Hoe E90 kofferklep handmatig te openen.
-
Hoe E90 kofferklep handmatig te openen.
Goedendag,
De kofferklep van mijn E90 sedan gaat niet meer open met de afstandsbediening. Ik vermoed een draadbreuk in de bedrading van de kofferklep omdat hij het soms wel deed en soms niet. Momenteel gaat hij helemaal niet meer open en ik weet dus niet of er een methode is om de klep handmatig te openen. Het gaat om een sedan en ik kan nog wel de achterbank neerklappen door mijn hand door het skiluik te doen (is dat skiluik toch nog ergens goed voor..).
Op Internet vind ik dat het probleem vaker voorkomt en dat er vervangingssetjes zijn voor de kabelboom, maar niet hoe je de klep handmatig kan openen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten,
Rnd
De kofferklep van mijn E90 sedan gaat niet meer open met de afstandsbediening. Ik vermoed een draadbreuk in de bedrading van de kofferklep omdat hij het soms wel deed en soms niet. Momenteel gaat hij helemaal niet meer open en ik weet dus niet of er een methode is om de klep handmatig te openen. Het gaat om een sedan en ik kan nog wel de achterbank neerklappen door mijn hand door het skiluik te doen (is dat skiluik toch nog ergens goed voor..).
Op Internet vind ik dat het probleem vaker voorkomt en dat er vervangingssetjes zijn voor de kabelboom, maar niet hoe je de klep handmatig kan openen. Ik hoop dat iemand mij kan helpen.
Groeten,
Rnd
- Joy
Re: Hoe E90 kofferklep handmatig te openen.
EDIT: emergency hendel in kofferruimte zit alleen op USA modellen helaas.
Heeft een E90 nog een sleutelgat in de lijst van de kentekenverlichting? Dus ondersteboven gemonteerd uit het zicht.
Heeft een E90 nog een sleutelgat in de lijst van de kentekenverlichting? Dus ondersteboven gemonteerd uit het zicht.
-
Bij dit type niet toevallig een slotje aanwezig naast de kentekenplaat verlichting waar je hem kan openen met de sleutel?
- Fernando
Laatste optie:

-
Slotje is er wel, maar daarmee gaat hij ook niet open. Werkt blijkbaar ook elektrisch.
Flex vind ik een wat minder goed idee. Ik hoop dat iemand een alternatief heeft.
Flex vind ik een wat minder goed idee. Ik hoop dat iemand een alternatief heeft.
- Robin Hartog
Volgens de mensen op Bimmerpost moet je de sleutel in het slotje draaien en dan tegen de klok in HARD draaien:Rnd schreef:Slotje is er wel, maar daarmee gaat hij ook niet open. Werkt blijkbaar ook elektrisch.
http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=309412" onclick="window.open(this.href);return false;
- Joy
-
eerst even kruipolie in het slot spuiten en een nacht laten intrekken, komt altijd wel vuil in.
-
Wederom bedankt voor de reacties. Ik ga het nogmaals proberen met de sleutel. Filmpje is te lastig voor mij. Heb nul verstand van electronica. Als de sleutel niet werkt, breng ik hem weg.
-
Gelukt. Tegen de klok in met de sleutel. Thanks!
Nu een nieuw kabelsetje bestellen....

Nu een nieuw kabelsetje bestellen....