Nederland gaat naar de haaien
- RVV
Re: Nederland gaat naar de haaien
Zwarte pietjes van playmobil.. is onze kleine man al jaren aan verknocht. Politiek correct uit assortiment (lees de nek omgedraaid) gehaald door playmobil.. http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkel ... -poppetjes" onclick="window.open(this.href);return false;
- Fernando
Echt van de zotte dit hele gebeuren maar ik buig niet voor die cultuurbarbaren. Vanaf nu verf ik die pieten nog zwarter dan zwart...RVV schreef:Zwarte pietjes van playmobil.. is onze kleine man al jaren aan verknocht. Politiek correct uit assortiment (lees de nek omgedraaid) gehaald door playmobil.. http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/opmerkel ... -poppetjes" onclick="window.open(this.href);return false;

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik vond de troonrede wel aardig positief. 
Wilders noemde het visieloos en 'n flutverhaal, hoorde ik 't net op 't nieuws, lache.
Nog meer lache was dat kameraad Roemers er zich aan ergerde dat het woord 'armoede' niet genoemd werd. Negatievelingen hou je toch:)

Wilders noemde het visieloos en 'n flutverhaal, hoorde ik 't net op 't nieuws, lache.
Nog meer lache was dat kameraad Roemers er zich aan ergerde dat het woord 'armoede' niet genoemd werd. Negatievelingen hou je toch:)
-
Kameraad Spekman over Wilders nav de Troonrede:
Over overtuigingen:
Überzeugungen sind gefährlicher Feinde der Wahrheit als Lügen zei Nietzsche al> 100 jaar geleden
Verder wil ik dat ook natuurlijk wel, maar de gasten passen zich aan aan het gastland en niet andersom.
Joden weer als laatste:)Nadat de koning heeft gesproken over “de haat die elders in de wereld mensen in het verderf stort, mag niet overslaan naar onze straten'', hoor ik Wilders op de radio praten over dat 75% vd moslims in ons land IS steunen. Naast dat deze opmerking totaal onwaar is ben ik het vooral zo zat om aan te horen hoe zoveel mensen iedere keer worden weggezet. Door dit soort opmerkingen slaat de haat wel over naar onze straten. Ik geloof niet in welke god dan ook maar heb wel de diepe overtuiging dat de kracht van ons land is dat we juist een samenleving hebben waar we met elkaar leven, Katholieken, Humanisten, Hindoestanen, Protestanten, Moslims en Joden.
Over overtuigingen:
Überzeugungen sind gefährlicher Feinde der Wahrheit als Lügen zei Nietzsche al> 100 jaar geleden
Verder wil ik dat ook natuurlijk wel, maar de gasten passen zich aan aan het gastland en niet andersom.
-
Haters gona hate.Mid'80s zong Danny al: Amsterdam is poep op de stoep en haat in de straat.
In 1988(?) zat Salman Rushdie bij Adriaan van Dis. Tel uit je winst.
In 2002 was Pim er opeens niet meer...
... en in 2004 die man naar wie een compleet museum is vernoemd in Amsterdam ook opeens niet meer.
En nu mag de haat niet overslaan naar onze straten, maar doet Wilders dat wel aldus Spekman.
Ik snap 'm even niet.
En neem nog 'n lekker bakje Moccona,
In 1988(?) zat Salman Rushdie bij Adriaan van Dis. Tel uit je winst.
In 2002 was Pim er opeens niet meer...
... en in 2004 die man naar wie een compleet museum is vernoemd in Amsterdam ook opeens niet meer.
En nu mag de haat niet overslaan naar onze straten, maar doet Wilders dat wel aldus Spekman.
Ik snap 'm even niet.
En neem nog 'n lekker bakje Moccona,

- Riceaux
Timmerfrans is ook weer lekker bezig. Lekker de Russische beer pesten. Volgens mij was Rusland juist 1 van de weinige landen die achter Assad stond en daarmee dus tegen Isis was.Minister van Buitenlandse Zaken Frans Timmermans heeft gisteren op de Irak-top in Parijs zware kritiek geleverd op Rusland. Volgens Timmermans draagt de regering in Moskou een groot deel van de verantwoordelijkheid voor de opmars van terreurbeweging IS in Syrië en Irak.
'Als Rusland de Veiligheidsraad niet voortdurend had geblokkeerd op het moment dat actie was vereist, hadden we nu geen IS-probleem gehad', zei Timmermans. Op de top waren bijna dertig landen en organisaties bijeen om de strategie te bespreken tegen de terroristen van de Islamitische Staat.
Voorafgaand aan het overleg had de Russische minister van Buitenlandse Zaken Sergei Lavrov laten weten dat IS éérder al gestopt had moeten worden. Timmermans: 'Juist Rusland heeft het onmogelijk gemaakt dat de Veiligheidsraad kon optreden.'
-
Timmermans zouden ze moeten oppakken.
Gevaarlijke gek, al vóór MH17. Hij had mazzel(..) dat dat ding neerstortte met z'n krokodillentranen.
Gevaarlijke gek, al vóór MH17. Hij had mazzel(..) dat dat ding neerstortte met z'n krokodillentranen.
- Fernando
Wat iedereen met een gezond stel hersenen al mijlenver zag aankomen maar niet die droeftoeters in het kabinet:

- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Fernando schreef:Vanaf nu verf ik die pieten nog zwarter dan zwart...

-
Ha!
Wanneer stond ie in 't AD dan, zo te zien niet vandaag?
Wanneer stond ie in 't AD dan, zo te zien niet vandaag?
-
Haha, geniaal.
-
Ik hoorde dit verhaal net op 't nieuws, een dilemma. Ideeën? Als weerwoord op Roemers zou ik antwoorden: "En ouderen dus wél?"
Dit antwoord maakt mij bij het intellectuele politiek correcte deel van Nederland meteen racist denk ik.
http://www.nu.nl/politiek/3880350/roeme ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Was hier op provinciaal nieuws: De Heerenveense OndernemersVereniging en Sinterklaasorganisatie(ik ken er 'n paar persoonlijk, voorzitter is een achterneef van me, doen het al sinds 1946 ofzo) van Heerenveen wil 15 november de Sinterklaasintocht met 'gewone Zwarte Pieten', de gemeente Heerenveen(zijn mijn vrienden niet en nooit geweest..) wil eerst het landelijke verhaal/beleid omtrent dit gedoe afwachten. De Sinterklaasorganisatie heeft daarop gereageerd met: Geen Zwarte Piet dan geen Sinterklaasintocht 15 november in Heerenveen!
En daar ben ik het 100% mee eens.
kutmoccona
Dit antwoord maakt mij bij het intellectuele politiek correcte deel van Nederland meteen racist denk ik.

Wilders
Eerder al kwam Roemer fel in botsing met PVV-leider Geert Wilders over de bezuinigingen op de verzorgingshuizen. Volgens de PVV-leider stemt de SP er mee in dat daar asielzoekers in plaats van ouderen worden geplaatst. "U verkiest asielzoekers boven ouderen", stelde Wilders.
Roemer: "U creëert een tegenstelling die er niet is. Als die asielzoekers hier zijn laat ik ze niet creperen onder een brug."
http://www.nu.nl/politiek/3880350/roeme ... ingen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Was hier op provinciaal nieuws: De Heerenveense OndernemersVereniging en Sinterklaasorganisatie(ik ken er 'n paar persoonlijk, voorzitter is een achterneef van me, doen het al sinds 1946 ofzo) van Heerenveen wil 15 november de Sinterklaasintocht met 'gewone Zwarte Pieten', de gemeente Heerenveen(zijn mijn vrienden niet en nooit geweest..) wil eerst het landelijke verhaal/beleid omtrent dit gedoe afwachten. De Sinterklaasorganisatie heeft daarop gereageerd met: Geen Zwarte Piet dan geen Sinterklaasintocht 15 november in Heerenveen!
En daar ben ik het 100% mee eens.

- GTRene
goed van Heerenveen 

- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Groot gelijk. Man wat een gezeik over iets wat al honderden jaren hetzelfde is.
-
Nu was ik niet altijd een enorm Koningshuis fan, maar nu is er ook al sprake van om de Spijker(de Gouden Koets dus) te ontdoen van een afbeelding waar een vorm van slavernij op afgebeeld staat?
Wie pakt de merkstift?:)

De geschiedenis kan (en mag?) je niet veranderen...(ja ik schrik niet gauw van Swastikas en adelaars, het staat dichtbij ons qua tijdperk)
denk bijv. aan wat er teloor is gegaan hier in Nederlanden tijdens de Beeldenstorm /Reformatie (circa >1550) .
Dat tijdens de Franse Revolutie het landgoed Versailles niet naar de kloten is geholpen(als toonbeeld van pats/rijkdom/absolutisme en totalitaire macht toendertijd) mogen 'we' als hedendaagse mens ons gelukkig mee prijzen.
Wie pakt de merkstift?:)
De geschiedenis kan (en mag?) je niet veranderen...(ja ik schrik niet gauw van Swastikas en adelaars, het staat dichtbij ons qua tijdperk)
denk bijv. aan wat er teloor is gegaan hier in Nederlanden tijdens de Beeldenstorm /Reformatie (circa >1550) .
Dat tijdens de Franse Revolutie het landgoed Versailles niet naar de kloten is geholpen(als toonbeeld van pats/rijkdom/absolutisme en totalitaire macht toendertijd) mogen 'we' als hedendaagse mens ons gelukkig mee prijzen.
- Peric
't Is maar net wat je er van maakt hèh... Ja, er staat een afbeelding op van slaven.. Maar dat hoort nu eenmaal bij ons verleden. En het is op 2 manieren te interpreteren. Je kunt het opvatten in de zin van dat zoiets nooit meer moet gebeuren. Maar ook in de zin van dat er met plezier op wordt terug gekeken.. En zo hebben die gekkies altijd wel wat te zeiken.
Beledigd zijn is een keuze..
Beledigd zijn is een keuze..
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Misschien JD Customs er eens iets leuks mee laten doen.Robin schreef:Wie pakt de merkstift?:)
Even helemaal 2014 maken zeg maar

- GTRene
-
Ja V8 dan lach je wel René, ouwe positivo!GTRene schreef:
Bijnaam voor dat ding: Powerslave

- PD power
- Hielke
Robin schreef:Ja V8 dan lach je wel René, ouwe positivo!GTRene schreef:
Bijnaam voor dat ding: Powerslave

- GTRene
idd, gelukkig maar.PD power schreef:http://www.nu.nl/binnenland/3880720/juw ... llers.html
Kijk ook nog eens goed nieuws
-
De Nederlandse 'rechtspraak' kennende ging ik er al vanuit dat ze wél vervolgd zou worden, want kanslozen en uitvreters worden hier uitentreure beschermd en de hand boven 't hoofd gehouden (mede leidde tot de economische malaise die we nu hebben.)
Dit is dus 'n opsteker, maar ook 'n beetje een feestsigaar uit eigen doos. De dame in kwestie heeft er 'n trauma van over gehouden, de daders niet:)
Het bedrijfsleven en mede detailhandel dus is de kartrekker van de (NL) economie, maar wordt vaak 't 'hardst gestraft', terwijl uitkeringsgerechtigden(honderdduizenden ambtenaren tel ik daar ook bij, die je nogal eens willen tegenwerken, want zij menen boven jou te staan) vanalles willen en schreeuwen hoe ongelijk Nederland verdeeld is. Flikker op naar 'n land waar 't dan wel 'gelijk verdeeld' is.
Dan kom je ergens in Scandinavie uit met je houtkachel en ijsmuts en waar de meest uitgekozen jongensnaam Mohammed is...

Dit is dus 'n opsteker, maar ook 'n beetje een feestsigaar uit eigen doos. De dame in kwestie heeft er 'n trauma van over gehouden, de daders niet:)
Het bedrijfsleven en mede detailhandel dus is de kartrekker van de (NL) economie, maar wordt vaak 't 'hardst gestraft', terwijl uitkeringsgerechtigden(honderdduizenden ambtenaren tel ik daar ook bij, die je nogal eens willen tegenwerken, want zij menen boven jou te staan) vanalles willen en schreeuwen hoe ongelijk Nederland verdeeld is. Flikker op naar 'n land waar 't dan wel 'gelijk verdeeld' is.
Dan kom je ergens in Scandinavie uit met je houtkachel en ijsmuts en waar de meest uitgekozen jongensnaam Mohammed is...

-
Gisteravond spoedvergadering gemeente /winkeliersvereniging/sinterklaasorganisatie gewest. Burgemeester zei gister al op de radio dat een 'gewone zwarte piet' welkom is in mijn woonplaats. Maar nu is 't dus waterdicht. Hulde daarvoor, misschien schept dit een precedent voor de rest van Nederland. Gewoon Zwarte Pieten zoals 't was. Cultuurbarbaren heb je overal, maar dit laten we lekker zo:
http://www.feannet.nl/item/5237-sinterk ... heerenveen" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.feannet.nl/item/5237-sinterk ... heerenveen" onclick="window.open(this.href);return false;