Titan, sold and searching!
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 sep 2014, 16:18
Titan, sold and searching!
Hallo allemaal,
Mijn naam is Ruben, woon in Noord- Holland en rijd momenteel rond in een BMW E36 316i (met een 1.9) en een Opel Corsa D 1.2 ECO. Op het moment dus geen snelle auto (meer) maar daarvoor is het jachtseizoen weer geopend. De Opel gaat de deur weer uit, hij doet het perfect maar is mij te burgelijk, te standaard en alles behalve sportief.
Mijn vorige auto was alles behalve burgelijk. Een Subaru Impreza GT Turbo, één van de laaste die bij Subaru van de band is gegaan en die daarna bij Subaru Nederland als demomodel in de fabriek heeft gestaan. Echter is hij daarna flink in/af-getrapt door een aantal eigenaren. Dat bleek ook toen ik het ene na het andere onderdeel moest vervangen. Daar was ik al snel klaar mee dus de auto ging binnenstebuiten. Het motorblok werd aangepakt door Veldetuning en is opnieuw opgebouwd met de betere onderdelen, ARP kopbouten, Wiseco zuigers, STI drijfstangen en alles om heel te blijven op het vermogen. Het motormanagement was aangepakt door Mark Verhoeven en stond afgesteld op 330PK/400NM. Een nieuwe turbo erop die bij nieuwere EVO's gebruikt werd meen ik, de TD05-16G. Redelijk standaard maar wou ook niet met meer vermogen gaan rijden. Daarnaast had de auto al wat andere aanpassingen zoals een FMIC, andere BOV, KW schroefset, ROTA velgen en diverse metertjes in de cockpit. Tijdens het inrijden reed ik de 2e versnelling kapot dus ook de versnellingsbak moest eraan geloven en werd vervangen voor een STI 5bak.
Helaas is aan dat verhaal ook een eind gekomen toen ik het huis uit ging en mijn prioriteiten moest verzetten. Ik kon de auto verkopen voor een goede prijs dus heb dat maar gedaan. Voor dat geld een bijna nieuwe Opel gekocht. Op het eerste moment heel blij mee omdat ik 105 op cruizecontrol rechts op de snelweg een gemiddelde van 1:22 reed, 95 kon tanken, eindelijk naar de radio kon luisteren... Ontspannend is het wel. Maar ik mis gewoon veel van mijn vorige auto. Nu ik hier alles voor mekaar heb begint het weer te kriebelen.
Al vanaf mijn 12e ben ik vaste bezoekers van het circuit in Zandvoort. Ik ging altijd op de fiets door de duinen heen tijdens de DPP evenementen en de grotere zoals A1GP, DTM en Masters. Laters op de Kreidler, vroeg heen laat weg. Toen ik mijn rijbewijs behaalde gelijk een slipcurus gedaan en een paar keer met onze Seat Leon 1.4T het circuit op geweest. Lekker rijden maar niks serieus natuurlijk.
Nu ben ik weer rustig aan op zoek naar een auto waarin ik meer ervaring op kan doen tijdens vrij rijden, qua motorvermogen hoeft het geen beest te zijn, ik rij liever in een atmosferische 2liter dan een geblazen variant. Maar wat het gaat worden, geen idee. Een Clio RS? Golf? Civic met een 1.8? Ik laat alle opties open, zolang de wegligging maar goed aan te pakken is.
Mijn naam is Ruben, woon in Noord- Holland en rijd momenteel rond in een BMW E36 316i (met een 1.9) en een Opel Corsa D 1.2 ECO. Op het moment dus geen snelle auto (meer) maar daarvoor is het jachtseizoen weer geopend. De Opel gaat de deur weer uit, hij doet het perfect maar is mij te burgelijk, te standaard en alles behalve sportief.
Mijn vorige auto was alles behalve burgelijk. Een Subaru Impreza GT Turbo, één van de laaste die bij Subaru van de band is gegaan en die daarna bij Subaru Nederland als demomodel in de fabriek heeft gestaan. Echter is hij daarna flink in/af-getrapt door een aantal eigenaren. Dat bleek ook toen ik het ene na het andere onderdeel moest vervangen. Daar was ik al snel klaar mee dus de auto ging binnenstebuiten. Het motorblok werd aangepakt door Veldetuning en is opnieuw opgebouwd met de betere onderdelen, ARP kopbouten, Wiseco zuigers, STI drijfstangen en alles om heel te blijven op het vermogen. Het motormanagement was aangepakt door Mark Verhoeven en stond afgesteld op 330PK/400NM. Een nieuwe turbo erop die bij nieuwere EVO's gebruikt werd meen ik, de TD05-16G. Redelijk standaard maar wou ook niet met meer vermogen gaan rijden. Daarnaast had de auto al wat andere aanpassingen zoals een FMIC, andere BOV, KW schroefset, ROTA velgen en diverse metertjes in de cockpit. Tijdens het inrijden reed ik de 2e versnelling kapot dus ook de versnellingsbak moest eraan geloven en werd vervangen voor een STI 5bak.
Helaas is aan dat verhaal ook een eind gekomen toen ik het huis uit ging en mijn prioriteiten moest verzetten. Ik kon de auto verkopen voor een goede prijs dus heb dat maar gedaan. Voor dat geld een bijna nieuwe Opel gekocht. Op het eerste moment heel blij mee omdat ik 105 op cruizecontrol rechts op de snelweg een gemiddelde van 1:22 reed, 95 kon tanken, eindelijk naar de radio kon luisteren... Ontspannend is het wel. Maar ik mis gewoon veel van mijn vorige auto. Nu ik hier alles voor mekaar heb begint het weer te kriebelen.
Al vanaf mijn 12e ben ik vaste bezoekers van het circuit in Zandvoort. Ik ging altijd op de fiets door de duinen heen tijdens de DPP evenementen en de grotere zoals A1GP, DTM en Masters. Laters op de Kreidler, vroeg heen laat weg. Toen ik mijn rijbewijs behaalde gelijk een slipcurus gedaan en een paar keer met onze Seat Leon 1.4T het circuit op geweest. Lekker rijden maar niks serieus natuurlijk.
Nu ben ik weer rustig aan op zoek naar een auto waarin ik meer ervaring op kan doen tijdens vrij rijden, qua motorvermogen hoeft het geen beest te zijn, ik rij liever in een atmosferische 2liter dan een geblazen variant. Maar wat het gaat worden, geen idee. Een Clio RS? Golf? Civic met een 1.8? Ik laat alle opties open, zolang de wegligging maar goed aan te pakken is.
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Titan, sold and searching!
Allereerst welkom hier!
Ik heb afgelopen week in een Clio RS 197 gereden. Wat een super stuurwagen is dat!!
Wat is je budget?
Ik heb afgelopen week in een Clio RS 197 gereden. Wat een super stuurwagen is dat!!
Wat is je budget?
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 sep 2014, 16:18
Re: Titan, sold and searching!
Aanschaf tussen de 3 en 8K ongeveer.
- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Titan, sold and searching!
Dan zou ik persoonlijk voor rond de 5/6 een nette MX-5 ophalen en hier wellicht nog wat mods aan doorvoeren. Denk aan een fijner onderstelletje en een sperdiff.
-
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Titan, sold and searching!
Welkom!
Laatst gewijzigd door Walter op 25 jan 2017, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
- HJ2
- Berichten: 3691
- Lid geworden op: 21 jan 2010, 18:10
- Locatie: Delluf 'shire'
Re: Titan, sold and searching!
Welkom, en een leuk intro verhaaltje!



- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Re: Titan, sold and searching!
Welkom!

Jij wilt echt aan iedereen je MX-5 stiekem verkopen he?matthyssie schreef:Dan zou ik persoonlijk voor rond de 5/6 een nette MX-5 ophalen en hier wellicht nog wat mods aan doorvoeren. Denk aan een fijner onderstelletje en een sperdiff.

- matthyssie
- Berichten: 6223
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: Titan, sold and searching!
Mijn MX-5 wordt netjes opnieuw opgebouwd en dan ga ik er lekker van genieten!Robin Hartog schreef:Welkom!
Jij wilt echt aan iedereen je MX-5 stiekem verkopen he?matthyssie schreef:Dan zou ik persoonlijk voor rond de 5/6 een nette MX-5 ophalen en hier wellicht nog wat mods aan doorvoeren. Denk aan een fijner onderstelletje en een sperdiff.

-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 sep 2014, 16:18
Re: Titan, sold and searching!
Bedankt allen voor de reacties.
Als ik eraan terug denk had ik de Subaru nooit weg moeten doen natuurlijk. Een auto waarbij alles zo'n beetje vernieuwd was koop je niet voor dat geld terug. Maar goed, dat moest eenmaal gebeuren om zelf iets leuks op te bouwen.
Vriend van mij rijd de laatste tijd ook met zijn Aygo af en toe met vrij rijden, op zich is dat ook leuk (en goedkoop) rijden. Geen snelheidsmonster maar in de regen ook zeker niet slecht in bedwang te houden. Hoef niet á la minute iets te hebben. Straks de winter om wat leuks op te bouwen en volgend jaar beginnen met rijden.
Als ik eraan terug denk had ik de Subaru nooit weg moeten doen natuurlijk. Een auto waarbij alles zo'n beetje vernieuwd was koop je niet voor dat geld terug. Maar goed, dat moest eenmaal gebeuren om zelf iets leuks op te bouwen.
Vriend van mij rijd de laatste tijd ook met zijn Aygo af en toe met vrij rijden, op zich is dat ook leuk (en goedkoop) rijden. Geen snelheidsmonster maar in de regen ook zeker niet slecht in bedwang te houden. Hoef niet á la minute iets te hebben. Straks de winter om wat leuks op te bouwen en volgend jaar beginnen met rijden.
- Luco
- Berichten: 29376
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Titan, sold and searching!
Welkom
Voor 10k mag mijn racevijf wel weg
seq bak
2.0 met 160/200nm pk op de wielen op 750 kilo
verbreed en volledig aangepast onderstel
verbrede carros, rally 2000 kit
willwood remmen
rallykooi
mag je de kleur zelf kiezen
Voor 10k mag mijn racevijf wel weg

seq bak
2.0 met 160/200nm pk op de wielen op 750 kilo
verbreed en volledig aangepast onderstel
verbrede carros, rally 2000 kit
willwood remmen
rallykooi
mag je de kleur zelf kiezen

-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 23 sep 2014, 16:18
Re: Titan, sold and searching!
Haha nee bedankt ik denk dat ik gewoon zelf wat ga opbouwen, wat moet ik anders in de winter doen?
- Luco
- Berichten: 29376
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Titan, sold and searching!

Hij ligt nu nog uit elkaar

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten