Graag evaringen met flatrun banden
- alt
Graag evaringen met flatrun banden
Na vandaag wat mensen gesproken te hebben over de trillingsproblemen van de Tesla, werd mij verteld dat het misschien door de flatrun banden.
De flatruns hebben carbon wangen, wat de Tesla nog al stug maakt & daardoor iets minder raakvlak op de weg zou kunnen maken dan normale banden.
Wat de remweg zou kunnen beïnvloeden, maar ook het profiel wat contact met de weg.
Omdat het wegcontact minder is, kan het profiel van de flatruns meer bewegen, waardoor je het gevoel hebt de flatruns zijn cuppen.
De banden van de Tesla zijn, Good Year eagle r.sa banden.
Graag uw gewaardeerde mening.j
De flatruns hebben carbon wangen, wat de Tesla nog al stug maakt & daardoor iets minder raakvlak op de weg zou kunnen maken dan normale banden.
Wat de remweg zou kunnen beïnvloeden, maar ook het profiel wat contact met de weg.
Omdat het wegcontact minder is, kan het profiel van de flatruns meer bewegen, waardoor je het gevoel hebt de flatruns zijn cuppen.
De banden van de Tesla zijn, Good Year eagle r.sa banden.
Graag uw gewaardeerde mening.j
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Re: Graag evaringen met flatrun banden
Runflats onder de 130i, ik vond het helemaal niets. Nu is het onderstel al aan de harde kant maar runflats geven ook niet mee. Doe mij maar normale banden. Zowel qua prijs als qua comfort.
- MarkS
Runflats onder de F10 LCI, geen problemen mee.
- Milka
Runflats onder 120d cabrio met M onderstel
Wat een drama banden, veel te hard.
Zo op de snelweg geen probleem, maar wanneer je even bochtjes wil rijden
niet eens absurd hard, verschrikkelijke banden.
Opgereden en daarna overgestapt op reguliere band
voor mij een wereld van verschil.
Wat een drama banden, veel te hard.
Zo op de snelweg geen probleem, maar wanneer je even bochtjes wil rijden
niet eens absurd hard, verschrikkelijke banden.
Opgereden en daarna overgestapt op reguliere band
voor mij een wereld van verschil.
- Roy RS
runflat is niks als je sportief wilt rijden, ik ken de ins en outs niet, maar bij de viper worden ze altijd gewisseld voor normale banden omdat bij hard aanremmen de grip niet afdoende is en bij flink sturen ook niet.
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Ben tevreden over de Pirelli Cinturato P7 RFT onder mijn f30 328. Heb er 2 weken terug weer 2 nieuwe onder laten zetten.
- JoostSchouten
Onder mijn 130i vond ik het ook een ramp, veel te hard/stug!
Inmiddels aan m'n tweede set non-RFT's en wil echt nooit meer terug.
Denk alleen wel dat het heel veel aan je onderstel ligt, 130i met M onderstel is sowieso al heel stug, dan kun je met je banden nog wat comfort terugwinnen.
Inmiddels aan m'n tweede set non-RFT's en wil echt nooit meer terug.
Denk alleen wel dat het heel veel aan je onderstel ligt, 130i met M onderstel is sowieso al heel stug, dan kun je met je banden nog wat comfort terugwinnen.
- Knot
Ik vind het op de E91 ook aan de stugge kant maar kreeg pas wel de tip ze eronder te houden.
Je vrouw/vriendin zal stranden met een lekker band en zo'n whatsappende figuur zal een stukje vluchtstrook/parkeervak meenemen....
Je vrouw/vriendin zal stranden met een lekker band en zo'n whatsappende figuur zal een stukje vluchtstrook/parkeervak meenemen....
- GTRene
Als je wat grotere velgen neemt met meer laag profiel banden kan je best een heel eind doorrijden met een lekke band, ja de band gaat naar de kloten en als je pech hebt misschien je velg...Knot schreef:Ik vind het op de E91 ook aan de stugge kant maar kreeg pas wel de tip ze eronder te houden.
maar een velg hoeft niet duur te zijn en de band was toch al lek, dus voor een veilig gevoel, snelheid wat aanpassen en rustig door rijden tot je op een veilige locatie kan staan.
-
Onder een E87 118d en E90 320i allebei geen goede ervaring mee. Te hard en met normale banden duidelijk beter.
- Flamman
Knot schreef:
Als het je om deze vorm van veiligheid gaat ben je wel laat aan runflats begonnen ....

Back on topic:
Slechte ervaring met runflat op de 130i, ook hier te hard icm met M-sport onderstel.
Ook oneffenheden tijdens een bocht absorberen de runflats niet waardoor je iets opzij schuift.
Rijdt nu op 18" non runflat en dat bevalt prima.
Ik denk wel dat deze problemen bij de huidige modellen minder spelen omdat deze nieuwe onderstellen meer comfort bieden.
- Marsnel
- Auto: Civic B18c | E91 335D
120d, m-sport onderstel, 17" velgen
Rij ook met runflats, maar vind ze te stug.
Nog de Bridgestone S001 RFT laatste generatie runflat band geprobeerd, in de hoop dat met alle ontwikkelingen de banden comfortabeler waren geworden, maar helaas.
Achter al overgestapt op normale Bridgestone S001 en voorkant ook zo spoedig mogelijk.
Tis niet dat het zonder runflats comfortabel wordt, maar het klappert een stuk minder.
De Bridgestone hebben wel redelijk stijve wangen, dus het zou nog comfortabeler kunnen.
Echt compleet belachelijk; lijfspreuk 'freude am fahren' en dan met droge ogen auto's afleveren op runflats.

Rij ook met runflats, maar vind ze te stug.
Nog de Bridgestone S001 RFT laatste generatie runflat band geprobeerd, in de hoop dat met alle ontwikkelingen de banden comfortabeler waren geworden, maar helaas.
Achter al overgestapt op normale Bridgestone S001 en voorkant ook zo spoedig mogelijk.
Tis niet dat het zonder runflats comfortabel wordt, maar het klappert een stuk minder.
De Bridgestone hebben wel redelijk stijve wangen, dus het zou nog comfortabeler kunnen.
Echt compleet belachelijk; lijfspreuk 'freude am fahren' en dan met droge ogen auto's afleveren op runflats.

-
Michelin pilot sport 2 RF 18" op de 335d bevalt mij prima, elke 6 maanden een nieuw setje. Dat harde is toch een kwestie van minder lucht erin