+1.WJ schreef:Van mij mag het allemaal dicht, dezelfde mensen die nu klagen dat ze op zaterdag nergens tijd voor hebben, hebben het straks op zondag ook niet als het een tweede zaterdag word.
Dagje rust kan geen kwaad voor alle druktemakers tegenwoordig.
Koopzondag
-
Re: Koopzondag
-
Ik ben nu bezig met een huis aan het kopen en gebruik de koopzondagen wel is om rond te kijken en te vergelijken tussen winkels en producten.
Zo kan ik alvast een selectie maken waar ik heen ga als ik een dagje vrij neem om serieus te shoppen.
Op de koopzondagen is het over het algemeen zo druk dat je op de meeste plekken niet goed geholpen word. deels door het kijken,kijken niet kopen publiek. maar merk ook veel dat ik soms nog geen eens aangekeken word.
die winkels kom ik ook niet meer terug, een goedemiddag is toch het minste wat er vanaf kan denk ik dan?
in een bedden/matrassen zaak heb je wellicht iets minder kijk mensen.
1x in de maand een zondag open lijkt mij ook een optie? als mensen weten dat je bijv. elke eerste zondag v/d maand open bent bied je ze de kans om langs te komen zonder dat het je elke zondag kost.
Zo kan ik alvast een selectie maken waar ik heen ga als ik een dagje vrij neem om serieus te shoppen.
Op de koopzondagen is het over het algemeen zo druk dat je op de meeste plekken niet goed geholpen word. deels door het kijken,kijken niet kopen publiek. maar merk ook veel dat ik soms nog geen eens aangekeken word.
die winkels kom ik ook niet meer terug, een goedemiddag is toch het minste wat er vanaf kan denk ik dan?
in een bedden/matrassen zaak heb je wellicht iets minder kijk mensen.
1x in de maand een zondag open lijkt mij ook een optie? als mensen weten dat je bijv. elke eerste zondag v/d maand open bent bied je ze de kans om langs te komen zonder dat het je elke zondag kost.
-
De tijd dat christengekkies je dat oplegden is gelukkig grotendeels voorbij. Laat ieder het voor zich uitmaken. 't Is niet verplicht om naar de winkel te gaan op zondag.WJ schreef: Dagje rust kan geen kwaad voor alle druktemakers tegenwoordig.
- dvh
Nee maar het is wel verplicht als winkelier om ermee mee te doen, soms tegen de wil in.
Weet je wat misschien beter is te doen Rico ? Het simpelweg even aankijken. Als straks alles open is.. Kijk het een kwartaaltje aan. Loopt je omzet terug ? Dan kun je altijd nog open. Eenmaal open op Zondag dan blijf je open...
Weet je wat misschien beter is te doen Rico ? Het simpelweg even aankijken. Als straks alles open is.. Kijk het een kwartaaltje aan. Loopt je omzet terug ? Dan kun je altijd nog open. Eenmaal open op Zondag dan blijf je open...
-
Snap ik maar als consument denk ik daar niet aan.. als de concurrent wel open is ga ik daarheen. Klinkt arrogant maar zo is het wel.dvh schreef:Nee maar het is wel verplicht als winkelier om ermee mee te doen, soms tegen de wil in.
- Robin Hartog
Mij maakt het persoonlijk niet veel uit wanneer de winkels open zijn. Als ik al naar de winkels ga, dan zorg ik dat ik er tijd voor heb. 99% van mijn aankopen doe ik toch al online, waar het 24/7 open is. 

- RVV
Dat is het punt inderdaad Tom, bovendien bereik ik mijn klanten maar 1 keer in de 10 jaar (vervangingstermijn) gemiddeld. Als ze besluiten om op zondag te komen en te kopen omdat man en vrouw samen vrij zijn, dan komen ze niet op woensdag nog langs. Misschien op een woensdag over 10 jaar. Het is ook geen tientjeshandel waar ik mee werk. 2 klanten kunnen de halve weekomzet bepalen. (positief als ze komen en kopen, negatief als ze überhaupt niet komen). ik zou het liefst niet open willen gaan. Maar de markt verandert heel erg, kijk een bril bij David kopen ze ook wel door de week dat ligt toch iets anders. Maar goed ik ben aan het inventariseren. Het is ook nog niet zover.Tom schreef:Snap ik maar als consument denk ik daar niet aan.. als de concurrent wel open is ga ik daarheen. Klinkt arrogant maar zo is het wel.dvh schreef:Nee maar het is wel verplicht als winkelier om ermee mee te doen, soms tegen de wil in.
- WJ
Maar het is een kwestie van tijd en dan werk jij ook op zondag, want als de handel straks echt volle pot doorgaat dan volgt de rest vanzelf. Keuze is een illusie.Tom schreef:Snap ik maar als consument denk ik daar niet aan.. als de concurrent wel open is ga ik daarheen. Klinkt arrogant maar zo is het wel.dvh schreef:Nee maar het is wel verplicht als winkelier om ermee mee te doen, soms tegen de wil in.

- RVV
Het geloof speelt overigens geen enkele rol in mijn overweging om wel of niet op zondag open te gaan. Fabrieken zijn op zondag open, Horeca is op zondag open, pret en familie parken, ziekenhuizen.. etc etc.. De maatschappij is nu eenmaal zoals die is.
-
Onlinetomgtr
Ja maar geen rust nemen is ook geen optie. Of maandag en dinsdag dicht gaan omdat er niemand komt hebben je kinderen weinig aan. Maar zonder personeel heel moeilijk allemaal.
- dvh
Weet je wat het is. De Nederlandse medewerker/wet/cao's zijn er helemaal niet klaar voor.
Kijk.
In de binnenstad willen ze elke zondag open. De helft van de winkeliers vind dit top. De andere vind het bagger. Elk heeft z'n reden en beredenering.
Maar. Het personeel wil niet op zondag. En als ze moeten werken willen ze 200 of 300% uitbetaald krijgen. Want het is zondag en dat staat in de cao en of 'ik ben niet verplicht tot' .. En de werkgever zal dus zijn personeel duur moeten betalen op zondag. Of hij heeft niet genoeg personeel op zondag. En op zaterdag en maandag moet hij deze ook betalen. Of vrij geven. Maar het personeel wil niet vrij zijn op maandag.. Want wat het vriendje is vrij op zondag..
De binnenstad. Het parkeren wordt steeds duurder. Kom je op zondag dan is er amper personeel om te je helpen. Kom je op maandag dan is de helft van de winkels dicht. En op dinsdag staat de winkel vol met personeel maar zijn er geen klanten.
Kleine zelfstandige verdwijnen.. Want die kunnen de kar niet meer trekken. Grote winkelbedrijven wel. En dan ziet elke binnenstad er over een jaar of 10 hetzelfde uit. Maar de Hema, het Kruidvat en de Zeeman zitten zelfs al in een gat als waar ik woon. Een kledingwinkel ook.. En die is nog leuk en uniek.. De opticien ook en schoenenwinkels zitten er hier ook al 2.. Er is zelfs een Harense Smith.. Waarvoor moet je nog de stad in ? Voor de gezelligheid ? Voor dat gezellige mainstream centrum ? Koopavond is net als wat Robin zegt , uitgestorven. Dat is het gewoon niet meer. Koopavond heeft de consument iedere avond achter zijn laptop. Je gaat de stad in voor de gezelligheid. Maar het is niet gezellig meer. Om bovenstaande redenen.
Het centrum gaat kapot. Daar blijft wat leuke horeca over en de rest zal verpauperen.
Wat er zou moeten gebeuren:
-Minder hoge huren
-Geen 200/300% salaris ( want we zijn modern en op zondag werken is normaal.. dus dan ook gewoon 100% )
-Parkeergelegenheid + de kosten moeten worden verbeterd.
-De diversiteit moet groter worden
En je kan op zondag open gaan om wat omzet te scoren. Wat zeg ik. Je moet open op zondag om extra omzet te scoren. Of je trekt gewoon je eigen plan , van ma t/m zaterdag. Dan kun je terecht.
Als iedere winkelier zo zou denken dan past de consument zich gewoon aan. Zij hebben het druk ? Jij toch ook ?
Kijk.
In de binnenstad willen ze elke zondag open. De helft van de winkeliers vind dit top. De andere vind het bagger. Elk heeft z'n reden en beredenering.
Maar. Het personeel wil niet op zondag. En als ze moeten werken willen ze 200 of 300% uitbetaald krijgen. Want het is zondag en dat staat in de cao en of 'ik ben niet verplicht tot' .. En de werkgever zal dus zijn personeel duur moeten betalen op zondag. Of hij heeft niet genoeg personeel op zondag. En op zaterdag en maandag moet hij deze ook betalen. Of vrij geven. Maar het personeel wil niet vrij zijn op maandag.. Want wat het vriendje is vrij op zondag..
De binnenstad. Het parkeren wordt steeds duurder. Kom je op zondag dan is er amper personeel om te je helpen. Kom je op maandag dan is de helft van de winkels dicht. En op dinsdag staat de winkel vol met personeel maar zijn er geen klanten.
Kleine zelfstandige verdwijnen.. Want die kunnen de kar niet meer trekken. Grote winkelbedrijven wel. En dan ziet elke binnenstad er over een jaar of 10 hetzelfde uit. Maar de Hema, het Kruidvat en de Zeeman zitten zelfs al in een gat als waar ik woon. Een kledingwinkel ook.. En die is nog leuk en uniek.. De opticien ook en schoenenwinkels zitten er hier ook al 2.. Er is zelfs een Harense Smith.. Waarvoor moet je nog de stad in ? Voor de gezelligheid ? Voor dat gezellige mainstream centrum ? Koopavond is net als wat Robin zegt , uitgestorven. Dat is het gewoon niet meer. Koopavond heeft de consument iedere avond achter zijn laptop. Je gaat de stad in voor de gezelligheid. Maar het is niet gezellig meer. Om bovenstaande redenen.
Het centrum gaat kapot. Daar blijft wat leuke horeca over en de rest zal verpauperen.
Wat er zou moeten gebeuren:
-Minder hoge huren
-Geen 200/300% salaris ( want we zijn modern en op zondag werken is normaal.. dus dan ook gewoon 100% )
-Parkeergelegenheid + de kosten moeten worden verbeterd.
-De diversiteit moet groter worden
En je kan op zondag open gaan om wat omzet te scoren. Wat zeg ik. Je moet open op zondag om extra omzet te scoren. Of je trekt gewoon je eigen plan , van ma t/m zaterdag. Dan kun je terecht.
Als iedere winkelier zo zou denken dan past de consument zich gewoon aan. Zij hebben het druk ? Jij toch ook ?
- Arthur
- Auto: Nr.51
De volgende stap is 's avonds en 's nachts open
Maakt mij niet uit, ik werk zelf ook in de avond, nacht en/of weekend. Dus op zondag mag wat mij betreft iedereen open zijn maar mij zien ze niet. Dus het is Idd persoonlijk, ik kan makkelijk eens door de week op een rustig moment. Graag zelfs
Zaterdag, zondag en op koopavond kom ik niet. Ja, een bakkie bij de horeca en "aapjes" kijken 

- dvh
Nouja dat zeg je nu.. In de binnenstad zijn sommige winkels al aan het nadenken om tot 19.00/20.00 open te blijven.. Dat zie je sommige winkels al doen ( vaak buiten de stad )..
Gelukkig lopen ze hier nog 25 jaar achter.. En over 25 jaar maak ik me niet meer druk
Gelukkig lopen ze hier nog 25 jaar achter.. En over 25 jaar maak ik me niet meer druk

- Luco
+1000ErikS schreef:+1.WJ schreef:Van mij mag het allemaal dicht, dezelfde mensen die nu klagen dat ze op zaterdag nergens tijd voor hebben, hebben het straks op zondag ook niet als het een tweede zaterdag word.
Dagje rust kan geen kwaad voor alle druktemakers tegenwoordig.
En komop zeg, ik heb een full time baan, ik heb geen tijd, blablablabla, is een kwestie van prioriteiten stellen.
Als iemand een dagje driften (voorbeeld he) belangrijker vind dan bv een matras kopen, wil je die dan wel als klant?
Als je op zondag open gaat heb je meer als een full time baan, hoe zien de voorstanders van koopzondagen dat dan?
Maar ja vaak is het natuurlijk eigenbelang van de klant.
- Luco
Nou sorry Rico. maar een bril kopen vergt meer tijd dan een matras kopen, tenminste bij ons wel.RVV schreef:Dat is het punt inderdaad Tom, bovendien bereik ik mijn klanten maar 1 keer in de 10 jaar (vervangingstermijn) gemiddeld. Als ze besluiten om op zondag te komen en te kopen omdat man en vrouw samen vrij zijn, dan komen ze niet op woensdag nog langs. Misschien op een woensdag over 10 jaar. Het is ook geen tientjeshandel waar ik mee werk. 2 klanten kunnen de halve weekomzet bepalen. (positief als ze komen en kopen, negatief als ze überhaupt niet komen). ik zou het liefst niet open willen gaan. Maar de markt verandert heel erg, kijk een bril bij David kopen ze ook wel door de week dat ligt toch iets anders. Maar goed ik ben aan het inventariseren. Het is ook nog niet zover.Tom schreef:Snap ik maar als consument denk ik daar niet aan.. als de concurrent wel open is ga ik daarheen. Klinkt arrogant maar zo is het wel.dvh schreef:Nee maar het is wel verplicht als winkelier om ermee mee te doen, soms tegen de wil in.
Alleen is de vervangingstijd geen 10 jaar.
- Luco
Overigens zijn de cao's ook aan het veranderen, ik werk nu voor een opdrachtgever waarin alleen bij hoge uitzondering overwerk betaald wordt.
Bloktijden zijn van 7.00 uur 's ochtends tot 10.00 uur 's avonds, dat zijn dus gewone werktijden en krijg je dus geen overuren meer en uitbetalen doen ze ook niks, tijd voor tijd, meer niet.
Bloktijden zijn van 7.00 uur 's ochtends tot 10.00 uur 's avonds, dat zijn dus gewone werktijden en krijg je dus geen overuren meer en uitbetalen doen ze ook niks, tijd voor tijd, meer niet.
-
Tom schreef:De tijd dat christengekkies je dat oplegden is gelukkig grotendeels voorbij. Laat ieder het voor zich uitmaken. 't Is niet verplicht om naar de winkel te gaan op zondag.WJ schreef: Dagje rust kan geen kwaad voor alle druktemakers tegenwoordig.
Blablabla, makkelijk lullen want het is jouw branche niet.
Wij winkeliers zijn gewoon de sjaak.
Gaat niet gebeuren, dan maar wat kilo's kaas minder.
- JP
In de supermarktbranche worden zaterdag/zondaguren toch al niet meer extra betaald ?dvh schreef:Maar. Het personeel wil niet op zondag. En als ze moeten werken willen ze 200 of 300% uitbetaald krijgen. Want het is zondag en dat staat in de cao en of 'ik ben niet verplicht tot' ..
De overheid wil zelfs in de zorg de onregelmatigheidstoeslagen gaan schrappen.
Ik zit in de groothandelsbranche en wij krijgen alleen 125% uitbetaal over de uren tussen 0000uur en 0400uur. Koudetoeslagen zijn ook al geschrapt. Alleen de collega's in de diepvries kijven nog wat extra voor de -28 graden waar ze in staan.Luco schreef:Bloktijden zijn van 7.00 uur 's ochtends tot 10.00 uur 's avonds, dat zijn dus gewone werktijden en krijg je dus geen overuren meer en uitbetalen doen ze ook niks, tijd voor tijd, meer niet.
- Riceaux
Zaterdag voor 7:00 uur en na 18:00 uur krijg ik 133%. Na 20:00 uur 150%. Zondags 200%.JP schreef:In de supermarktbranche worden zaterdag/zondaguren toch al niet meer extra betaald ?dvh schreef:Maar. Het personeel wil niet op zondag. En als ze moeten werken willen ze 200 of 300% uitbetaald krijgen. Want het is zondag en dat staat in de cao en of 'ik ben niet verplicht tot' ..
De overheid wil zelfs in de zorg de onregelmatigheidstoeslagen gaan schrappen.
Winkels op zondag open of niet maakt me niet heel veel uit. Boodschappen kan je ook wel een dag eerder halen. Wat ik vervelender vind is dat verzekeringsmaatschappijen, internetproviders en de rest van dat soort bedrijven op zondag niet of alleen voor nood bereikbaar zijn.
- RVV
.
Ja dat kan goed, grote verschil is dat een bril door 1 persoon wordt gekocht (man of vrouw). Een matras/bed is een typische aankoop die samen door een stel/paar wordt gedaan. Die moeten dus samen tijd hebben om langs te komen.
Nou sorry Rico. maar een bril kopen vergt meer tijd dan een matras kopen, tenminste bij ons wel.
- Riceaux
24/7 open is bij garages wel handig als je BMW rijdt.Luco schreef:of garages

- Luco
Riceaux schreef:24/7 open is bij garages wel handig als je BMW rijdt.Luco schreef:of garages

- Luco
Volgens mij gaan de meeste samen naar een opticien, want diegene die geen bril koopt moet er wel vaak tegenaan kijkenRVV schreef:.Ja dat kan goed, grote verschil is dat een bril door 1 persoon wordt gekocht (man of vrouw). Een matras/bed is een typische aankoop die samen door een stel/paar wordt gedaan. Die moeten dus samen tijd hebben om langs te komen.
Nou sorry Rico. maar een bril kopen vergt meer tijd dan een matras kopen, tenminste bij ons wel.