BMW e36 325i Cabrio > te koop!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Riceaux

Re: BMW e36 325i Cabrio > Schade Pag. 20

Bericht door Riceaux » 30 aug 2014, 17:15

SlowCo schreef:
Riceaux schreef:Bij Mister-auto is het altijd maar de vraag of je het goeie spul binnenkrijgt. Afgelopen jaar 4x spullen daar besteld. Geen een keer direct gekregen wat ik besteld had.
Oh jeeh, ik heb daar net een bestelling gedaan... :roll:
Ik ben benieuwd of het bij mij wel in een keer goed gaat.
Ze hebben gelukkig wel een goede en snelle klantenservice! ;)

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 sep 2014, 20:13

Bougies vandaag binnen gekregen en direct even vervangen. Loopt weer stuk frisser en pakt weer beter op.
Alleen is m'n kleppendekselpakking volgens mij lek. Zat wat olie op de bougies. En de pakking hoort volgens mij niet rood van kleur te zijn? (vloeibare pakking?)

dvh

Bericht door dvh » 03 sep 2014, 20:29

Wat is er inmiddels nog niet vervangen joh ? :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 sep 2014, 20:32

dvh schreef:Wat is er inmiddels nog niet vervangen joh ? :mrgreen:
Voorste boutje van de motorkap. :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 03 sep 2014, 20:50

:mrgreen:

///Joost

Bericht door ///Joost » 03 sep 2014, 21:39

SlowCo schreef:
Riceaux schreef:Bij Mister-auto is het altijd maar de vraag of je het goeie spul binnenkrijgt. Afgelopen jaar 4x spullen daar besteld. Geen een keer direct gekregen wat ik besteld had.
Vreemd. Ik heb daar al luttele honderden euro's achter gelaten voor 3 verschillende auto's. En telkens exact de onderdelen gekregen die ik besteld had.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 03 sep 2014, 21:54

///Joost schreef:
SlowCo schreef:
Vreemd. Ik heb daar al luttele honderden euro's achter gelaten voor 3 verschillende auto's. En telkens exact de onderdelen gekregen die ik besteld had.
Ik heb nog e46 remschijven liggen en peugeot ruitenwissers. :tooth:
Had er toen achteraan gebeld en ze hebben het juiste materiaal direct opgestuurd. Maar ze hebben het verkeerde spul dus niet terug gevraagd.

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 sep 2014, 20:41

Was vanavond even rondje aan het rijden. Opeens een hele sterke benzinelucht in de auto. Was gelukkig vlakbij huis dus direct naar huis. Auto geparkeerd. Zag k al een heel spoor van benzine. Motorkap open en er kwam rook uit de buurt van het inlaatspruitstuk en er lag een plasje benzine onder de motor op de straat. Lekte gelukkig niet meer toen ik de motor uit had gezet. Ongeveer 10-15 liter benzine verloren in ongeveer 5 km. Kan dit veroorzaakt zijn door het tanken van 102 octaan benzine zonder ethanol? En wat zou het kunnen zijn dat stuk is? Kon nu niet echt op ontdekking omdat het blok warm was en het donker is.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2014, 20:45

oude verweerde leiding waarschijnlijk, wellicht ergens waar wat langs schuurt?
ben je onlangs niet met je auto bezig geweest?
kwam je toen in de buurt van? als de motor stopt stopt de pomp ook en dus druk op het systeem.

morgen bij daglicht bv ff op contact zetten (niet starten) benzinepomp bouwt druk op en je zal wellicht het lek spotten.

mazzel dat ie niet in de fik is gevlogen.... :shock:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 sep 2014, 20:48

GTRene schreef:oude verweerde leiding waarschijnlijk, wellicht ergens waar wat langs schuurt?
ben je onlangs niet met je auto bezig geweest?
kwam je toen in de buurt van? als de motor stopt stopt de pomp ook en dus druk op het systeem.

morgen bij daglicht bv ff op contact zetten (niet starten) benzinepomp bouwt druk op en je zal wellicht het lek spotten.

mazzel dat ie niet in de fik is gevlogen.... :shock:
Ben niet daar in de buurt geweest. Lek lijkt onder het inlaatspruitstuk te zitten. Zal morgen inderdaad even kijken. Hoop dat het een leiding is. Dat kan ik voor de deur nog wel vervangen. Anders de ANWB maar weer bellen. :(

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2014, 20:54

owja, net ff wat van je posten na gekeken, je had laatst in juni/juli? ook al wat gescheurde/verweerde leidingen die met lucht te maken hadden, dan kun je er op wachten dat er meer verweerd is...

ah>
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=425" onclick="window.open(this.href);return false;

wellicht moet je meer slang vervangen, is niet duur maar kom je soms wat lastig bij (sommige stukken) moet je natuurlijk wel wat goede benzineslang kopen als je die nodig hebt, geen prut voor dat soort belangrijke onderdelen :D

als het dat is...zou ik de rest van de leidingen ook maar ff nalopen, alhoewel bij de motor vaak wel het meeste heeft te leiden ivm hitten en uitdrogen van lijkt me, maar check het wel ff to be sure, ff her en der lamp er op en wat buigen e.d om te controleren, afijn you know the drill I guess :mrgreen:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 09 sep 2014, 21:18

GTRene schreef:owja, net ff wat van je posten na gekeken, je had laatst in juni/juli? ook al wat gescheurde/verweerde leidingen die met lucht te maken hadden, dan kun je er op wachten dat er meer verweerd is...

ah>
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... &start=425" onclick="window.open(this.href);return false;

wellicht moet je meer slang vervangen, is niet duur maar kom je soms wat lastig bij (sommige stukken) moet je natuurlijk wel wat goede benzineslang kopen als je die nodig hebt, geen prut voor dat soort belangrijke onderdelen :D

als het dat is...zou ik de rest van de leidingen ook maar ff nalopen, alhoewel bij de motor vaak wel het meeste heeft te leiden ivm hitten en uitdrogen van lijkt me, maar check het wel ff to be sure, ff her en der lamp er op en wat buigen e.d om te controleren, afijn you know the drill I guess :mrgreen:
Komt wel goed. Slangen bestel ik gewoon bij de dealer. Maja eerst maar eens wachten wat de verzekering uitkeert voor de schade. Misschien koop ik er dan wel een coupe bij en zet ik alle goede onderdelen over. Ben wel beetje klaar met dat gezeik.

GTRene

Bericht door GTRene » 09 sep 2014, 22:55

je hebt idd aardig wat achter elkaar...net alsof die toen jij hem kocht alles nog net oke was :ongeveer als:
maar dat er al aardig wat aan zat te komen zeg maar, bad luck en wordt je niet blij van, je wordt dan al wat benauwd voor het volgende.

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 10 sep 2014, 09:35

Riceaux schreef:
GTRene schreef:owja, net ff wat van je posten na gekeken, je had laatst in juni/juli? ook al wat gescheurde/verweerde leidingen die met lucht te maken hadden, dan kun je er op wachten dat er meer verweerd is...

ah>

Komt wel goed. Slangen bestel ik gewoon bij de dealer. Maja eerst maar eens wachten wat de verzekering uitkeert voor de schade. Misschien koop ik er dan wel een coupe bij en zet ik alle goede onderdelen over. Ben wel beetje klaar met dat gezeik.
Of je haalt deze: http://link.marktplaats.nl/m840041453" onclick="window.open(this.href);return false;
Dan kun je de cabrio in onderdelen verkopen ;)

dvh

Bericht door dvh » 10 sep 2014, 09:44

Voor dat geld koop je ook een knappe E46... O-o'

Mnrk
Auto: R53 tracktool

Bericht door Mnrk » 10 sep 2014, 10:02

dvh schreef:Voor dat geld koop je ook een knappe E46... O-o'
Daar haal je inderdaad best een E46 6-in-lijn voor, maar helaas geen M3 pakket of Individual...Executive daarentegen zijn wel voor die prijs te vinden.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 10:39

coupe is wel leuk, e46 of e36, een e46 is misschien een betere keus, alhoewel voor die bedragen je ook niet alles mag verwachten, magoed dan heb je weer ff wat nieuws, das ook leuk :D

Tim N

Bericht door Tim N » 10 sep 2014, 11:11

En dan heb je een E46... :lollerdelol:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 sep 2014, 12:12

Heb al een leuke e36 coupe op et oog. E46 heb ik al gehad en komt er eerst niet weer. Geeft mij een stuk minder beleving dan een e36 :)

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 10 sep 2014, 12:31

Riceaux schreef:Heb al een leuke e36 coupe op et oog. E46 heb ik al gehad en komt er eerst niet weer. Geeft mij een stuk minder beleving dan een e36 :)
Zowel voor jezelf als voor anderen op de weg! (Die de benzine konden ontwijken, beleving. :tooth: )

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 sep 2014, 12:49

Robin Hartog schreef:
Riceaux schreef:Heb al een leuke e36 coupe op et oog. E46 heb ik al gehad en komt er eerst niet weer. Geeft mij een stuk minder beleving dan een e36 :)
Zowel voor jezelf als voor anderen op de weg! (Die de benzine konden ontwijken, beleving. :tooth: )

Geur is een deel van de beleving he. :tooth:

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 sep 2014, 16:41

Net even de kappen van de motor af gehaald. Verder geen lekkage te zien na het op contact zetten. Alleen dit viel me wel op.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg (193.76 KiB) 1596 keer bekeken

GTRene

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 16:56

geen verstand van hoe dat eruit moet zien bij zo'n motor, is dat geel achtige stof of door sproei benzine gekomen?
en mist daar een moertje?

als ie niet lekt bij op contact zetten (als pomp loopt en stopt als ie op druk is) dan zit het lijkt me na de benzine drug regelaar ? dus meer bij de injectoren oid? ik roep maar wat :hmmm:

lekt dus alleen als de motor loopt? heb je dat ook getest of durfde je het ff niet (brand gevaar)

GTRene

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 17:02

ff wat voor je opgezocht, blijkt een redelijk vaak voorkomend probleem te zijn, hier met tekst en foto's

http://www.pelicanparts.com/bmw/techart ... cement.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
So why would you want to replace your injectors then? Well, as the engines get old, the injectors tend to fail and leak. If you pull fault codes out of your computer, it may tell you that you have a faulty or leaking fuel injector. See my article on Reading BMW Fault Codes for more details on how to do this. You may also find that you can see or smell a particular injector leaking. If this is the case, you may not have to replace the injector itself, but may only need to replace the injector o-rings.
je kan dus eerst ff fout codes lezen :D

nog een stukje uit die site DIY>
There are three types of injector leaks - it can leak fuel into the manifold from the nozzle, it can leak fuel into the engine compartment from the fuel rail, and it can leak air (vacuum leak) from the manifold. The first leak cannot be fixed at home - you need to have the injector repaired or replaced (I recommend replacement, as it will be pretty old anyways). The fuel rail leak is easy to content with - simply replace the old, fat o-ring that seals the injector to the fuel rail (Figure 15). This should be done anytime the injectors are out of the car.

The third leakage area is a bit of a catch-22. The tip of the injector needs to be removed from the injector. While this seems easy, and indeed it is easy to remove, it is just as easy to damage the tip when you remove it. I have not found a source for these tips, other than purchasing a new injector ($80-$120), so the risk here in replacement is very high. The method that I used to replace one of the seals in the tip seemed to work, but it also did slightly ding and damage the green plastic, fragile tip of the injector. Figure 13 shows this tip.

The method I used was to first remove the old o-ring by cutting it off with a razor blade (Figure 16). Be careful not to damage the green plastic tip when you cut through the o-ring. Then, remove the o-ring with a pic, again taking care with the tip (Figure 17). Finally, to get the new o-ring on, you will need to remove the tip. The best method I figured out for removing the tip was to get a small 8-9mm crescent wrench and apply uniform pressure against the tip (Figure 18). However, this still results in some of the plastic on the tip becoming marred. Pressing up with the wrench using a surprisingly large amount of force will make the tip pop off of the injector. At this point, you can attach the new o-ring and snap the tip back on.

Because of the danger in damaging the tip of the injector, I do not recommend replacing the o-ring behind the tip unless you had a clear manifold leak. I would almost recommend putting some sealant or silicone around the edge of the seal instead of installing a new o-ring. I found it just too easy to damage the green plastic tip. I'm not sure what effects a damaged tip would have on engine performance.

If you are replacing all your injectors (Figure 19), or the o-rings, make sure that you place a very tiny, tiny bit of white lithium grease on the edges that will be pressed into the fuel rail and the manifold. This will aid in the insertion of the injector and the reassembly of the fuel rail. It will also help to prevent the o-ring from pinching, and will guard against tiny leaks as well.

Installation is basically the reverse of removal. You may find it easier to insert the injectors into the manifold first - if you have enough room. Double-check to make sure that all of the fat o-rings are securely seated when you reattach the fuel rail. Don't attach the two top plastic covers just yet - you will want to leave them off so you can check for leaks. When you are ready to fire up the car, have an assistant on hand, in case there is a fuel leak. Have them watch the injectors and the fuel lines to make sure that there are no leaks. If all checks out okay, then button up the top two covers, and you're done!

Riceaux

Bericht door Riceaux » 10 sep 2014, 17:06

Vorige week was het nog allemaal zwart. Nu grijzig, aangetast door de benzine denk ik. Heb 'm niet gestart omdat ik nu alleen was. Wil em dan wel direct uit kunnen zetten. Maar ik gok ook op een lek bij 1 van de injectoren. :(

Thanks voor de info René. Zo even doorlezen. :thumbup:

Plaats reactie