[Snel wagenziek] andere veren, dempers of onderstel?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
MarkS

Re: [Snel wagenziek] andere veren, dempers of onderstel?

Bericht door MarkS » 08 sep 2014, 16:05

Als het inderdaad wagenziekte is dan is dat een bewegingsziekte die samenhangt met je evenwichtsorgaan. Zit hem in het verschil dat je hersens en je lichaam registreren als je in een bewegende auto zit. Dat ga je ook niet oplossen met een ander onderstel.

Voorin de auto zitten, in plaats van achterin, en zo ver mogelijk naar voren/buiten kijken, kan helpen. Zorg voor frisse lucht en (kleine) kinderen achterin zo hoog mogelijk laten zitten ivm het naar buiten kijken. Dus niks gaan zitten lezen of met je iPhone spelen. En voorafgaande aan de rit een pilletje nemen. Rustiger rijden (optrekken, remmen en sturen) zal ook helpen.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 08 sep 2014, 16:22

Ik kreeg dit weekend een opmerking van een achterpassagier dat zij tegen haar verwachting in niet misselijk werd op de achterbank. Toevallig zit er juist sinds kort een straffer Eibach/Bilstein B8 setje onder de Audi.

MarkS

Bericht door MarkS » 08 sep 2014, 16:59

En al die jaren dat deze mevrouw bij je achterin zat met het oude onderstel werd ze wagenziek?

Dat lijkt me reden voor publicatie. :thumbup:

E-volve

Bericht door E-volve » 08 sep 2014, 17:56

Lekke schokbrekers of een verende achterbank zijn ook een killer hoor, daar kan ik zelfs ziek van worden.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 08 sep 2014, 19:19

@MarkS: dat is duidelijk, dat doen we ook altijd al en/of proberen er rekening mee te houden. Alleen kan niet iedereen voorin zitten en bij elke ritje zo'n pil nemen. Toch helpt een "strakkere of hardere" auto wel is de ervaring. En als de twee die er wel gevoelig voor zijn wat beginnen te klagen, zo nu en dan, moet je het toch ergens zoeken. Dan wil ik de auto best een beetje aanpassen maar dan wel op de juiste manier. Ik vind hem nl prima zo. Mijn dochter klaagt het meeste, m'n vrouw heeft het minder maar die zit ook altijd voorin. Moet ik maar achterin :)

@E-volve: therapieën tegen wagenziekte?

GTRene

Bericht door GTRene » 08 sep 2014, 20:12

het kan aan je rijgedrag liggen Arthur :tooth:

wellicht idd een goed idee dat jij achterin gaat en de vrouw rijd :sealed: ;-) :mrgreen:

E-volve

Bericht door E-volve » 08 sep 2014, 22:24

Nouja therapie is misschien het verkeerde woord, maar er is zat te vinden in de hoek van alternatieve geneeskunde.
Je hebt, acupunctuur, orthomoleculaire geneeskundigen en dr is nog wel het een en ander over te googlen.

Vriendin van me heeft er echt baat bij gehad via acupuntuur, zegt niet dat het voor iedereen werkt, maar beter om de oorzaak aan te pakken ipv de symptomen op te lossen niet?

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 09 sep 2014, 23:43

MarkS schreef:Als het inderdaad wagenziekte is dan is dat een bewegingsziekte die samenhangt met je evenwichtsorgaan. Zit hem in het verschil dat je hersens en je lichaam registreren als je in een bewegende auto zit. Dat ga je ook niet oplossen met een ander onderstel
Ik heb nergens last van bewegingsziekte, vele rollercoasters overwonnen, vliegtuigen geen probleem, met windkracht 10+ op een veerboot bij Indonesië, maar ik werd wel wagenziek in een XC90. Niet om je te ontmoedigen, zowel met een standaard onderstel, een sportonderstel en een met sportonderstel met de grootst mogelijke wielen. En alleen op de snelweg, niet op de dijkweggetjes.
Hoop dat voor jou een ander onderstel of andere wel soelaas biedt, zoals gezegd heeft een ander set banden bij een vorige auto wel geholpen bij mijn vriendin.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 sep 2014, 00:06

wat voor merk en type banden zitten er nu op dan? denk run flats ook nog eens?

kijken of je daar wat op het net van kan vinden van meer mensen die het hebben bij bv dat soort banden?

Plaats reactie