iPhone

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
dvh

Re: iPhone

Bericht door dvh » 09 sep 2014, 21:33

Net zo vooruitstrevend als het interieur... :blink:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 10 sep 2014, 07:35

Past de 6 wel in de middenconsole/middenarmsteun van m'n auto en hoe zit 't met die lightning connector, die blijft toch hetzelfde? Jaartje terug nét 200 euro betaald voor zo'n 5 adapter bij m'n $tealer...

Maar omdat mijn 5 nu bijna 2 jaar oud is doe ik 't toch maar:)

Apple Watch zo op de beelden een gadget voor de jeugd, design is nul komma nul. Van binnen vast en zeker bijzonder:)

ErikS

Bericht door ErikS » 10 sep 2014, 08:19

Connector word volgens mij anders.
Dacht daar een tijdje terug wat over te hebben gelezen.

Robin

Bericht door Robin » 10 sep 2014, 08:26

ErikS schreef:Connector word volgens mij anders.
Dacht daar een tijdje terug wat over te hebben gelezen.
Dat meen je niet.

Ellendelingen daar bij Apple, maar ze hebben wel 'n sekte met miljoenen aanhangers, het is gewoon 'n religie, de wal keert 't schip nog wel 'n keer bij die hufters:)

Tom

Bericht door Tom » 10 sep 2014, 09:18

Nee Lightning gewoon hetzelfde alleen de USB kant zou anders worden (zodat het niet uitmaakt hoe je em erin steekt zoals bij normaal USB wel het geval is). Of ze dat hebben doorgevoerd hebben ze gister niets over gezegd.
Het is niet dat je nieuwe kabeltjes moet kopen.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 10 sep 2014, 10:21

Het is allemaal niet echt revolutionair, die specs van de iPhone 6 maar hij is weer mooi bij de tijd. En echte revoluties zie je ook bij Android en WP niet meer. Qua functionaliteit groeien de platforms toch steeds meer naar elkaar toe.

Of ik er één koop? Weet ik nog niet. Heb nu een iPhone 5 die het nog goed doet. Enige minpuntjes zijn het ietwat kleine scherm en 16 GB is nu toch echt te weinig aan het worden. Dan zou een iPhone 6 64 GB een mooie stap zijn. Kost wel gelijk 800 euri, auw. :)

Andre

Bericht door Andre » 10 sep 2014, 12:33

Ik heb ook veel van Apple. Maar die Iphone 6 hoeft voor mij niet nu ik een 5S heb.

De innovatie is wel wat weg bij Apple. Als je de iphone nu vergelijkt met de Sony Z3 dan schiet ie nogal te kort.

Leuke foto:)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 387&type=1" onclick="window.open(this.href);return false;

dvh

Bericht door dvh » 10 sep 2014, 23:02

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 11 sep 2014, 16:45

Ik heb een 5, qua formaat gewoon helemaal goed. Helemaal met een hoesje er om heen. De 6 gaat me te groot worden ben ik bang. De 6 extra large sla ik sowieso over daar heb ik een iPad mini voor.

Andre

Bericht door Andre » 11 sep 2014, 19:22

Ik zit al met een scheef oog te kijken naar de sony z3 compact. De iPhone 6 is mij ook aan de grote kant.
Maar ja de overstap van iOS naar android daar ligt het kritische punt nu.

iOS op die sony dan is de keus voor mij niet moeilijk.

Peric

Bericht door Peric » 12 sep 2014, 11:17

Even zo André, want ik vind 'm toch wel erg leuk.. Apple-fan-boys eat your heart out.. :P

Afbeelding

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 sep 2014, 11:29

Het klopt ook gewoon hoor, Apple heeft nu gewoon even een model gelanceerd om weer bij te komen met de concurrentie.

Maar er is wel over nagedacht. De technieken die er nu nieuw in zitten die zijn wel flink getest en heel goed uitgewerkt. In veel van die Android devices waar die technieken al 2 jaar in zitten is het vaak wat minder goed uitgewerkt en zitten er nog veel meer andere functies op die niemand gebruikt.

Maar ik ben het er wel mee eens dat Apple niet meer zo innovatief is als ten tijde van de eerste iPhone.

Vind het alleen wel mooi dat alle Android gebruikers zulke posts/afbeeldingen maken om de iPhone te bashen, maar de andere kant op zie je dat nooit.

Macboy

Bericht door Macboy » 12 sep 2014, 11:34

Hoe kan je nou zo innovatief zijn als de eerste iphone ? Is natuurlijk onmogelijk en ook onnodig. Verfijning is waar het om gaat. Dat Android geneuzel is wel aardig, maar elke Android is gewoon een iphone kopie. In letterlijke zin. Niks mis mee, maar ga dan niet zo hoog van de toren blazen denk ik dan. Apple heeft bedacht wat elke telefoon nu heeft qua lay out etc.

Dat gezegd hebbende is het voor mij nu wel meteen over, want de iphone5 vind ik al te groot.

Einde van een tijdperk dus en dat is wel jammer ...

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2014, 11:40

iPhone 6 met 4'7 scherm is nagenoeg even lang (4 mm verschil) als de Galaxy S5 met 5'1 scherm. Onder Steve Jobs waren de ontwikkelaars er nooit mee weggekomen een grote telefoon met grote bezels te produceren. Dat scherm had een geintegreerde homeknop gehad en was van hoek tot hoek bezelvrij geweest.

Schitterende producten hoor die iphones, maar gisteren in de MM was ik toch behoorlijk onder de indruk van de HTC One M8 en de Galaxy S5. Nu komt Apple met zo'n formaat telefoon en dan heb je nog steeds maar 4'7 inch. Ik vind dat vreemd.

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2014, 12:00

De verhoudingen.
Bijlagen
apple.jpg
apple.jpg (146.53 KiB) 1819 keer bekeken

allen

Bericht door allen » 12 sep 2014, 12:02

Van mij hadden ze het op het huidige formaat mogen houden. Scherm is groot zat.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2014, 12:09

De eerste iPhone 6+ hoesjes zijn ook al gespot.

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2014, 12:13

Ik zie wel eens mensen lopen met zo'n groot Samsung slagschip aan de oren. Dat ziet er toch niet uit. Ik kan nog wel even vooruit met de 5. Ding voldoet gewoon 100% tzt zal KPN wel aan de bel rammelen dat ik weer wat anders kan uitzoeken. Blijf sowieso wel bij Apple. Geen Apple fanboy, maar ik ben er gewoon altijd tevreden over geweest. Groter dan een normale 6 zeker niet. En anders blijf ik de 5 gewoon houden.

Hielke

Bericht door Hielke » 12 sep 2014, 12:23

RVV schreef:Ik zie wel eens mensen lopen met zo'n groot Samsung slagschip aan de oren. Dat ziet er toch niet uit. Ik kan nog wel even vooruit met de 5. Ding voldoet gewoon 100% tzt zal KPN wel aan de bel rammelen dat ik weer wat anders kan uitzoeken. Blijf sowieso wel bij Apple. Geen Apple fanboy, maar ik ben er gewoon altijd tevreden over geweest. Groter dan een normale 6 zeker niet. En anders blijf ik de 5 gewoon houden.
En met jou hebben 90% van de iPone bezitters dat over de grote Android toestellen gezegd Rico. En van die groep loopt over 2 jaar ook weer 90% met van die grote toestellen aan de oren rond. Alleen staat er dan een Apple logo op en is de maat van het werkelijk bruikbare scherm 4'7 ipv 5'1.

RVV

Bericht door RVV » 12 sep 2014, 12:29

Hielke schreef:
RVV schreef:Ik zie wel eens mensen lopen met zo'n groot Samsung slagschip aan de oren. Dat ziet er toch niet uit. Ik kan nog wel even vooruit met de 5. Ding voldoet gewoon 100% tzt zal KPN wel aan de bel rammelen dat ik weer wat anders kan uitzoeken. Blijf sowieso wel bij Apple. Geen Apple fanboy, maar ik ben er gewoon altijd tevreden over geweest. Groter dan een normale 6 zeker niet. En anders blijf ik de 5 gewoon houden.
En met jou hebben 90% van de iPone bezitters dat over de grote Android toestellen gezegd Rico. En van die groep loopt over 2 jaar ook weer 90% met van die grote toestellen aan de oren rond. Alleen staat er dan een Apple logo op en is de maat van het werkelijk bruikbare scherm 4'7 ipv 5'1.
Hielke ik heb me nog nooit uitgelaten over android toestellen of andere besturing systemen in phones. Ik heb helemaal niets tegen (maar ook niets mee) andere merken/modellen. Het enige wat ik er niet uit vind zien en vooral ook niet praktisch vind zijn die grote phones. Waarom ik bij Apple blijf? Eigenlijk heel simpel. Vanwege de opgebouwde ITunes bibliotheek en app store. Verder geloof ik het allemaal wel tussen al die phones. Ooit was een iphone onderscheidend nu zijn alle phones in principe hetzelfde. Wat ik wel erg jammer vind is dat een iphone (de 6) niet waterdicht is gemaakt. Dat heeft Sony met bepaalde modellen wel heel goed voor elkaar. Ik krijg nog wel eens een flinke regenbui over me heen tijdens het fietsen/hardlopen. Altijd een gekloot met het niet nat mogen worden van de iphone.

Robin

Bericht door Robin » 12 sep 2014, 12:35

5 is idd groot zat(broekzak etc) maar de 6 kan door misschien qua formaat een kwestie van wennen zijn?

Had 'm al willen bestellen, maar de enige reden is het in dubio zitten betr formaat....

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 12 sep 2014, 12:39

Afbeelding
Hier kun je een PDF downloaden en printen zodat je de maat kunt uitproberen. :)
http://cdniphone.i-culture.nl/wp-conten ... maar-3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij is het nieuwe formaat niet direct nodig. Maar met de nieuwe iOS krijg je volgens mij rechtsonderin een 'terug'knop voor internetten e.d.. Zodat je de telefoon met één hand kunt blijven bedienen.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 sep 2014, 12:52

JoostSchouten schreef:Afbeelding
Hier kun je een PDF downloaden en printen zodat je de maat kunt uitproberen. :)
http://cdniphone.i-culture.nl/wp-conten ... maar-3.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Voor mij is het nieuwe formaat niet direct nodig. Maar met de nieuwe iOS krijg je volgens mij rechtsonderin een 'terug'knop voor internetten e.d.. Zodat je de telefoon met één hand kunt blijven bedienen.
Bijna: twee keer homebutton drukken en het hele scherm gaat naar halverwege het scherm zodat je bijvoorbeeld tabbladen nog kunt sluiten met 1 hand e.d..

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 12 sep 2014, 12:54

RVV schreef:
Hielke schreef:
Hielke ik heb me nog nooit uitgelaten over android toestellen of andere besturing systemen in phones. Ik heb helemaal niets tegen (maar ook niets mee) andere merken/modellen. Het enige wat ik er niet uit vind zien en vooral ook niet praktisch vind zijn die grote phones. Waarom ik bij Apple blijf? Eigenlijk heel simpel. Vanwege de opgebouwde ITunes bibliotheek en app store. Verder geloof ik het allemaal wel tussen al die phones. Ooit was een iphone onderscheidend nu zijn alle phones in principe hetzelfde. Wat ik wel erg jammer vind is dat een iphone (de 6) niet waterdicht is gemaakt. Dat heeft Sony met bepaalde modellen wel heel goed voor elkaar. Ik krijg nog wel eens een flinke regenbui over me heen tijdens het fietsen/hardlopen. Altijd een gekloot met het niet nat mogen worden van de iphone.
Ik heb ook wel eens lopen bellen in een enorme stortbui, niks aan het handje. Dingen kunnen meer hebben dan je denkt. :)

Peric

Bericht door Peric » 12 sep 2014, 13:03

:lol: Mijn vrij oude smartphone is van de week overleden..
Bel nu met deze.. PRIMA!!!
Afbeelding

Plaats reactie