3-deurs en de kleine
-
3-deurs en de kleine
Vraag aan de pappa's
Nu de 330i weg is ben ik aan het kijken naar een leuke E87. Het vinden van een mooi model met de juiste opties valt nog niet mee in mijn budget. Nu ben ik een E81 3 deurs tegengekomen die helemaal perfect is. Geen probleem ware het niet dat ik bezig ben met een kleine Wimo.
Als ik op internet ga zoeken naar ervaringen van mensen met een coupe i.c.m. kleine kinderen is men het wel eens, NIET doen. In hoeverre is het echt een drama? De kleine moet uiteraard in de maxicosi en kan helaas niet voorin (geen uitschakelbare AB) Wat zijn jullie ervaringen? Is het echt zo'n drama?
Moet wel even vermelden dat we ook een A3SB hebben waar 90% van de prive ritten in worden gemaakt. Maar dan nog ben je al snel 3/4 keer per week met de kleine op pad.
Nu de 330i weg is ben ik aan het kijken naar een leuke E87. Het vinden van een mooi model met de juiste opties valt nog niet mee in mijn budget. Nu ben ik een E81 3 deurs tegengekomen die helemaal perfect is. Geen probleem ware het niet dat ik bezig ben met een kleine Wimo.
Als ik op internet ga zoeken naar ervaringen van mensen met een coupe i.c.m. kleine kinderen is men het wel eens, NIET doen. In hoeverre is het echt een drama? De kleine moet uiteraard in de maxicosi en kan helaas niet voorin (geen uitschakelbare AB) Wat zijn jullie ervaringen? Is het echt zo'n drama?
Moet wel even vermelden dat we ook een A3SB hebben waar 90% van de prive ritten in worden gemaakt. Maar dan nog ben je al snel 3/4 keer per week met de kleine op pad.
- Tristan
Re: 3-deurs en de kleine
Ik zou als je voor een 1-serie gaat voor eventueel een kleine zeker een 5-drs nemen. Ik had ooit een 3-drs 1-serie en daar kom je lastig achterin. Dus slecht voor je rug als je straks een kleine + Maxi Cosi erin/uit moet tillen. Wij hebben nu een 130i 5-drs en die extra deuren zijn heel handig.
- Niels
- Auto: Prius+
Het wil best, zeker als de deuren wat groter zijn maar echt ideaal is het niet. Voor de vrouw zou ik niet doen maar voor mezelf vind ik het geen probleem (E46 cabrio en ook ervaring met een Lupo/Arosa).
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Ik heb voor de vrouw pas een Twingo gekocht (dus 3drs) toen de kleine in de kinderstoel Maxicosi kon. Dan is het opzich nog te doen, maar ideaal is het niet. Dat blijft een 5 drs.
Vind persoonlijk de 5 drs ook mooier.
Vind persoonlijk de 5 drs ook mooier.
- Tristan
Probleem is dat de stoelen van de 1-serie 3drs niet zo ver naar voren gaan. Dus het gat tussen de voorstoel en de achterbank is vrij krap.
-
Verdorie, precies hetgeen ik niet wilde horen 

- Fernando
Eigenlijk wat Niels zegt, het lukt allemaal wel maar het is gewoon behelpen en voor mdv zal het allemaal nog wat lastiger zijn. Nu je nog de keuze hebt gewoon een 5-drs dat bespaart een hoop frustratie en rugklachten... (had een E46 compact toendertijd)
-
3DRS is gewoon altijd kut met peren met een maxicosi.
De deuren zijn te lang, dus kan je nergens fatsoenlijk je deur ver genoeg open doen om je kleine in te laden.
De ruimte om die lompe maxi cosi erdoor te gooien is te klein om je rug niet te breken.......
Zoiets...
De deuren zijn te lang, dus kan je nergens fatsoenlijk je deur ver genoeg open doen om je kleine in te laden.
De ruimte om die lompe maxi cosi erdoor te gooien is te klein om je rug niet te breken.......
Zoiets...
- Knot
Blijft altijd klooien... ik zou het niet doen, altijd sedan of 5deurs, liefst station/touring/avant.
-
Zeker niet doen. Heb destijds ook mijn 130i 3-deurs verkocht toen wij een tweeling kregen.
Als wij 1 kleintje hadden gekregen, dan had ik het geprobeerd. Maar puur omdat de auto briljant was en ik hem al had. Als je nog aan moet gaan schaffen, altijd een 5-deurs.
5-deurs is een must. Een grote auto zeker niet. Iedereen zeurt altijd over het formaat en het aantal spullen dat je mee moet nemen. Ik vind dat enorm meevallen. een 1-serie voldoet prima, zelfs met 2 kiddos. Alleen op vakantie een box op het dak, verder nooit problemen.
Als wij 1 kleintje hadden gekregen, dan had ik het geprobeerd. Maar puur omdat de auto briljant was en ik hem al had. Als je nog aan moet gaan schaffen, altijd een 5-deurs.
5-deurs is een must. Een grote auto zeker niet. Iedereen zeurt altijd over het formaat en het aantal spullen dat je mee moet nemen. Ik vind dat enorm meevallen. een 1-serie voldoet prima, zelfs met 2 kiddos. Alleen op vakantie een box op het dak, verder nooit problemen.
-
Duidelijk, helaas dan. Het ging om deze wagen:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Kon voor 11k weg...
Nu op zoek naar een 118/120 , 5 deurs
, met stuurbediening, navi, cruise en full climate uit 2007+. En als het even kan nog met M-pakket en sportstoelen. Dat icm een budget van 13-14k valt niet mee. Dealers vragen de hoofdprijs dus ik zit vast aan particulieren.
Heb deze nog gevonden, mist wel de navi & cruise maar wel een prachtige kleur.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... -118i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze mag voor 12.5k weg..
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Kon voor 11k weg...
Nu op zoek naar een 118/120 , 5 deurs

Heb deze nog gevonden, mist wel de navi & cruise maar wel een prachtige kleur.
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... -118i.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze mag voor 12.5k weg..
- Tristan
Mooi ding en voor 12,5K een leuke prijs. Zonder CC is wel jammer idd.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Tja, mijn eerste auto van de zaak was een Fiat Grande Punto. Een driedeurs omdat ik die mooier vond.
Toen hadden we een kleine dame (inmiddels een wat grotere dame). Ik heb er nooit problemen mee gehad om haar met maxicosi in de auto te krijgen.
Zou voor mij dus geen dealbreaker zijn, een driedeurs.

Zou voor mij dus geen dealbreaker zijn, een driedeurs.
- Tristan
@Wouter: Durft te wedden dat je makkelijk achterin komt in de Punto dan een 1-serie. Probleem is dat de stoel niet ver naar voren schuift en de leuning niet ver genoeg naar voren. Het lukt wel, maar je krijgt spijt dan je geen 5-drs hebt genomen als je straks 6-10 kg aan gewicht moet tillen.
- 2000USA
Ik riep vroeger ook als hardste: desnoods prop ik die kleine op de achterbank van een coupe!
Inmiddels wat ouder en wijzer....
Ben het eens met de voorgangers, met een maxicosy tussen de stoelen door en dan hannessen met gordels is geen pretje...
Overigens, nu ze wat groter is, en in een maxicosi Rodi XP zit, wil ze eigenlijk alleen nog maar voorin zitten, dus komt er voor moeders nu ook weer een 3-deurs voor terug (500 ipv Panda). Kan ook prima, en is ook geen noodzaak meer om achterin te zitten, omdat deze toch geen isofix heeft (de rodi dus). De eerdere maxicosi en kinderstoel had ik wel middels zo'n familyfix vastzitten, dat kan ik iedereen aanraden!
Inmiddels wat ouder en wijzer....
Ben het eens met de voorgangers, met een maxicosy tussen de stoelen door en dan hannessen met gordels is geen pretje...
Overigens, nu ze wat groter is, en in een maxicosi Rodi XP zit, wil ze eigenlijk alleen nog maar voorin zitten, dus komt er voor moeders nu ook weer een 3-deurs voor terug (500 ipv Panda). Kan ook prima, en is ook geen noodzaak meer om achterin te zitten, omdat deze toch geen isofix heeft (de rodi dus). De eerdere maxicosi en kinderstoel had ik wel middels zo'n familyfix vastzitten, dat kan ik iedereen aanraden!
- ///Joost
Ha, exact het probleem waar ik een half jaar geleden mee zat en wat toen ook hier uitvoerig is besproken.
Uiteindelijk uitgekomen op een A4 Avant en noooooooooooit spijt van gehad. Om het even of je een Audi zou nemen of een ander merk, de 5 deuren en de ruimte van een stationwagon zijn een verademing en ik zou nooit een coupe kiezen. Mijn vrouw zit meestal achterin als de kleine mee is, en het is allemaal zo veel makkelijker met passen en meten, en in- en uitstappen.
Ik was er vroeger ook zo een die rijplezier en looks zou verkiezen boven ALLES, maar daar ben ik toch op teruggekomen nu ik wat ouder (en verstandiger
) ben.
MC zit bij ons vast in een 2WayFix. ISOfix zat er niet in, maar heb ik zelf geinstalleerd met OEM beugels.
Uiteindelijk uitgekomen op een A4 Avant en noooooooooooit spijt van gehad. Om het even of je een Audi zou nemen of een ander merk, de 5 deuren en de ruimte van een stationwagon zijn een verademing en ik zou nooit een coupe kiezen. Mijn vrouw zit meestal achterin als de kleine mee is, en het is allemaal zo veel makkelijker met passen en meten, en in- en uitstappen.
Ik was er vroeger ook zo een die rijplezier en looks zou verkiezen boven ALLES, maar daar ben ik toch op teruggekomen nu ik wat ouder (en verstandiger

MC zit bij ons vast in een 2WayFix. ISOfix zat er niet in, maar heb ik zelf geinstalleerd met OEM beugels.
- Wout309t
- Auto: A4 40TFSI
Het gaat wel, maar je gaat zeker af en toe lelijke dingen zeggen. Verder is een 3-deurs natuurlijk meestal mooier, maar ik koop er nooit meer één. In alle opzichten is een 5-deurs veul handiger.
Dan heb ik het wel over auto's voor gezinsgebruik natuurlijk...
Dan heb ik het wel over auto's voor gezinsgebruik natuurlijk...
-
Zucht, als ik het kenteken van die blauwe door de check haal van NAP geeft ie dit aan:
Resultaat
De controle is afgerond. Hieronder ziet u welk oordeel wordt afgegeven bij de door u ingevulde tellerstand.
Tellerstand : 74.245 km
Oordeel : Onlogisch
Toelichting
De tellerstand van dit voertuig heeft van de RDW het oordeel 'onlogisch' gekregen. Een onlogische tellerstand wordt veroorzaakt door een trendbreuk, het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. In de reeks tellerstanden is op enig moment een tellerstand geregistreerd die lager is dan de stand daarvoor. De RDW baseert het oordeel 'onlogisch' alleen op metingen na 1 januari 2014.
Weglopen? Kan iemand de historie zien? 8-tzl-12
Resultaat
De controle is afgerond. Hieronder ziet u welk oordeel wordt afgegeven bij de door u ingevulde tellerstand.
Tellerstand : 74.245 km
Oordeel : Onlogisch
Toelichting
De tellerstand van dit voertuig heeft van de RDW het oordeel 'onlogisch' gekregen. Een onlogische tellerstand wordt veroorzaakt door een trendbreuk, het kan zijn dat de teller is teruggedraaid. In de reeks tellerstanden is op enig moment een tellerstand geregistreerd die lager is dan de stand daarvoor. De RDW baseert het oordeel 'onlogisch' alleen op metingen na 1 januari 2014.
Weglopen? Kan iemand de historie zien? 8-tzl-12
-
Die witte heeft een BPM bedrag van 10k. Origineel NL.
Die blauwe heeft een BPM bedrag van nog geen 1k. Gevalletje schade import?
De eigenaar heeft 'm zelf geimporteerd, dus laat t hem maar uit leggen.
Vaag verhaal? Auto dan laten staan.
Idem voor de kmstand, waar komt de auto vandaan en wat was de stand toen?
Die blauwe heeft een BPM bedrag van nog geen 1k. Gevalletje schade import?
De eigenaar heeft 'm zelf geimporteerd, dus laat t hem maar uit leggen.
Vaag verhaal? Auto dan laten staan.
Idem voor de kmstand, waar komt de auto vandaan en wat was de stand toen?
-
Nou, we gaan het zien. Kan voor de rest maar weinig vinden. Misschien toch voor het eerst een keer in DL shoppen? Of toch een 116i overwegen? Die staan er een stuk meer in nl in leuke uitvoeringen..
- Sander-E46
Scherp geprijsd en goede optiés!
http://www.vaartland.nl/occasion/67362- ... elgen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook wel een strakke
Scherp geprijsd en goede optiés!
http://www.vaartland.nl/occasion/67362- ... elgen.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Ook wel een strakke
-
Thx,naar ik zoek een handbak en 2007+ facelift 

-
116i? Nee.
Mn zus heeft er een. Niet vooruit te branden.
Ik heb een mooie a4 1.8tq te koop.....
Mn zus heeft er een. Niet vooruit te branden.
Ik heb een mooie a4 1.8tq te koop.....

-
Is dat een facelift? Sinds 2007 is het een 2.0. 

-
Deze voldoet een heel eind. Mist het m pakket en de stoelen etc, maar de rest van de opties zien er goed uit!
https://secure.cpcms.autoscout24.com/in ... 76&dgpge=1" onclick="window.open(this.href);return false;
https://secure.cpcms.autoscout24.com/in ... 76&dgpge=1" onclick="window.open(this.href);return false;