Het nieuwe rijbewijs.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Het nieuwe rijbewijs.
Ik hoorde vanmorgen dat wanneer je nu het nieuwe rijbewijs (creditkaartformaat) aanvraagt en je hebt alleen een B-rijbewijs dat je automatisch E erbij krijgt.
Nu heb ik wat gezocht op het net en het volgende gevonden:
Nieuwe categorieën op het rijbewijsdocument
Op het nieuwe rijbewijsdocument staan vanaf oktober 2006 verschillende nieuwe categorieën.
Het gaat om de volgende categorieën:
Categorie AM = Bromfietsen
Categorie C1 = Motorrijtuigen zwaarder dan 3500 kg, maar niet zwaarder dan 7500 kg
Categorie D1 = Motorrijtuigen ingericht voor het vervoer van meer dan acht personen maar niet meer dan zestien personen, de bestuurder daarbij niet inbegrepen.
Categorie C1E en D1E geven de bevoegdheid om aanhangwagens voort te bewegen achter de motorrijtuigen van de categorieën C1 en D1.
Categorie T = Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor tractoren.
Voor de categorieën C1, C1E, D1 en D1E kunt u in Nederland (nog) geen examen doen. Iedereen die echter de categorie C of D of de daarbij behorende categorie E heeft of een rijbewijs na 1 oktober 2006 aanvraagt voor één van deze categorieën, krijgt een rijbewijs met de daarbij behorende categorie C1, D1, C1E of D1E.
Bron: RDW.
Nu wil het geval dat ik ook een C rijbewijs heb maar geen E.
Je krijgt dus wel tegenwoordig een C1E rijbewijs kado.
Maar weet iemand hoe het nu zit met een BE rijbewijs.
Ik zou dan wel met een vrachtwagen(tje) met aanhanger mogen rijden maar niet met een personeneauto met aanhanger??
Iemand?
Nu heb ik wat gezocht op het net en het volgende gevonden:
Nieuwe categorieën op het rijbewijsdocument
Op het nieuwe rijbewijsdocument staan vanaf oktober 2006 verschillende nieuwe categorieën.
Het gaat om de volgende categorieën:
Categorie AM = Bromfietsen
Categorie C1 = Motorrijtuigen zwaarder dan 3500 kg, maar niet zwaarder dan 7500 kg
Categorie D1 = Motorrijtuigen ingericht voor het vervoer van meer dan acht personen maar niet meer dan zestien personen, de bestuurder daarbij niet inbegrepen.
Categorie C1E en D1E geven de bevoegdheid om aanhangwagens voort te bewegen achter de motorrijtuigen van de categorieën C1 en D1.
Categorie T = Een toekomstige categorie die op een later tijdstip in werking zal treden en bedoeld is voor tractoren.
Voor de categorieën C1, C1E, D1 en D1E kunt u in Nederland (nog) geen examen doen. Iedereen die echter de categorie C of D of de daarbij behorende categorie E heeft of een rijbewijs na 1 oktober 2006 aanvraagt voor één van deze categorieën, krijgt een rijbewijs met de daarbij behorende categorie C1, D1, C1E of D1E.
Bron: RDW.
Nu wil het geval dat ik ook een C rijbewijs heb maar geen E.
Je krijgt dus wel tegenwoordig een C1E rijbewijs kado.
Maar weet iemand hoe het nu zit met een BE rijbewijs.
Ik zou dan wel met een vrachtwagen(tje) met aanhanger mogen rijden maar niet met een personeneauto met aanhanger??
Iemand?
Laatst gewijzigd door Arthur op 21 mei 2007, 10:56, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
Volgens mij lees ik het verkeerd. Ik krijg gewoon voor C een C1 rijbwijs.
Zonder de E.
Denk ik...
Is er iemand die het toevallig wel weet?
Zie ook m'n 1e post.
Volgens mij lees ik het verkeerd. Ik krijg gewoon voor C een C1 rijbwijs.
Zonder de E.
Denk ik...
Is er iemand die het toevallig wel weet?
Zie ook m'n 1e post.
- Jochem Vaartjes
- Dennis Cavallino
- Hans
Eerst had ik bij alles een mooi stempeltje, nu heb ik toch nog een leeg veldje. Traktor, hadden ze die er ook niet even bij kunnen zetten?
[img:700:600]http://img209.imageshack.us/img209/4879 ... ijsru9.jpg[/img]
[img:700:600]http://img209.imageshack.us/img209/4879 ... ijsru9.jpg[/img]
- Macboy
- Jochem Vaartjes
- MartijnGizmo