Waarom de M3 weg gaat van Rico...

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten

Waarom verkoopt Rico zijn M3 CS plotseling?

Peiling eindigde op 25 mei 2007, 21:55

Hij is echt serieus over wat hij voelt c.q heeft gezegd
22
31%
De boekhouder is langs geweest......
10
14%
Heeft iets anders op het oog.....
15
21%
Is rijp voor enige sessies psychiatrie.....oftwel gek geworden.....
23
33%

Totaal aantal stemmen: 70

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 mei 2007, 20:56

En een bod van 50K.........................

Jurriaan

Bericht door Jurriaan » 17 mei 2007, 21:36

Sander Spoolder schreef: :wink:

En sorry voor de lange link
Kan korter hoor ;)

http://auto.marktplaats.nl/bmw/93222877 ... s-smg.html

Sander S.

Bericht door Sander S. » 17 mei 2007, 22:06

Je bent geweldig!

(K)

RVV

Bericht door RVV » 17 mei 2007, 23:49

Abdoel .... Abdoei :wink:

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 17 mei 2007, 23:53

:mrgreen:

RVV

Bericht door RVV » 17 mei 2007, 23:58

Verwijder bod
Verwijder hier het bod
De advertentie

Foto's Advertenties Prijs
Datum
Gezien Locatie

Bmw e46 M3 cs smg
Merk Bmw Model 3 Serie Bouwjaar 2005 april Carrosserie Coupe 2 deurs Brandstof Benzine Gewicht 1470 kg Kleur Interlagos Blauw Vermogen 343 pk Cylinderinhoud 3246cc De enige en...
€ 62.500,00 Eergisteren 1379 Groningen, GR
0 km

Weet u zeker dat u het bod ter hoogte van € 50.000,00 wilt verwijderen?

Terug

check terug in je schimmige hok Abdoei :lol:

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 18 mei 2007, 00:26

Dat kan nog veel korter:

KLIK

:wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 18 mei 2007, 01:15

Met alle respect, dit is een grapje? Ik had nooit verwacht dat je op marktplaats gaat leuren met een dergerlijke auto?
En wat kan je die 3000 euro borg nu helpen of voorkomen?

Ik zou het aanpakken zoals ik destijds gedaan heb. Want hier zal je voor dat geld geen serieuze koper vinden.

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 01:34

Rob ik ga net als jou ook nog een kaartje op het prikbord hangen in de supermarkt ;-)

Rebel

Bericht door Rebel » 18 mei 2007, 01:48

Rico v Velzen schreef:Rob ik ga net als jou ook nog een kaartje op het prikbord hangen in de supermarkt ;-)

Nee jij weet heel goed hoe ik mijn auto verkocht heb.
En dat is volgens mij de enige manier om een auto van die prijsklasse te verkopen zonder gezeur.

Macboy

Bericht door Macboy » 18 mei 2007, 03:13

Rico, paar dingen.

1. Ik had je tekst nog aangepast, waarom niet overgenomen?

2. Verder moet je BIEDINGEN UITZETTEN. Zo voorkom je ook onzin biedingen.

3. Waarom niet meer foto's? Van je spoiler, interieur (duidelijke foto van stoelen, zitvlak, zodat mensen ziet dat ook weinig is bereden). Foto van je vette stuur (zodat ze zien dat het niet M3 is). Foto van de CSL velgen etc.

Natuurlijk, een kenner weet het wel, maar toch. Het is en blijft marktplaats met ook mensen met geld, zonder kennis.

Hoop dat je iets aan mijn tips hebt :)

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 11:15

Rebel schreef:
Rico v Velzen schreef:Rob ik ga net als jou ook nog een kaartje op het prikbord hangen in de supermarkt ;-)

Nee jij weet heel goed hoe ik mijn auto verkocht heb.
En dat is volgens mij de enige manier om een auto van die prijsklasse te verkopen zonder gezeur.
Reageer ff serieus zeg :wink:

Rob ik kan hem ook bij de dealer neerzetten, maar daar kies ik nu nog niet voor. Ik wil me ook niet verplicht voelen in de vorm van een gentlemen's agreement voor een volgende aankoop. Die gentlemen's agreement heeft jou ook in de weg gezeten toen je voor een volgende auto ging. Ik ga me aan niemand verplichten.

Ik ga ook niet een half jaar in oud lijk rijden terwijl ik een M3 heb die staat te verstoffen met allemaal drooggeilers die proefritjes willen maken bij de dealer. En dat gebeurt gewoon.

Ik ben het wel met je eens dat een dealer de meest vanzelfsprekende plek is waar je zo'n auto zoekt. En marktplaats is het andere uiterste. Maar ik zet de auto op meerdere verkoopsite's te koop zoals autotrack, autotelegraaf ed. En zie vanzelf wel of er vanuit die hoek reacties komen.

Het is gewoon simpel een liefhebber moet deze auto willen kopen, en die vind hem ook wel als die zoiets zoekt. Is die liefhebber er niet ? tja dan valt ie niet te verkopen.

Macboy ik heb zelf de advertentie wat aangepast, minder sjonie :wink: Jij zou me toch jou versie mailen ?

Verder heb je gelijk wat betreft de foto's ik zal daar nog even werk van maken.

Joop

Bericht door Joop » 18 mei 2007, 11:46

De kans dat je hem bij een dealer sneller kwijt ben is denk ik groter.

Als ik in de markt voor zo'n tweedehands auto zou zijn wil ik toch 2 jaar huis-selectie garantie hebben en niet de nu aflopende zoals je hem nu weg doet.

En wat dat proefrijden betreft... Je zult vast afspraken daarover kunnen maken met de verkopende partij of niet...?

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 11:55

Joop mischien, maar face it een dealer of zeg maar de verkopers daar hebben helemaal geen zin in moeilijke toestanden. Die willen de sleutels netzo makkelijk meegeven aan jou als van die 130i die er staat of een iedere andere auto. Voor hun is het handelswaar. Wat boeit het hun nou hoe er proef mee word gereden ?

Verder vind iedere verkoper bij een dealer het interessanter om een eigen wagen te verkopen waar ingeruild op kan worden dan een auto van een ander waar niet op ingeruild kan worden..

"goh meneer mooie M3, wat krijg ik terug voor mijn 320ci ?" " sorry is niet mogelijk want die auto word in opdracht verkocht" "maar weet je wat voor hetzelfde geld koop je een mooie nieuwe 335i turbo, en dan kan ik je een mooie inruilprijs geven, loopt u maar even mee. Kop koffie mieschien ?" :lol:

Joop

Bericht door Joop » 18 mei 2007, 12:12

Daar heb je wel gelijk in... (maarreuhhh... wat heeft mijn auto in dit verhaal met jouw CS te maken :wink: :lol: )

Misschien dan adverteren op andere BMW-liefhebber-sites; ik denk toch dat je daar beter op z'n plek bent dan op marktplaats; Op marktplaats krijg je van die Abdoel en Ahmed praktijken (niet generaliserend bedoeld..., maar doorgaands niet het type liefhebber waar jij naar op zoek bent). Zie je hem straks nog ergens rondrijden met gordijntjes achter de ramen en tot op een paar centimeter van de grond verlaagd, dan weet ik zeker dat je spijt krijgt dat je de auto weg hebt gedaan.

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 12:20

geintje van die 320ci natuurlijk :wink:

Wat betreft te koop zetten op BMW sites/forums. tja dan krijg ik in elk verkoop draadje een discussie zoals hier. Ik weet niet of dat zo verstandig is :roll:

Iemand die zoiets zoekt, een jonge M3 met een aantrekkelijke kilomterstand en nog een jaar garantie vind hem wel.

Jelmer850i

Bericht door Jelmer850i » 18 mei 2007, 13:02

En nog een jaar garantie???
Hoe lang zit er garantie op een m3? of heb je hem nog maar 1 jaar? :shock:

Tom

Bericht door Tom » 18 mei 2007, 13:13

Helaas Rico geen garantie...
Huisselectie is namelijk op de persoon, niet op de auto. Is ook niet overdraagbaar.

Rebel

Bericht door Rebel » 18 mei 2007, 13:27

Denk dat Tom gelijk heeft.

Daarnaast, toen mijn auto bij de dealer voor de verkoop in de showroom stond, had hij de afspraak met me gemaakt dat hij contact zou opnemen met mij als er behoefte was aan een proefrit. Dit zou alleen bij serieus gegadigden zijn. Is zeggen en spreken 1x voorgekomen en dat was ook meteen de koper.
Hij had wel 2 a 3 keer gebelt om een lager bod te bespreken van een potentiele koper, waar ik niet op inging. Omdat de auto niet weg hoefde.

Daarnaast was het de "2" auto en had ik hem niet nodig. Hij heeft er dik 3 maanden gestaan, alvorens hij verkocht werd.
Veel mensen zijn nu eenmaal gevoeliger voor een auto die via de eigen dealer te koop staat. Tevens gaf hij 12 maanden garantie op de auto.

De dealer had aan de verkoop ook verdient door de marge die hij erop had gezet, en hij had een klant erbij, voor eventuele beurten of onderhoud.
Iets dat niet vanzelfsprekend is als de auto prive wordt verkocht.

Een auto particulier verkopen voor + 60K zonder garantie zwart op wit, zal bijna niet lukken, uitzonderingen daargelaten.

Ik vind vaag als je zegt dat het je niet boeit of de auto verkocht wordt ja of nee. Jou intentie is om hem te verkopen dus wil je hem kwijt. Dan moet je dat serieus aanpakken en op de meest efficiente manier doen.
Vraag of de Beier hem op zijn site wilt zetten, voor te beginnen.
Want daar is de plaatst waar serieuze kopers voor een jonge M3 kijken in mijn opinie.

Ach wat boeit het ook, van de andere kant moet je het misschien op jouw manier doen. Dan hebben de leden hier op DF iets om over te beppen.
Ik denk dat dit draadje heel lang gaat worden... ROFL

Tot die tijd wel volop genieten nog? Volgend weekend naar de Ring? :wink:

Joop

Bericht door Joop » 18 mei 2007, 13:51

Tom schreef:Helaas Rico geen garantie...
Huisselectie is namelijk op de persoon, niet op de auto. Is ook niet overdraagbaar.
Dit heb ik nog even nagezocht. En het klopt wat je zegt. De huisselectiegarantie is een merkgarantie als aanvulling op de gebruikelijke Bovag-garantie.

Art. 5 van het BMW Huisselectie Garantie-certificaat geeft aan:

Overgang van eigendom
"Deze aanvullende garantie is persoonlijk en niet overdraagbaar en vervalt bij eigendomsoverdracht van de automobiel"

Met andere woorden je koopt een auto van 60 mille zonder enige vorm van garantie. Je moet wel een enorme liefhebber zijn om deze auto zonder garantie te kopen; zeker voor mensen die niet weten hoe je met de auto omgesprongen bent is dit best een behoorlijke drempel als ze dezelfde auto ook met garantie kunnen kopen (hoe zuinig je er ook op geweest bent).

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 13:59

Tja laten we ons allemaal druk maken om een toekomstige koper e/of ie garantie heeft :?

Via kontakten kan ik wel regelen dat de volgende eigenaar 2 jaar huisselectiegarantie krijgt op zijn naam. problem solved

RVV

Bericht door RVV » 18 mei 2007, 14:08

Ondertussen is me opgevallen dat er drie draadjes lopen waarin zowat dezelfde discussie door mekaar heenloopt. Zelf ik vind ik het een beetje onzin dat het in drie draadjes over hetzelfde onderwerp gaat. Deze gooi ik op slot, geen censuur ofzo want alles kan en mag gezegd worden, maar "mijn lijdend onderwerp" is niet zoveel aandacht waard op DF.

Gesloten