Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 12:49

wordt je niet zo vrolijk van :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 10 sep 2014, 15:12

Dat is de kern van het maatschappelijk probleem in Nederland: Nederlanders zijn bang voor medelanders en durven daarom geen vuist te maken.
Politiek correct anderen aan de schandpaal nagelen die dat wel doen is anderszijds het gemakkelijkst. Je weet zeker dat je een grote achterban krijgt... Dit kuddevolk hier houdt van positieve discriminatie, al zullen ze het zelf nooit zo noemen.

GTRene

Bericht door GTRene » 11 sep 2014, 19:53

betutteling?
in een karavaan van A naar B?

wat denken ze wel niet :?
SWOV adviseert inhaalverbod 80-km wegen

donderdag 11 09:50:00 september 2014

Een permanent inhaalverbod en lagere maximumsnelheden op alle provinciale wegen zijn noodzakelijk in de strijd tegen verkeersdoden. Nu eisen ongelukken onnodig veel levens, zegt het toonaangevende adviesorgaan SWOV.
SWOV-onderzoeker Atze Dijkstra wijst daarnaast op de grote verschillen op de zogeheten gebiedsontsluitingswegen. In de stad rijden personenauto's en vrachtwagens met 50 kilometer per uur langs fietsers en voetgangers. Op de provinciale weg raast het autoverkeer met 80 kilometer per uur voort, ook bij kruisingen waar brommers, fietsers en landbouwverkeer oversteken.
Achter tractor
Voor Dijkstra staat vast dat een verlaging van de maximumsnelheid op kruispunten levens spaart. Voetgangers en tweewielers kunnen botsingen tot 30 kilometer per uur nét overleven. Voor voertuigen onderling ligt deze snelheid op hooguit 70 kilometer per uur.
De Vereniging VerkeersveiligheidsBelangen (VVB) laat bij monde van een woordvoerder weten de plannen niet helemaal te steunen. De vereniging pleit voor lokale inhaalverboden. "Automobilisten kun je niet opleggen om 10 kilometer achter een tractor of graafmachine te blijven rijden."
Dijkstra denkt er anders over: 'Als auto's frontaal botsen, is er veel meer oponthoud dan wanneer ze een tijdje achter een tractor in landbouwgebied rijden.'
http://www.rijschoolvandaag.nl/nieuwsar ... -km-wegen/" onclick="window.open(this.href);return false;

wat een :sealed: , ja in theorie...als in theorie iedereen goed kon anticiperen en inhalen en opletten enz enz enz was er ook weinig aan de hand en gebeurden er ook minder ongelukken, duh.

kijk als je de wegen breder en overzichtelijker maakt en betere belijning en bomen verder van de weg enz enz, dus veiliger maakt, dan doe je het niet verkeerd :thumbup:

ze denken al zelfs aan een soort stoep tussen de banen zodat ze niet alsnog over de bv dubbele strepen gaan.

ze denken er schijnbaar niet over na dat bepaalde mensen (veelal jonge) zitten te smsm/whats app/Internetten op d foon en bv zo ff iets van de lijn komen en dan bv die stoeprand raken en dus dan juist ongelukken veroorzaken, helemaal snachts en of mensen met kids die boos de kids op de achterbank toespreken en zo iets aan het stuur trekken met alle gevolgen van dien, ik noem maar wat.

wat een hersenloze figuren, die soms niet verder nadenken dan hun idee lang is, kon zo bij bepaalde partijnen in de regering :ongeveer als:

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 sep 2014, 21:08

Robin schreef:Tja. En dan zie ik gisteren een citaat of twee van nieuwe maatschappijleer boeken voor middelbaar onderwijs op FB langskomen waar wat vragen in staan waarom Marokkaanse kinderen zus en zo zijn (gevormd). Dat schoot in 't verkeerde keelgat van één of meerdere leerkrachten. > 200 reacties.

Daarin werden de schrijvers en uitgeverij(Malmberg?) aan de schandpaal genageld. Hoe durfden ze dit in hun leerboek zo te benoemen. Totaal door 't slijk gehaald door linkse 'genuanceerde' intellectuele (...) übermenschen die zichzelf beter vinden dan 'de rest', maar die de realiteit niet zien. LOL. Veel ambtenaren en leerkrachten begreep ik. Maar kijk maar eens naar Opsporing Verzocht. Kijk maar eens wat voor tuig ik in de winkel krijg intimiderend met 'n grote bek. 8 van de 10 is medelander....Nuff said. :D
Dus we moeten in de klas, die gevuld is met een divers aantal nationaliteiten, maar gaan onderwijzen dat alle Marokkanen criminelen zijn die we liever kwijt dan rijk zijn? Maatschappijleer heeft onder andere met het laten nadenken over normen en waarden te maken. Dan lijkt me die insteek om daar over te discussiëren niet de juiste.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2014, 21:46

GTRene schreef:
kijk als je de wegen breder en overzichtelijker maakt en betere belijning en bomen verder van de weg enz enz, dus veiliger maakt, dan doe je het niet verkeerd :thumbup:
En wie moet dat betalen?
En dan hebben we het nog niet over eventueel beschermde diersoorten die in het gebied kunnen leven wat moet wijken om de wegen te verbreden, nou dan kan ik je vertellen dat die verbreding er niet komt.

Luco

Bericht door Luco » 11 sep 2014, 21:51

Bram schreef:
Robin schreef:Tja. En dan zie ik gisteren een citaat of twee van nieuwe maatschappijleer boeken voor middelbaar onderwijs op FB langskomen waar wat vragen in staan waarom Marokkaanse kinderen zus en zo zijn (gevormd). Dat schoot in 't verkeerde keelgat van één of meerdere leerkrachten. > 200 reacties.

Daarin werden de schrijvers en uitgeverij(Malmberg?) aan de schandpaal genageld. Hoe durfden ze dit in hun leerboek zo te benoemen. Totaal door 't slijk gehaald door linkse 'genuanceerde' intellectuele (...) übermenschen die zichzelf beter vinden dan 'de rest', maar die de realiteit niet zien. LOL. Veel ambtenaren en leerkrachten begreep ik. Maar kijk maar eens naar Opsporing Verzocht. Kijk maar eens wat voor tuig ik in de winkel krijg intimiderend met 'n grote bek. 8 van de 10 is medelander....Nuff said. :D
Dus we moeten in de klas, die gevuld is met een divers aantal nationaliteiten, maar gaan onderwijzen dat alle Marokkanen criminelen zijn die we liever kwijt dan rijk zijn? Maatschappijleer heeft onder andere met het laten nadenken over normen en waarden te maken. Dan lijkt me die insteek om daar over te discussiëren niet de juiste.
Ja Bram, iedereen die anders denkt moet worden afgeschoten :lol:
IS doet dat tenslotte ook, dan schreeuwen we moord en brand, maar als "wij"het zeggen over anderen is het terecht :lollerdelol:

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 11 sep 2014, 23:17

Leuk als je in de ambulance ligt en die kan niet inhalen... ze kunnen het beter zoals in engeland aanpakken volgens mij. Na een aantal km een paar honderd meter dubbel maken zodat er even kan worden ingehaald en dan weer terug naar een baan.

Verder moet de overheid iets doen aan mensen die gewoon niet bezig zijn met autorijden en mag alcohol nog harder gestraft worden. Ik heb namelijk het idee dat bij ongelukken op provinciale wegen vaak alcohol in het spel is, zijn daar cijfers van? Van de week hebben mn ouders iemand gehad die hun schampte op een provinciale weg, reden naar hun idee, hij was lekker naar het water kijken en niet op de weg aan het letten. Het had heel anders af kunnen lopen, gelukkig allebei een kapotte spiegel en wat krassen en strepen op de lak.

Bewust zijn van de gevaren is naar mijn idee beter. Anders kun en ze ipv vangrails beter rails plaatsen en daarop rijden. Want ja ook ik haal wel eens in bij dubbel doorgetrokken, gewoon je verstand gebruiken en alleen op rechte stekken.

Bewust worden van betere zichtbaarheid als je overdag je licht aan hebt zou ook niet verkeerd zijn.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 07:40

Luco schreef:
Bram schreef:

Ja Bram, iedereen die anders denkt moet worden afgeschoten :lol:
IS doet dat tenslotte ook, dan schreeuwen we moord en brand, maar als "wij"het zeggen over anderen is het terecht :lollerdelol:
:)

Bram, dikgedrukt, het is niet dat alle Marokkanen criminelen zijn en dat 'we ' die liever kwijt dan rijk zijn, zo staat die vraagstelling ook niet in dat boek. En normen en waarden. Da's exact waar 't dus aan ontbreekt bij delen van die groepen.
Men moet de realiteit onder ogen zien en die ook (willen) onderwijzen, en dat 'willen jullie blijkbaar niet' (even gechargeerd) .

Ik wist al jaren dat 't onderwijs vaak uitgaat van 'n theoretische kijk op de wereld, en dat de praktijk, het leven, de maatschappij vaak niet mooi aansluit van wat men in de klas heeft geleerd, lol. Ze moeten dus wat aan de maatschappij veranderen, niet aan 't onderwijs. :lol:

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 07:50

Eric Z schreef:Leuk als je in de ambulance ligt en die kan niet inhalen... ze kunnen het beter zoals in engeland aanpakken volgens mij. Na een aantal km een paar honderd meter dubbel maken zodat er even kan worden ingehaald en dan weer terug naar een baan.

Verder moet de overheid iets doen aan mensen die gewoon niet bezig zijn met autorijden en mag alcohol nog harder gestraft worden. Ik heb namelijk het idee dat bij ongelukken op provinciale wegen vaak alcohol in het spel is, zijn daar cijfers van? Van de week hebben mn ouders iemand gehad die hun schampte op een provinciale weg, reden naar hun idee, hij was lekker naar het water kijken en niet op de weg aan het letten. Het had heel anders af kunnen lopen, gelukkig allebei een kapotte spiegel en wat krassen en strepen op de lak.

Bewust zijn van de gevaren is naar mijn idee beter. Anders kun en ze ipv vangrails beter rails plaatsen en daarop rijden. Want ja ook ik haal wel eens in bij dubbel doorgetrokken, gewoon je verstand gebruiken en alleen op rechte stekken.

Bewust worden van betere zichtbaarheid als je overdag je licht aan hebt zou ook niet verkeerd zijn.

Goed verhaal, mee eens.

dikgedrukt: Ik heb in 't NRC(?) een aantal jaren terug een staatje/grafiekje gezien, maar vindbaar? Neen...

In Brazilie is er bij 't autorijden eigenlijk altijd alcohol in 't spel...
http://vorige.nrc.nl/economie/article17 ... op_alcohol" onclick="window.open(this.href);return false;

In rood, ik kon t niet laten: Je zit op de fiets, je staat voor de flappentapper, je zit op 'n publieke wc te schijten, je wacht op de bus. Hoppa opsporingsambtenaren die je een boete geven, want niet bezig met autorijden. :D

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 12 sep 2014, 09:47

Een puber van 16 heeft wat meer moeite met het nuanceren van een scherp weggezette stelling dan wij als volwassenen. Daarom vind ik zoiets niet handig. Die discussie over Marokkanen komt toch wel los bij bijvoorbeeld een uitleg over waarom onze gastarbeiders in Nederland zijn gebleven, of als de rechtstaat behandeld wordt :)
Laatst gewijzigd door Bram op 12 sep 2014, 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 10:15

Bram schreef:Een puber van 16 heeft wat meer moeite met het nuanceren van een scherp weggezette stelling dan wij als volwassenen. Daarom vind ik zoiets niet handig. Die discussie over Marokkanen komt toch wel los bij bijvoorbeeld een uitleg over gastarbeiders in Nederland, of als de rechtstaat behandeld wordt.
Ok, duidelijk en mee eens.

Ik zit/zat hier met 2 pubers , tell me about it:)

350 Z

Bericht door 350 Z » 12 sep 2014, 10:18

Formeel gezien is iedereen die buiten het eigen land geboren is en daar een tijdje komt werken, een gastarbeider. Het is echter in het dagelijks spraakgebruik niet de gewoonte om West-Europeanen met die term aan te duiden. In Nederland werd de werving van gastarbeiders beëindigd in 1973 onder bewind van het kabinet den Uyl (PvdA), op dat moment waren er ongeveer 22.000 Marokkanen in Nederland. Ondanks dat er niet meer geworven werd en het de bedoeling was dat de gastarbeiders terugkeerden naar het land van herkomst, nam het aantal migranten alleen maar toe. In 1980 telde Nederland 72.000 Marokkanen, in 1990 168.000 en in 2008 335.127. Van gastarbeiders was toen al lang geen sprake meer. Bron Wikipedia.
Zo weer een lesje geschiedenis.

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2014, 10:53

meer meer meer denken ze... :protest: ;-)

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 12:18

GTRene schreef:meer meer meer denken ze... :protest: ;-)
Genoeg ruimte in 't IJsselmeermeermeer:)

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2014, 12:21

:mrgreen:

350 Z

Bericht door 350 Z » 12 sep 2014, 12:43

In de Noord Zee is meer plek voor ze :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 12:54

350 Z schreef:In de Noord Zee is meer plek voor ze :mrgreen:
Racist! Hebt eerbied voor de bewoners van de zee.
Lekkerbekjes en spekbokkingen hebben ook gevoel!

350 Z

Bericht door 350 Z » 12 sep 2014, 14:36

:roflol:

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 15:23

Het Koninkrijk de Nederlanden en Overzeesche Gebiedsdelen(niet doelende op Ameland cs) heeft veel van zijn sporen achtergelaten, maar soms bijna onvindbaar.

What the VOC:
http://www.nu.nl/buitenland/3876284/ned ... nesie.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Bijster interessant, ze moeten die toestand graag in ere herstellen(oude woningen/gebouwen)

Zoals 1948 vaak werd gezegd: Indië verloren, rampspoed geboren.

Maar misschien is 't wel 't juiste geweest achteraf....

Peric

Bericht door Peric » 12 sep 2014, 16:20

Ik begin dit soort onzin toch onderhand écht zat te worden....

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... even.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 12 sep 2014, 16:38

what the VOC :lol:

gaat idd heel ver...zelfs schoolboeken enz, terwijl dat stomme Wilhelmus lied blijft bestaan :bag:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 13 sep 2014, 00:44

Peric schreef:Ik begin dit soort onzin toch onderhand écht zat te worden....

http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... even.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
Jij had de kaatsballen er liever nog ingehad?

350 Z

Bericht door 350 Z » 13 sep 2014, 01:26

Dat is nu een mooi voorbeeld van dhimmitude.

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2014, 08:18

Nu geeft dit gebeuren wel vrijheid om in een Midden Oosten land bijv de ramadan eens aan de kaak te stellen als je daar als westerling woont en je wil(moet) meedoen met de gebruiken aldaar. Ik wil gewoon kunnen vreten en drinken op elk moment van de dag 24/7 365 dagen. Dat soort ouderwetse onzin bedacht door 'n sprookjesfiguur met 'n boek(hee, raakvlak met Sinterklaas), moeten ze mee ophouden. Het is 2014. Wil ik terug in de tijd vraag ik Professor Barabas wel, een figuur geloofwaardiger dan die met dat boek:)

Robin

Bericht door Robin » 13 sep 2014, 08:20

Oftewel, kom niet aan Sinterklaas en Zwarte Piet. Never. En anders wegwezen uit Nederland. Geen discussie.
Nederland gaat ten onder aan schijnheiligen, moraalridders en wereldverbeteraars die betutteling en kleinburgerlijkheid hoog in 't vaandel hebben.

Alle gebruiken enzo in de Nederlandse cultuur, denk aan het niet mogen van kruisjes dragen om de hals tijdens werktijd tot het weghalen van kerstbomen in publieke ruimtes van een openbaar vervoerbedrijf een paar jaar terug ergens in Den Haag?

Het gaat zo nergens over. Zo fout.

Plaats reactie