Caterham Roadsport / Defender 130
- Sjoerd
Re: Caterham Roadsport.... Defender 130
Fürstenau is krap met een 130... Ben daar een tijdje geleden geweest en de aanwezige 110's hadden het moeilijk met keren/draaien en vast zitten aan toe. Allemaal losgetrokken door 90-ers die overal doorheen konden manouvreren. Desalniettemin is Fürstenau erg leuk om te doen!
-
Sieger, of dat voor elke auto geldt durf ik niet te zeggen, maar in ieder geval voor de Caterham zou dat de juiste hoogte zijn voor de meest ideale weggedrag. Dat houd ik dan maar aan.
Sjoerd, het is met mijn wagen doorgaans flink werken inderdaad. Bocht iets voorbij rijden en dan kan het steekfeest beginnen. Weerhoud me er overigens niet van om die situaties op te zoeken. Ik oefen liever in een speelveld als Fürstenau, dan dat ik een moeilijke situatie voor het eerst moet oplossen wanneer ik op vakantie ben. de 110 en 130 zijn verder vaak uitgerust met een trekhaak die ze ook wel grondanker noemen. Heb al 3 maal met de achterwielen in de lucht gestaan. Dan doe je niets meer.
Wellicht dat ik de mijne er daarom af ga schroeven. Voor een aanhanger kan ik dan de Subaru wel meenemen.
Lijkt me waanzinnig om een Series 1 erbij te hebben, alleen zou dat dan de boodschappenkar van de vrouw moeten worden en ik vermoed dat ze daar niet mee akkoord gaat. Iets met harde vering, dunne deurtjes en een stoffen dakje

Sjoerd, het is met mijn wagen doorgaans flink werken inderdaad. Bocht iets voorbij rijden en dan kan het steekfeest beginnen. Weerhoud me er overigens niet van om die situaties op te zoeken. Ik oefen liever in een speelveld als Fürstenau, dan dat ik een moeilijke situatie voor het eerst moet oplossen wanneer ik op vakantie ben. de 110 en 130 zijn verder vaak uitgerust met een trekhaak die ze ook wel grondanker noemen. Heb al 3 maal met de achterwielen in de lucht gestaan. Dan doe je niets meer.

Wellicht dat ik de mijne er daarom af ga schroeven. Voor een aanhanger kan ik dan de Subaru wel meenemen.
Lijkt me waanzinnig om een Series 1 erbij te hebben, alleen zou dat dan de boodschappenkar van de vrouw moeten worden en ik vermoed dat ze daar niet mee akkoord gaat. Iets met harde vering, dunne deurtjes en een stoffen dakje

- Tim N
Nice dikke 90 erbij voor de dame om daarmee in het weekend echte ruige paden op te gaan

- Petrolhead Tom
Ik heb laatst eens naar zo'n 90 gekeken maar die dingen zijn ook onbetaalbaar in de MRB. 

-
Inderdaad! Nederland is wat dat (en vele andere dingen) betreft een echt kutland waar fiscale straffen staan op alles wat het leven maar een beetje leuker/spannender/aangenamer maakt...Petrolhead Tom schreef:Ik heb laatst eens naar zo'n 90 gekeken maar die dingen zijn ook onbetaalbaar in de MRB.

Misschien maar een verhogingssetje en offroad banden aanschaffen voor de S2000?

-
OnlineLuco
Lang leve het grijze kenteken 

-
Defender 90 V8 is overigens nog te doen hoor kwa mrb. Weegt iets van 1.600 kilo en dan zit je rond de 1.000 euro per jaar. Ik betaal momenteel iets van 900 voor de Forester. Brandstofverbruik van zo'n 90 ligt nog iets hoger, maar haar wagen heeft vorig jaar amper 2.000 kilometer gereden, waarvan ruim de helft door mezelf.
Geloof dat een verstandigere oplossing een Ford Ka UFO model voor haar zou zijn. Is ze helemaal gek van.

Geloof dat een verstandigere oplossing een Ford Ka UFO model voor haar zou zijn. Is ze helemaal gek van.

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Maar vraag niet wat het verbruik van de V8 is.
Wij hebben thuis een Discovery Series 1 gehad met de V8 en met max 1 op 5 mocht je blij zijn. Ooit in Engeland 1 op 7 gereden en we waren echt hoogst verbaasd.
Beetje woon-werk wat mijn ouders ermee deden was 1 op 3 de standaard.
Heb zelf ook een gigantische zwak voor het 4x4 spul, maar de wegenbelasting helpt die droom finaal de wereld uit.
Kom dan op bedragen die ik gewoon weiger te betalen
Wij hebben thuis een Discovery Series 1 gehad met de V8 en met max 1 op 5 mocht je blij zijn. Ooit in Engeland 1 op 7 gereden en we waren echt hoogst verbaasd.
Beetje woon-werk wat mijn ouders ermee deden was 1 op 3 de standaard.
Heb zelf ook een gigantische zwak voor het 4x4 spul, maar de wegenbelasting helpt die droom finaal de wereld uit.
Kom dan op bedragen die ik gewoon weiger te betalen
- Peric
Dan hebben auto's dus wél gevoel.
Hij voelde zich zeker thuis in de UK..
Hij voelde zich zeker thuis in de UK..

- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Wie zal het zeggen, blijft Engels karakter zo'n auto 

-
- Auto: Land Rovers / Alfa Romeos
die V8 blokken zijn echt ontzettend slecht en zuipen als een ketter idd. Blokken scheuren zuigerbussen die los liggen te rammelen... Bah. Nooit zo een rover v8 voor mij.
Zuiperij kan je voorkomen met een dikke weber. loopt al een STUK beter dan die SUtjes
Maar je mag mijn witte 90 wel kopen? Verhoog ik hem en zet ik er Cooper STT banden onder, deal? Owja krijg je er ook een paar rubbermatten bij zodat het zwarte tapijt niet vies wordt!

Zuiperij kan je voorkomen met een dikke weber. loopt al een STUK beter dan die SUtjes

Maar je mag mijn witte 90 wel kopen? Verhoog ik hem en zet ik er Cooper STT banden onder, deal? Owja krijg je er ook een paar rubbermatten bij zodat het zwarte tapijt niet vies wordt!

- Roy RS
he Allen, gaan we het nog over de Caterham hebben?
Die tank van je is leuk, maar die ken ik nou wel 

-
Toevallig vorige week de bracket van de gaskabel kunnen monteren. Had wat voeten in de aarde door een chassisbuis dat in de weg zat. We zijn dus hard onderweg alles weer op te pakken zodat we in augustus naar French Frolic kunnen. Absoluut ook iets voor mensen met een Atom! 

-
Sieger, probleem is dat je de wagen niet 1 op 1 ruilt met een ongewassen Forester. 

- Roy RS
allen schreef:Toevallig vorige week de bracket van de gaskabel kunnen monteren. Had wat voeten in de aarde door een chassisbuis dat in de weg zat. We zijn dus hard onderweg alles weer op te pakken zodat we in augustus naar French Frolic kunnen. Absoluut ook iets voor mensen met een Atom!
klinkt als een plan...maar waar heb je het over? French Frolic heb ik nog nooit van gehoord...
-
Is van Lotus On Track:
Nog maar 6 plaatsen over en er gaat een gezellig groepje 'Ollanders' mee begreep ik.Itinerary 2014:
UK Bank Holiday Monday 25/8 - Head to Dijon (there may be a separate LoT track day in the Paris area the weekend before, not part of Frolic)
Tuesday 26/8 - Dijon-Prenois track day
Wednesday 27/8 - Travel to Orange
Thursday 28/8 - Ledenon track day
Friday 29/8 - Pôle Mécanique Alès Cévennes track day
Saturday 30/8 - Home
- Roy RS
klinkt leuk, maar een beetje te ver van mijn bed show...ik heb geen trailer, dus ik pas een rondje
-
Ik zie de lol niet in van een "trailervakantie".
Dakje en deuren thuislaten en hopen dat het droog blijft.

- Petrolhead Tom
Landbouw zeiltje meeallen schreef:Ik zie de lol niet in van een "trailervakantie".

- Tommy
Ik zou dan toch even investeren in een gopro in een waterdichte behuizing zodat je onderweg je eigen top gear esque verzopen bestuurder filmpjes kan maken 

- MVB
Volgens mij zag ik de Defender net door Vught rijden. Of het was een exaxte kopie van de van jou maar die kans lijkt me niet zo groot.
Ziet erg er gaaf uit in die kleur maar de auto verdient wel een setje mooie wielen
Ziet erg er gaaf uit in die kleur maar de auto verdient wel een setje mooie wielen

-
Als je dat ding over ruim een uur langs ziet rijden nog een keer vragen. Dan kan ik het wel zijn. 

- InjectTheVenom
Allen verdomme maak Lewinski nou eens af en ga ermee rijden man, het lijkt wel of ze nog altijd niet naar buiten mag komen!
*ff bliksem afleiden
*
*ff bliksem afleiden

-
Laatste update:
Wat de Caterham betreft, kunnen we kort zijn. Bedrading viel tegen omdat de kabelboom compleet ontrafelt moest worden. Gelukkig dan maar dat Tommy dat nog snapte.
De vorderingen aan Greta gaan voorlopig wel op schema. Mooi bedrijf voor in Dordrecht dat de afspraken perfect nakomt, ook volgens de planning. Denken goed mee met wat ik wil en heeft er nu onder andere in geresulteerd dat woensdag 2 nieuwe stoelen achterin gemonteerd worden op een custom seatbase. Het geheel is iets breder geworden en alles wordt gemonteerd op de bestaande montagepunten.
Intern gescheiden en heeft 3 compartimenten met bagageluiken.
De middelste zal ik waarschijnlijk opofferen om waterzakken in te vervoeren en de buitenste 2 kunnen in de toekomst brandstoftanks in, mocht m'n irritatiegrens bereikt worden.
Wanneer het wat drukker is en ik niet op de zuinigmodus kan rijden (voor zover dat bestaat met een Defender) rijdt ik krap 500 kilometer op een tank. Veel te weinig.
M'n koelbox komt tussen de stoelen en deze wil ik van buiten kunnen opladen wanneer ik thuis ben.
Daarna wordt het weer even rustig sparen en tekenen voor de volgende aanpassingen.

Wanneer er tijd is moet ik zelf ook een en ander oplossen. Op de een of andere manier blijft de richtingaanwijzer uitgaan op momenten dat ik dat niet wil, ondanks dat het al een keer vervangen zou zijn. 3 keer opnieuw aanzetten in een bocht is eigenlijk van de gekke. We hebben gelukkig goede tips van mensen die dat probleem zelf ook gehad hebben. Gaan we maar zelf proberen op te lossen.
Het koppelingspedaal dat hopeloos piepte is een tijd terug onder garantie vervangen en heeft een of ander kraakje of rateltje nu. Ook zelf maar eens uitzoeken hoe dat kan.
Verder ben ik van plan op korte termijn de hulpveren achter onder de wagen vandaan te trekken in de hoop dat de wagen achter een tikkeltje soepeler wil worden.
Na een kleine 52.000 kilometer kan ik overigens concluderen dat de wagen me naast de paar kleine puntjes, waar we als liefhebber van Engelse auto's rekening mee houden, vooral rijplezier heeft gegeven.
Wat de Caterham betreft, kunnen we kort zijn. Bedrading viel tegen omdat de kabelboom compleet ontrafelt moest worden. Gelukkig dan maar dat Tommy dat nog snapte.
De vorderingen aan Greta gaan voorlopig wel op schema. Mooi bedrijf voor in Dordrecht dat de afspraken perfect nakomt, ook volgens de planning. Denken goed mee met wat ik wil en heeft er nu onder andere in geresulteerd dat woensdag 2 nieuwe stoelen achterin gemonteerd worden op een custom seatbase. Het geheel is iets breder geworden en alles wordt gemonteerd op de bestaande montagepunten.
Intern gescheiden en heeft 3 compartimenten met bagageluiken.
De middelste zal ik waarschijnlijk opofferen om waterzakken in te vervoeren en de buitenste 2 kunnen in de toekomst brandstoftanks in, mocht m'n irritatiegrens bereikt worden.
Wanneer het wat drukker is en ik niet op de zuinigmodus kan rijden (voor zover dat bestaat met een Defender) rijdt ik krap 500 kilometer op een tank. Veel te weinig.
M'n koelbox komt tussen de stoelen en deze wil ik van buiten kunnen opladen wanneer ik thuis ben.
Daarna wordt het weer even rustig sparen en tekenen voor de volgende aanpassingen.

Wanneer er tijd is moet ik zelf ook een en ander oplossen. Op de een of andere manier blijft de richtingaanwijzer uitgaan op momenten dat ik dat niet wil, ondanks dat het al een keer vervangen zou zijn. 3 keer opnieuw aanzetten in een bocht is eigenlijk van de gekke. We hebben gelukkig goede tips van mensen die dat probleem zelf ook gehad hebben. Gaan we maar zelf proberen op te lossen.
Het koppelingspedaal dat hopeloos piepte is een tijd terug onder garantie vervangen en heeft een of ander kraakje of rateltje nu. Ook zelf maar eens uitzoeken hoe dat kan.
Verder ben ik van plan op korte termijn de hulpveren achter onder de wagen vandaan te trekken in de hoop dat de wagen achter een tikkeltje soepeler wil worden.
Na een kleine 52.000 kilometer kan ik overigens concluderen dat de wagen me naast de paar kleine puntjes, waar we als liefhebber van Engelse auto's rekening mee houden, vooral rijplezier heeft gegeven.

- GTRene
caterham dus nog niet gereed? hoe lang denk je dat het nog gaat duren, als de nwe motor zolang stil staat zal denk ook niet helpen?