Accu druppel lader

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
Jonh

Accu druppel lader

Bericht door Jonh » 13 aug 2014, 07:04

Ik wil voor aankomende winter als de auto lekker droog en warm in de stalling staat een druppellader aanschaffen. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Ik heb ondertussen begrepen dat bv Ctec een goed merk is maar welk type moet ik nu hebben? Geen idee. Zal vandaag of morgen ook even kijken wat voor accu er in zit en hoeveel Ah die is.

Ps: Heb de zoekfunctie gebruikt maar kon niet echt iets vinden over dit onderwerp.

Roy RS

Re: Accu druppel lader

Bericht door Roy RS » 13 aug 2014, 08:47

Je hebt 2 echt grote merken, ik heb beide diverse typen in de kast, bij elke auto krijg ik er weer een lader bij, maar de Ctek komt het best op me over, hoewel de optimate qua test en herstel systeem beter lijkt te zijn. Dit komt waarschijnlijk door de veelvoud aan lampjes. Ik heb mezelf er wel op betrapt dat ik bij de optimate regelmatig de gebruiksaanwijzing raadpleeg om uit te vogelen wat de lampjes nu eigenlijk precies betekenen en volgens mij doet de Ctek precies hetzelfde, alleen valt hij je er niet mee lastig.

Als ik er ooit 1 moet kopen wordt het een Ctek en welke je nodig hebt kun je heel mooi zien op hun site, elke lader past bij een bepaald AH accu, ik heb zelf de variant die geschikt is voor motoren én auto's. Als je hem er continu aanhangt, dan geeft het niet veel als de capaciteit van de lader net onder de AH's van de accu ligt, duurt het laden enkel iets langer, echter met een te kleine opbrengst komt een lader niet uit de testfase, dus je moet wel ongeveer goed kopen.
Als ik me niet vergis is het prima om een uitgebreide, duurdere te kopen, dan kun je het volgens mij op lichte en zware accu's toepassen.

Jonh

Bericht door Jonh » 13 aug 2014, 23:07

Oké Roy, daar kan ik wat mee. Optimate ken ik uit de motorwereld en daar zitten inderdaad nogal wat controlelampjes op, leuk maar niet echt handig. Wordt dan een Ctek. Ben nu een nieuwe garage/werkplaats aan het inrichten en als ik klaar ben (september) zal ik me eens in het type lader gaan verdiepen.

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2014, 00:24

Ik heb de CTEK MXS 5.0 dacht ik, bevalt super, ik sluit de Hartge daar 1x in de maand een dag aan, tot ie bij lampje 7 is en dan haal ik hem eraf maar hoeft natuurlijk niet, daarna gaat ie in de druppel modus.
verder kun je totaal lege accu's weer leven in blazen (vaak) en meer, zit wel een duidelijke gebruiksaanwijzing bij.

ah zo'n ding dus, kan je ook een vaste aansluiting maken voor aan je auto bij de accu, handig>

ah, ik heb dat ding vanaf juni 2012, bevalt dus super en in de aanbieding gekocht...65,-euro :thumbup:
normaal zijn ze meer 80<>100+ soms.

dus beetje kijken en in aanbieding of in een kortingsweek oid :mrgreen:

Jonh

Bericht door Jonh » 14 aug 2014, 01:16

Aanbiedingen ben ik gek op. :crazy:

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2014, 12:00

zag al nu zijn ze iets vanaf 76,- euro
maar schijnen wel goed te zijn zie ook test uitslag>

http://aftersalesmagazine.nl/nl/blog/it ... rtest/3426" onclick="window.open(this.href);return false;

Will F.

Bericht door Will F. » 14 aug 2014, 21:18

Ik heb eergisteren een mxs 5.0 gekocht. Prima ding, opgehaald bij accuweb in Hoogvliet voor 72,50, dat was met een beetje korting.

Jonh

Bericht door Jonh » 14 aug 2014, 21:45

Nou de MXS 5.0 wordt het dan. Nu nog even kijken of ie in de aanbieding gaat. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 14 aug 2014, 21:57

je hebt ook wel goedkopere van cteck vanaf 40 euro ofzo, maar die kunnen wat minder, ook minder ampere, destijds ben ik van testers uit de UK uit gegaan, las er zoveel goeds over dat ik dat type gekocht heb, je hebt ook nog duurdere met nog meer ampere maar das wellicht wat overdone :D

Jonh

Bericht door Jonh » 15 aug 2014, 07:07

Hij moet gewoon goed zijn, voor dit soort zaken ben ik niet zo voor het hele goedkope. Niet dat dat nu altijd wat zegt want vanwege mijn werk bij een BMW motordealer hebben we ook (behoorlijk dure) druppelladers van BMW zelf maar die dingen worden me toch een partij heet. Bijna niet meer beet te pakken dus dat vertrouw ik niet zo erg.

Roy RS

Bericht door Roy RS » 15 aug 2014, 14:10

die rene zegt is perfect, ik heb er 2 van die

Jonh

Bericht door Jonh » 15 aug 2014, 20:48

Roy RS schreef:die rene zegt is perfect, ik heb er 2 van die
Ah mooi want ik heb er net een besteld. :D Voor € 79,- en geen verzendkosten.

Plaats reactie