Het grote E46 M3 (occasion) draadje
- Roderik_
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Opzich wel, ware het niet dat ik echt een OEM 16:9 navi wil hebben.
En als ik dan aan de bovenkant van de markt zit qua budget, wil ik eigenlijk ook geen concessies doen.
Anders kan ik beter 15/16K uitgeven aan een E46 M3, of iets meer budget creeeren en voor een E90 M3 gaan.
En als ik dan aan de bovenkant van de markt zit qua budget, wil ik eigenlijk ook geen concessies doen.
Anders kan ik beter 15/16K uitgeven aan een E46 M3, of iets meer budget creeeren en voor een E90 M3 gaan.
-
Is die cabrio goed? jammer van de SMG maar verder lekker.
-
Is mijn auto geweest.... zijn ook mijn foto's namelijkRoderik_ schreef:Ja, auto heeft tijden geleden ook in de verkoop gestaan toch?
Zo te zien idd wel een prachtig exemplaar!

Auto had ik 1 jaar geleden te koop staan.
- Roderik_
Kijk, dat verklaart!
Zeker wel knap exemplaar!
Zeker wel knap exemplaar!

- Klaasvs31
- Auto: 964 C2 / M140i
Deze staat bij mij in de buurt in Amsterdam, mooie auto om te zienFreudeamFahren schreef:Voldoet deze aan je criteria?Roderik_ schreef:Ik ben nog steeds zoekende naar een E46 M3, maar zag op de site dat het een zilvergrijze is. Helaas valt die af.
De zoektocht gaat verder. Gelukkig heb ik totaal geen haast, dus ik zie wel wat er op mijn pad komt.
- Klaasvs31
HK zit er al in, dus dat scheelt weer. Navi ook, alleen business navi (als het zo heet). Is het dan niet gemakkelijker om om te bouwen naar 16:9??Roderik_ schreef:Had die ook gezien idd.FreudeamFahren schreef:Voldoet deze aan je criteria?Roderik_ schreef:Ik ben nog steeds zoekende naar een E46 M3, maar zag op de site dat het een zilvergrijze is. Helaas valt die af.
De zoektocht gaat verder. Gelukkig heb ik totaal geen haast, dus ik zie wel wat er op mijn pad komt.
Goede kilometerstand en bouwjaar. Ik mis de navi en HK.
Achteraf navi inbouwen is niet zo'n makkelijke klus, zeker als je alles OEM wilt houden.
- Roderik_
Is dat navi? Ik zie een casettespeler (in 2004?!) en een paar regels tekst in een monochrome display.Klaasvs31 schreef:HK zit er al in, dus dat scheelt weer. Navi ook, alleen business navi (als het zo heet). Is het dan niet gemakkelijker om om te bouwen naar 16:9??Roderik_ schreef:Had die ook gezien idd.FreudeamFahren schreef: Voldoet deze aan je criteria?
Goede kilometerstand en bouwjaar. Ik mis de navi en HK.
Achteraf navi inbouwen is niet zo'n makkelijke klus, zeker als je alles OEM wilt houden.
Buisiness navi had toch een 4:3 kleuren scherm?
Daarbij zou je het airco bedieningspaneel naar beneden moeten plaatsen en dan de 16:9 erin.
Ik zie op de tweede foto ook geen haaievin waar de GPS antenne in zit.
Nee, beetje teveel gekloot imo.
Zal verder niks afdoen vwb de staat van de auto, maar als je in de hogere prijsrange gaat zitten met een E46 M3 dan denk ik dat de auto ook goed in de opties moet zitten. En dat begint met een MK4 Navi professional.
-
Met een 1000 a 1500 euro zit er tegenwoordig wel een 16:9 navi in hoor Roderik 
Dus als dat van de prijs af kan......

- Roderik_
Zal het onthoudenB46 schreef:Met een 1000 a 1500 euro zit er tegenwoordig wel een 16:9 navi in hoor Roderik

Kan ik eventueel ook bij jou terecht om het in te laten bouwen dan?
-
mits je een nette M3 meeneemt, ben je van harte welkom! 

- Roderik_
Mooi!
Ik neem tzt wel ff contact op
Ik neem tzt wel ff contact op

- Roderik_
Morgen bij deze kijken!
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... rigin=PARK
Droomkleur en uitvoering. Vandaag even telefonisch contact gehad.
Werd zeer correct en fatsoenlijk te woord gestaan. Dat is al een dikke plus aangezien dat tegenwoordig een uitzondering is.
Zit alleen een groot nadeel aan. De auto is de afgelopen 7 jaar niet gedocumenteerd onderhouden. Oftewel, de boekjes zijn niet ingevuld en onderhoud is door de oud eigenaar gedaan.
Bedrijf durft wel 1 jaar garantie op motor en bak te geven. Dat geeft toch ook wel aan dat hij er wel vertrouwen in heeft.
Meningen en suggesties waarnaar te kijken morgen? Aangezien ik de onderhoudsboekjes al niet in hoef te kijken
Werd zeer correct en fatsoenlijk te woord gestaan. Dat is al een dikke plus aangezien dat tegenwoordig een uitzondering is.
Zit alleen een groot nadeel aan. De auto is de afgelopen 7 jaar niet gedocumenteerd onderhouden. Oftewel, de boekjes zijn niet ingevuld en onderhoud is door de oud eigenaar gedaan.
Bedrijf durft wel 1 jaar garantie op motor en bak te geven. Dat geeft toch ook wel aan dat hij er wel vertrouwen in heeft.
Meningen en suggesties waarnaar te kijken morgen? Aangezien ik de onderhoudsboekjes al niet in hoef te kijken

- Tim N
Kleur exterieur is idd erg gaaf en zie je zelden. Verder idd lekker in de opties, ook bilstein onderstel zag ik.
Check goed welk type het is.
Wel erg slechte foto's
Wielen stoeprandschade en oxidatie onder de lak
Stoel instapwang, en plastic afdekkingen eromheen krassen.
Ben benieuwd iig een erg zeldzame kleur.
Wel erg slechte foto's
- Roderik_
Foto's zijn inderdaad om te janken!Tim N schreef:Kleur exterieur is idd erg gaaf en zie je zelden. Verder idd lekker in de opties, ook bilstein onderstel zag ik.
Wel erg slechte foto's
De dingen die je opnoemt had ik idd gezien, maar niet onoplosbaar.
In ieder geval puntjes om af te dingen.
Ik ben het meest bang voor het ontbreken van gedocumenteerd onderhoud.
Niet voor mezelf, maar bij eventuele verkoop over een paar jaar.
Aantoonbaar onderhoud is bij deze auto's toch wel erg belangrijk weet ik uit ervaring.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
BMW verkoopt zo'n framepje waarmee je heel makkelijk je paneel van boven naar onderen verhuist.Roderik_ schreef:...Daarbij zou je het airco bedieningspaneel naar beneden moeten plaatsen en dan de 16:9 erin...
Die Petrol Mica is overigens een mooie.
- GTRene
lijkt opzich een mooi ding, boekjes vol gestempeld hoeft niet veel te zeggen, al is het wel wat makkelijker verkopen, maar nogmaals het zegt verder weinig.
- Flamman
[/quote]
Ziet er zo op de foto mooi uit ! Kijk goed naar schade herstel, wielkuipranden achter, spuitwerk e.d. en uiteraard naar de bodem en ophanging van de achteras.
Verder zou ik vragen of je de auto koud kunt starten en rijden zodat je goed naar de motor kunt luisteren en voelen hoe hij rijdt al opwarmend.
Het gevoel en gehoor geven meestal een goede indruk van de staat van onderhoud van de motor en onderstel.
Succes !

Ziet er zo op de foto mooi uit ! Kijk goed naar schade herstel, wielkuipranden achter, spuitwerk e.d. en uiteraard naar de bodem en ophanging van de achteras.
Verder zou ik vragen of je de auto koud kunt starten en rijden zodat je goed naar de motor kunt luisteren en voelen hoe hij rijdt al opwarmend.
Het gevoel en gehoor geven meestal een goede indruk van de staat van onderhoud van de motor en onderstel.
Succes !
- Tim N
Als je bonnen van gebruikte delen hebt ben je er imho toch ook al voor een groot deel?
-
Aan de prijs maar wel ook een mooie zo te zien.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 87502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 87502.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Roderik_
Deze is online gezet voor 25,5K535d schreef:Aan de prijs maar wel ook een mooie zo te zien.
Destijds ook naar een uiterste prijs gevraagd en was 24.800,-

Voorste knipperlichten spuuglelijk, maar zo te verhelpen.
Maar kwalijker is dat de originele competition wielen er niet meer bijzitten.
Al met al kost het nog heel wat wil je deze auto op nederlands kenteken hebben.
- Roderik_
Roderik_ schreef:Morgen bij deze kijken!
Vanochtend een mailtje dat hij naar alle waarschijnlijkheid verkocht is.
Bespaard mij weer een ritje naar onze zuiderburen.
We zoeken vrolijk verder

- Knot
Als je een cabrio of schuifdak/panoramadak hebt is nu een lange rit niet erg toch met dit weertje?
- Roderik_
Tweede auto is een ibiza 1.2 3cil.
Niet echt een auto waar ik voor mijn plezier 150km in ga zitten

Niet echt een auto waar ik voor mijn plezier 150km in ga zitten

-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Hoort wel een beetje bij de perfecte uit DE halen. Blijft een groot land en als je wat moois scoort is het de rit waard.
- Klaasvs31
http://www.premiumclassics.nl/index.php ... ditie.html" onclick="window.open(this.href);return false;