iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: iPhone

Bericht door dvh » 12 sep 2014, 16:18

Dat waren de tijden.. Geen Apple-watch nodig ook..

Afbeelding

WJ

Bericht door WJ » 12 sep 2014, 17:26

Handsdown de beste telefoon die ik ooit heb gehad;

Afbeelding
Natuurlijk niet te vergelijken met een smartphone, maar was echt een heeeeerlijk ding.

Op het moment heb ik de HTC One, ook een geweldige telefoon.
Ik hoor ook steeds meer positieve verhalen van het windows kamp vandaan komen, mensen die de nieuwe Lumia's gebruiken. Ok het (grotendeels waardeloze) app aanbod is wat minder, maar daar kan ik wel mee leven. Dat misschien maar eens proberen.
Laatst gewijzigd door WJ op 12 sep 2014, 18:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2014, 17:47

WJ schreef:Handsdown de beste telefoon die ik ooit heb gehad;

Afbeelding
Natuurlijk niet te vergelijken met een smartwach, maar was echt een heeeeerlijk ding.

Ik hoor ook steeds meer positieve verhalen van het windows kamp vandaan komen, mensen die de nieuwe Lumia's gebruiken. Ok het (grotendeels waardeloze) app aanbod is wat minder, maar daar kan ik wel mee leven. Dat misschien maar eens proberen.

+1, heb er nog drie liggen :crazy:

Peric

Bericht door Peric » 12 sep 2014, 18:42

Vriend van me heeft onlangs nog een splinternieuwe 6310 op de kop kunnen tikken..
:lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2014, 19:42

Hoe zitten we nu ineens in memory lane?

Ik wil weten wat de phone lovers ervan vinden dat de nieuwe iPhone 6 de buitenmaten van de Android toppers heeft en toch maar een 4'7 scherm.

Peric

Bericht door Peric » 12 sep 2014, 20:35

Oh.. sorry hoor.. Carry on..

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 sep 2014, 20:53

Boeie...........als dat ding fatsoenlijk in mijn broekzak past..........kom maar op dan, zo niet dan gewoon een 5S

Luco

Bericht door Luco » 12 sep 2014, 21:05

schijtapplezooi

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 12 sep 2014, 21:41

Tsja voorkeur schermformaat is voor iedereen anders...

Nu een iPhone 5S en daarvoor had ik een Samsung S3 met 4,7 inch scherm.

Voordeel van de samsung vond ik dat typen met 1 hand makkelijker gaat ivm een groter toetsenbord.Ik heb vrij grote handen en dan is dat formaat wel te doen. Moet wel zeggen dat +/- 5 inch voor mij wel een beetje max is, een Samsung Note of Samsung Grand etc vind ik al te groot.

Mega voordeel van de 5S vond ik Touch ID, geen gekloot met passwords.

Verder vond ik de camera op de Samsung altijd wat minder, kleuren zijn wat fletser, terwijl die van een iPhone gewoon super zijn. Maar dat kan per model verschillen, ik weet zo niet hoe de S4 en S5 van Samsung zich daarin verhouden.

Grootste drama van een iphone en ipad vind ik voornamelijk het filesystem, dat alles via iTunes moet. Android is gewoon aanpluggen en er op kopieren en klaar. Bij apple is het ook wel te doen met jailbreaking enz maar voor een leek is het gewoon waardeloos.

Qua apps vind ik het allemaal een beetje van hetzelfde, ik heb dezelfde apps als daarvoor op mijn Samsung telefoon dus daar zit geen verschil. Alleen vind ik wel dat het Apple systeem wat verfijnder is. Misschien dat Apple wat minder functies heeft, maar wat het heeft werkt wel goed. Ik heb op mijn Android telefoon de video call functie nog nooit werkend gehad en face time werkt gewoon prima bijvoorbeeld.

Verder vind ik de iPhone 5S ook qua ontwerp gewoon een mooi ding. Ik heb er geen hoesje omheen bijvoorbeeld. Mijn oude Samsung was gewoon een raar stuk plastic, die zat altijd in een hoesje.

Moet alleen nog zien of er een iPhone 6 komt, ik vind het nog niet zo de moeite om mijn 5S er voor weg te doen eigenlijk.

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 12 sep 2014, 21:49

Goed verwoord Bert en helemaal mee eens.

Heb zakelijke een Samsung S4 en privé een iPhone 4S. De iPhone gaat vervangen worden voor de 6 eind dit jaar. Over het algemeen vind ik het scherm van de Samsung S4 erg fraai, maar het formaat heeft ook zijn tegens. Ik kan hem bijvoorbeeld niet met 1 hand bedienen. De camera is beter dan een iPhone 4S, maar absoluut minder dan de iPhone 5S van mijn vriendin. Ik zie dan ook erg uit naar de 6, maar meer als mooie nieuwe hippe snellere vervanger van de 4S dan 'ik moet het nieuwste Apple product hebben'. Meerwaarde van zo'n watch snap ik bijvoorbeeld écht niet.
De combinatie bij mij straks van een Macbook Air, Apple TV, iPad Air en iPhone 6 zie ik dan weer wél zitten! In combinatie is het gewoon perfect.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 12 sep 2014, 21:52

Ik las Macboy Air........... :tooth: :lol:

Verder +1

Verschillende Apple producten werken feiloos samen...

Ferdi
Auto: Pajero 3.2 Di-D

Bericht door Ferdi » 12 sep 2014, 22:17

WJ schreef:Handsdown de beste telefoon die ik ooit heb gehad;

Afbeelding
Natuurlijk niet te vergelijken met een smartphone, maar was echt een heeeeerlijk ding.

Vooruit nog even snel off-topic....

Gebruik nu zelf iets meer dan een jaar een Lumia 920 en dat is de beste telefoon die ik sinds jaren heb :D
Bouwkwaliteit is wat je van Nokia gewend bent, ding heeft in de Noordzee gelegen, stuitert een aantal keren per week over een betonnen vloer maar blijft het gewoon doen zonder een centje pijn.
Besturingssysteem werkt ook erg prettig als je het even de tijd geeft. Geef toe, het app aanbod moet nog groeien net als wat dingetjes in het systeem zelf maar dat komt vanzelf.
Had hiervoor een HTC One X, maar mis die geen moment ondanks de mindere specs van de Lumia. Vind Android nu sowieso rommelig aandoen nu ik dagelijks een Windows Phone in mijn handen heb en was aardig fan van Android.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 sep 2014, 22:25

Bert ///M3 schreef:Tsja voorkeur schermformaat is voor iedereen anders...

Nu een iPhone 5S en daarvoor had ik een Samsung S3 met 4,7 inch scherm.

Voordeel van de samsung vond ik dat typen met 1 hand makkelijker gaat ivm een groter toetsenbord.Ik heb vrij grote handen en dan is dat formaat wel te doen. Moet wel zeggen dat +/- 5 inch voor mij wel een beetje max is, een Samsung Note of Samsung Grand etc vind ik al te groot.

Mega voordeel van de 5S vond ik Touch ID, geen gekloot met passwords.

Verder vond ik de camera op de Samsung altijd wat minder, kleuren zijn wat fletser, terwijl die van een iPhone gewoon super zijn. Maar dat kan per model verschillen, ik weet zo niet hoe de S4 en S5 van Samsung zich daarin verhouden.

Grootste drama van een iphone en ipad vind ik voornamelijk het filesystem, dat alles via iTunes moet. Android is gewoon aanpluggen en er op kopieren en klaar. Bij apple is het ook wel te doen met jailbreaking enz maar voor een leek is het gewoon waardeloos.

Qua apps vind ik het allemaal een beetje van hetzelfde, ik heb dezelfde apps als daarvoor op mijn Samsung telefoon dus daar zit geen verschil. Alleen vind ik wel dat het Apple systeem wat verfijnder is. Misschien dat Apple wat minder functies heeft, maar wat het heeft werkt wel goed. Ik heb op mijn Android telefoon de video call functie nog nooit werkend gehad en face time werkt gewoon prima bijvoorbeeld.

Verder vind ik de iPhone 5S ook qua ontwerp gewoon een mooi ding. Ik heb er geen hoesje omheen bijvoorbeeld. Mijn oude Samsung was gewoon een raar stuk plastic, die zat altijd in een hoesje.

Moet alleen nog zien of er een iPhone 6 komt, ik vind het nog niet zo de moeite om mijn 5S er voor weg te doen eigenlijk.
Bedoel je dan dat je hem aan Windows hangt? Want ik heb nog nooit iTunes hoeven gebruiken om de gegevens van m'n iPhone naar m'n Macbook over te zetten.
Luco schreef:schijtapplezooi
Afbeelding

Ferdi

Bericht door Ferdi » 13 sep 2014, 00:13

Met Windows is dat verplicht.
Zelfs al voor mijn iPod, simpel een album naar dat ding slepen werkt niet

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 13 sep 2014, 07:54

Met MediaMonkey gaat het makkelijker vind ik.
Zie je je iPhone gewoon als verwisselbare schijf.

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2014, 08:00

Iphone:

- Whatsapp
- Facebook
- Internet
- Email
- Bellen
- Kiekjes

Thats it.
Meer hoeft ie niet te doen.

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 13 sep 2014, 11:02

Precies, hetzelfde hier.
Nog wat andere apps als Flitsmeister, ING Bankieren en Buienradar.
Hoef je niets voor te jailbreaken en de interface/snelheid is top!

Ferdi

Bericht door Ferdi » 13 sep 2014, 11:13

JoostSchouten schreef:Met MediaMonkey gaat het makkelijker vind ik.
Zie je je iPhone gewoon als verwisselbare schijf.
Ga eens proberen of dat voor de iPod net zo werkt, zal haast wel :)
Ben ik van dat fantastische iTunes af

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 sep 2014, 11:16

Games?

M'n vrouw zit tot vervelends toe op Candy Crush:(

Ik ben er al klaar mee, alhoewel ik wel into Angry Birds was toendertijd:)

JP

Bericht door JP » 13 sep 2014, 11:35

Ben wel benieuwd hoelang de batterij meegaat.

5S heeft 1560 mAh
6 heeft 1810mAh
6+ heeft 2915mAh

A capacity of 2,915 mAh would be much greater than that of the 1,560 mAh battery found on the iPhone 5s and the rumored 1,810 mAh battery said to be included on the 4.7-inch iPhone 6. It is also likely that Apple will look to tightly integrate iOS 8 and the hardware of the iPhone 6 to allow for optimal performance and battery life.
De SGS S5 heeft nu al 2800 mAh met een stand-by tijd van 390uur.
De Iphone 6 maar 250uur, 6+ heeft 384uur.

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 13 sep 2014, 12:49

dvh schreef:Iphone:

- Whatsapp
- Facebook
- Internet
- Email
- Bellen
- Kiekjes

Thats it.
Meer hoeft ie niet te doen.
... en PasNL natuurlijk voor al je klantenkaarten ;) ...

dvh

Bericht door dvh » 13 sep 2014, 13:09

Uiteraard :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 13 sep 2014, 16:18

JP schreef:Ben wel benieuwd hoelang de batterij meegaat.

5S heeft 1560 mAh
6 heeft 1810mAh
6+ heeft 2915mAh

A capacity of 2,915 mAh would be much greater than that of the 1,560 mAh battery found on the iPhone 5s and the rumored 1,810 mAh battery said to be included on the 4.7-inch iPhone 6. It is also likely that Apple will look to tightly integrate iOS 8 and the hardware of the iPhone 6 to allow for optimal performance and battery life.
De SGS S5 heeft nu al 2800 mAh met een stand-by tijd van 390uur.
De Iphone 6 maar 250uur, 6+ heeft 384uur.
Ik vind de accu van de 5 ook al prima. Alleen tijdens een nachtje stappen heb ik dat ie soms echt helemaal leeg is. Tijdens het normale dagelijkse leven genoeg momenten om de telefoon aan de lader te hangen. Thuis, in de auto, op kantoor, op school. Enige nadeel vind ik is dat de telefoon gloeiend heet wordt als ik 'm aan de autoradio heb hangen, naar een podcast luister en flitsmeister aan heb staan.

iPhone 6 komt er misschien wel hier. Maar eerst even wachten tot er wat mensen in m'n omgeving zo'n ding hebben.

martll

Bericht door martll » 13 sep 2014, 17:58

2 jaar terug de overstap gemaakt van een iPhone 4 naar een Galaxy Note met als enige reden dat ik een groot scherm wou (zat soms een paar uur per dag in de trein/bus dus dan heeft een groot scherm wel mijn voorkeur). Helaas kon ik niet wennen aan Android (en nog steeds niet, doet net niet wat ik wil of met meer handelingen) en was de telefoon in 2 maanden al 3x naar de winkel terug geweest vanwege dode pixels of software problemen, toeval natuurlijk, maar betrouwbaarheid is toch wel het belangrijkste wat ik van een telefoon eis. Ik had daarvoor al jaren een iPhone waar nog nooit problemen mee waren. Dus maar weer een iPhone 4 (en daarna een 5) in gebruik genomen.

De iPhone 3GS vond ik ook mooier in vergelijking met de 4 en 5 en ben daarom ook blij dat Apple wat is afgestapt van dat vierkante. Of ik weer het grootste scherm neem weet ik nog niet, maar ik ga de 6 zeker kopen.

Wel opmerkelijk vind ik dat de niet-iPhone gebruikers altijd zo fel moeten reageren als er een nieuwe iPhone komt. Er zit nooit iets vernieuwends in, in hun ogen. En dat terwijl je bijna nooit een iPhone gebruiker dat hoort zeggen als er weer een zoveelste versie van de Samsung, LG of HTC uitkomt.
Vroeger werden er pas innovaties doorgevoerd. Het hebben van een kleurenscherm, een camera op een telefoon, het sturen van foto's, het kunnen internetten, mp3's kunnen afspelen etc etc.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 sep 2014, 18:35

Het is mbt de iPhone precies zoals je het zegt. Mijn 3GS hield ook veel lekkerder vast dan m'n huidige 5S. het ziet er als object in de ruimte schitterend uit, en het is heel mooi in elkaar geschroefd, maar vorm gaat vwb de buitenkant boven functie. De 3GS had met de ronde hoeken (broekzakken, vasthouden) de optimale vorm. De Galaxy S5 heeft die vorm wel.

Ook ik heb voorkeur voor een groter scherm. Ben al even 'broekzak' aan het passen geweest met een S4 en dat gaat prima. Maar waarom Android nog overwegen als de 6 er al aankomt? Omdat ik van mening ben dat Apple zich er te makkelijk vanaf probeert te maken. De 6 is nagenoeg net zo lang als de grote Androids maar dan met slechts 4'7 beelddiagonaal doordat Apple aan de homeknop en dus de grote bezels is blijven vasthouden. En dan moeten we jippie jahee roepen omdat ie weer een milimeter dunner is geworden (met uitstekende camera nu).

Het scrollen en zoomen van de top Androids is nog steeds niet op ios niveau. Datzelfde geldt voor design en afwerking. Qua specs is het plaatje verdeeld. Camera, schermgrootte in relatie tot buitenmaten, en accuduur zijn bij een aantal Androids (S5 met name) erg goed voor elkaar. En dan: begin volgend jaar koop ik een nieuwe S5 voor de helft van een iPhone 6.

Plaats reactie