Wat zou jij kiezen. Bijtelling: Golf besteld!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie

Jouw keuze:

VW GOLF GTE 7%
34
59%
SEAT LEON ST 20%
14
24%
BMW 116i 25%
10
17%

Totaal aantal stemmen: 58

Luco

Re: Wat zou jij kiezen. Bijtelling.

Bericht door Luco » 13 sep 2014, 14:47

Ik zou een goede leuke 15 jaar oude auto nemen en 35% bijtelling nemen en het beetje extra onderhoud tov een nieuwe kan je lekker toch van de belasting aftrekken.

S-J

Bericht door S-J » 13 sep 2014, 16:49

ErikS schreef:
al ben ik ook wel weer klaar met ouwe zooi waar je van op aan moet kunnen....
Dit.
.
Met m'n E39's en E38 nog niet één keer echt stil komen te staan. De E38 had een keer een verstopte kat waardoor hij wat onregelmatig liep, maar that's it. Met de Benzen daarvoor ook niet. Heb toch wel zo een 1,5 ton youngtimer km's gemaakt in de afgelopen 6 jaar..

Met de Vivaro - nieuw gekocht - al 3x stil komen te staan in 5 jaar.
Voor mij hoeft nieuw niet meer. Van de afschrijving alleen al kan ik heel veel andere dingen betalen..

ErikS

Bericht door ErikS » 13 sep 2014, 16:58

Tja, dan heb ik misschien wat pech gehad. :tooth:

martll

Bericht door martll » 13 sep 2014, 17:07

Golf GTE, lijkt me het leukste van de drie, sportiefste (in mijn ogen) en waarschijnlijk de goedkoopste. :lol:

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2014, 17:40

De patrol is nu bijna 15 jaar, gekocht toen die 16 maanden was, heeft me nog nooit echt in de steek gelaten.
1x kapotte dynamosteun
1x lekke airco
1x koplamversteller kapot
1x dynamo kapot

goedkoopste auto ever :lol:
dus die gaat mooi weer terug op de zaak en lekker 35% over 4k betalen.
komt er dan extra onderhoud dan betaald de belasting daar lekker aan mee.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 13 sep 2014, 19:29

RutgerK schreef: De reviews geven juist het beeld dat VAG weliswaar laat is maar het nu juist prima voor elkaar heeft met het hybride aandrijving. Ik zou de GTE nemen van deze drie. Voordelig in de bijtelling en toch wat 'speciaals'.
Conceptueel is er niets mis mee nee, maar daar doel ik ook niet op :) Met een TSI DSG 7G is conceptueel gezien ook niets mis, verre van zelfs :tooth:

Iedereen rekent naar zijn/haar eigen ervaring en momenteel twijfel ik zelf heel sterk om weer wat aan te schaffen wat al redelijk op leeftijd is. Als je er van op aan moet dan is de eerste vereiste dat het starten - draaien is en dat is de afgelopen tijd wel eens iets anders geweest bij ons. Als je net een A4 hebt gehad waar in minder dan een jaar 2,5k in is gaan zitten dan zou ik persoonlijk neigen naar iets fris, betrouwbaar en het liefst ook nog eens goedkoop is (imho)

JP

Bericht door JP » 13 sep 2014, 20:02

Bijtelling = lease = problemen --> leasemaatschappij toch ?

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2014, 20:15

waarom denken mensen dat er bij bijtelling altijd sprake is van lease?

RutgerK

Bericht door RutgerK » 13 sep 2014, 20:54

Niels schreef:
Conceptueel is er niets mis mee nee, maar daar doel ik ook niet op :) Met een TSI DSG 7G is conceptueel gezien ook niets mis, verre van zelfs :tooth:
Als het goed is is het een DSG 6G.

JP

Bericht door JP » 13 sep 2014, 21:05

Luco schreef:waarom denken mensen dat er bij bijtelling altijd sprake is van lease?
Is dat niet zo? geen idee. Ik heb geen verstand van lease. Nooit gehad, en hoef der ook geen. Ik koop mijn auto's wel privé. Kan ik ook doen en laten wat ik wil.

Luco

Bericht door Luco » 13 sep 2014, 21:11

JP schreef:
Luco schreef:waarom denken mensen dat er bij bijtelling altijd sprake is van lease?
Is dat niet zo? geen idee. Ik heb geen verstand van lease. Nooit gehad, en hoef der ook geen. Ik koop mijn auto's wel privé. Kan ik ook doen en laten wat ik wil.
Bijtelling wil niet perse zeggen dat het lease is, je kan ook een auto kopen op de naam van de zaak en er prive mee mogen rijden, dan heb je ook bijtelling.
en bij een zzp-er staat die niet eens op de zaak qua kenteken maar gewoon op je eigen naam.
Alleen fiscaal staat die op de zaak, zodat je bij grijs kenteken gerduceerde mrb betaald en alle onkosten mag aftrekken, rij je prive er ook mee betaal je bijtelling, rij je er prive niet mee betaal je geen bijtelling en moet je km registratie bijhouden.

WJ

Bericht door WJ » 13 sep 2014, 21:14

Zakelijk een auto en prive rijden is bijtelling, hoe die betaald word doet er niet toe.

De GTE voor mij. Mooie wagen en volgensmij gewoon gti specs?

Knot

Bericht door Knot » 13 sep 2014, 22:51

De GTE voor mij aub.. 7% over 40k is nogsteeds niks in verhouding. Vergelijk met een 1.6tdi bluemotion in de 14% mag je maar 20k opmaken, daar heb je niet eens de easyline/trendline voor!

Leon overweeg ik ook serieus, dan wel de ecomotive lease sport met 1.6tdi als ST in de 14%. Dan is het niet de afwerking/kwaliteit die VW heeft maar wel 27k in de 14% en best compleet.

Een 116i hoeft van mij niet zo, heb ik zakelijk geen oren naar.

Wel grappig, die GTE, puur rijden voor de 7% want ik vind het interieur van een highline eigenlijk 10x mooier....

EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Bericht door EvdP » 14 sep 2014, 10:10

Audi A1 1.4 TFSi 119 g of een Alfa Romeo Giulietta 1.4 Turbo MultiAir Progression. Beide 20%.

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 14 sep 2014, 10:23

RVV schreef:
Robin schreef:Allemaal rotzooi, ik pak de trein wel.

Puntje bij paaltje natuurlijk de Golf. Vervoermiddelen, heeft niks met DF te maken:)
Precies allemaal rotzooi gewoon een aangeklede Up ofzo. Of een 208/Clio ding. Als er toch geen greintje DF inzit pak dan gewoon een simpel vervoermiddel.
Wat een onzin. Ik rijd elke dag van Utrecht naar Limburg voor mijn werk. Heb dit 3 maanden in een Corsa diesel moeten doen (voorloper) en daarna nog eens een ruime week in een Polo (vervangend vervoer). Dan is 300 kilometer per dag een beproeving. De stoeltjes zijn voor ritjes van 30 kilometer prima, maar daarna is de lol snel voorbij. Had binnen no time stevige rugpijn. In de Up, Aygo en co zijn de stoelen echt niet veel beter (eerder slechter).

De Golf, Leon en BMW bieden meer rust, meer power meer comfort, betere audioinstallaties, meer luxe en veel betere stoelen. Een wereld van verschil.

En dan over rijplezier. Ik rijd zelf met plezier een Leon FR TDI. Hele fijne auto waar je ook leuk mee kunt sturen in de Alpen. Niets mis mee. Fantastische value for money. Ik vind het ook knap dat jullie dit oordeel kunnen vellen zonder een meter in de auto gereden te hebben. Het moet vast koud en eenzaam zijn zo hoog boven op de RWD rots.

:blabla:

Ontopic: ik kies de Leon FR hatchback. Mooie looks, fijn sturende auto en veel luxe.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 14 sep 2014, 11:22

Idd, omdat er geen DF inzit, definieer DF, moet je maar een knullig karretje uitzoeken? Onzin natuurlijk!
FWD is k#t, turbo is k#t en automaat is k#t... Cabrio's zijn niet stijf genoeg en 4wd is voor mietjes. Er zijn maar weinig DF auto's meer op DF :tooth:
Kies wat jezelf leuk en mooi vindt, dan ben je al een heel eind op weg met je eigen DF :wink:

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 14 sep 2014, 11:22

Volgens mij gaat Erik niet zoveel kilometers vreten maar je hebt een punt Chris. Moest ik leasen dan nam ik de Golf, "moest" ik als ondernemer kopen en langer dan 2 jaar rijden dan nam ik absoluut de VAG producten niet....

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2014, 11:39

Niels schreef:Volgens mij gaat Erik niet zoveel kilometers vreten maar je hebt een punt Chris. Moest ik leasen dan nam ik de Golf, "moest" ik als ondernemer kopen en langer dan 2 jaar rijden dan nam ik absoluut de VAG producten niet....

Het is geen lease, ik koop.

Neig wel naar de BMW en de seat.
Is het seat blok niet zo best?

T is voor een jaar of 3. Denk ik. :mrgreen:

sitechris
Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI

Bericht door sitechris » 14 sep 2014, 12:00

Vroeger waren de 1.4 TSI blokken niet al te best, volgens mij is dat bij de nieuwe generatie geen issue meer (ik lees er nergens meer iets over). Bij je Seat hoef je geen stress te hebben wat betreft garantie. Standaard 4 jaar garantie.

Joy

Bericht door Joy » 14 sep 2014, 12:34

De BMW 1-serie heb ik slechts als 114i gereden. Ik was wel verrast over hoe goed de auto reed buiten de amechtige motor om. Het standaard onderstel is gewoon al heel goed op orde. Het nodigt uit om lekker vlot te rijden en de auto doet het ook met gemak.
De layout van het interieur is prettig om mee te werken en naar te kijken.
Het uiterlijk is een puntje, ik zou 'm zelf alleen met M-pakket aanschaffen. En ik vond dat de auto op de snelweg vrij veel rolgeluiden aan het interieur doorgaf.

Hier in de omgeving rijdt een Seat Leon in donkerrood met BBS CH's. Een erg fraaie verschijning. Het interieur vind ik zelf niet zo heel fraai maar ja ze moeten ook ergens het 'premiumgevoel' van een Golf vandaan toveren.
Ik weet niet hoe ze rijden maar ik kan me voorstellen dat dat gewoon goed moet zijn gezien de vorige modellen.

ErikS

Bericht door ErikS » 14 sep 2014, 12:41

Ik ga eerst maar eens wat proefritten maken.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 14 sep 2014, 16:40

GTE
Ga er een keer in rijden. En zet dan de kosten er tegenover, dan ben je verkocht.
Rijgedrag + maandelijkse kosten = klaar.

RVV

Bericht door RVV » 14 sep 2014, 17:27

Iedereen moet doen wat die zelf wilt, Erik wil gewoon een 116i dat is overduidelijk. Hij zoekt alleen nog bevestiging om zijn keuze goed te praten :wink: hoe goed een Up wel of niet is weet Erik zelf wel. Hij heeft er immers een. Verder vind ik het gelul dat je niet elke dag met een Clio of 208 van Utrecht naar Limburg kan rijden. Zeg dan gewoon dat je dit niet wilt. Het B segment schurkt nagenoeg tegen het C segment aan als het haat om comfort/goodies/uitrusting. Het voornaamste verschil is de afmeting van de auto.

Een 116i is niks mis mee. Prima auto maar in mijn ogen te duur voor wat je krijgt. En hij is en blijft hondslelijk maar goed dat is persoonlijk. Verder snap ik niet wat de RWD rots opmerking er mee heeft te maken?! Daar heb ik het toch helemaal niet over?! Dan zou ik zelfs de BMW 116i adviseren.

dvh

Bericht door dvh » 14 sep 2014, 18:12

Ik zou die 116i ook kiezen. Leuke kleur. Mooi interieur. En heb meer met het merk.
Maar zo'n Golf is ook wel leuk.. Maar beetje saai. Leon heb ik niet zoveel mee. Mooie auto. Maar niet mijn ding.

Mercedes B-serie zou ook een optie zijn ?

Riceaux

Bericht door Riceaux » 14 sep 2014, 18:15

Dit moet de familie auto worden Erik? Dan zou ik lekker een paar klasses groter gaan shoppen. :)
Tweedehands F30 320i ofzo.

Plaats reactie