Vandalisme omtrent auto
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Re: Vandalisme omtrent auto
Haha ja zo kun je het inderdaad doen. Ik zou zelf waarschijnlijk ook woest worden als ik het zag gebeuren.
- Robin Hartog
Mwa, volgens mij is er geen probleem met een camera op je eigen auto te richten hoor. Hebben wij thuis ook. Staat gericht op de plaats voor ons huis waar de auto staat, maar officieel is het "openbaar" terrein waar de auto op staat.Godspeed schreef:Probleem met een camera ophangen aan je gevel, is weer dat je met privacy ed. in de problemen komt. Puur voor eigen gebruik een onopvallende camera zou natuurlijk een oplossing zijn, maar of je het ook kan gebruiken bij een aangifte is een tweede.
Wat Knot inderdaad zegt, het liefst betrap je diegene en los je het ter plekke meteen op, maar helaas zijn ze in dit land niet zo'n fan van eigen rechter spelen. En je kunt er donder op zeggen dat meneer bromsnor dan wel direct bij je op de stoep staat.
Wel vervelende situatie, zou gewoon een camera op hangen en hem op heterdaad proberen te betrappen.
- GTRene
ik denk het wel...ooit een keer zoiets meegemaakt maar dat ging om bijna elke dag een dikke klodder spuug op je vooruit heel lang geleden bij mijn eerste auto (Fiat X1/9) toen er nog geen kamera's waren (ijstijd oidGodspeed schreef:Haha ja zo kun je het inderdaad doen. Ik zou zelf waarschijnlijk ook woest worden als ik het zag gebeuren.

anyway's eerst dacht ik...wtf maar na meerdere keren was het niet leuk meer en dus op de uitkijk, dacht hm, gebeurt dus bijna elke dag tussen snachts en smorgens als ik in de auto stapte (woonde toen nog thuis dus eeuw geleden ofzo)
dus ik vroeg uit mijn bed en gordijn wat opzij en op de post kijkende naar mijn kar

dus nog vroeger uit mijn bed en op wacht....nah verdulleme nog niet...grrr
dus nog vroeger en nog vroeger en verrek...daar kwam iemand op de fiets aan zetten, een halfbloed die ik nog nooit ever gezien had en of kende....
Die stopte bij mijn auto, keek om zich heen...schraapte zijn keel eens goed en spuugde op mijn auto vooruit...
Ik dacht eerst van, als ik hem zie kan ik hem weer herkennen en dan de volgende keer wacht ik hem op waarom die dat doet? immers ik kende hem niet en had nul vijanden or whatever.
Maar toen ik zag wat hij deed en hoe en zag dat hij ook kranten rond bracht (niet in onze straat) dacht ik dan is die nog ff in de buurt en ik werd zo kwaad op dat moment hoe hij dat deed e.d.
Dat ik snel mijn schoenen e.d. aantrok en naar beneden rende (meer sprong) van de trap en stormde naar buiten

sprong in mijn kar en reed ff door de buurt en verrek, aan de andere kant van een lange straat zag ik hem over de stoep aan komen fietsen en kranten her en der...
dus ik de auto aan de kant en loop de stoep op richting hem, hij kende mij toch niet, immers ik hem ook niet, afijn ik was vol adrenaline!
Toen Fietste hij naast me (ik deed net of mijn neus bloede

legde hem toen op het trottoir (nog steeds met mijn linker hand zijn strot goed aan knijpende) en met rechts maakte ik een dreiging, maar zag hem vol angst (goed geschrokken) en mijn adrenaline was al weer gezakt (gelukkig) maar hield nog ff het toneel vol voor effect dat de boodschap door kwam...en dat ik de volgende keer naar de politie stap of erger als ie pech heeft. (beetje aandikken he en luchte op)
Nooit geen last meer van gehad

hij was schijnbaar jaloers dat ik zo'n auto had (van mijn eigen spaarcenten gekocht en opgeknapt, magoed) en hij nog niet oid, terwijl ik hem later wel zag rijden in een lesauto van zijn pa schijnbaar en dat hij ook auto lessen gaf.
wat een verhaal weer

- Luco
Als het dus openbaar gebied is wat je filmt heb je dus wel een "probleem" want zonder toestemming mag je daar dus geen camera's op richten, en zelfs op eigen terrein is het soms niet toegestaan als bewijsmateriaal als je niet duidelijk genoeg maakt dat er gefilmd wordt.Robin Hartog schreef:Mwa, volgens mij is er geen probleem met een camera op je eigen auto te richten hoor. Hebben wij thuis ook. Staat gericht op de plaats voor ons huis waar de auto staat, maar officieel is het "openbaar" terrein waar de auto op staat.Godspeed schreef:Probleem met een camera ophangen aan je gevel, is weer dat je met privacy ed. in de problemen komt. Puur voor eigen gebruik een onopvallende camera zou natuurlijk een oplossing zijn, maar of je het ook kan gebruiken bij een aangifte is een tweede.
Wat Knot inderdaad zegt, het liefst betrap je diegene en los je het ter plekke meteen op, maar helaas zijn ze in dit land niet zo'n fan van eigen rechter spelen. En je kunt er donder op zeggen dat meneer bromsnor dan wel direct bij je op de stoep staat.
Wel vervelende situatie, zou gewoon een camera op hangen en hem op heterdaad proberen te betrappen.
- Jonh
- Robin Hartog
Nou wordt het bij ons niet opgenomen, dus een "probleem" hebben we sowieso niet, maar hij staat gericht op "eigen terrein". Dat dat andere stukje "openbare terrein" er toevallig ook op staat, tja.Luco schreef:Als het dus openbaar gebied is wat je filmt heb je dus wel een "probleem" want zonder toestemming mag je daar dus geen camera's op richten, en zelfs op eigen terrein is het soms niet toegestaan als bewijsmateriaal als je niet duidelijk genoeg maakt dat er gefilmd wordt.Robin Hartog schreef:Mwa, volgens mij is er geen probleem met een camera op je eigen auto te richten hoor. Hebben wij thuis ook. Staat gericht op de plaats voor ons huis waar de auto staat, maar officieel is het "openbaar" terrein waar de auto op staat.Godspeed schreef:Probleem met een camera ophangen aan je gevel, is weer dat je met privacy ed. in de problemen komt. Puur voor eigen gebruik een onopvallende camera zou natuurlijk een oplossing zijn, maar of je het ook kan gebruiken bij een aangifte is een tweede.

- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Denk inderdaad dat dat ook wel indruk maaktGTRene schreef:ik denk het wel...ooit een keer zoiets meegemaakt maar dat ging om bijna elke dag een dikke klodder spuug op je vooruit heel lang geleden bij mijn eerste auto (Fiat X1/9) toen er nog geen kamera's waren (ijstijd oidGodspeed schreef:Haha ja zo kun je het inderdaad doen. Ik zou zelf waarschijnlijk ook woest worden als ik het zag gebeuren.) en zo goed als elke morgen als ik naar mijn werk in Almelo wilde gaan en in de auto stapte, zat er weer een dikke klodder op.
anyway's eerst dacht ik...wtf maar na meerdere keren was het niet leuk meer en dus op de uitkijk, dacht hm, gebeurt dus bijna elke dag tussen snachts en smorgens als ik in de auto stapte (woonde toen nog thuis dus eeuw geleden ofzo)
dus ik vroeg uit mijn bed en gordijn wat opzij en op de post kijkende naar mijn karwachten...wachten...nah, niks te zien en tijd om naar werk te gaan..stap je in de kar zit het er toch weer op
![]()
dus nog vroeger uit mijn bed en op wacht....nah verdulleme nog niet...grrr
dus nog vroeger en nog vroeger en verrek...daar kwam iemand op de fiets aan zetten, een halfbloed die ik nog nooit ever gezien had en of kende....
Die stopte bij mijn auto, keek om zich heen...schraapte zijn keel eens goed en spuugde op mijn auto vooruit...
Ik dacht eerst van, als ik hem zie kan ik hem weer herkennen en dan de volgende keer wacht ik hem op waarom die dat doet? immers ik kende hem niet en had nul vijanden or whatever.
Maar toen ik zag wat hij deed en hoe en zag dat hij ook kranten rond bracht (niet in onze straat) dacht ik dan is die nog ff in de buurt en ik werd zo kwaad op dat moment hoe hij dat deed e.d.
Dat ik snel mijn schoenen e.d. aantrok en naar beneden rende (meer sprong) van de trap en stormde naar buiten![]()
sprong in mijn kar en reed ff door de buurt en verrek, aan de andere kant van een lange straat zag ik hem over de stoep aan komen fietsen en kranten her en der...
dus ik de auto aan de kant en loop de stoep op richting hem, hij kende mij toch niet, immers ik hem ook niet, afijn ik was vol adrenaline!
Toen Fietste hij naast me (ik deed net of mijn neus bloede) en op dat moment naast me greep ik met links hem bij de strot en tilde hem met 1 hand van de fiets (hij net zo oud als ik toen 18) e hij een halve kop groter, maar ik was toen nog een ukkie (laatbloeier)
legde hem toen op het trottoir (nog steeds met mijn linker hand zijn strot goed aan knijpende) en met rechts maakte ik een dreiging, maar zag hem vol angst (goed geschrokken) en mijn adrenaline was al weer gezakt (gelukkig) maar hield nog ff het toneel vol voor effect dat de boodschap door kwam...en dat ik de volgende keer naar de politie stap of erger als ie pech heeft. (beetje aandikken he en luchte op)
Nooit geen last meer van gehad![]()
hij was schijnbaar jaloers dat ik zo'n auto had (van mijn eigen spaarcenten gekocht en opgeknapt, magoed) en hij nog niet oid, terwijl ik hem later wel zag rijden in een lesauto van zijn pa schijnbaar en dat hij ook auto lessen gaf.
wat een verhaal weer

Goed, om nou op de loer te gaan liggen in de struiken zie ik ook niet zitten, maar denk dat zusterlief maar gewoon even een cameraatje moet installeren. Wellicht dat het die buurman is, dan heb je 'm wel direct bij de ballen. Desnoods de camera binnen achter het raam in een hoekje, denk dat geen hond 'm daar zal zien.
In ieder geval bedankt voor de reacties zover!
- GTRene
juist, niet buiten maar idd binnen achter het raam in een hoekje, kan je eventueel op je pc aansluiten, niet dat ik er verstand van heb maar je hoort/leest het wel eens en in films
hopelijk levert dat mooie beelden op
eventuele rode of groene lampje voor afplakken natuurlijk.

hopelijk levert dat mooie beelden op

eventuele rode of groene lampje voor afplakken natuurlijk.