Friesland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Friesland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 23:15

de Friezen hebben ook nog slootje springen en drank e.d. maar dan heb je kans op dat alcoholslot of slotje :mrgreen:

maareuh kwam net dit tegen, wel grappig :TV kijken: >
De Friezen zijn een oud volk. De Friezen wonen meestal in Friesland ach :mrgreen: , een provincie in het Noorden van Nederlandhandig om te weten Veel Friezen leven ook in Duitsland (Oost-Friesland), en in stukken van Denemarkendacht al dat het leeg liep daar ;-). Vroeger, honderden jaren geleden, waren de Friezen een volk met een eigen land. Nu zijn de Friezen gewoon inwoners van Nederlandzijn ze gedegradeerd? :tooth: . Ze spreken Nederlandsoet moarn, maar hebben ook hun eigen taal, het Fries. De Friese kinderen krijgen op de basisschool en later ook op de middelbare school les in de Friese taal. Bijna allemaal spreken ze vloeiend Nederlands als tweede taalwaar een wil is. Ze spreken het Fries als taal.
Typisch Fries
De Friezen zijn een trots volk, ze zijn vaak koppig en standvastig (blijven bij hun ideeën). Zo worden Friezen vaak omschrevenow? nooit geweten :angel: . Ook zijn ze vaak blond van haarkleur, hebben ze vaak een lichte oogkleur en zijn ze lang van gestalteben jij wel een echte Fries Hielke? :mrgreen: . De Friezen hebben eigen sporten zoals Fierljeppen (over sloten heen springen met stokken). Ze waren de laatste bevolkingsgroep in Nederland die tot het Christelijke geloof werden bekeerd en hingen lange tijd hun Heidense goden aanstelletje heidenen waren het ;-). De Friezen sloegen Bonifatius dood, omdat hij hun wilde bekeren terwijl de Friezen dat niet wilden: hij had zelfs het lef gehad hun heilige boom om te hakken en er een kapel (kerkje) van te bouwen.
meer>>

http://wikikids.wiki.kennisnet.nl/Friezen" onclick="window.open(this.href);return false;

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2013, 23:38

Hielke schreef:
RVV schreef:Goed trekken we het door naar DF... We schreeuwen als autoliefhebbers/circuitrijders al jaren om een extra (of meerdere) circuits in Nederland erbij. Veranderd autoliefhebber in schaatsliefhebber.
Werkt niet. Internationaal zijn onze circuits voor de autosport totaal onbeduidend. Ook qua opleidingen (als zoiets voor gemotoriseerde sporten al bestaat). Vergelijk het dan met de motorsport. Assen is internationaal een hele grote speler. Hoe denk je dat er in Assen gereageerd zou worden als de TT vanaf 2016 aan een nog te bouwen en te financieren circuit in Eindhoven "gegund" zou worden? Precies hetzelfde zoals er nu door velen hier gereageerd wordt.
Ik denk ook dat Assen baalt net als Heerenveen nu baalt. Maar dat is vooral voor de direct betrokkene een strop. Anderen die niet betrokken zijn, zien meer mogelijkheden omdat er meer keuze is. Een partij die zich benadeeld voelt jammert vooral om zijn eigen verlies. Dat een andere partij er beter van zal worden vinden ze altijd van onderschikt belang. Overigens maakt het mij persoonlijk niets uit. Ik heb een hekel aan schaatsen en op de schaatsen staan. Daar tegen over gun ik het Heerenveen ook weer net zo goed. En misschien is dit ook wel goed voor Heerenveen. Almere zal denk ik afketsen op de financiering. Des te meer reden om Heerenveen en alles er om heen hun stinkende best te doen om de beste schaatstempel van Nederland af te leveren.

RVV

Bericht door RVV » 27 jul 2013, 23:44

Overigens begint het Friezen "bashen" wel een beetje flauw te worden in dit topic. Geintje is leuk maar doordrammen met allerlei geschiedschrijvingen die semi grappig worden uitgelegd. :please: En dat zeg ik als Groninger.

GTRene

Bericht door GTRene » 27 jul 2013, 23:52

heeft niks met bashen te maken, althans 100% niet door mij bedoeld maar 100% puur als "humor" of 'grappig bedoeld vandaar de icoontjes e.d. en of ;-) so don't worry, ik ben geen Fries ;-) oeps dat was er dus ook een dik opgelegde ;-)

vind het juist interessant :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 27 jul 2013, 23:58

GTRene schreef:heeft niks met bashen te maken, althans 100% niet door mij bedoeld maar 100% puur als "humor" of 'grappig bedoeld vandaar de icoontjes e.d. en of ;-) so don't worry, ik ben geen Fries ;-) oeps dat was er dus ook een dik opgelegde ;-)

vind het juist interessant :thumbup:
Moet kunnen René, als Friezen staan we boven jullie. :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 28 jul 2013, 00:03

hail to the king of Friesla :mrgreen:

als je maar weet wie het schrijft, zal niet snel iemand willen kwetsen. :thumbup:

Luco

Bericht door Luco » 17 sep 2014, 06:10

Friezen gaan naar schotland voor het referendum daar, maar ze willen niet totaal onafhankelijk worden :lollerdelol:
Ik zeg juist wel totaal onafhankelijk laten worden, zijn we gelijk van een grote kostenpost af :popcorn:

Plaats reactie