E30 M3 occasion topic
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
zag ik laatst, zal best lopen
is dat dash nu ook alcantara? ziet er wel mooi/apart uit.
een originele Hartge H36-24/ of H35 lijkt me ook wel gaaf.

is dat dash nu ook alcantara? ziet er wel mooi/apart uit.
een originele Hartge H36-24/ of H35 lijkt me ook wel gaaf.
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: E30 M3 occassion topic
Mwoah, als ik het zo heel kort bekijk staat de CSL nu bij de Beier met dezelfde prijs als Leitner en de GTS zelfs voor minder bij Leitner dan deze bij de Beier stond, dus zo extreem is het niet altijd, dat gaat lastig in de markt. Incidenteel een klappertje geloof ik wel, maar neemt hij dan ook alle risico voor (als persoon zo zeker wist van meer waard, waarom keek hij toen niet verder, in mijn ogen omdat hij toen al dacht het plafond te krijgen....)Andre schreef:Schoorsteen moet wel roken. En wat denk je waar ze die auto s voor hebben ingekocht echt niet voor de hoofdprijs. En vaak staan ze nog in consignatie ook.
Mooi voorbeeld is die blauwe sport quatrro. Daar heb ik ooit nog in gereden die was van een kennis van mij. Die man had er ooit 70.000 euro voor betaald. Die verkoopt hem met 5000 winst. En uiteindelijk verkoopt leitner hem voor 275000 euro.
Het is gewoon heel knap dat Leitner de klanten heeft die zo los aan het geld zitten. Hij kan gewoon elke prijs op een auto zetten en vind er dan ook nog een klant voor.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E30 M3 occassion topic
Ik heb wel eens gehoord dat bijna alles in consignatie staat. Hij kent veel mensen met centjes en die zetten gewoon wat van hun collectie bij hem neer. Verkoopt ie het is het leuk anders gaat het weer terug.Andre schreef:En vaak staan ze nog in consignatie ook.
Kan ook bijna niet anders want dan zou ie voor miljoenen aan voorraad hebben. Zou kunnen hoor maar dat betwijfel ik. Voorraad is dood geld en dan zijn miljoenen wel opeens heel erg veel centjes.
Maar de hele manier van werken, adverteren, social media etc etc daar kunnen veel bedrijven wat van leren hoor. Wat dat doet ie zeker heel erg goed.
-
OnlineWill F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: E30 M3 occassion topic
Sterker nog volgens mij staat er wat spul van enkele prominente DF'ers.Martin van der Zwaard schreef:Ik heb wel eens gehoord dat bijna alles in consignatie staat. Hij kent veel mensen met centjes en die zetten gewoon wat van hun collectie bij hem neer. Verkoopt ie het is het leuk anders gaat het weer terug.Andre schreef:En vaak staan ze nog in consignatie ook.
Kan ook bijna niet anders want dan zou ie voor miljoenen aan voorraad hebben. Zou kunnen hoor maar dat betwijfel ik. Voorraad is dood geld en dan zijn miljoenen wel opeens heel erg veel centjes.
Maar de hele manier van werken, adverteren, social media etc etc daar kunnen veel bedrijven wat van leren hoor. Wat dat doet ie zeker heel erg goed.
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: E30 M3 occassion topic
Mede dankzij ene D.L. uit Alkmaar denken ze nu allemaal dat het goud is wat ze in handen hebben.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 41758.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 84596.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, vragen is 1, het krijgen is 2.

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 41758.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... 84596.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar ja, vragen is 1, het krijgen is 2.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
holy moly, das zo'n 440.000,- ouderwetse guldens, bijna een half miljoen



- matthyssie
- Berichten: 6219
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
-
OnlineMParallel
- Berichten: 8731
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: E30 M3 occassion topic
matthyssie schreef:


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
ook leuk, e30 touring met M3 3.0 motor
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as" onclick="window.open(this.href);return false;



http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... c=st|sr,as" onclick="window.open(this.href);return false;
Verkoopprijs:
€ 8.000,-
Carrosserie: Stationwagen
Kilometerstand: 110.000 km
Bouwjaar 01/1991
Vermogen: 210 kW (286 pk)
Brandstof: Benzine
APK (keuring): 03/2010
Kleur: Rood
Kenteken: zb13tl
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
en deze lijkt leuk geprijsd als hetw at aparts is, oke 170k gelopen, maar die rode kop is dat niet een speciale versie?
alhoewel er wel wat aan veranderd is...
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;

alhoewel er wel wat aan veranderd is...
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
deze ook,
is die 96.000 in km of miles...
zit ook een stuurtje in van een speciale versie? is dat ook nadien of is dat een speciale versie
http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;


hebben die zo'n kop of is dat nadien gedaan...BMW M3 USA VERSION
is die 96.000 in km of miles...
zit ook een stuurtje in van een speciale versie? is dat ook nadien of is dat een speciale versie

http://www.autoscout24.nl/Details.aspx? ... asrc=st|as" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 M3 occassion topic
Alleen de limited editions (Evo's, Cecotto, Ravalgia etc) hebben een andere kleur kop. De rest origineel zwart. De witte heeft een rode kop dus is later eens gespoten. Alleen een rode Cecotto heeft een rode cilinderkop.
Die rode heeft een Evo 2 kleurige cilinder kop maar is geen Evo 2, dus ook later gespoten. Echter zijn ze de airbox vergeten in dezelfde kleurstelling te spuiten. Stuur is Mtech II die in de latere modellen geleverd werden.
Die rode heeft een Evo 2 kleurige cilinder kop maar is geen Evo 2, dus ook later gespoten. Echter zijn ze de airbox vergeten in dezelfde kleurstelling te spuiten. Stuur is Mtech II die in de latere modellen geleverd werden.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E30 M3 occassion topic
Dat rode blok kan ook een motor uit een andere M3 zijn. Niet matching numbers zeg maar.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
weet niet wat ze qua US uitvoeringen hebben?
maar je moet dus wel goed weten wat je koopt als je tenminste wat aparts zoekt of origineels
in elk geval wel leuk/interessant om te zien als die verschillende zaken.
maar je moet dus wel goed weten wat je koopt als je tenminste wat aparts zoekt of origineels

in elk geval wel leuk/interessant om te zien als die verschillende zaken.
-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: E30 M3 occassion topic
Hier ook maar even.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
wat klinkt die E30 stoer
die andere


die andere


-
- Berichten: 55082
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: E30 M3 occassion topic
75% sper en slicks. 370pk bij 8750rpm, 1087 kg vollgetankt.
Je ziet hoe mooi die balans is. Je 'voelt' vanaf je bureaustoel ongeveer het onder en overstuur, echt skitterend.
Een paar weken geleden las ik ergens dat men bij //M toen voor 'n 2.3 en later 2.5 4 ipv 6 cylinder koos (concurrent Benz met de 2.3-16 was ook 'n 4 pitter), niet alleen voor minder massa voorin, maar ook omdat de krukas van een 4 cyl korter is dan de 6 uit de 325i (doh) zodat je met minder kans op mankementen(breken krukas bijv ) het toerental hoger kon maken(= meer pk's ) Dit gaat dan minder om de straatversies, maar meer om jankers uit Gr A en DTM natuurlijk.
Je ziet hoe mooi die balans is. Je 'voelt' vanaf je bureaustoel ongeveer het onder en overstuur, echt skitterend.
Een paar weken geleden las ik ergens dat men bij //M toen voor 'n 2.3 en later 2.5 4 ipv 6 cylinder koos (concurrent Benz met de 2.3-16 was ook 'n 4 pitter), niet alleen voor minder massa voorin, maar ook omdat de krukas van een 4 cyl korter is dan de 6 uit de 325i (doh) zodat je met minder kans op mankementen(breken krukas bijv ) het toerental hoger kon maken(= meer pk's ) Dit gaat dan minder om de straatversies, maar meer om jankers uit Gr A en DTM natuurlijk.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E30 M3 occassion topic
Geweldige tijd. Helaas heb ik die niet meegemaakt......... 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E30 M3 occassion topic
Dat geluid van die E30.....er is toch maar verdomd weinig wat nog beter klinkt dan dat!!



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
Ik denk dat deze M3 ook wel heel lekker zal klinken ala die uit het filmpje misschien?





http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
EZ 02/1987
1.900 km
Benzin
243 kW (330 PS)
-Zelle von Hermann Motorsport mit doppeltem Kreuz hinten, Abstützung auf die Dome vorne und hinten
-Leichte Kotflügel, Stoßstangen , hinten und vorne breiter. EVO-3 Spoiler vorne u.hinten, ohne Schiebedach.
-2,5er Flachschiebermotor, Trijekt Motorsteuergerät, 8-Einspritzdüsen, Mahle-Schmiedekolben,original 2,5er Block (bearbeitet), Schmiedepleuel, Ventiltrieb standfest>9500 1/min, Zylinderkopf entspricht `92er DM Baustand, CFK-Airbox, 140mm Sachs Sintermetallkupplung mit leichter Schwungscheibe (<3kg), 4PK Flachriemen, Einzelzündspulen, elektrische Wasserpumpe, Gesamtlaufzeit <5h
-Original BMW Auspuffanlage mit original 4in1 Krümmer, Baustand DM´92
-großer Öl undWasserkühler
-Porsche 993turbo Bremse Vorderachse 322x32, hinten Boxster S mit 310x25mm Bremsscheiben
-4-Kanal ABS
-Recaro SPG mit Schroth 4-Punkt Gurte /OMP geschüsseltes Lenkrad
-CFK-Amaturenbrett mit AIM MXL –Display/ Cfk Türverkleidungen
-KW ClubsportV2 Fahrwerk, Uniballdomlager
-Hinterachse komplett einstellbar (Uniball)
-Hinterachsgetriebe mit 45% Sperre 3,73er Übersetzung und Z3M Deckel
(3,91er Übersetzung und 60/45% Sperrkörper (neu) vorhanden)
-HR-Stabis verstellbar mit Uniball Pendelstützen
-Makrolon Seitenscheiben mit Schiebefenster
-elektrischeServopumpe mit kurzem e36 Lenkgetriebe
-BMW Schwarz2
-BBS CH 8,5x17 et13
-nehme evtl. e46 M3 2-Türer oder 1M in Zahlung
Viele weitere Teile vorhanden. Kompletter S14 Motor, Motorteile,, Zylinderköpfe, Flachschieber usw.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... ORT&noec=1" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tomj
- Berichten: 773
- Lid geworden op: 23 sep 2011, 17:41
- Locatie: Sint-Truiden
Re: E30 M3 occassion topic
jammie 

- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E30 M3 occassion topic
Dat is een duur blokje! 

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: E30 M3 occassion topic
geen idee over zo'n blokje, ik ken het niet maar zal zo tussen de 25<>35k zijn schat ik zo?
schijnt wel heel duur te zijn, heel lang geleden wel eens gevraagd aan van heek wat het bv kost om zo'n e30 m3 blok te tunen, dacht als je iets van 280 wou dan was het iets van 15k oid en als je rond die 330 wilde werd het ineens iets van 25 ofzo, kan het me niet meer zo herinneren, was al heel wat jaren terug.
nu is dit dan ook nog eens een speciaal blok zo schijnt, dus zal flink in de papieren lopen.
9.500rpm standfest
zo'n kar helemaal zo na 'laten' bouwen bij een specialist zal helemaal
zijn denk 
schijnt wel heel duur te zijn, heel lang geleden wel eens gevraagd aan van heek wat het bv kost om zo'n e30 m3 blok te tunen, dacht als je iets van 280 wou dan was het iets van 15k oid en als je rond die 330 wilde werd het ineens iets van 25 ofzo, kan het me niet meer zo herinneren, was al heel wat jaren terug.
nu is dit dan ook nog eens een speciaal blok zo schijnt, dus zal flink in de papieren lopen.
9.500rpm standfest

zo'n kar helemaal zo na 'laten' bouwen bij een specialist zal helemaal


-
OnlineWill F.
- Berichten: 2347
- Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09
Re: E30 M3 occassion topic
Waren dat misschien guldens Renee?