet eens vol en rekent hij 30 litertjes af".
Bovenstaand verbruik is overigens gebaseerd op niet bijladen op het stopcontact, mijn punt thuis moet er nog komen en op de zaak moet ik me nog aanleren om hem aan de stekker te hangen, jaja ik ben een echte benzine man zie dat er maar eens uit te krijgen.
Om de batterij te laden zet ik hem op de sport stand en binnen een minuut of 10 rijden heb je weer ±20km range in de accu's, vaak doe ik dit vlak voor ik thuis kom of ga tanken.
Als ik thuis en op de zaak zou laden zou ik bij normaal woon- werk verkeer bijna nooit meer bij de pomp staan, op 50km in hybride modus verbruik je dan max 1-2 liter benzine.
Over het rijden kom ik binnenkort terug, anders wordt het zo'n lap tekst
Maar..... misschien juist omdat je juist niet echt op dat verbruik let bij de aankoop sla je in het begin toch wel achterover (in positieve zin) als je staat te tanken.
Met een beetje doorrijden in de stad en op de snelweg (140-150) tank ik ongeveer na 500km 30-35 liter, als je dan een M5 V10 gewend bent (±350km op 70l) of een Bentley Arnage (±400km op 95l) dan krab je toch wel even achter de oren als na de kortste keren de pomp weer uitslaat als je staat te tanken.
Sterker nog ik schaam me bijna bij het afrekenen, ik zie ze al denken "wat een vrek, zo'n dure auto en dan tankt hij z'n tank niet eens vol en rekent hij 30 litertjes af".
Bovenstaand verbruik is overigens gebaseerd op niet bijladen op het stopcontact, mijn punt thuis moet er nog komen en op de zaak moet ik me nog aanleren om hem aan de stekker te hangen, jaja ik ben een echte benzine man zie dat er maar eens uit te krijgen.
Om de batterij te laden zet ik hem op de sport stand en binnen een minuut of 10 rijden heb je weer ±20km range in de accu's, vaak doe ik dit vlak voor ik thuis kom of ga tanken.
Als ik thuis en op de zaak zou laden zou ik bij normaal woon- werk verkeer bijna nooit meer bij de pomp staan, op 50km in hybride modus verbruik je dan max 1-2 liter benzine.
Over het rijden kom ik binnenkort terug, anders wordt het zo'n lap tekst

- Joy
Gefeliciteerd! Het is echt iets aparts zowel technisch als qua looks. Dat verbruik is wel serieus goed inderdaad. Daar moet je een 320i EDE voor meebrengen om hetzelfde te behalen.
Tijd voor een filmpje, 'Will it drift'
Tijd voor een filmpje, 'Will it drift'

- lykel
Erg gave auto. Veel plezier ermee.
- 2000USA
Gaaf hoor!
Vorige week in Hannover hem eens uitgebreid kunnen bekijken, toch wel erg indrukwekkend... Het contrast in het "i"-gamma kan alleen niet groter zijn...

Vorige week in Hannover hem eens uitgebreid kunnen bekijken, toch wel erg indrukwekkend... Het contrast in het "i"-gamma kan alleen niet groter zijn...
- Martijn M
JWD schreef: Sterker nog ik schaam me bijna bij het afrekenen, ik zie ze al denken "wat een vrek, zo'n dure auto en dan tankt hij z'n tank niet eens vol en rekent hij 30 litertjes af".

- JWD
Ik zat net even in het AMG GT/GTS draadje te gluren en wist niet dat er zoveel i8 haters waren
.
Dat iemand deze auto voor z'n groene imago zou kopen is je reinste bullshit, de cijfertjes zijn natuurlijk heel groen maar daar houd voor mij toch echt de vergelijking met een Prius op.
En het bochten werk wat tegen zou vallen, ik heb de optionele (bredere) banden met 215 voor.
Ja, er is onderstuur maar bizar laat voor zo'n smal bandje, na mijn velg upgrade zit er dan ook 245 voor, mijns inziens is dit het enige waar iets teveel concessies zijn gedaan voor een lage co2 uitstoot maar dat lossen we dan zelf wel op.
245 zit nu achter en die krijg je bijna niet los al doe je nog zo gek.
Als je ziet hoe snel je wiel spin hebt in Edrive (electro FWD only) dan snap je niet hoe ze hem überhaupt nog de bocht door krijgen met zulke banden.

Dat iemand deze auto voor z'n groene imago zou kopen is je reinste bullshit, de cijfertjes zijn natuurlijk heel groen maar daar houd voor mij toch echt de vergelijking met een Prius op.
En het bochten werk wat tegen zou vallen, ik heb de optionele (bredere) banden met 215 voor.
Ja, er is onderstuur maar bizar laat voor zo'n smal bandje, na mijn velg upgrade zit er dan ook 245 voor, mijns inziens is dit het enige waar iets teveel concessies zijn gedaan voor een lage co2 uitstoot maar dat lossen we dan zelf wel op.
245 zit nu achter en die krijg je bijna niet los al doe je nog zo gek.
Als je ziet hoe snel je wiel spin hebt in Edrive (electro FWD only) dan snap je niet hoe ze hem überhaupt nog de bocht door krijgen met zulke banden.
- dvh
Ik vind een I3 al gaaf.. Laat staan een I8.........
- GTRene
mooi/leuk verhaal en gefeliciteerd, mooi aparte kar 

- Joël D.
Tsja, ik weet het niet met de i8. Hij ziet er in ieder geval heel erg gaaf uit, maar de specificaties komen niet overeen met het uiterlijk vind ik.
- Tristan
Leg uit want de specificaties zijn anders best indrukwekkend.Joël D. schreef:Tsja, ik weet het niet met de i8. Hij ziet er in ieder geval heel erg gaaf uit, maar de specificaties komen niet overeen met het uiterlijk vind ik.
- dvh
Keek gisteren dit filmpje:
https://www.youtube.com/watch?v=85ZriQWyKuk" onclick="window.open(this.href);return false;
I8 tegen een Porsche 911 Turbo S..
Me dunkt. De Porsche is sneller.. Maar dat is een doorontwikkelde supercar met motorisch geweld.
De i8 is een 3cylinder......
Ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoe goed deze meekomt.
https://www.youtube.com/watch?v=85ZriQWyKuk" onclick="window.open(this.href);return false;
I8 tegen een Porsche 911 Turbo S..
Me dunkt. De Porsche is sneller.. Maar dat is een doorontwikkelde supercar met motorisch geweld.
De i8 is een 3cylinder......
Ik vond het heel indrukwekkend om te zien hoe goed deze meekomt.
- Tim N
Carrera S geen Turbo S ;-P Klein pk verschilletje 400ps vs 560ps
- dvh
Ach details..
Ik vind het een leuke wagen.. Keer wat vernieuwends..

Ik vind het een leuke wagen.. Keer wat vernieuwends..
- Robin Hartog
Hij komt anders ook best wel goed mee met de Worlds Greatest Drag Race #4. Sneller weg dan een M4, maar uiteindelijk krijgt de M4 hem wel. Dat dan weer wel.
-
OnlineLuco
Het is een mooie auto om te zien, maar ik heb niks met elektrisch, voor mij hoort bij een sportwagen een brullende dikke motor, geen opgevoerde accu
Ja ik ben ouderwets

Ja ik ben ouderwets

- Joël D.
Oké, niets gezegd.Robin Hartog schreef:Hij komt anders ook best wel goed mee met de Worlds Greatest Drag Race #4. Sneller weg dan een M4, maar uiteindelijk krijgt de M4 hem wel. Dat dan weer wel.

- JWD
De grap is nog dat die 12,4 op de 1/4mile hierboven zonder Launch Control is gedaan.
Er is volgens mij niemand die weet (of er van uit gaat) dat de i8 ook Launch Control heeft.
Met de M5 met LC aan heb ik ook met moeite een 12,5 gereden op de 1/4mile dus dat zegt wel iets over dat hybride gebakje
.
Er is volgens mij niemand die weet (of er van uit gaat) dat de i8 ook Launch Control heeft.
Met de M5 met LC aan heb ik ook met moeite een 12,5 gereden op de 1/4mile dus dat zegt wel iets over dat hybride gebakje