Toevallig ben ik nu met parkeergarages bezig.zegmaarboris schreef:
Zijn de kosten voor een gemeente echt significant als de winkels een dag meer open gaan?
Deze zijn 's nachts en zondags dicht, op het moment dat ze open zijn moeten er minimaal drie medewerkers aanwezig zijn, plus dat dan alle installaties ook op volle polle moeten draaien.
Dus als winkels 24/7 open zouden mogen zijn, ben je dus verplicht ook deze parkeergelegenheden 24/7 open te houden.
Dat kost dus zo ongeveer 150.000 euro extra een personeel en zeg 100.000 extra aan installatievoorzieningen/contracten aanpassen en energie, en dan zal ik vast nog wat vergeten.
Plus het rendement van de garage wordt niet groter, het verschuift alleen.
Als je je dan beseft dat bij bijna elke parkeergarage per jaar minimaal zon 500.000 euro bij moet dan is het 50% verhoging erbij.
Dan heb ik het nog niet over allerlei andere voorzieningen die hierop aangepast moeten worden.
@Boris, prachtig die kosten/baten van de gemeente eindhoven, die hebben gekeken naar de parkeeropbrengsten op zondag en de kosten op zondag, dan klopt het plaatje.
Ze vergeten alleen dat er de rest van de week minder opbrengsten zijn, ze kijken niet verder dan hun neus lang is