Mooie discussie al heb ik 't idee dat dieselpower de draad wat kwijt is.
Een F10 M5 veegt zo ongelovelijk de vloer aan met 'n M550d , daar ga je van huilen. Behalve zeg maar vanuit stilstand heeft de M550d met z'n xdrive tractievoordeel.
100-200 vond ik niet impressive genoeg. Mijn benzinehok heeft op papier 40pk en 200Nm ofzo minder maar de diesel moet 't toch echt afleggen. Nu is dat wel appels met peren. Maar uiteindelijk doortrekkend zijn 't de aan de wielen afgegeven pk's die 't m doen.
Ik ben niet antidiesel, en zeker niet antikoppel (heb zelf ook 'n berg bij bijna stationair en 'n hele vlakke koppelkromme) , maar 2 goede voorbeelden denk ik:
Ik had 'n E46 330d. 390Nm. Ik dacht even 'n atmo benzine golf er al rijdend uit te trekken met m'n 390Nm en hij had 205pk (atmo) De Golf reed me langzaam voorbij:)
Dezelfde E46 330d vs een E46 M3 toendertijd 10 jaar terug op de Duitse autobahn. Hij voor mee en de weg werd leeg. Ik voluit doortrekkend met m'n 184pk. M3 was na 10 sec 'n stipje aan de horizon. Terwijl toen ik diezelfde M3 had ik 'm vaak wat tam onderin etc vond tov de 330d /Audi S3 turbo. Schijn bedriegt als je maar doortrekt.
Er wegen in deze onzinvergelijking en in deze draad meer factoren mee wat hier al door anderen worden vermeld.
De 507pk V10 M5 maakt wel zó gehakt van de M550d als we 't hebben tussen 50-250. Daar ga je ook weer van janken:)
Nogmaals veel koppel is heerlijk. Vertel mij wat.

Veel pks nog even wat belangrijker om sneller te gaan.
Het toerenverhaal. De vorig jaar F1 2.4 V8en die 18000 mogen draaien(was 19000 toch maar FIA had restricties?) hebben 'n kippekoppel van 280/300Nm ofzo? En toch trekken ze er bij 'n Audi R8 (?)TDI LM racer uit tot zeker 280Kmh. Natuurlijk spelen hierbij ook weer andere factoren mee:)