2 oktober..Misschien als het dan nog redelijk weer is..Youp schreef:Volgende keer beter!
Heb jij al meer trainingsdata? Ik ontvang maar steeds geen mail...
Supermoto Topic
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07
Re: Supermoto Topic
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Hmmm, heel, héél misschien... Het zal er om hangen of ik dan wel in Nederland ben en zo ja, wordt het nogal een organisatie. Maar ik ga het iig proberen dan!
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07
Re: Supermoto Topic
Let me know. Als jij gaat, zorg ik dat ik ook komYoup schreef:Hmmm, heel, héél misschien... Het zal er om hangen of ik dan wel in Nederland ben en zo ja, wordt het nogal een organisatie. Maar ik ga het iig proberen dan!
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:36
Re: Supermoto Topic
Supergaaf baantje de Harzring, zelf ben ik daar ook 2x geweest. Villars sous ecot is ook een aanrader! Heb 3 jaar competitie gereden en 2x Superbiker Mettet, maar dat staat nu op een lager pitje. De CR500 en CRF450 staan er nog steeds wedstrijdklaar.
Tinus
Tinus
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Zoals het er nu naar uit ziet, ben ik de 2e in het land. Als de weersvoorspelling dan nog een beetje meezit, ben ik aanwezig!rick-07 schreef:Let me know. Als jij gaat, zorg ik dat ik ook komYoup schreef:Hmmm, heel, héél misschien... Het zal er om hangen of ik dan wel in Nederland ben en zo ja, wordt het nogal een organisatie. Maar ik ga het iig proberen dan!
Pics!donpistoni schreef:Supergaaf baantje de Harzring, zelf ben ik daar ook 2x geweest. Villars sous ecot is ook een aanrader! Heb 3 jaar competitie gereden en 2x Superbiker Mettet, maar dat staat nu op een lager pitje. De CR500 en CRF450 staan er nog steeds wedstrijdklaar.
Tinus
-
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 30 aug 2014, 12:36
Re: Supermoto Topic
Paar foto's
- Bijlagen
-
- 285107_179182902149944_7262862_n.jpg (47.63 KiB) 6755 keer bekeken
-
- Villars Sous Ecot 075.jpg (239.17 KiB) 6755 keer bekeken
-
- Stickerset CRF 006.jpg (444.11 KiB) 6755 keer bekeken
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Fraai!!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Na twee maanden niet rijden op de TM, afgelopen donderdag maar eens naar de Landsard afgereisd om weer even op te warmen. Het duurde lang voordat ik mijn ritme weer te pakken had, maar oke. Uiteindelijk ging het weer als vanouds. Daar nog héél even met Rick gereden, tot zijn SXV wat Italiaanse karaktereigenschappen toonde....
Zaterdag ochtend ging om 04:45 de wekker, om een dagje Midland circuit Lelystad te gaan doen. Nog spierpijn van de Landsard, maar dat hinderde niet.
Mijn achterband was nog één sessie waard en dat wist ik. In de ochtend dus een sessie gereden om enkel het asfalt gedeelte de baan te verkennen. Immers, het off-road ging in de middag toch pas open. Tijdens die sessie continue overstuur bij het uitrijden van rechter bochten. Ja... Hij was écht goed op! Na die sessie direct mijn achterband gewisseld om 's middags met behoorlijk rubber de volledige baan te kunnen gaan rijden. En dat viel niet tegen! Vooral de kombocht... Wat een ervaring! Verharde jumps zijn wel even wennen. Deze moet je met een andere strategie te lijf gaan dan onverharde jumps, omdat je grip hebt. Een dot gas onderaan de heuvel, zoals in het zand, is geen goed idee... Één keer fors op het achterwiel landen, om vervolgens de voorkant met een enorme klap neer te laten komen, is genoeg om dat af te leren... Voor de rest redelijk vlekkeloos gereden!
Pica's!
Broaaaaap!
Zaterdag ochtend ging om 04:45 de wekker, om een dagje Midland circuit Lelystad te gaan doen. Nog spierpijn van de Landsard, maar dat hinderde niet.
Mijn achterband was nog één sessie waard en dat wist ik. In de ochtend dus een sessie gereden om enkel het asfalt gedeelte de baan te verkennen. Immers, het off-road ging in de middag toch pas open. Tijdens die sessie continue overstuur bij het uitrijden van rechter bochten. Ja... Hij was écht goed op! Na die sessie direct mijn achterband gewisseld om 's middags met behoorlijk rubber de volledige baan te kunnen gaan rijden. En dat viel niet tegen! Vooral de kombocht... Wat een ervaring! Verharde jumps zijn wel even wennen. Deze moet je met een andere strategie te lijf gaan dan onverharde jumps, omdat je grip hebt. Een dot gas onderaan de heuvel, zoals in het zand, is geen goed idee... Één keer fors op het achterwiel landen, om vervolgens de voorkant met een enorme klap neer te laten komen, is genoeg om dat af te leren... Voor de rest redelijk vlekkeloos gereden!
Pica's!
Broaaaaap!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Supermoto Topic
Vorige week donderdag zag ik een groene Passat met een aanhanger met 2 blauwe SM's afdraaien richting de Landsard. Was jij dit?
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07
Re: Supermoto Topic
Na twee maanden niet rijden op de TM, afgelopen donderdag maar eens naar de Landsard afgereisd om weer even op te warmen. Het duurde lang voordat ik mijn ritme weer te pakken had, maar oke. Uiteindelijk ging het weer als vanouds. Daar nog héél even met Rick gereden, tot zijn SXV wat Italiaanse karaktereigenschappen toonde....
Haha, stom ding, wordt volgend jaar pas weer rijden denk ik.. Coole foto´s nog Youp!!
Haha, stom ding, wordt volgend jaar pas weer rijden denk ik.. Coole foto´s nog Youp!!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Kan niet echt missen he! Wij zijn inderdaad een middagje Landsard gaan doen.///Joost schreef:Vorige week donderdag zag ik een groene Passat met een aanhanger met 2 blauwe SM's afdraaien richting de Landsard. Was jij dit?
Jammer! Ik wil nog wel een keer naar Spa. Of twee... Of drie....rick-07 schreef: Haha, stom ding, wordt volgend jaar pas weer rijden denk ik.. Coole foto´s nog Youp!!
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Broaaaaaaapsikens! Pimp de Husky winterprojectje!
Mijn nieuwe kentekenfiets, een bone-stock 2010 Husqvarna 510 SMR.
Mijn nieuwe kentekenfiets, een bone-stock 2010 Husqvarna 510 SMR.
Laatst gewijzigd door Youp op 23 nov 2014, 20:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 17:14
- Locatie: Aduard
Re: Supermoto Topic
Toe maar weer! Gaaf ding...
Mijn drz staat nu in wintermodus. Heb onlangs gereden op een ktm 525exc, dat hd ik dus niet moetem doen want die wil ik nu ook
Mijn drz staat nu in wintermodus. Heb onlangs gereden op een ktm 525exc, dat hd ik dus niet moetem doen want die wil ik nu ook
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Wintermodus? Wat is dat dan?
Een 525 is wel leuk, maar het kost ZO veel geld om zoiets een beetje behoorlijk om te bouwen... Ik heb zelf nog even naar 530 enduro's gezocht, maar daar word je niet vrolijk van. Je kan beter een kant en klare SM kopen. Tenzij je ook af en toe enduro wil rijden, dan niet natuurlijk...
Een 525 is wel leuk, maar het kost ZO veel geld om zoiets een beetje behoorlijk om te bouwen... Ik heb zelf nog even naar 530 enduro's gezocht, maar daar word je niet vrolijk van. Je kan beter een kant en klare SM kopen. Tenzij je ook af en toe enduro wil rijden, dan niet natuurlijk...
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Waar het jeukt, moet je krabben... Tijd voor upgrades!
- Kleine spiegels
- Goldspeed wielen 3,5*17" en 5*17" (zodat er met een 160 achterband gereden kan worden)
- Full wet (circuit) voorband en intermediate achterband, koud weer proof
- Spatbord/kentekenplaathouder ingekort
- "Rugtas" verwijderd
- Crashbobbins
Tevens heb ik nog een Suter slipperclutch op de keukentafel liggen. Die komt er ook nog in.
- Kleine spiegels
- Goldspeed wielen 3,5*17" en 5*17" (zodat er met een 160 achterband gereden kan worden)
- Full wet (circuit) voorband en intermediate achterband, koud weer proof
- Spatbord/kentekenplaathouder ingekort
- "Rugtas" verwijderd
- Crashbobbins
Tevens heb ik nog een Suter slipperclutch op de keukentafel liggen. Die komt er ook nog in.
-
- Berichten: 53
- Lid geworden op: 30 sep 2012, 17:14
- Locatie: Aduard
Re: Supermoto Topic
Lekker hoor! Ja ik ben zuunig op m'n drz.. En te laf om met koud/nat weer te rijden. 525 waar ik op reed was a omgebouwd idd, scheelt 20kg t.o.v. mijn drz en dat is echt goed te merken.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Klopt dat verschil is massa merk je goed. Mijn Husky is zo'n 10-15kg zwaarder dan de TM, dat is ook héél goed te voelen!
Maar een DR-Z is goed licht te maken hoor. De kunstof tank van een E er op, andere uitlaat (de originele demper weegt 9kg ofzo), een aftermarket koplamp (de originele is ook zwaaaar!) en eventueel een E subframe, maken het een veel lichtere brommer! 120kg is goed mogelijk.
Wat betreft zuinig... Dat ben ik ook hoor, op de techniek dat heet... De Husky is onlangs voor het eerst met de glimmende kant naar beneden gegaan. Met als resultaat een afgebroken handkap (Cemoto, zonder aluminium beugels). Gelijk maar vervangen door een witte set van Acerbis, mét beugels, uiteraard.
Maar een DR-Z is goed licht te maken hoor. De kunstof tank van een E er op, andere uitlaat (de originele demper weegt 9kg ofzo), een aftermarket koplamp (de originele is ook zwaaaar!) en eventueel een E subframe, maken het een veel lichtere brommer! 120kg is goed mogelijk.
Wat betreft zuinig... Dat ben ik ook hoor, op de techniek dat heet... De Husky is onlangs voor het eerst met de glimmende kant naar beneden gegaan. Met als resultaat een afgebroken handkap (Cemoto, zonder aluminium beugels). Gelijk maar vervangen door een witte set van Acerbis, mét beugels, uiteraard.
- Joopieboy
- Berichten: 1968
- Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
- Locatie: Brabant
Re: Supermoto Topic
Wat een porno ding! Blijft een prachtig machientje!
-
- Berichten: 173
- Lid geworden op: 10 jun 2013, 15:07
Re: Supermoto Topic
Mijn SXV gaat na overweging toch de verkoop in. Advertentie staat tevens ook hier op het forum.
Lastig besluit geweest maar de knoop is nu toch doorgehakt.
Lastig besluit geweest maar de knoop is nu toch doorgehakt.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Jammer! Maar succes met de verkoop.
De Husky is inmiddels voorzien van de Suter koppeling, de vering is gereviseerd én ze heeft van 't weekend de voorjaars poetsbeurt mogen ontvangen. Nu nog even snel op warm-weer rubber zetten...
De Husky is inmiddels voorzien van de Suter koppeling, de vering is gereviseerd én ze heeft van 't weekend de voorjaars poetsbeurt mogen ontvangen. Nu nog even snel op warm-weer rubber zetten...
- HarryC
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
Re: Supermoto Topic
Mooie Huskey Youp!!
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een mooie 510smr.
Nog tips of zaken waar ik op moet letten?
Eigenlijk moet je al blij zijn als er een net exemplaar te koop komt want het aanbod is echt klein.
Maar klopt het dat de 449 wat zenuwachtiger is en wat meer een toeren machine is, en is een 510 van na 2007 echt veel beter?
Gr. Harry
Ik ben zelf al een tijdje op zoek naar een mooie 510smr.
Nog tips of zaken waar ik op moet letten?
Eigenlijk moet je al blij zijn als er een net exemplaar te koop komt want het aanbod is echt klein.
Maar klopt het dat de 449 wat zenuwachtiger is en wat meer een toeren machine is, en is een 510 van na 2007 echt veel beter?
Gr. Harry
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
Thanks Harry!
Ik neem aan dat je de 450 bedoelt? De 510 en 450 zijn gemaakt tot en met 2010. De 449 en 511 zijn gemaakt van 2011 tot 2013, onder het BMW regime. Zowel de 449 als de 511 zijn qua pure prestaties misschien iets tegenvallend ten opzichte van de voorgangers. Voor de rest zijn het prima fietsen.
Om antwoord te geven op je vraag, vanaf 2008 hebben de 450 en de 510 SMR injectie, dit vind ik persoonlijk een enorme pré. Minder mechanische delen, dus minder onderhoud. Daarbij ben ik van de moderne generatie en prefereer ik injectie over een carburateur. Van 2005 tot 2008 zijn de blokken echter niet slechter, niet dat ik weet althans. Ik ken in ieder geval iemand die naar volle tevredenheid circuit rijdt met een 2005 model 450.
Qua rijeigenschappen ontlopen de 450 en de 510 elkaar niet veel. De 510 is letterlijk een 450, met een 500cc cilinder. Niet meer, niet minder. Het komt er op neer dat hij over de gehele linie wat meer koppel heeft en ook wat meer topvermogen. Een 2009-2010 model komt af fabriek aan zo'n 62pk aan het achterwiel. Dit alleen wel wanneer de ECU draait op de race mapping (dat wil zeggen, lambda sensor er uit, weerstandje in de kabelboom en eventuele gasschuifbegrenzing er uit). Het karakter van een 510 is ook niet veel anders dan dat van een 450. Mijn 510 rijdt ook niet lekker onder de 4000 toeren in hogere versnellingen. Bij 90 laat ik hem liever in de 5 staan, dan dat ik naar de 6 schakel... Toeren maken doet hij graag. Vanaf 5000 toeren begint hij echt te trekken en boven de 7000 is het een raket. Het blijft gewoon een voor de straat geschikt gemaakt cross blok (met dito onderhoudsintervallen, mind you).
Het schijnt dat een ander uitlaatsysteem en een op de testbank afgestelde mapping nog wel wat extra koppel en souplesse op lagere toerentallen met zich mee kan brengen, maar dat kost ook het nodige en de winst is niet gigantisch ten opzichte van origineel.
Wil je meer een voor dagelijks gebruik geschikt koppelmonster, dan kan je beter naar een Husky 610 kijken, maar die hebben weer een minder fraai rijwielgedeelte en zijn behoorlijk wat kilo's te zwaar. Het topvermogen ligt ook lager dan dat van een 510 geloof ik. Een KTM 690 zou wellicht ook een goede optie zijn, maar daarvoor geldt het zelfde, ze zijn zwaar. Zo licht en spartaans als een Husky (<120kg afgetanked), ga je ze niet vinden. De enige motor die wellicht te vergelijken valt, is de Husaberg FS570. Maar ik betwijfel of die veel soepeler rijdt op lage toerentallen.
Voor wat betreft zaken om op te letten: staat van onderhoud. Daar valt of staat alles mee. Zorg er voor dat je een net onderhouden exemplaar koopt, het liefst met een aantoonbare onderhoudshistorie. Of recentelijk gereviseerd, het liefst met rekeningen natuurlijk. Je kan natuurlijk ook een minder net exemplaar kopen, voor weinig dan wel, en het zelf in orde maken, of laten maken. Reken dan wel gauw op een kleine €2500,- die je kwijt bent om vering en blok te reviseren en eventueel nog wat andere kleinigheidjes te doen.
Of.... Je koopt een nieuwe SWM (2010 Husqvarna modellen) voor €6500,-...... http://www.swm-motorcycles.it/SM450R.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik neem aan dat je de 450 bedoelt? De 510 en 450 zijn gemaakt tot en met 2010. De 449 en 511 zijn gemaakt van 2011 tot 2013, onder het BMW regime. Zowel de 449 als de 511 zijn qua pure prestaties misschien iets tegenvallend ten opzichte van de voorgangers. Voor de rest zijn het prima fietsen.
Om antwoord te geven op je vraag, vanaf 2008 hebben de 450 en de 510 SMR injectie, dit vind ik persoonlijk een enorme pré. Minder mechanische delen, dus minder onderhoud. Daarbij ben ik van de moderne generatie en prefereer ik injectie over een carburateur. Van 2005 tot 2008 zijn de blokken echter niet slechter, niet dat ik weet althans. Ik ken in ieder geval iemand die naar volle tevredenheid circuit rijdt met een 2005 model 450.
Qua rijeigenschappen ontlopen de 450 en de 510 elkaar niet veel. De 510 is letterlijk een 450, met een 500cc cilinder. Niet meer, niet minder. Het komt er op neer dat hij over de gehele linie wat meer koppel heeft en ook wat meer topvermogen. Een 2009-2010 model komt af fabriek aan zo'n 62pk aan het achterwiel. Dit alleen wel wanneer de ECU draait op de race mapping (dat wil zeggen, lambda sensor er uit, weerstandje in de kabelboom en eventuele gasschuifbegrenzing er uit). Het karakter van een 510 is ook niet veel anders dan dat van een 450. Mijn 510 rijdt ook niet lekker onder de 4000 toeren in hogere versnellingen. Bij 90 laat ik hem liever in de 5 staan, dan dat ik naar de 6 schakel... Toeren maken doet hij graag. Vanaf 5000 toeren begint hij echt te trekken en boven de 7000 is het een raket. Het blijft gewoon een voor de straat geschikt gemaakt cross blok (met dito onderhoudsintervallen, mind you).
Het schijnt dat een ander uitlaatsysteem en een op de testbank afgestelde mapping nog wel wat extra koppel en souplesse op lagere toerentallen met zich mee kan brengen, maar dat kost ook het nodige en de winst is niet gigantisch ten opzichte van origineel.
Wil je meer een voor dagelijks gebruik geschikt koppelmonster, dan kan je beter naar een Husky 610 kijken, maar die hebben weer een minder fraai rijwielgedeelte en zijn behoorlijk wat kilo's te zwaar. Het topvermogen ligt ook lager dan dat van een 510 geloof ik. Een KTM 690 zou wellicht ook een goede optie zijn, maar daarvoor geldt het zelfde, ze zijn zwaar. Zo licht en spartaans als een Husky (<120kg afgetanked), ga je ze niet vinden. De enige motor die wellicht te vergelijken valt, is de Husaberg FS570. Maar ik betwijfel of die veel soepeler rijdt op lage toerentallen.
Voor wat betreft zaken om op te letten: staat van onderhoud. Daar valt of staat alles mee. Zorg er voor dat je een net onderhouden exemplaar koopt, het liefst met een aantoonbare onderhoudshistorie. Of recentelijk gereviseerd, het liefst met rekeningen natuurlijk. Je kan natuurlijk ook een minder net exemplaar kopen, voor weinig dan wel, en het zelf in orde maken, of laten maken. Reken dan wel gauw op een kleine €2500,- die je kwijt bent om vering en blok te reviseren en eventueel nog wat andere kleinigheidjes te doen.
Of.... Je koopt een nieuwe SWM (2010 Husqvarna modellen) voor €6500,-...... http://www.swm-motorcycles.it/SM450R.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- HarryC
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
Re: Supermoto Topic
Top reactie Youp, daar kan ik wat mee.
Vanaf nu weet ik het dus helemaal zeker, ik ben op zoek naar een 2009 of 2010 510 smr!
Ik wil juist een lichte speelse motor en dat gaat de 610 me niet bieden, tevens vind ik hem ook echt een stuk minder mooi.
Vanaf nu weet ik het dus helemaal zeker, ik ben op zoek naar een 2009 of 2010 510 smr!
Ik wil juist een lichte speelse motor en dat gaat de 610 me niet bieden, tevens vind ik hem ook echt een stuk minder mooi.
- Youp
- Berichten: 2975
- Lid geworden op: 18 sep 2008, 18:50
- Locatie: GT86, Saxo VTS 16v, Husky 510SMR, Husky FS450, TM SMX450, Peug Boxer 2.8HDi
Re: Supermoto Topic
De 2008 heeft ook al injectie hè! Alleen een enkele uitlaat en ander plasticwerk.
Succes met de zoektocht!
Succes met de zoektocht!
- HarryC
- Berichten: 729
- Lid geworden op: 15 mar 2010, 13:25
- Locatie: Thuis
Re: Supermoto Topic
Hoi Youp, ik heb je een pm gestuurd. Kun je daar even naar kijken?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast