Graag evaringen met flatrun banden
- alt
- Berichten: 3016
- Lid geworden op: 02 mei 2010, 19:31
Graag evaringen met flatrun banden
Na vandaag wat mensen gesproken te hebben over de trillingsproblemen van de Tesla, werd mij verteld dat het misschien door de flatrun banden.
De flatruns hebben carbon wangen, wat de Tesla nog al stug maakt & daardoor iets minder raakvlak op de weg zou kunnen maken dan normale banden.
Wat de remweg zou kunnen beïnvloeden, maar ook het profiel wat contact met de weg.
Omdat het wegcontact minder is, kan het profiel van de flatruns meer bewegen, waardoor je het gevoel hebt de flatruns zijn cuppen.
De banden van de Tesla zijn, Good Year eagle r.sa banden.
Graag uw gewaardeerde mening.j
De flatruns hebben carbon wangen, wat de Tesla nog al stug maakt & daardoor iets minder raakvlak op de weg zou kunnen maken dan normale banden.
Wat de remweg zou kunnen beïnvloeden, maar ook het profiel wat contact met de weg.
Omdat het wegcontact minder is, kan het profiel van de flatruns meer bewegen, waardoor je het gevoel hebt de flatruns zijn cuppen.
De banden van de Tesla zijn, Good Year eagle r.sa banden.
Graag uw gewaardeerde mening.j
-
OnlineEvdP
- Berichten: 6747
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Runflats onder de 130i, ik vond het helemaal niets. Nu is het onderstel al aan de harde kant maar runflats geven ook niet mee. Doe mij maar normale banden. Zowel qua prijs als qua comfort.
- MarkS
- Berichten: 2904
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Runflats onder de F10 LCI, geen problemen mee.
- Milka
- Berichten: 1018
- Lid geworden op: 26 jul 2011, 12:24
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Runflats onder 120d cabrio met M onderstel
Wat een drama banden, veel te hard.
Zo op de snelweg geen probleem, maar wanneer je even bochtjes wil rijden
niet eens absurd hard, verschrikkelijke banden.
Opgereden en daarna overgestapt op reguliere band
voor mij een wereld van verschil.
Wat een drama banden, veel te hard.
Zo op de snelweg geen probleem, maar wanneer je even bochtjes wil rijden
niet eens absurd hard, verschrikkelijke banden.
Opgereden en daarna overgestapt op reguliere band
voor mij een wereld van verschil.
- Roy RS
- Berichten: 5040
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Graag evaringen met flatrun banden
runflat is niks als je sportief wilt rijden, ik ken de ins en outs niet, maar bij de viper worden ze altijd gewisseld voor normale banden omdat bij hard aanremmen de grip niet afdoende is en bij flink sturen ook niet.
- veejay
- Berichten: 2030
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Ben tevreden over de Pirelli Cinturato P7 RFT onder mijn f30 328. Heb er 2 weken terug weer 2 nieuwe onder laten zetten.
- JoostSchouten
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: 16 mar 2009, 13:56
- Locatie: Waalwijk
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Onder mijn 130i vond ik het ook een ramp, veel te hard/stug!
Inmiddels aan m'n tweede set non-RFT's en wil echt nooit meer terug.
Denk alleen wel dat het heel veel aan je onderstel ligt, 130i met M onderstel is sowieso al heel stug, dan kun je met je banden nog wat comfort terugwinnen.
Inmiddels aan m'n tweede set non-RFT's en wil echt nooit meer terug.
Denk alleen wel dat het heel veel aan je onderstel ligt, 130i met M onderstel is sowieso al heel stug, dan kun je met je banden nog wat comfort terugwinnen.
- Knot
- Berichten: 40240
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Ik vind het op de E91 ook aan de stugge kant maar kreeg pas wel de tip ze eronder te houden.
Je vrouw/vriendin zal stranden met een lekker band en zo'n whatsappende figuur zal een stukje vluchtstrook/parkeervak meenemen....
Je vrouw/vriendin zal stranden met een lekker band en zo'n whatsappende figuur zal een stukje vluchtstrook/parkeervak meenemen....
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Als je wat grotere velgen neemt met meer laag profiel banden kan je best een heel eind doorrijden met een lekke band, ja de band gaat naar de kloten en als je pech hebt misschien je velg...Knot schreef:Ik vind het op de E91 ook aan de stugge kant maar kreeg pas wel de tip ze eronder te houden.
Je vrouw/vriendin zal stranden met een lekker band en zo'n whatsappende figuur zal een stukje vluchtstrook/parkeervak meenemen....
maar een velg hoeft niet duur te zijn en de band was toch al lek, dus voor een veilig gevoel, snelheid wat aanpassen en rustig door rijden tot je op een veilige locatie kan staan.
-
- Berichten: 837
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 00:12
- Locatie: Amsterdam
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Onder een E87 118d en E90 320i allebei geen goede ervaring mee. Te hard en met normale banden duidelijk beter.
- Flamman
- Berichten: 426
- Lid geworden op: 02 nov 2011, 19:27
- Locatie: Carrera T, e36 M3 sedan, e90 330d, e36 323ti
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Knot schreef:
Je vrouw/vriendin zal stranden met een lekker band en zo'n whatsappende figuur zal een stukje vluchtstrook/parkeervak meenemen....
Als het je om deze vorm van veiligheid gaat ben je wel laat aan runflats begonnen ....

Back on topic:
Slechte ervaring met runflat op de 130i, ook hier te hard icm met M-sport onderstel.
Ook oneffenheden tijdens een bocht absorberen de runflats niet waardoor je iets opzij schuift.
Rijdt nu op 18" non runflat en dat bevalt prima.
Ik denk wel dat deze problemen bij de huidige modellen minder spelen omdat deze nieuwe onderstellen meer comfort bieden.
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Graag evaringen met flatrun banden
120d, m-sport onderstel, 17" velgen
Rij ook met runflats, maar vind ze te stug.
Nog de Bridgestone S001 RFT laatste generatie runflat band geprobeerd, in de hoop dat met alle ontwikkelingen de banden comfortabeler waren geworden, maar helaas.
Achter al overgestapt op normale Bridgestone S001 en voorkant ook zo spoedig mogelijk.
Tis niet dat het zonder runflats comfortabel wordt, maar het klappert een stuk minder.
De Bridgestone hebben wel redelijk stijve wangen, dus het zou nog comfortabeler kunnen.
Echt compleet belachelijk; lijfspreuk 'freude am fahren' en dan met droge ogen auto's afleveren op runflats.

Rij ook met runflats, maar vind ze te stug.
Nog de Bridgestone S001 RFT laatste generatie runflat band geprobeerd, in de hoop dat met alle ontwikkelingen de banden comfortabeler waren geworden, maar helaas.
Achter al overgestapt op normale Bridgestone S001 en voorkant ook zo spoedig mogelijk.
Tis niet dat het zonder runflats comfortabel wordt, maar het klappert een stuk minder.
De Bridgestone hebben wel redelijk stijve wangen, dus het zou nog comfortabeler kunnen.
Echt compleet belachelijk; lijfspreuk 'freude am fahren' en dan met droge ogen auto's afleveren op runflats.

-
- Berichten: 46
- Lid geworden op: 20 aug 2014, 20:35
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Michelin pilot sport 2 RF 18" op de 335d bevalt mij prima, elke 6 maanden een nieuw setje. Dat harde is toch een kwestie van minder lucht erin 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten