Netto 2K krijgen en er niets voor hoeven doen. Als zij niets bijzonders kan dan gaat ze netto iets meer dan de helft daarvan verdienen.... dan snap ik die flauwe excuses wel. Werken moet je belonen. Voor de lager opgeleiden is die beloning er niet... misschien 100 euro per maand maximaal... en daar moet je dan 40 uur per week klotewerk voor doen. Lui met uitkering lekker de tv, gsm, sigaretten en andere luxe afpakken. Wil je luxe, moet je werken.romo schreef:Zag vanavond reportage 1 Vandaag over de bijstand moeders die incluis alle toeslagen NETTO >€2.000,-- in da pocket hebben !!
De dames in kwestie gevraagd of ze wilden werken, kwamen met nogal flauwe excuses........dan ben ik al weer klaar, OMG wat een zootje...........
Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Dat is wat ik ook zei Tom
romo schreef:Zag vanavond reportage 1 Vandaag over de bijstand moeders die incluis alle toeslagen NETTO >€2.000,-- in da pocket hebben !!
De dames in kwestie gevraagd of ze wilden werken, kwamen met nogal flauwe excuses........dan ben ik al weer klaar, OMG wat een zootje...........
We moeten rap van het toeslagen monster af, heel rap..............
Werken moet rap, heel rap meer lonend zijn, niets doen is niet meer van deze tijd, iedereen kan zich nuttig maken, daar mag dan uiteraard ook wat tegenover staan.......
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Luco schreef:romo schreef:Zag vanavond reportage 1 Vandaag over de bijstand moeders die incluis alle toeslagen NETTO >€2.000,-- in da pocket hebben !!
We moeten rap van het toeslagen monster af, heel rap..............
Werken moet rap, heel rap meer lonend zijn, niets doen is niet meer van deze tijd, iedereen kan zich nuttig maken, daar mag dan uiteraard ook wat tegenover staan.......
Tja, elke uitkeringsgerechtigde heeft wel een smoes he.
IEDEREEN die een uitkering heeft zou er wat voor moeten doen, wil je NIKS doen?
Dan krijg je ook NIKS.
Moet je eens kijken hoeveel er ineens wel wat kunnen, ondanks dat ze al jaren smoezen hebben om niks te hoeven doen.
Allemaal uitvreters.
Nog meer criminaliteit tot gevolg?
Verschil uitkering en minimumloon moet veel verder uit elkaar getrokken worden, de prikkel is weg bij velen.
En bedenk wel dit is Nederland, het land wat sinds/na WW2 vooral voor kanslozen en sneue rakkers het paradijs is, om de boel maar te zussen en 'n 'net land' te blijven. Zachte heelmeesters maken stinkende wonden, dat is er hier aan de hand, terwijl de middengroep/ bedrijfsleven de crisis moet betalen...
- tomgtr
Ok, zet me niet wehg als linkse rakker want jullie weten beter. Maar ok, al die moeders moeten aan het werk dus. Dat betekend of buitenschoolse opvang betalen of dat hun kinderen op straat gaan hangen tussen tuig. Dan vinden jullie dat de moeder er had moeten zijn om de kinderen op te voeden om te voorkomen dat het crimineeltjes worden. Want zelfs voor 2000 netto met kinderen wonen die moeders niet ergens in een villa wijk kan ik je verzekeren. Natuurlijk lijden de goeden altijd onder de slechten, dat is een open deur. Maar om nou meteen te zeggen dat die moeders allemaal aan het werk moeten is echt iets kort door de bocht.
-
Ik keer mezelf maar 2 mille netto uit per maand, en dat is zat om mee rond te komen.
Prima te doen, zeker als bijstandsmoeder. (ik heb nog arbeidsongeschiktheid verzekering ed. die tikken toch wat harder aan) Ik kan dan mezelf meer gaan uitkeren, maar dat vind ik niet nodig want we redden het dikke prima zo. Lekker uit eten? geen probleem. Leuke auto? geen probleem. Tussenwoning kost in verhouding natuurlijk ook geen drol tov een vrijstaande kast.
Moraal van het verhaal? een bijstandsmoeder kan alles prima op de fiets in haar eigen dorpje. En anders is er openbaar vervoer. Ik vind 12/1300 euro meer dan zat voor de mensen die ook prima kunnen werken en uit luiheid tuis blijven hangen. Je past je aan naar wat je heb/krijgt op je rekening. Kan je echt niet werken? Mag het van mij wat hoger zijn. Wel strenge controles handhaven.
Het gelul dat de lonen omhoog moeten vind ik het grootste minpunt. Uitkeringen omlaag, lonen gelijk houden. Werkgevers hebben het al moeilijk zat in deze tijden.
Prima te doen, zeker als bijstandsmoeder. (ik heb nog arbeidsongeschiktheid verzekering ed. die tikken toch wat harder aan) Ik kan dan mezelf meer gaan uitkeren, maar dat vind ik niet nodig want we redden het dikke prima zo. Lekker uit eten? geen probleem. Leuke auto? geen probleem. Tussenwoning kost in verhouding natuurlijk ook geen drol tov een vrijstaande kast.
Moraal van het verhaal? een bijstandsmoeder kan alles prima op de fiets in haar eigen dorpje. En anders is er openbaar vervoer. Ik vind 12/1300 euro meer dan zat voor de mensen die ook prima kunnen werken en uit luiheid tuis blijven hangen. Je past je aan naar wat je heb/krijgt op je rekening. Kan je echt niet werken? Mag het van mij wat hoger zijn. Wel strenge controles handhaven.
Het gelul dat de lonen omhoog moeten vind ik het grootste minpunt. Uitkeringen omlaag, lonen gelijk houden. Werkgevers hebben het al moeilijk zat in deze tijden.
-
Nee ik vind het mooi dat we een sociaal vangnet hebben, maar je moet werken wel belonen. 2000 netto is absurd. Inkomen afstemmen op absolute basisbehoeften (dak boven je hoofd, simpel eten, kinderen naar school), geen geld overhouden voor luxe.
-
tomgtr, goed punt, ik zei al die bijstandsmoeder MET 2 pubers die woont niet al te luxe hoor..
En ErikS ook goed verhaal...maar, heb je kids en of woon je samen of niet en heb je een partner verdient die ook? Want bepaalde 'dingen' en 'zaken' vreten nogal wat geld en dan hebben we 't even niet over auto's:)
Tom, mee eensch.
Grouphug
En ErikS ook goed verhaal...maar, heb je kids en of woon je samen of niet en heb je een partner verdient die ook? Want bepaalde 'dingen' en 'zaken' vreten nogal wat geld en dan hebben we 't even niet over auto's:)
Tom, mee eensch.
Grouphug

- Robertdj
Dan is er wat bijstandsmoeders betreft toch wel wat veranderd.
Mijn moeder zat vroeger (30 jaar geleden) met mijn halfbroer en -zus in de bijstand, hier kwam ze financieel doorheen door een huishoudboek bij te houden (doet ze nog steeds, lekker oldschool op papier) en heel goed op de centen te letten. Als er iemand de 'niet zeiken maar werken' mentaliteit heeft is zij het wel, dus als ze zegt dat er weinig marge was, dan is dat zo.
Heb de uitkeringsdiscussie vaker met mijn vriendin gehad, zij komt uit een SP gezin, ik uit een VVD/CDA gezin... Ik vind een sociaal vangnet heel belangrijk, maar als ik zie hoe makkelijk ermee gefraudeerd kan worden (door niet bijster slimme mensen), is het natuurlijk vragen om problemen. Frauderen moet daarom vanzelfsprekend veel moeilijker worden, als zichtbaar is dat mijn belastingcenten alleen naar mensen gaat die het daadwerkelijk nodig hebben lever ik met plezier een deel in. Het systeem moet veel doorzichtiger worden, helaas is dit in de praktijk lastig, je kan niet verwachten van ambtenaren dat ze in hun eigen vlees gaan snijden. En werk moet uiteraard meer lonen, niet iedereen heeft van huis uit dezelfde mentaliteit (lees: wil om iets te bereiken) meegekregen, nu wordt het hen wel heel erg makkelijk gemaakt.
Uitkeringtrekken wordt nu van generatie op generatie doorgegeven, in bepaalde lagen wordt je voor gek verklaard als je werkt.
Mijn moeder zat vroeger (30 jaar geleden) met mijn halfbroer en -zus in de bijstand, hier kwam ze financieel doorheen door een huishoudboek bij te houden (doet ze nog steeds, lekker oldschool op papier) en heel goed op de centen te letten. Als er iemand de 'niet zeiken maar werken' mentaliteit heeft is zij het wel, dus als ze zegt dat er weinig marge was, dan is dat zo.
Heb de uitkeringsdiscussie vaker met mijn vriendin gehad, zij komt uit een SP gezin, ik uit een VVD/CDA gezin... Ik vind een sociaal vangnet heel belangrijk, maar als ik zie hoe makkelijk ermee gefraudeerd kan worden (door niet bijster slimme mensen), is het natuurlijk vragen om problemen. Frauderen moet daarom vanzelfsprekend veel moeilijker worden, als zichtbaar is dat mijn belastingcenten alleen naar mensen gaat die het daadwerkelijk nodig hebben lever ik met plezier een deel in. Het systeem moet veel doorzichtiger worden, helaas is dit in de praktijk lastig, je kan niet verwachten van ambtenaren dat ze in hun eigen vlees gaan snijden. En werk moet uiteraard meer lonen, niet iedereen heeft van huis uit dezelfde mentaliteit (lees: wil om iets te bereiken) meegekregen, nu wordt het hen wel heel erg makkelijk gemaakt.
Uitkeringtrekken wordt nu van generatie op generatie doorgegeven, in bepaalde lagen wordt je voor gek verklaard als je werkt.
-
Ohja ErikS, lonen moeten niet omhoog maar uitkeringen omlaag. Zit wat in en feitelijk mee eens. Want die lonen worden betaald door de werkgever die 't vaak al wat moeilijker heeft wat we weten. Uitkeringen omlaag klinkt 'goed' als dat DenHaag wat over gaat houden(dacht 't niet piet!) daaraan...
En dan krijg je die kanslozen nog meer in 't geweer, want 't enige wat ze vaak kunnen is demonstreren:)
En dan krijg je die kanslozen nog meer in 't geweer, want 't enige wat ze vaak kunnen is demonstreren:)
-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Als ik die 2k verbrutiseer kom ik op ongeveer 2800.
Het modale inkomen in Nederland is 2750 bruto.
-
Tja ik ook.Robertdj schreef:Dan is er wat bijstandsmoeders betreft toch wel wat veranderd.
Ik herinner me Live Aid en USA for Africa nog. Dat is dus 30 jaar terug om ontwikkelingslanden te helpen.
Ik was 14/15 en 't waren skitterende concerten tussen de beelden van 3e wereldburgers door..
En nu zijn we dik 3 decennia verder met 'geven', ik las ergens dat er 800 miljard is gegeven in die 35 jaar ofzo? En 't is alleen maar erger geworden.
Ik vertrouw geen goed doel meer wat buiten Nederland dingen pleegt. Ik betaal belasting en that's it.
En als er iemand van de Hersenstichting/Kankerstichting/Prinses Beatrixfonds ofzo letterlijk langskomt met 'n collectebus gooi ik er max 5 euro in. En dat is het dan ook, het moet niet gekker worden...
- Arthur
- Auto: Nr.51
@ErikS: oef, 2K netto... Dan kom ik toch echt ergens wat te kort. Zoals ik nu leef hè. Moeten we (4pers.) van 2K rondkomen dan moet er wel het 1 en ander veranderen
Is dat voor het hele gezin of alleen voor jou?

-
Dat is het, ik keer mezelf dat uit, en leef er naar. M'n geld gaat dan ook altijd schoon op.
En ja, ik kan nu naar de dealer rijden en een nieuwe 330 bestellen zonder geld te hoeven lenen, maar dat is niet mijn levensstandaard, zo wil ik nog niet leven. Eerst een buffer opbouwen voor andere tijden.
Wil ik een keer wat extra, pak ik dat gewoon mee uit de zaak natuurlijk, die luxe hebben we dan ook wel weer.
Ik wil zo veel mogelijk sparen in de zaak, hoe meer ik heb, hoe minder ik moet lenen zodra ik de toko helemaal overneem. Ik betaal alle vaste lasten bruto, dus ook mijn hypotheek. Dus de boodschappen zouden geen probleem zijn, maar die haalt m'n vrouwtje.... En ja, we hebben een kind en een eigen huis, Robin. En wat ik zeg, die arbeidsongeschiktheid verzekering kost ook 400 euro per maand, die hebben die bijstandsmoeders ook niet.... Het is net hoe je wil leven....
Ik kan er ook gewoon 1000 bij op tellen, per maand, en netto uitkeren... Maar dat gaat dan ook automatisch op.

Wil ik een keer wat extra, pak ik dat gewoon mee uit de zaak natuurlijk, die luxe hebben we dan ook wel weer.
Ik wil zo veel mogelijk sparen in de zaak, hoe meer ik heb, hoe minder ik moet lenen zodra ik de toko helemaal overneem. Ik betaal alle vaste lasten bruto, dus ook mijn hypotheek. Dus de boodschappen zouden geen probleem zijn, maar die haalt m'n vrouwtje.... En ja, we hebben een kind en een eigen huis, Robin. En wat ik zeg, die arbeidsongeschiktheid verzekering kost ook 400 euro per maand, die hebben die bijstandsmoeders ook niet.... Het is net hoe je wil leven....
Ik kan er ook gewoon 1000 bij op tellen, per maand, en netto uitkeren... Maar dat gaat dan ook automatisch op.

-
Moet je nagaan, vriend van me werkt bij de politie. Komt tuis met 1300 euro netto....
Toch belachelijk.

Toch belachelijk.
- Arthur
Erg knap, Erik. Ik leef wss op te ruime voet. Ga ook m'n (complete) financiële situatie hier niet neerzetten maar laat ik het zo stellen; tel ik alle vaste lasten bij elkaar op dan zou ik niet meer kunnen eten, tanken en sparen... Laat staan een nieuwe 330 ophalen
Maar heeft je vrouw ook nog inkomen of is die 2K het helemaal? En wil je dat hier niet kwijt dan snap ik dat ook 

-
Van m'n vrouw d'r gedeelte doen we de gewone boodschappen. En sparen we voor wat leuke EXTRA! dingen. Maar wat die verdient als HBO logopedist is gewoon diep triest.
Om het in verhouding te zetten; haar vaste lasten kwa boodschappen ed. redden we prima van die 400 euro arbeidsongeschiktheid verzekering...... Dat was dus mijn boodschap;
Iemand in de bijstand met 2K netto vind ik belachelijk. Daar kan je te leuk van leven.
Ik ga inderdaad niet online plempen wat ik in totaal verdien of wat dan ook, daar schiet niemand wat mee op.
Om het in verhouding te zetten; haar vaste lasten kwa boodschappen ed. redden we prima van die 400 euro arbeidsongeschiktheid verzekering...... Dat was dus mijn boodschap;
Iemand in de bijstand met 2K netto vind ik belachelijk. Daar kan je te leuk van leven.
Ik ga inderdaad niet online plempen wat ik in totaal verdien of wat dan ook, daar schiet niemand wat mee op.
- Arthur
Dat hoeft ook niet, zou ik ook niet doen, maar ik lees nu al wel weer wat anders
Ik kan van mijn salaris ook alles doen en dat van m'n vrouw is ook voor de leuke dingen in het leven. Ik dacht ff dat jij alles deed van die 2K (inclusief een nieuwe 330 achter de hand
). Maar das ook niet helemaal zo
Terug naar de haaien

Terug naar de haaien

-
Met twee puberkids valt dat laatste best tegen:)ErikS schreef: Iemand in de bijstand met 2K netto vind ik belachelijk. Daar kan je te leuk van leven.
-
Zeker niet.Arthur schreef:Dat hoeft ook niet, zou ik ook niet doen, maar ik lees nu al wel weer wat andersIk kan van mijn salaris ook alles doen en dat van m'n vrouw is ook voor de leuke dingen in het leven. Ik dacht ff dat jij alles deed van die 2K (inclusief een nieuwe 330 achter de hand
). Maar das ook niet helemaal zo
![]()
Terug naar de haaien

-
Met twee puber kids prima leven. Ze leren zelf maar werken voor hun extra'tjes als Ipad's telefoon ed.Robin schreef:Met twee puberkids valt dat laatste best tegen:)ErikS schreef: Iemand in de bijstand met 2K netto vind ik belachelijk. Daar kan je te leuk van leven.
Das hun probleem, niet het onze.
- Arthur
Maar wel met niets doen. Er zijn er die met minder thuis komen van het werk. Al lijkt het mij dat die dan ook wat toeslagen kunnen verwachten?Robin schreef:Met twee puberkids valt dat laatste best tegen:)ErikS schreef: Iemand in de bijstand met 2K netto vind ik belachelijk. Daar kan je te leuk van leven.
-
Zo denk ik inderdaad over kanslozen en sneu volk hier in Nederland, maar niet helemaal over m'n kids, die btw wel al werken(eentje) al 'n paar jaar in de horeca/stadion alhier. De jongste is 14 en zit op voetbal, fitness jeweetwel.ErikS schreef:Met twee puber kids prima leven. Ze leren zelf maar werken voor hun extra'tjes als Ipad's telefoon ed.Robin schreef:Met twee puberkids valt dat laatste best tegen:)ErikS schreef: Iemand in de bijstand met 2K netto vind ik belachelijk. Daar kan je te leuk van leven.
Das hun probleem, niet het onze.
-
1000% mee eens hoor. De boel zit natuurlijk totaal scheef als 'n gemiddeld 38 uur werkweek persoon 1600,- netto(?) mee naar huis neemt...Arthur schreef:Maar wel met niets doen. Er zijn er die met minder thuis komen van het werk. Al lijkt het mij dat die dan ook wat toeslagen kunnen verwachten?Robin schreef:Met twee puberkids valt dat laatste best tegen:)ErikS schreef: Iemand in de bijstand met 2K netto vind ik belachelijk. Daar kan je te leuk van leven.
En al die uitkeringen en toeslagen en subsidies komen van het werkende deel van Nederland en dan betalen we die ambtenaren ook nog eens

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
En nog wat visuele ondersteuning om te laten zien hoe krom dit is.smiley schreef:Als ik die 2k verbrutiseer kom ik op ongeveer 2800.
(plaatje is van 2011, maar toch)
Een goede 60% van werkend nederland verdiend minder dan deze bijstandsmoeder.
En Amstelveen spant de kroon. Daar loopt het op tot 3100 bruto:
http://daskapital.nl/2014/09/dasfactche ... moede.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door smiley op 27 sep 2014, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
-
^^^^
Gelijk een banaan, maar wat doe je eraan...
Wie heeft dit bedacht? Serieuze vraag.
Gelijk een banaan, maar wat doe je eraan...
Wie heeft dit bedacht? Serieuze vraag.