Wat zou jij kiezen. Bijtelling: Golf besteld!
-
Re: Wat zou jij kiezen. Bijtelling.
Echt een geweldige wagen, de BMW. Niet de snelste, maar geeft je wel echt het speciale BMW gevoel.
Helaas vinden we hem toch eigenlijk net aan de kleine kant. (hadden kinderwagen mee, de wielen moesten eraf.....) Dus door naar de Seat dealer. Dan valt alles aardig op z'n plaats.
Plaatje van een auto, veel ruimer, ook heel dik in de opties, toch nog weer zo'n 100 euro goedkoper elke maand.
Het zou gaan om een 150PK variant van de ST. De benzine FR dus. Panorama dak, stoelverwarming, eigenlijk vrijwel bijna alle opties.
Helaas kan ik pas volgende week donderdag! proefrijden.... En gezien de levertijd komt je dan uit in December.... Beetje onnozel, mocht het net wat verlaat zijn kom je uit in Januari en dan moet je de prijs nog maar weer zien.... (Bpm verhoging per januari?!)
BMW van de shortlist af.
Seat bovenaan
Golf geen optie meer.
Helaas vinden we hem toch eigenlijk net aan de kleine kant. (hadden kinderwagen mee, de wielen moesten eraf.....) Dus door naar de Seat dealer. Dan valt alles aardig op z'n plaats.
Plaatje van een auto, veel ruimer, ook heel dik in de opties, toch nog weer zo'n 100 euro goedkoper elke maand.
Het zou gaan om een 150PK variant van de ST. De benzine FR dus. Panorama dak, stoelverwarming, eigenlijk vrijwel bijna alle opties.
Helaas kan ik pas volgende week donderdag! proefrijden.... En gezien de levertijd komt je dan uit in December.... Beetje onnozel, mocht het net wat verlaat zijn kom je uit in Januari en dan moet je de prijs nog maar weer zien.... (Bpm verhoging per januari?!)
BMW van de shortlist af.
Seat bovenaan
Golf geen optie meer.
- Max V
Jawel, het was van te voren bekend dat ik zoveel zou gaan rijden. Mijn werkgever wilde ook graag dat ik diesel ging rijden, maar aangezien een 116d behoorlijk wat tekort komt aan vermogen wilde ik een 118d voor hetzelfde geld. Dat wilde mijn werkgever niet, dus is het een benzine geworden.Reind schreef:Max V schreef:In 14 maanden tijd inmiddels 85k op mijn 116i gezet. Nog steeds erg blij met mijn keuze destijds. Ik zat laatst in de gloednieuwe Leon van een collega en ik begrijp echt niet hoe iemand de vergelijking kan maken tussen de 116i en een Leon. Het kwaliteitsverschil is enorm! De Golf is per definitie te duur en te saai, dus ik zou op dit moment net zo goed weer voor de BMW gaan.
Overigens heb ik de 116i net op tijd besteld, ik heb hem nog met 20% bijtelling. Scheelt een pak geld!
1 serie is idd meer premium, maar zonder M pakket ronduit lelijk (met de opmerking dat over smaak niet valt te twisten). Daarnaast is de 1 serie te klein voor een jong gezin en daarom valt hij voor mij af. Daarnaast is hij met een beetje opties erg duur.
PS. 85K in 14 maanden met een benzine lijkt me geen vooropgezet plan??
- Max V
Bijtelling geldt over de cataloguswaarde, dus als de dealer jouw matst en een hoop korting geeft, dan geldt die korting niet voor je bijtelling. Behalve natuurlijk als je de auto nieuw bestelt bij de dealer en dus de fabrikant de prijs naar beneden gehaald heeft.ErikS schreef:Dan stel ik de vraag;allen schreef:Om alleen maar goedkoop uit te zijn en met de familie op pad te gaan zou ik denk een Clio Stationding pakken. Oogt best netjes en is groot zat.
Waarom rij je dan een forester, en daarvoor een vijf serie?
Sommige keuzes zijn geen optie.
@ Max, ik ben benieuwd, ik ga vanmiddag eens bij de einser kijken in Amersfoort.
En kijken wat zij voor aanbieding kunnen doen. En dan de bijtellings regels afwachten vandaag......
@ Reind; De 1 serie heeft vrijwel net zoveel liters bagage ruimte als de Audi A4 die ik had.... Zonder M pakket is de Eins geen optie. Maar laten de M sport aanbiedingen nou juist zo gunstig zijn... Heb je het linkje bekeken?
30K incl xenon, sportstoelen,LMV, M pakket + onderstel, navi, eigenlijk alles wat je wil. En dan hebben we het nog geen eens gehad over kopen zonder inruil.... Want de Up ruil ik niet in, die schuiven we door in de family.
- Max V
De keuze is al gemaakt dus! Proefrit een formaliteit?ErikS schreef:Echt een geweldige wagen, de BMW. Niet de snelste, maar geeft je wel echt het speciale BMW gevoel.
BMW van de shortlist af.
Seat bovenaan
Golf geen optie meer.
- dvh
* kuch * kleinere kinderwagen kopen...ErikS schreef:Echt een geweldige wagen, de BMW. Niet de snelste, maar geeft je wel echt het speciale BMW gevoel.
BMW van de shortlist af.
Seat bovenaan
Golf geen optie meer.

-
Max V schreef:31k fiscale waarde, zo bomvol opties.ErikS schreef:Dan stel ik de vraag;allen schreef:Om alleen maar goedkoop uit te zijn en met de familie op pad te gaan zou ik denk een Clio Stationding pakken. Oogt best netjes en is groot zat.
Waarom rij je dan een forester, en daarvoor een vijf serie?
Sommige keuzes zijn geen optie.
@ Max, ik ben benieuwd, ik ga vanmiddag eens bij de einser kijken in Amersfoort.
En kijken wat zij voor aanbieding kunnen doen. En dan de bijtellings regels afwachten vandaag......
@ Reind; De 1 serie heeft vrijwel net zoveel liters bagage ruimte als de Audi A4 die ik had.... Zonder M pakket is de Eins geen optie. Maar laten de M sport aanbiedingen nou juist zo gunstig zijn... Heb je het linkje bekeken?
30K incl xenon, sportstoelen,LMV, M pakket + onderstel, navi, eigenlijk alles wat je wil. En dan hebben we het nog geen eens gehad over kopen zonder inruil.... Want de Up ruil ik niet in, die schuiven we door in de family.
29k incl afleverinskosten ed mocht ie mee.
Keuze is zeker nog niet definitief.
Bijtelling geldt over de cataloguswaarde, dus als de dealer jouw matst en een hoop korting geeft, dan geldt die korting niet voor je bijtelling. Behalve natuurlijk als je de auto nieuw bestelt bij de dealer en dus de fabrikant de prijs naar beneden gehaald heeft.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Staat er ook ergens een voorraad auto? Ik kreeg vd zomer een nette korting op een FR TDI150 die ergens op voorraad stond. Was een first edition, MY 2013. MY 2014 noemen ze nu FR business, dacht ik. 18", een of ander pakketje, afneembare trekhaak, tuning en afleverkosten erbij en op dat totaal kreeg ik 5k korting. Was wel een hatchback misschien gaat de ST makkelijker over de toonbank. Of het lag eraan dat het een diesel was, geen id. Vond die 5k wel netjes. Het werd een BMW

-
Leon ST FR 150, zo goed als full options incl korting 30k.
Is dat in de richting, arthur? Hier ook weer t zakelijke voordeel dmv pakket aanbiedingen.
Is dat in de richting, arthur? Hier ook weer t zakelijke voordeel dmv pakket aanbiedingen.
- Arthur
Ja, ik kwam inclusief fabrieksopties, de opties achteraf en de afleverkosten op ~35k. Kon voor 30k mee, idd.
- JP
Een Focus ST3 (250pk) heb je ook al ± € 30.000,- 

- Arthur
Voor ErikS idd een goede optie, ik zocht een diesel. Maar die ST's stonden eerder dit jaar ook al voor dat geld te koop. Wel ff over nagedacht 

-
Ik ga er nog wel kijken.
Kijken of ik over dat diep trieste interieur heen kan komen......
250pk maakt wel wat goed natuurlijk.
Kijken of ik over dat diep trieste interieur heen kan komen......
250pk maakt wel wat goed natuurlijk.
-
Je gaat proefrijden, 250 pk en de wegligging is simpelweg fantastisch. De 1 serie is vergeten, de handtekening gezet.
Na 4 weken sturen kom je erachter dat je beter een trage 1 had kunnen kopen en een kleinere kinderwagen omdat je duizelig van de buitenzijde wordt en misselijk van het dashboard. Je kijkt eens achterom naar die lieve kleine van je en het patroon van het stof op de achterbank maakt je zo ziek dat je de wagen stil zet naast de vluchtstrook en over de vangrail heen kotst.
Nee, proefrijden is geen goed idee...
Na 4 weken sturen kom je erachter dat je beter een trage 1 had kunnen kopen en een kleinere kinderwagen omdat je duizelig van de buitenzijde wordt en misselijk van het dashboard. Je kijkt eens achterom naar die lieve kleine van je en het patroon van het stof op de achterbank maakt je zo ziek dat je de wagen stil zet naast de vluchtstrook en over de vangrail heen kotst.

- dvh
St is best verfrissend. Beetje futuristisch maar het is weer eens wat anders.
Ik blief 'm wel
Ik blief 'm wel

- JP
De FoFo ST is met de facelift aankomend, nu dus extra aantrekkelijk.
Pre-facelift;

2014 interieur;

Pre-facelift;
2014 interieur;
-
allen schreef:Je gaat proefrijden, 250 pk en de wegligging is simpelweg fantastisch. De 1 serie is vergeten, de handtekening gezet.

@JP, stukken beter indeed!
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Misschien valt de Leon Cupra nog binnen budget? 35k, inc 280 pk en belangrijker inc sperdifferentieel om het vermogen te beteugelen. De Focus ST is koning torque steer.
-
Neuh, das ook geen station.
En na de einser is net wat meer ruimte toch wel makkelijk gebleken.
(Altijd je kinderwagen zooi meenemen, dat blijkt maar weer....)
Koning torque steer ja? ik dacht dat zo'n ding standaard sper had.... Maar ik vermoed dat ze kwa waarde voor de fiscus wel een stukje hoger liggen, die focus ST's.
En na de einser is net wat meer ruimte toch wel makkelijk gebleken.
(Altijd je kinderwagen zooi meenemen, dat blijkt maar weer....)
Koning torque steer ja? ik dacht dat zo'n ding standaard sper had.... Maar ik vermoed dat ze kwa waarde voor de fiscus wel een stukje hoger liggen, die focus ST's.
- dvh
Die kinderwagen gaat ook heel snel over in een buggy Erik. Dan wordt het allemaal een stuk makkelijker.. 

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Die blauwe Focus ST station ergens wat pagina's geleden.
Aan de hand van wat interieurfoto's weet ik nu ook waar 'ST' voor staat:
Star Trek
Ik heb Ford altijd hoog qua leuk/sportiviteit voor de centen, maar wat 'n allerjesest Galactica interieur.
Aan de hand van wat interieurfoto's weet ik nu ook waar 'ST' voor staat:
Star Trek
Ik heb Ford altijd hoog qua leuk/sportiviteit voor de centen, maar wat 'n allerjesest Galactica interieur.
-
Ben jij nu al uitgeneukt?dvh schreef:Die kinderwagen gaat ook heel snel over in een buggy Erik. Dan wordt het allemaal een stuk makkelijker..

-
Wellicht is een Grand Espace wat voor je?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
ErikS schreef:Ben jij nu al uitgeneukt?dvh schreef:Die kinderwagen gaat ook heel snel over in een buggy Erik. Dan wordt het allemaal een stuk makkelijker..![]()
Dan blijf ik ontopic met deze. Oud lel, dus laag in de bijtelling:)
- dvh
Na 2 zeg ik nee...ErikS schreef:Ben jij nu al uitgeneukt?dvh schreef:Die kinderwagen gaat ook heel snel over in een buggy Erik. Dan wordt het allemaal een stuk makkelijker..![]()

- JP
Na 2 stuks.....? Gewoon half uurtje plaatselijke narcose, "SNIP-SNAP"..........dan paar weken een strakke broek aan en op een houtje bijten......kun je nőken zoveel je wil. (Nee, geen ervaringsdeskundige hier.....
)