BMW is zoooooooo goed

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
EvdP
Auto: Volg de Skoda rijder

Re: BMW is zoooooooo goed

Bericht door EvdP » 29 aug 2014, 18:29

DieselPower schreef:Straks is er echt geen reden meer om een benzinemotor te willen.
Nou... Van diesel gaan je handen stinken bij het tanken en het motorgeluid.

Ja, ik rij ook diesel. En benzine. En als het meezit straks LPG. Ik heb geen specifieke voorkeur voor een brandstof.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 29 aug 2014, 19:00

En wat denken van de MRB.... Was een reden om em een schop te geven.

dvh

Bericht door dvh » 29 aug 2014, 19:01

DieselPower schreef:
Tom schreef:Kun je niet gewoon diesel en benzine mengen dan heb je best of both worlds!!!!
Diesels krijgen steeds hogere maximum toeren. Kijk naar de M550d. Straks is er echt geen reden meer om een benzinemotor te willen.
Straks wil niemand meer in fossiele brandstoffen rondrijden.. Wat dacht je daarvan. Electra. Dat heeft pas koppel !...

Joy

Bericht door Joy » 29 aug 2014, 19:08

Deze week iedere dag met wisselend 2 tot 3 ton aanhangergewicht gereden. Dan is een dieselmotor gewoon heerlijk. Het trekt relatief makkelijk zoveel gewicht op gang (totaal 5 ton). Grote benzine V8 motoren doen hetzelfde maar dan met een 2 x zo hoog verbruik. Iedere motor heeft zo zijn voordeel en doelgroep.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 08:33

Joy schreef:Deze week iedere dag met wisselend 2 tot 3 ton aanhangergewicht gereden. Dan is een dieselmotor gewoon heerlijk. Het trekt relatief makkelijk zoveel gewicht op gang (totaal 5 ton). Grote benzine V8 motoren doen hetzelfde maar dan met een 2 x zo hoog verbruik. Iedere motor heeft zo zijn voordeel en doelgroep.
Inderdaad. Ze zouden dieselmotoren in de transportwereld moeten introduceren. :lol:

Verder zie ik 'n dieselmotor binnen nu en 10 jaar geen 6000 ipv 5000rpm draaien.

:coffee:

PD power

Bericht door PD power » 30 aug 2014, 08:52

Robin schreef:
Joy schreef:Deze week iedere dag met wisselend 2 tot 3 ton aanhangergewicht gereden. Dan is een dieselmotor gewoon heerlijk. Het trekt relatief makkelijk zoveel gewicht op gang (totaal 5 ton). Grote benzine V8 motoren doen hetzelfde maar dan met een 2 x zo hoog verbruik. Iedere motor heeft zo zijn voordeel en doelgroep.
Inderdaad. Ze zouden dieselmotoren in de transportwereld moeten introduceren. :lol:

Verder zie ik 'n dieselmotor binnen nu en 10 jaar geen 6000 ipv 5000rpm draaien.

Haha Robin, heb ik nieuws voor je, dat gebeurd nu al :tooth:

Diesel en benzine motoren komen qua techniek steeds dichter bij elkaar te liggen, je ziet ook dat benzine motoren bij een steeds lager toerental hun vermogen halen, dit heeft ook maar 1 reden rendement.

Kan me het begin van het 1M topic nog herinneren, werd die motor vergruisd, want het ding draaide te weinig toeren, en turbo was kloten, terwijl ik daar wel enthousiast over was (kun je controleren) , nu wordt de motor door de meeste tegenstanders ook aanbeden.

Zo zie je maar, iets met "onbekend maakt onbemind"

Ontwikkeling gaat door, en uiteindelijk willen we ook niet meer terug.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 09:47

Begrijp me niet verkeerd PD, ik ben niet anti diesel ofzo. Maar Dieselpowers verhalen dat zijn 335d ongeveer 't snelste is wat men op de snelweg tegenkomt en het toerenverhaal(wat is dan 6000rpm als dat stakkerblok van mij ook vanaf 1200 tot 7000 kracht genoeg genereert, standaard)

Ik was heel content met m'n Golf TDrooie I, A3 TDI gechipped 19.TDI, 330d E46...maar 't zijn niet altijd de snellere auto's en als we diesels zwaar gaan tunen dan benzinemotoren ook natuurlijk.

1M blok doet eigenlijk niet terzake. Toen ik wegreed eind 2006 in de E90 335i met N54 wist ik al dat 't een topper was. Daar heb ik geen zogenaamde puristen en andere theoretici voor nodig. Belachelijk volk zegmaar. :)Maar da's een dikkere motor, een 1.2/1.4/1.6 benzine/diesel/turbo lijkt mij allemaal wat krapjes denkende aan de 1.8 Turbo uit m'n 2000 S3 die plofte.

Moet ik nogmaals de sprint tussen de STANDAARD 335i en 335d hier tonen?:)

Laatst gewijzigd door Robin op 30 aug 2014, 09:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 30 aug 2014, 09:51

PD power schreef:
Robin schreef:

Haha Robin, heb ik nieuws voor je, dat gebeurd nu al :tooth:

Diesel en benzine motoren komen qua techniek steeds dichter bij elkaar te liggen, je ziet ook dat benzine motoren bij een steeds lager toerental hun vermogen halen, dit heeft ook maar 1 reden rendement.

Kan me het begin van het 1M topic nog herinneren, werd die motor vergruisd, want het ding draaide te weinig toeren, en turbo was kloten, terwijl ik daar wel enthousiast over was (kun je controleren) , nu wordt de motor door de meeste tegenstanders ook aanbeden.

Zo zie je maar, iets met "onbekend maakt onbemind"

Ontwikkeling gaat door, en uiteindelijk willen we ook niet meer terug.
Ook slijtagebeperking, het scheelt nogal of een zuiger 4m/s aflegt of 8m/s.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 09:56

Ik zal ook niet ontkennen dat 'n dieselblok tov z'n benzinecollega steviger geconstrueerd is en wat Luco zegt, toeren betekent op den duur meer slijtage.

We kunnen vele voors en tegens diesel vs benzine hier neertypen waar we 't allemaal wel mee eens zijn, maar een getunede 335d/M550d als een zodanig snelle auto neerzetten dat een M5 V10 eigenlijk altijd 't onderspit delft is natuurlijk flauwekul, neem me niet kwalijk:)

Roy RS

Bericht door Roy RS » 30 aug 2014, 10:44

Maatje van me is van een vorige generatie m5 v10 naar een nieuwe m550d gegaan en is vol lof, in de trant van "je verbaasd je erover dat t eigenlijk hartstikke goed doorloopt en ook gewoon 250 rijdt, het is geen M5, maar het compromis kosten (veel km's) en power is acceptabel"

Ik heb hem nog altijd vooral horen zeggen dat hij mist hoe de v10 eraan blijft leuren en dat de diesel ook goed loopt, hij vindt van alles, maar in geen enkel opzicht even goed of beter

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 11:32

Ik heb zo'n ding een dag meegehad, alsof je op de bank voor de TV ligt te zappen, die beleving:)

Wel erg goede remmerij voor dat zware loeder, en natuurlijk 'meer dan snel zat', maar ik had meer ramwerk kick ass accelleratie verwacht als sensible tegenhanger van 'n M5, ik had helegaar geen //M beleving. voor de rest 'n zeer doeltreffend degelijk topproduct natuurlijk.

raymondw

Bericht door raymondw » 30 aug 2014, 12:16

Robin schreef:1M blok doet eigenlijk niet terzake. Toen ik wegreed eind 2006 in de E90 335i met N54 wist ik al dat 't een topper was. Daar heb ik geen zogenaamde puristen en andere theoretici voor nodig.
Dat neem ik ook direct van je aan. Ik heb voor dagelijks gebruik zelf een NA M54 en dat is voor dat doel al meer dan voldoende. De N54 is daar sterk mee verwant, maar tegelijk weer complexer.

Bovendien mag ///M gmbh wat mij betreft zoveel turbo's toevoegen als ze willen. Mijn klassieke M's worden er alleen maar meer waard van.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 12:33

raymondw schreef:
Robin schreef:1M blok doet eigenlijk niet terzake. Toen ik wegreed eind 2006 in de E90 335i met N54 wist ik al dat 't een topper was. Daar heb ik geen zogenaamde puristen en andere theoretici voor nodig.
Dat neem ik ook direct van je aan. Ik heb voor dagelijks gebruik zelf een NA M54 en dat is voor dat doel al meer dan voldoende. De N54 is daar sterk mee verwant, maar tegelijk weer complexer.

Bovendien mag ///M gmbh wat mij betreft zoveel turbo's toevoegen als ze willen. Mijn klassieke M's worden er alleen maar meer waard van.
Tja, dat soort veranderingen houd je inderdaad niet tegen, maar dat nieuwe M3 en M5 blok heb ik niks op aan te merken als ik al zie/voel hoeveel 'beleving' de N54 in de 1M toch geeft. En je verbloemt met dat berekoppel onderin natuurlijk ook een beetje de massa van die nieuwe //Ms.

DieselPower

Bericht door DieselPower » 30 aug 2014, 13:20

EvdP schreef:
DieselPower schreef:Straks is er echt geen reden meer om een benzinemotor te willen.
Nou... Van diesel gaan je handen stinken bij het tanken en het motorgeluid.

Ja, ik rij ook diesel. En benzine. En als het meezit straks LPG. Ik heb geen specifieke voorkeur voor een brandstof.
Ik doe altijd een handschoentje aan :)

En wat geluid betreft vind ik de 335d zonder DPF beter klinken dan een standaard 335i. Op hoge toeren dan. De diesel klinkt dan voller, meer grommen dan huilen. Maar ook dat is een kwestie van smaak.

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 30 aug 2014, 13:26

Zowel diesel als benzine ruikt heerlijk. :hot:

DieselPower

Bericht door DieselPower » 30 aug 2014, 14:01

Robin schreef:

Die heb ik zelf hier als eerste gepost. De standaard 335i is (was) sneller dan de standaard 335d inderdaad. Maar het verschil tussen een standaard en een tuned 335d is gigantisch. Dit ligt voor een groot deel aan de automaat. Af fabriek is deze zo afgesteld dat deze bij acceleratie meer 'slipt'. Dat spaart banden. Als je alleen al een automaat remap doet dan gaat je 0-100 snelheid van 6.2 naar 5.5 seconden. En je bankrekening gaat dan procentueel evenredig naar beneden :?

Als ik mij niet vergis is de huidige 335d F30 sneller dan de huidige 335i. 4.8 seconden versus 5.5 seconden op sprintje 0-100.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 14:32

DieselPower schreef:
Robin schreef:

Die heb ik zelf hier als eerste gepost. De standaard 335i is (was) sneller dan de standaard 335d inderdaad. Maar het verschil tussen een standaard en een tuned 335d is gigantisch. Dit ligt voor een groot deel aan de automaat. Af fabriek is deze zo afgesteld dat deze bij acceleratie meer 'slipt'. Dat spaart banden. Als je alleen al een automaat remap doet dan gaat je 0-100 snelheid van 6.2 naar 5.5 seconden. En je bankrekening gaat dan procentueel evenredig naar beneden :?

Als ik mij niet vergis is de huidige 335d F30 sneller dan de huidige 335i. 4.8 seconden versus 5.5 seconden op sprintje 0-100.
Volgens mij gaat 'n 335i F30(ik heb er 1 gehad) in 21s naar de 200, een F30 335d weet ik niet, maar als ie a) zwaarder is en b) meer of minder pk's heeft dan de 335i(dat weet ik niet) is ie sneller of trager dan de 335i:)

Als 't verschil tussen 'n standaard 335d en 'n getunede gigantisch is, wat dacht je dan van 'n 335i tunen?:)

Dat houdt niet met 100pk op. (N54 blok)D'r rijden er rond met 500/600 zelfs 700pk... Maar die zullen inderdaad naar de 200 wel bij te houden zijn door je 335d. :D

Edit: Mijn N54 is standaard buiten de N55 midpipe en ik vind 'm na bijna 2 jaar nog steeds fel en snel.Tuning is wel leuk, maar zie 't nut niet omdat ie al explosief genoeg is af fabriek. Dat ik weet dat 't kan is geinig, maar hij is vlot zat, al moet ik op de snelweg blijkbaar geen getunede 335d tegenkomen, dat is me in deze draad wel duidelijk geworden...

PD power

Bericht door PD power » 30 aug 2014, 14:46

Afbeelding

Hou hem maar even langs de meetlat ......... :blackeye:

Luco

Bericht door Luco » 30 aug 2014, 14:51

Robin, je gedraagt je als een kleutertje.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 14:53

Luco schreef:Robin, je gedraagt je als een kleutertje.
??

Neem me niet kwalijk, wat doe ik fout? Ik meld gewoon hoe 't zit. En 'n getunede 335d is erg snel snap ik ook.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 14:56

Maar even 'n vraag aan de geleerden(geen sarcasme) : All other things being equal zal 'n kar met meer pk's toch altijd sneller zijn dan één met minder? Diesel /benzine is me om 't even. 335i 306pk vs 335d 286pk, hoe duidelijk is 't dan?

En als we de één gaan tunen de ander dan toch ook?
Of zie ik hier iets over 't hoofd?

Luco

Bericht door Luco » 30 aug 2014, 14:58

Je blijft drammen

Ik kan me een topic over een zeker 1M voor me halen waarin wat mensen kritiek hadden op de auto/motor enz enz.
Je ging compleet over de zeik (understatement)
Je doet nu precies hetzelfde, je gaat op een bepaald persoon lijken, alles zeggen over anderen, maar ow wee als een ander wat over jouw zegt.

Luco

Bericht door Luco » 30 aug 2014, 15:00

Robin schreef:Maar even 'n vraag aan de geleerden(geen sarcasme) : All other things being equal zal 'n kar met meer pk's toch altijd sneller zijn dan één met minder? Diesel /benzine is me om 't even. 335i 306pk vs 335d 286pk, hoe duidelijk is 't dan?

Het gaat om alle factoren samen, pk/toeren/koppel en versnellinsbakverhoudingen.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 15:00

Luco schreef:Je blijft drammen

Ik kan me een topic over een zeker 1M voor me halen waarin wat mensen kritiek hadden op de auto/motor enz enz.
Je ging compleet over de zeik (understatement)
Je doet nu precies hetzelfde, je gaat op een bepaald persoon lijken, alles zeggen over anderen, maar ow wee als een ander wat over jouw zegt.
Ben ik me niet bewust van. Sorry. Waar dram ik?
Over wie zeg ik wat? Ik vergelijk auto's, meer niet.

Maar ok, het zal wel.

Robin

Bericht door Robin » 30 aug 2014, 15:10

Luco schreef:
Robin schreef:Maar even 'n vraag aan de geleerden(geen sarcasme) : All other things being equal zal 'n kar met meer pk's toch altijd sneller zijn dan één met minder? Diesel /benzine is me om 't even. 335i 306pk vs 335d 286pk, hoe duidelijk is 't dan?

Het gaat om alle factoren samen, pk/toeren/koppel en versnellinsbakverhoudingen.
Ja zover waren we al.

Plaats reactie