Wat is het plan met je auto?
- gerard lubbe
- alexm3gt
de m3gt blijft nog wel even ik heb er al een hoop geld in gestoken,maar als er iemand komt met een leuk bedrag is ie weg.
en net als GTRene heb ik ook nog een wenslijstje met daar op een M3GTR maar aangezien er maar een stuk of 20 van gemaakt zijn wordt dat wel heel moeilijk,en dan nog maar niet te spreken over de kosten
dus ik denk eigenlijk meer aan zelfbouw (als de rdw het daar ook mee eens is )
en dan moet het ongeveer dit worden
>M3 CSL CARROSERIE
> INTRAX ONDERSTEL
> AP REMMEN
>M3 GTR MOTORKAP (CARBON)
>ACHTERKLEP MET GTR SPOILER (CARBON)
>VOOR/ACHTER BUMPER M3 GTR
>VOORSCHERMEN (CARBON)
>GEEN CARBON DEUREN (VINDT IK EEN BEETJE LINK MET ONGEVAL/AANRIJDING WANT ER KOMT GEEN KOOI IN DE AUTO)
>HANDGESCHAKELDE 6 BAK
>MOTOR GETUNDE 4 LTR V8 (orgineel in de m3gtr) OF M5 V8
>KLEUR SILVER METALLIC
>INTERIEUR BEN IK NOG NIET UIT IK WEET NIET WAT ER ORGINEEL IN DE M3GTR ZIT
zo best wens lijstje he
lekker hoor even dagdromen zo op zaterdag middag
en net als GTRene heb ik ook nog een wenslijstje met daar op een M3GTR maar aangezien er maar een stuk of 20 van gemaakt zijn wordt dat wel heel moeilijk,en dan nog maar niet te spreken over de kosten

dus ik denk eigenlijk meer aan zelfbouw (als de rdw het daar ook mee eens is )
en dan moet het ongeveer dit worden
>M3 CSL CARROSERIE
> INTRAX ONDERSTEL
> AP REMMEN
>M3 GTR MOTORKAP (CARBON)
>ACHTERKLEP MET GTR SPOILER (CARBON)
>VOOR/ACHTER BUMPER M3 GTR
>VOORSCHERMEN (CARBON)
>GEEN CARBON DEUREN (VINDT IK EEN BEETJE LINK MET ONGEVAL/AANRIJDING WANT ER KOMT GEEN KOOI IN DE AUTO)
>HANDGESCHAKELDE 6 BAK
>MOTOR GETUNDE 4 LTR V8 (orgineel in de m3gtr) OF M5 V8
>KLEUR SILVER METALLIC
>INTERIEUR BEN IK NOG NIET UIT IK WEET NIET WAT ER ORGINEEL IN DE M3GTR ZIT
zo best wens lijstje he

-
Met een beetje mazzel heb ik over 2 weken de Alfa 75 TS op kenteken staan. Mijn doel is wel om deze een tijd te houden. De wagen verkeerd momenteel in goede staat en is enige investering wel waard. Tevens is het de laatste échte alfa dus een icoon wordt dat hok ooit toch wel.
Zit er aan te denken om van de winter eerst eens alle ophangingsrubbers te vervangen, daarna eens opzoek naar een leuk spaghettispruitstuk en een holle RVS pijp ivm een standaard uitlaat. Het blokje heeft inmiddels 2.6ton gelopen dus die mag ook wel eens door de molen gehaald worden.
Ik zeg erbij, wie weet ben ik hem over een jaar zat en kan ik hem leuk verkopen. Kans acht ik klein gezien er héél weinig auto's zijn die vergelijkbare DF en exclusiviteit bieden. Mogelijk een AE86 hachiroku.
Zit er aan te denken om van de winter eerst eens alle ophangingsrubbers te vervangen, daarna eens opzoek naar een leuk spaghettispruitstuk en een holle RVS pijp ivm een standaard uitlaat. Het blokje heeft inmiddels 2.6ton gelopen dus die mag ook wel eens door de molen gehaald worden.
Ik zeg erbij, wie weet ben ik hem over een jaar zat en kan ik hem leuk verkopen. Kans acht ik klein gezien er héél weinig auto's zijn die vergelijkbare DF en exclusiviteit bieden. Mogelijk een AE86 hachiroku.
-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
BMW Z3 M Coupe
-is sinds haar introductie mijn droomwagen geweest en gaat dus niet meer weg. Heb 100% zeker een super exemplaar gekocht en deze blijft tot de wegen ons scheiden door iets onverklaarbaars...
Opties:
Ander onderstel
19" velgen
ramen licht blinderen
binnen 2 jaar hoop ik een supercharger erop te hebben. Vermogen rond de 400-450 pk is mijn streven.
Opel Manta B cc turbo
Dit is de eerste auto die ik heb gekocht en ik wil er dan ook nog niet vanaf. Momenteel is de wagen geschorst omdat ik hem opnieuw ga opknappen.
Opties:
Opnieuw laten spuiten (een goede spuiter moet ik nog vinden) TIPS? "noord-holland"
Nieuwe turbo kopen en monteren
Sper-as
etc etc
Opel Manta B cc
Momenteel is dat mijn donorauto voor de andere manta. Het is een 2.0E met webers erop, maar loopt nog niet lekker. Eerst alles in orde maken, daarna slopen en de onderdelen verkopen.
De manta turbo zou in de toekomst wel eens plaats kunnen gaan maken voor een Rx-7 FD of een TVR chimeara
-is sinds haar introductie mijn droomwagen geweest en gaat dus niet meer weg. Heb 100% zeker een super exemplaar gekocht en deze blijft tot de wegen ons scheiden door iets onverklaarbaars...
Opties:
Ander onderstel
19" velgen
ramen licht blinderen
binnen 2 jaar hoop ik een supercharger erop te hebben. Vermogen rond de 400-450 pk is mijn streven.
Opel Manta B cc turbo
Dit is de eerste auto die ik heb gekocht en ik wil er dan ook nog niet vanaf. Momenteel is de wagen geschorst omdat ik hem opnieuw ga opknappen.
Opties:
Opnieuw laten spuiten (een goede spuiter moet ik nog vinden) TIPS? "noord-holland"
Nieuwe turbo kopen en monteren
Sper-as
etc etc
Opel Manta B cc
Momenteel is dat mijn donorauto voor de andere manta. Het is een 2.0E met webers erop, maar loopt nog niet lekker. Eerst alles in orde maken, daarna slopen en de onderdelen verkopen.
De manta turbo zou in de toekomst wel eens plaats kunnen gaan maken voor een Rx-7 FD of een TVR chimeara
- Maik
Ford Mondeo jaar kruik: geef ik een schop als het ooit eens zo uitkomt.
VW Lupo: daar moet ik niet aankomen want dat is het tuutje van mijn vriendin en die is heilig
Opel speedster: blijvertje. En er is nog genoeg aan te doen
:
- ik heb nu net een set 2-delige remschijven gekocht (2,5kg winst per wiel, dus 10kg totaal)
- nieuw uitlaatsysteem: 2,5inch met absorbtiedemper (6kg winst)
- gelaccu ipv loodaccu (8kg winst)
- tuningkit met waarschijnlijk 4 throttle bodies (paar kilo'tjes erbij 8) )
- uitneembaar suede stuur
- verwarmingsknoppen verlichting inbouwen (zit er niet standaard in! wat een troep!
)
- lode zijspiegels vervangen voor lichtgewicht motorfiets units (2kg winst)
En ik vergeet vast nog wel wat 8)
Uiteindelijk kan ik er dus nog wel een kilo of 25 uitslopen, samen met de 12kg winst die mijn nieuwe velgen een tijdje geleden opleverden gaat het hard richting de 40kg winst, best de moeite want dan kom ik ongeveer op 800kg rond uit, en dan straks met hopelijk 200-210pk, dan isie wel af
VW Lupo: daar moet ik niet aankomen want dat is het tuutje van mijn vriendin en die is heilig

Opel speedster: blijvertje. En er is nog genoeg aan te doen

- ik heb nu net een set 2-delige remschijven gekocht (2,5kg winst per wiel, dus 10kg totaal)
- nieuw uitlaatsysteem: 2,5inch met absorbtiedemper (6kg winst)
- gelaccu ipv loodaccu (8kg winst)
- tuningkit met waarschijnlijk 4 throttle bodies (paar kilo'tjes erbij 8) )
- uitneembaar suede stuur
- verwarmingsknoppen verlichting inbouwen (zit er niet standaard in! wat een troep!

- lode zijspiegels vervangen voor lichtgewicht motorfiets units (2kg winst)
En ik vergeet vast nog wel wat 8)
Uiteindelijk kan ik er dus nog wel een kilo of 25 uitslopen, samen met de 12kg winst die mijn nieuwe velgen een tijdje geleden opleverden gaat het hard richting de 40kg winst, best de moeite want dan kom ik ongeveer op 800kg rond uit, en dan straks met hopelijk 200-210pk, dan isie wel af

- Femme
De komen er ook op, evanals de carbon diffusor, alleen laat ik die overspuiten omdat ik het niet zo van carbonmotiefjes moeten hebben.Rico v Velzen schreef:Weet je wat ik gaaf vind ? Die originele Z4 skirts uit de accesoire folder. Aanrader !Femme schreef:
Alpina Roadster S: wordt momenteel verbouwd. Krijgt o.a. Mov'it remmen, Reiger onderstel, facelift update, Z4-M motorkap, bredere wielkasten (om remmen te kunnen monteren met huidige velgen) en nieuwe uitlaat. Daarna overweeg ik een compressor upgrade. Deze auto blijf ik nog een paar jaar rijden.
.
Dit effect moet het worden:
[img=460,345:460:345]http://tweakers.net/ext/f/b340637044f1f ... 2/full.jpg[/img]
- Wim te Riet
- Auto: Saab 9-3
De Morris 1300 Super de Luxe uit 1968:
Een blijvertje. Mocht ik ooit nog een eigen garage krijgen, dan wordt 'ie totaal gerestaureerd.
Tot die tijd wordt 'ie technisch en optisch bijgehouden en waar nodig verbeterd.
Zo heeft 'ie nu al een competitie inlaatspruitstuk, een 'spaghetti' uitlaatspruitstuk en een eigenbouw uitlaat.
Ook zijn de kruiskoppelingen in de aandrijfassen vervangen door exemplaren met naaldlagers en zijn voor met RVS ommantelde teflon remleidingen gemonteerd.
Met andere woorden: gaat er iets kapot, dan vervang ik het door iets dat beter is dan standaard.
Ik ben dus geen originaliteitsfreak. Maar een Honda motor zal ik er niet in bouwen
Het moet allemaal wel 'in stijl' blijven.
Voor in de toekomst: ik wil een Lotus Elite 2.2.
Die kosten in aanschaf nog geen drol, maar zoals gezegd heb ik nog geen garage. En dat is bij een goedkope Elite wel een must...
Een blijvertje. Mocht ik ooit nog een eigen garage krijgen, dan wordt 'ie totaal gerestaureerd.
Tot die tijd wordt 'ie technisch en optisch bijgehouden en waar nodig verbeterd.
Zo heeft 'ie nu al een competitie inlaatspruitstuk, een 'spaghetti' uitlaatspruitstuk en een eigenbouw uitlaat.
Ook zijn de kruiskoppelingen in de aandrijfassen vervangen door exemplaren met naaldlagers en zijn voor met RVS ommantelde teflon remleidingen gemonteerd.
Met andere woorden: gaat er iets kapot, dan vervang ik het door iets dat beter is dan standaard.
Ik ben dus geen originaliteitsfreak. Maar een Honda motor zal ik er niet in bouwen

Het moet allemaal wel 'in stijl' blijven.
Voor in de toekomst: ik wil een Lotus Elite 2.2.
Die kosten in aanschaf nog geen drol, maar zoals gezegd heb ik nog geen garage. En dat is bij een goedkope Elite wel een must...
-
@ cav Leuk dit!!
M'n dromen maar even op papier dan:
De RS4 blijft voorlopig wel 1 a 2 jaar en word dan vervangen door Nieuwe RS4 of M3 sedan(z zijn er allebei nog niet)
De M3 E30 ravaglia:volgend jaar waarschijnlijk motorische revisie en dan gelijk update zoals bij michel pol
De M3 E30 die ik voor trackdays klaar laat maken is over 2 maanden klaar en die word echt toppiegaaf(als die klaar is open ik er een draadje over.
De Z3 blijft. Prima auto waar ik alleen mee rij als het echt mooi weer is.
De e30 racer blijft boek nu net succes in de ZAC dus dat smaakt naar meer.
De Zafira OPC (van de baas) blijft nog wel even tenzij ik een mooie SUV tegen kom dan ruil ik hem in.(kijk stiekem al een beetje naar een Discovery)
Ben bezig met een in nieuwstaat verkerende Lancia delta integrale EVO1 (met die heeeele dikke spatborden) Mischien kanik die volgende week in het rijtje bij voegen.
Op termijn (een jaar of 2/3) komt er zeker een M3 CSL.
Zo dit zijn de plannen voor de komende 2/3 jaar dus moet ik nog even de mouwen opstropen om een paar €€€ binnen te harken

M'n dromen maar even op papier dan:
De RS4 blijft voorlopig wel 1 a 2 jaar en word dan vervangen door Nieuwe RS4 of M3 sedan(z zijn er allebei nog niet)
De M3 E30 ravaglia:volgend jaar waarschijnlijk motorische revisie en dan gelijk update zoals bij michel pol
De M3 E30 die ik voor trackdays klaar laat maken is over 2 maanden klaar en die word echt toppiegaaf(als die klaar is open ik er een draadje over.
De Z3 blijft. Prima auto waar ik alleen mee rij als het echt mooi weer is.
De e30 racer blijft boek nu net succes in de ZAC dus dat smaakt naar meer.
De Zafira OPC (van de baas) blijft nog wel even tenzij ik een mooie SUV tegen kom dan ruil ik hem in.(kijk stiekem al een beetje naar een Discovery)
Ben bezig met een in nieuwstaat verkerende Lancia delta integrale EVO1 (met die heeeele dikke spatborden) Mischien kanik die volgende week in het rijtje bij voegen.
Op termijn (een jaar of 2/3) komt er zeker een M3 CSL.
Zo dit zijn de plannen voor de komende 2/3 jaar dus moet ik nog even de mouwen opstropen om een paar €€€ binnen te harken

-
- Joop
E46-320Ci blijft voorlopig nog even... Tijdloze koets, heerlijke zes-cylinder (af en toe een beetje weinig go-power...
) Maar zoals ik al in het voorsteldraadje heb aangegeven:
De volgende auto moet een E92 3er coupe worden (325i/330i); zeg binnen een termijn van 2 tot 3 jaar (dan zijn de eerste E92's betaalbaar). Tot die tijd blijf ik nog rond rijden in mijn huidige 3er coupe; tenzij ik tussentijds iets anders vind wat mij aanspreekt (heroverwegen van zo'n rijbewijsverslindende 130i of nog een keer een E46-coupe maar dan de 330Ci)
Ik zou zeggen doe maar weer TiAg:
[img:803:264]http://xs215.xs.to/xs215/07200/e46-e92_2.jpg[/img]

De volgende auto moet een E92 3er coupe worden (325i/330i); zeg binnen een termijn van 2 tot 3 jaar (dan zijn de eerste E92's betaalbaar). Tot die tijd blijf ik nog rond rijden in mijn huidige 3er coupe; tenzij ik tussentijds iets anders vind wat mij aanspreekt (heroverwegen van zo'n rijbewijsverslindende 130i of nog een keer een E46-coupe maar dan de 330Ci)
Ik zou zeggen doe maar weer TiAg:
[img:803:264]http://xs215.xs.to/xs215/07200/e46-e92_2.jpg[/img]
- RVV
Femme ik kwam net deze foto's tegen. ook gaafFemme schreef:De komen er ook op, evanals de carbon diffusor, alleen laat ik die overspuiten omdat ik het niet zo van carbonmotiefjes moeten hebben.Rico v Velzen schreef:Weet je wat ik gaaf vind ? Die originele Z4 skirts uit de accesoire folder. Aanrader !Femme schreef:
Alpina Roadster S: wordt momenteel verbouwd. Krijgt o.a. Mov'it remmen, Reiger onderstel, facelift update, Z4-M motorkap, bredere wielkasten (om remmen te kunnen monteren met huidige velgen) en nieuwe uitlaat. Daarna overweeg ik een compressor upgrade. Deze auto blijf ik nog een paar jaar rijden.
.
Dit effect moet het worden:
[img=460,345:460:345]http://tweakers.net/ext/f/b340637044f1f ... 2/full.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.bm3w.co.uk/ug/data/500/rear11.jpg[/img]
[img:1024:768]http://www.bm3w.co.uk/ug/data/500/rear21.jpg[/img]
- Leen
e91 330D > blijft nog ca. anderhalf jaar , en wordt dan afgelost door een zwarte X5 3.0d full option die nu net op kenteken is gezet door een duitse klant van me .
Evo 5 RS > op zich een blijvertje maar als er een nette gt3 voorbij komt zal hij daardoor vervangen worden.
E30M3 racer > blijvertje
e30 325 cabrio > is in zo'n goede staat dat die zeker blijft.
Evo 5 RS > op zich een blijvertje maar als er een nette gt3 voorbij komt zal hij daardoor vervangen worden.
E30M3 racer > blijvertje
e30 325 cabrio > is in zo'n goede staat dat die zeker blijft.
-
- mark dikken
Leuk topic.
Mijn Renault Laguna gaat er deze zomer uit en daarvoor in de plaats komt waarschijnlijk de nieuwe Ford Mondeo (heb hem afgelopen week uitgebreid gezien bij de importeur en ga dinsdag onderhandelen met de dealer)
Mijn Porsche 944 turbo, gaat er waarschijnlijk eind van jaar begin volgend jaar uit i.pv. komt dan een 911GT3 Clubsport, al zijn de orginele van 1999/2000 lastig te vinden.
Mijn Renault Laguna gaat er deze zomer uit en daarvoor in de plaats komt waarschijnlijk de nieuwe Ford Mondeo (heb hem afgelopen week uitgebreid gezien bij de importeur en ga dinsdag onderhandelen met de dealer)
Mijn Porsche 944 turbo, gaat er waarschijnlijk eind van jaar begin volgend jaar uit i.pv. komt dan een 911GT3 Clubsport, al zijn de orginele van 1999/2000 lastig te vinden.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Bert ///M3